Our Home, Our Place
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Een Grote Familie

3 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Een Grote Familie - Pagina 2 Empty Re: Een Grote Familie

Bericht van femmie zo jan 08, 2023 10:28 pm

Fenna Roos Klok
Fenna kreeg het er warm van toen ze ‘wilde plannen’ in haar oor gefluisterd kreeg. Zo had ze zich al een hele tijd niet meer gevoeld. Kwam dat dan toch doordat ze eindelijk een hoop verteld had aan Guusje en Emile? Dat er toch een last van haar schouders af was gevallen? “Je hebt geen idee.” Zei ze dan op net zo’n speelse manier terug nadat Guusje hun eerste innige zoen sinds ze terug was verbroken had.
Ze glimlachte naar Mees en Maud. Ze merkte dat ze zich toch wel wat meer op haar gemak voelde in het zwembad dan dat ze had verwacht. Dat kwam zeker doordat ze omringt was met familie. “Ja, dat komt wel goed. Laat hem maar eventjes. Milo komt vanzelf.” Zei ze tegen Mees. Ze keek naar Maud, die lekker bij Guusje was gaan zitten. “Ik zal zo even mee pootje baden, als jullie dat leuk vinden? Maar Maud, waar is je puffer? Let je wel een beetje op jezelf?” vroeg ze aan haar dochter.

Bram Stevens
Bram schudde zijn hoofd bij het zien van Bowie, die gewoon voor een tweede keer met een jongen aan het flirten was. Het was dan misschien niet echt zijn eigen dochter, maar aangezien zij zoveel met Noah en Bowie om gingen, voelde het net alsof Bowie ook zijn bonusdochter was, al wist hij goed dat hij niks over haar te zeggen had. “Veerle!” zei hij, half geïrriteerd. Hij ging bij zijn vrouw op schoot zitten. “Je weet donders goed dat ik nooit op mannen zou vallen. Daar ben jij toch zeker te knap voor.” Zei hij tegen haar en drukte gewoon een kus op haar mond. Stiekem vond hij het wel grappig dat Lily blijkbaar wel een beeld had van hem en Noah die samen aan het zoenen waren.

Noah Meijer
“Nee, gelukkig niet. Het zou een beetje raar zijn als het altijd vlekkeloos verloopt. En we leren ervan toch? Als eenmaal één keer iets fout gaat, gebeurd dat niet nog een tweede keer.” Zei hij tegen Veerle. Zo had hij wel eens Lily bij de kinderdagverblijf gehaald, omdat hij had gedacht dat het zijn beurt was geweest, terwijl Veerle daar later aan kwam om haar kind te missen. En een keer zelfs ook andersom, dat ze haar geen van beide op de afgesproken tijd hadden opgehaald. Maar ook dat kwam uiteindelijk weer helemaal goed.
Hij trok zijn wenkbrauw op naar Lily, toen die met een OMG reageerde op Bowie. “Zie je nu wat ik bedoel?” vroeg hij aan haar en gaf haar een knipoog. Maar al snel ging het over hem en Bram samen en hij lachte eventjes. Hij wist dat hij zelf niet echt op mannen viel, al had hij vroeger wel wat uitgeprobeerd. “Ooh Brammie, kom op.” Zei hij en dook vervolgens boven op Bram die bij Veerle op schoot zat. “Met zijn drieën is het ook altijd gezellig toch?”

Timo Stevens
Zijn grote zus kwam bij hem zitten en eventjes deed hij alsof hij haar niet zag, in de hoop dat hij zich niet met iedereen hoefde te mengen. Echter wist Lily al snel oogcontact te maken en dus zette hij zijn video op pauze en deed één van zijn oortjes uit. “Oh eehm-“ begon hij, waarna hij eventjes naar zijn mobiel keek, voor hij weer terug keek naar zijn grote zus. “het zijn twee mannen die met hun cello’s moderne liedjes spelen.” Zei hij. Hij vond het er gaaf uit zien. Hij was zelf niet zo goed, lang niet zo goed. Hij vond het leuk om met instrumenten bezig te zijn, maar dat hoefde andere niet zomaar te horen. Daar was hij echt niet goed genoeg voor. Al helemaal niet als je hem vergeleek met Ivan. Timo keek naar zijn tweelingbroer die samen met zijn vriendin aangelopen kwam. Wat ongemakkelijk probeerde hij wat naar de Noor te glimlachen. Nee, communicatie was al niet zijn sterkste punt en dan moest zijn broer ook nog eens met een buitenlandse komen aanzetten. Zijn broer vroeg of ze mee een ijsje gingen halen. “Ooh eehm- wat wil jij Lily?” vroeg hij aan zijn zus. Hij wilde in ieder geval niet als derde wiel mee.
femmie
femmie

Aantal berichten : 332
Registratiedatum : 07-06-20

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht van moonlight ma jan 09, 2023 8:12 pm

Vik

"Hay, schat. Hoe ging je voorstelling?", vroeg hij en beantwoordde de kus. "Iel! Kunnen jullie daar niet mee wachten tot dat ik weg ben?",hoorde hij opeens de wel bekende stem van Nova zeggen.
Hij kuste Inge expres nog eens waardoor Nova kost geluiden maakte. Nova:"Juul is met Manu op pad." Vik haalde zijn schouders op. "Ik heb wel tegen der gezegd dat ze tegen etenstijd terug moest zijn omdat ik graag met zijn vieren wilde eten. Ik dacht pasta te maken of wil je vanavond hier in het restaurant uit eten? Dan zouden we even snel moeten reserveren." Nova:"Juul is wel boos op een stel jongens die Manu pestten. Ze heeft er zelf een geslagen." Vik slikte. Hij had het liever gewoon bij het voorval gelaten maar blijkbaar was zijn jongste iets te eerlijk. Hij keek Inge aan met een blik dat ze er niet over naar Julia moest beginnen. Nova:"Wat moet ik nou met een konijn? Een konijn is net zo saai als een goudvis. Juul wilt een konijn. Ik heb veel liever een kitten maar dat zal daar wel niet inzitten." Nova maakte het cadeau open. "Wat? Echt?" Ze zeurde al heel lang om air pods nu ze naar de middelbare ging. "Maar wel voorzichtig mee doen als je ze kwijt bent krijg je geen nieuwe en niet keihard aanzetten. Je moet wel goed blijven opletten in het verkeer." Nova knikte en beloofde het. Ze kregen beide een mega grote knuffel. "Je kan hem ook bij het huisje zetten."

Manu

Manu keek alleen maar naar de grond. Hij werd een beetje rood en voelde zich ongemakkelijk door de complimenten van Julia. Zo zag hij zichzelf namelijk niet. Maar er wat aan doen lukte ook niet. Hij haatte sport en had er de discipline niet voor om af te vallen. Normaal gesproken ging hij nu zijn emoties weg eten, juist. Hij mompelde iets als:" Dankje je, Juul." Eigenlijk wilde hij iets zeggen over hoe mooi zei was maar de woorden bleven steken in zijn keel.
Manu was snel zijn camera gaan pakken. Hij checkte of hij alles had en de batterij vol was en liep liep weer naar Julia. "Ready? Wat wil je doen? De snackbar testen of lunch maken met producten uit de parkshop."

James

James kuate Emile terug. "Ze zijn er in elk geval, dat is al een hele stap. Nu hopen dat Fenna op het goede pad verder gaat en aan haar herstel gaat werken. De kinderen een leuke vakantie bieden want dat verdienen die drie." James keek Emile met een blik aan. "Kijk je daar nog raar van ol? Die twee trekken toch steeds samen op. Het verbaasd me dat Manu nog niet voor zijn gevoelens voor haar uitkomt. Die twee draaien duidelijk om elkaar heen." James checkte zijn telefoon. Net op dat moment werd hij gebeld. "Alsof je het over de duivel hebt. Zullen we bij de bar gaan zitten? Dan hebben we geen luisteraars in de beurt die wat kunnen opvangen." Ondertussen nam hij de telefoon op en liep erheen.

Guusje

"We zullen het vanavond wel zien." Ze gaf Fenna nou snel een speelse blik en geheimzinnige glimlach. Ze kon nu al niet wachten tot vanavond. Om weer intiem te zijn met haar partner.
Mees:"Volgens mij heb je die aan de voorkant van je tas gestopt.",zei hij tegen Maud. "Moet ik hem pakken? Het is hier ook heel benauwd en we heben net lummelen gespeeld."
"Wil je anders eerst even helpen, Mees? Dan tillen we Fenna op de rand van het zwembad." En zo doen tilde ze Fenna aan de waterkant. Zelf sprong ze erin en ging aan de rand hangen.

Veerle

"Gelukkig wel. We doen ook maar ons best en hebben af en toe ook geen idee wat het juiste is. Hadden we maar een gebruiksaanwijzing gekregen bij de geboorte. Dat zou het een stuk makkelijker maken. Alhoewel als het zo een gebruiksaanwijzing is van de ideale laat dan maar zitten."
Veerle sloeg de armen om Bram heen toen hij bij haar op schoot kwam zitten. "Dankje voor het compliment. Maar weet je het zeker? Noah zoent heel lekker hoor, spreek uit ervaring." Ja nu konden die twee het krijgen ook, als ze haar samen liepen tw stangen. "Oh hou op met me." En zette beide mannen van de schoot af. "Het lijkt wel of ik kinderen op voed met twee kleuters."

Lily:" Oe, klinkt nice. Geef je oortje is , ik ben benieuwd hoe dat klinkt." Freya en Iven kwamen vragen of ze een ijsje wilde. Ze wilde eigenlijk net zeggen dat ze niks wilde maar Timo leek hem haast te smrken dat ze mee ging. Lily stond op. "Ik loop wel even mee. Zal ik pap lief aankijken of hij geld geeft voor een ijsje?"
Ze liep naar de ouders toe. "Gatverdamme! Zijn jullie nou nog besef? Pap, het wordt echt tijd dat je weer gaat daten. Ik schrijf je wel in op een datingssite. Dan laat je mama tenminste met rust.. maar uhh.. mogen we geld voor een Ijsje? We zullen kijken of Yara ook een ijsje wilt."
moonlight
moonlight
Admin

Aantal berichten : 2973
Registratiedatum : 28-07-15
Leeftijd : 31

https://ourhomeourplace.actieforum.com

Bericht van KirstReads di jan 10, 2023 12:50 pm

Inge
“Ja ging goed. Ben nu wel moe dus even paar weken vakantie is zeer welkom.” Ze beantwoordde de kus en keek even naar Nova. “Julia heeft wat?!” En ze keek even naar Vik. “We hebben haar niet op kickboxen gezet zodat ze andere jongens kan gaan meppen. En het kan mij niks schelen dat ze het voor Manu opnam, ze weet dondersgoed dat het niet mag.” Ze zuchtte even diep. Inge had heus wel de blik van Vik gezien en ze wist dat ze het er niet nog een keer met Julia over moest hebben maar het zat haar gewoon niet lekker. “Ik verwacht net als je vader dat je er zorgvuldig mee om gaat. Als ze kapot gaan moet je zelf sparen voor nieuwe.” Ze dacht even na over Vik zijn vraag. Aan de ene kant wilde ze wel uiteten maar aan de andere kant vond ze het ook lekker om even in alle rust in het huisje te eten. “Zullen we vanavond lekker in het huisje eten? Ik weet niet hoe laat je wilt eten maar anders lijkt het mij wel leuk om een rondje park te lopen. Als jullie mij even voor gaan richting het huisje rij ik achter jullie aan.”

Julia
Julia keek op toen Manu er weer aan kwam. Haar maag maakte even een vreugde draai toen ze hem zo met de camera in zijn hand zag staan. Ze waren beste vrienden maar Julia begon hem steeds meer als een vriend te zien. Ze had alleen geen idee hoe ze dat tegen hem kon zeggen. Ze wilde ook niet de vriendschap die ze hadden verpesten. “Uhm laten we lunch maken met producten uit de parkwinkel. Lijkt mij wel leuk om met dingen te experimenteren.”

Maud
Maud zuchtte diep. Ze snapte de zorgen van haar moeder wel. Laatst had ze een heftige astma-aanval gehad en sindsdien had ze andere puffers. “Ja klopt. Als je die even wilt pakken zou het fijn zijn.” Ze kuchte en ging toen aan de rand van het zwembad zitten naast haar moeder. Ze pakte Fenna bij haar goeie hand en keek haar aan. “Mam, ik ben trots op jou. En ik probeer op mezelf te letten en ik weet dat de dokters hebben gezegd dat ik echt beter er voor moet zorgen dat ik op tijd puf maar soms vergeet ik het gewoon. Mees zorgt er de laatste tijd wel voor dat ik hem altijd mee heb voor het geval dat.”

Iven
Iven pakte Freya haar hand. Het was voor haar ook allemaal wennen. De hele zomervakantie zou ze in Nederland blijven dus dat betekende dat ze haar ouders en jongere zusje een lange tijd niet zag. Gelukkig hadden zijn ouders haar met open armen ontvangen. Hij keek even naar Timo. “Alles okee?” Hij keek even naar zijn ouders en toen naar Lily. “Waar is Yara eigenlijk? Freya en ik hebben voornamelijk baantjes getrokken dus we zijn hier helemaal niet geweest.”

Emile
Emile grinnikte. James had ook wel gelijk; Manu en Julia draaide ook erg om elkaar heen. “Ze moeten dat echt zelf uitzoeken. Wij zien het, nou hun nog. Maar dat is echt aan hun en niet aan ons.” Hij stond vlug op toen de telefoon ging. Hij ging achter James aan en ging op een barkruk zitten. “Hola Enrique. Hoe gaat het?” Hij sprak in het Spaans tegen zijn broer. Zijn broer vertelde dat het goed met hem ging en dat ie goed nieuws voor ze had. “Jullie zijn goedgekeurd om Elena te adopteren. Dus als jullie willen mogen jullie haar binnenkort komen halen.” Zei Enrique in het Engels. Emile kreeg tranen in zijn ogen, eindelijk was het zo ver.
KirstReads
KirstReads

Aantal berichten : 2909
Registratiedatum : 20-10-17
Leeftijd : 29

Bericht van femmie do jan 12, 2023 10:32 pm

Fenna Roos Klok
Fenna glimlachte speels naar Guusje. Het liefst zou ze hier de vrouw al zo dicht mogelijk tegen zich aan trekken. Dan jagen ze iedereen maar uit het zwembad weg, maar wat Guusje haar hier aan deed, was eigenlijk veel te gemeen. Ze besprongen elkaar nog net niet.
Verliefd keek ze vervolgens toe hoe Mees de goede grote broer speelde voor Maud. Alsof dat niet genoeg was hielp Mees vervolgens ook nog eens mee om haar vervolgens rustig en voorzichtig naar de rand van het zwembad te krijgen, waar ze haar ene goede been in het water dompelde, terwijl de andere net de rand van het water raakte. Ze trok Mees naar zich toe en drukte een kus op zijn wang. “Ik ben zo trots op jou, weet je dat. Je bent zo’n goede broer voor ze.” Zei ze tegen hem. Ze glimlachte terwijl ze toe keek hoe Mees de puffer voor Maud tevoorschijn haalde. Ondertussen pakte Maud haar bij de hand en draaide ze zich naar haar dochter toe. Ze sloeg haar arm om het meisje heen. “Gelukkig maar. Er is niemand belangrijker voor mij dan jullie drie.” Zei ze tegen Maud en drukte een kus op haar haren. “En mama natuurlijk.” Zei ze, waarna ze Guusje een knipoog gaf.

Bram Stevens
Opnieuw huiverde Bram toen Veerle zei dat Noah heel goed kon zoenen. Dat hoefde hij toch niet te weten? “Zeg!” zei hij dan ook. “Dat was toch hopelijk wel eenmalig he? Of moet ik me zorgen gaan maken?” vroeg hij, duidelijk nep beledigd aan de twee. Hij keek toe hoe Noah overdreven verder rolde, tot bijna in het zwembad toen Veerle hem weg duwde. Bram begon te lachen, maar toen werd ook hij zelf van Veerle af geduwd. “He!” zei hij, terwijl ook hij overdreven van haar schoot af viel. “Nee, nee, nee.” Zei hij, waarna hij op stond. Dat de kinderen een ijsje wilden gaan halen kreeg hij nog niet meer. Hij ging bovenop Veerle liggen. “Zo! Ik ben je schild!” riep hij uit. Af en toe was het gewoon leuk om zich als kleine kinderen te gedragen.

Noah Meijer
Noah rolde verder tot hij met één arm en één been in het water belandde. Hij ging echter overeind zitten toen Lily eraan kwam. “Daten?” vroeg hij aan Lily. Hij schudde zijn hoofd. “Nee, dat heb ik geprobeerd. Daar ben ik uit gegroeid ofzo. Of ik heb al mijn date krachten aan Bowie gegeven.” Niet dat hij daar zo blij mee was. Nee, en datingsites zag hij helemaal niet zitten. Wat moest hij dan doen? Op een paar foto’s gaan bedenken of hij iemand leuk vond of niet? “Ja, kom maar. Ik trakteer wel. Vraag Bowie anders ook even mee.” Zei hij tegen Lily, terwijl hij zijn portemonnee tevoorschijn haalde en die aan Lily gaf.

Timo Stevens
Timo gaf een van zijn oortjes af aan Lily en glimlachte naar zijn grote zus. Dit vond hij leuk, als zijn zus ook echt interesse toonde in wat hij deed. Of een van de andere van de familie natuurlijk. Want zo voelde het ooit. Dit was gewoon één grote familie. Het was makkelijk om hierin vergeten te kunnen worden. Al helemaal als je een zus had zoals de store Lily. Of een Manu in de familie die zo goed kon bakken. Om dan nog maar te zwijgen over Bowie die met haar geflirt en gedoe de aandacht naar zich toe wist te trekken, of Iven met zijn perfecte Noorse vriendin en zijn band. Hij knikte naar Iven, toen die aan hem vroeg of alles okee was. “Ja hoor, gewoon naar wat muziek aan het luisteren enzo.” Zei hij, waarna hij zijn blik eventjes op Freya liet vallen die de kans aan greep en naar hem glimlachte. Met een hoofd zo rood als een tomaat keek hij snel weg. Hij was dan ook blij toen ook Lily zei wel mee te gaan voor een ijsje. “Ja, is goed.” Zei hij zachtjes, toen Lily voorstelde om geld te vragen voor een ijsje. Dat liet hij maar lekker aan haar over. Hij bleef wel dicht bij haar in de buurt.
femmie
femmie

Bericht van moonlight vr jan 13, 2023 8:29 pm

Lily

Lily nam het oortje dankbaar aan van de broertje. Ze wilde hem net in doen toen Iven en Freya dus aankwamen gelopen. Ze gaf het oortje terug aan Timo. Ze stond op. "Laat mij Noah maar lief aankijken met mijn bambi-oogjes. Komt goed, zo terug. Oh en volgens mij heeft Yara wat vriendinnetjes gemaakt en waren ze bij de glijbanen. In elk geval daar zag ik haar voor het laagst lopen. Zo terug." Ze was naar de ouders gelopen om geld te vragen. Alleen vroeg ze zich af wat hier aan de hand was toen ze kwam aangelopen. Het leek wel of ze uit het gekkenhuis waren ontsnapt. Lily rolde zichtbaar met de ogen.
"Ja, pap. Weet je nog wat dat is?",zei ze lichtelijk sarcastisch.
"Nou neem dan wat van die date skills terug., dan kan je eens een leuke vrouw ontmoeten. Ik snap dat Bo je grote liefde was maar je gaat me toch niet vertellen dat je van plan bent om eeuwig single te blijven." Ze nam dankbaar het geld aan. "Thanks pap. Moet ik voor jou wat meenemen? Mam? Bram, wil jij iets?"
Ze had wel gehoord wat Noah vroeg maar ze wilde Bowie helemaal niet mee vragen. Ze nam wel gewoon een ijsje mee en dan loog ze tegen Noah dat ze Bowie niet had kunnen vinden.

Veerle

"Nou.... Dat driehoeksverhouding gedoe klonk helemaal niet zo slecht.",zei ze plagend. Ja had Bram er maar niet over moeten beginnen. Nu kon die het terug verwachten ook. Zijn eigen woorden die tegen hem werkte. Veerle schudde lachend de hoofd. "Jullie zijn me er ook twee... stelletje uitgelaten kinde ren. Jullie zijn nog erger dan iedereen bij elkaar " "Bram! Alsjeblieft! Ga dan naast me liggen. Je bent veel te zwaar." Hun jongste dochter kwam aangelopen om wat we drinken te halen. "Hay, schatje. Had je je broers en zus nog gezien?" Yara knikte terwijl ze uit en blikje cola dronk en bij Veerle en Bram op het randje van net bedje was gaan zitten. "Ze zouden een magnum meenemen. Ook voor jou." "Ahhz dat is lief van ze." En streelde door de kletsnatte haren. "Vermaak je je?" Weer knikte het meisje. "Mama, wil jij mijn haren even kammen? Ze zitten helemaal in de klit." Veerle haalde de borstel uit de tas en begon Yara de haren tr kammen. Ze vond dit een op een momentje heel fijn. Vooral omdat haar jongste kuikentje ook alweer 13 was. Ze werden veel te snel groot.

Vik

"We gaan lekker rustig aan doen en genieten van de met elkaar." En hij kuste er opnieuw. Nova:"Dat heeft papa er al duidelijk gemaakt. Maar Puck was nog erger. Die wilde de badmeester bijna wat aan doen en was vet brutaal tegen papa. Naja je had er gewoon bij moeten zijn." Hij zag Nova knikken en hoordr haar nogmaals beloven dat ze er heel zuinig op zou zijn. Ze kregen beide een mega dikke knuffel. Kijk! Daar deed dir het voor. Nova haar blik bij het zien van het cadeau was onbeschrijfelijk geweest. Vik knikte. "Prima. Ik dacht dan pasta bolognese te maken. Volgens mij had ik ook eventueel pesto meegenomen.
Ik wilde gewoon rond etenstijd uurtje of 6 dus gaan eten. Maar prima als je even een rondje over het park wikt lopen. Het is prima weer om even een frisse neus te halen." Nova rende naar de auto. "Ik rijd met mama mee." "Na, lekker dan. Laat mij maar weer lopen." En begon alvast vooruit te lopen.

Manu

Manu stak zijn duim op. "Prima. Alleen even kijken wat ze hebben, de keuze zal niet reuze zijn. Misschien dat we een broodje gezond kunnen maken of caprese. Denk niet dat ze verd vlees of kip hebben, anders hadden we een hamburger kunnen bouwen." Hij liep rustig in de richting van de parkshop. "Zullen we alleen zo alvast de intro opnemen. In de winkel zal ik niet mogen filmen. Dan laten we straks in het huisje voor de vlog zien wat we gehaald hebben, goed?"

James

"True, maar ik denk dat ze allebei bang zijn om toe te geven en de ander hem of haar wel helemaal niet leuk vind. Dan wordt hun vriendschap onwijs ongemakkelijk en dat willen ze natuurlijk ook niet riskeren. Het komt van zelf wel." Alsof ze het over de duivel hadden werden ze gebeld. James beet op zijn nagels ban spanning. Zou het dan nu eindelijk het verlossende telefoontje zijn? Hij begon dan ook spontaan te huilen toen hij hoorde dat e Elena konden adopteren. Hier hadden ze zo lang op gehoopt en gewacht. "We gaan het meteen straks regelen. Mees weet nog steeds van nkks. Niemand! Ik ben zo benieuwd hoe Mees gaat reageren."

Mees

Mees had Guusje geholpen om Fenna aan de rand van het zwembad te tillen. Plots trok Fenna hem naar zich toe. "Mam. Doe niet zo emotioneel. Het is een kleine moeite en toch een beetje mijn taak als grote broer. Ik wil wel het juiste voorbeeld geven. In elk geval daar doe ik zoveel mogelijk mijn beste voor. Sorry tevens dat ik van de werk niet zo gezellig was. Ik zat gewoon een beetje vol met emoties. Ik maakte me zorgen om jou en was teleurgesteld dat Zoey niet mee kon op vakantie, dus... Ik ben gewoon blij je hier te zien. Jammer dat je niet mee kunt doen met lummelen maar misschien kan je straks toekijken hoe wij een spelletje spelen. Ik ga Maud haar puffen even pakken " Hij gaf Fenna een kus op de wang en haalde toen de puffen van Maud die hij aan haar gaf. Mees voegde zich net weer bij de rest toen hij Guuaje hoorde zeggen:"Oh ik was al bang." (Dan had ze mooi hun wilde plannen niet doorgezet)
Mees stond op toen hij Milo zag lopen. "Momentje!" Hij liep achter Milo aan en hield hem tegen. "Milo! Verman je verdomme en zeg op ze minst mama gedag. *Maar ik ben met vrienden aan het chillen. Kan me niet schelen , dat kan je altijd nog. We zijn hier met elkaar op vakantie. Het is voor mama al een hele stap om hier überhaupt te zijn. Snap dat dan! Geddaag je niet als een eikel." Hij sleurde Milo gewoon aan zijn arm mee. "Kijk eens wie ik heb gevonden." Ongemakkelijk zei Milo Fenna toch gedag.
moonlight
moonlight
Admin

Bericht van KirstReads za jan 14, 2023 6:53 pm

Inge
Inge zuchtte diep. Ze besloot om maar niks meer over het voorval te zeggen. Julia had de laatste tijd wel meer last van woedenaanvallen en de enige twee waar ze echt rustig was was bij Manu en Vik. Ze zou het later er wel met Vik over hebben wat ze daar nou mee konden doen. Ze stapte in de auto en reed stapvoets achter Vik aan. Onderweg kletste ze nog met Nova. Na een tijdje kwamen ze aan bij het huisje. Ze stapte uit en maakte de kofferbak open. “Wat een leuk huisje! Ik heb trouwens nog de gevraagd wijn meegenomen en voor Julia nog Malibu Passionfruit die ze zo lekker vond.” Hopelijk kon ze hier het contact verbeteren, niet alleen omdat ze drank had meegenomen voor haar maar ook omdat ze nu beide hopelijk tot rust konden komen.

Iven
Iven keek even naar Freya en Timo. Hij had wel gezien hoe Timo ongemakkelijk werd van Freya haar aanwezigheid, misschien vond hij haar ook wel leuk. Iven wilde van alles delen met Timo maar niet zijn vriendin. Iven hield de hand vast van Freya. Na een stukje lopen kwamen ze aan bij de snoepwinkel die ook ijs verkocht. Hij liep naar de ijskast en maakte hem open. “Welke wil je?” Vroeg hij in het Noors aan Freya. Freya dacht na en wees uiteindelijk op de Twister. “Alsjeblieft deze.” Zei ze in gebroken Nederlands terug. Iven glimlachte trots en gaf haar een kus. Hij koos zelf voor een Calippo Cola. “Welke willen jullie?” Vroeg hij aan zijn broer en zus.

Maud
Maud knuffelde haar moeder. Toen Mees terug kwam met haar puffer keek ze hem dankbaar aan. Ze pufte rustig en zat net als haar moeder pootje te baden tot dat dezelfde jongens als die Manu gepest hadden er aan kwamen. Ze keken met opgetrokken wenkbrauwen naar Fenna en zonder pardon duwde ze haar het water in. “Wtf.” Zei Maud boos. Vanuit haar ooghoeken zag ze dat Mees ook boos was. “Dat is verdorie wel mijn moeder die je in het water duwt, blijf me je gore poten van haar af!” En ze greep samen met Mees de jongen die het had gedaan in het water.

Julia
Julia dacht na. “Mijn moeder maakte altijd broodje hete kip. Daar ging ui en paprika in met sojasaus en een beetje sambal. Een van mijn favoriete lunches. Misschien kunnen we dat proberen?” Haar moeder wist dat het haar comfort lunch was en maakte het wel eens als Julia een pittige dag had gehad op school. Het was even geleden dat haar moeder dat had gemaakt misschien werd het eens tijd dat ze eens haar emoties uitsprak in plaats van opkroppen. “Ja is goed. Zal ik je zo filmen dan? Heb je al een idee waar je de intro wilt filmen?”

Emile
Emile kuste en knuffelde James. Hij was zo blij. “Ik ben zo blij en ook benieuwd naar Manu zijn reactie als we er eenmaal zijn. Hoe is het met mama?” Hij luisterde naar Enrique die zei dat het beter ging met hun moeder sinds ze fysio had. Hun moeder was laatst gevallen, die vrouw was ook al rond de 80. Emile zou het fijn vinden als hij zijn moeder weer kon zien. “Fijn om te horen dat het beter gaat met mama en ik kan niet wachten om jou en haar weer te zien.” Enrique gaf aan dat ie moest gaan, kinderen moesten opgehaald worden van school. “Is goed mi hermano. We zien je binnenkort.” En ze hingen op. Hij keek naar James. “Lieverd je weet dat dit betekent dat we binnenkort een kamer moeten schilderen en klaar moeten maken voor een prinsesje van vier.”
KirstReads
KirstReads

Bericht van femmie zo jan 15, 2023 5:08 pm

Timo Stevens
Timo nam het oortje weer terug van Lily en glimlachte. Hij was blij dat Lily ook mee ging, dat was mooi wat afleiding. Hij slikte even toen hij Iven ook daadwerkelijk wat in het Noors tegen Freya hoorde zeggen. Waar zouden ze het over hebben? Over hem? Zouden ze hem aan het uitlachen zijn? Stilletjes liep hij naast Lily achter de rest aan. Hij bestelde zo’n schatkistje. Misschien wat kinderachtig, maar hij vond het uitlepelen van het ijs gewoon het lekkerst. Hij keek op toen ook Bowie eraan kwam gelopen. Ze gooide haar lange haren naar achteren toe. “Zeg, en aan mij zeker niks vragen?” hoorde hij haar vragen. Ze voelde ooit als een zus voor hem, als wist hij dat ze dat niet was. Het meisje bestelde een twister, die wel heel ver haar mond in verdween toen ze een leuke jongen zag. Zo snel als ze bij hen gekomen was, was ze ook weer weg. Hij keek even naar Iven en Freya, waarna hij zijn blik al snel weer af wendde naar Lily. “Zeg, wil je ondertussen nog mee met de muziek luisteren?” vroeg hij aan zijn zus, om vooral maar eens afgeleid te zijn door iemand anders.

Noah Meijer
Noah lachte eventjes en schudde zijn hoofd. “Nee, geen idee wat daten is. Kun je dat eten?’ vroeg hij aan Lily en gaf haar een speelse duw. Hij haalde zijn schouders op en keek even weg van Lily. “Ik weet het niet. Zo erg is het niet. Ik heb jou en Bowie. Veerle en Bram en hun kinderen.” Zei hij. Want eerlijk, ooit voelde het alsof het zijn bonuskinderen waren. “Jullie zijn alles wat ik nodig heb.” Hij stond op, zodat hij zo weer op zijn bedje kon gaat zitten en zo een boek kon gaan lezen. “Ja, doe mij maar iets van een magnum alsjeblieft. Als je het allemaal mee gedragen krijgt.” Zei hij tegen haar. Als het te veel moeite kostte, vond hij het niet per se nodig.

Bram Stevens
“Anderen doen maar waar ze blij van worden. Zolang ik jou maar niet hoef te delen met anderen.” Zei hij, waarna hij zijn vrouw op haar mond zoende. “Ik zou veel te jaloers worden.” Beledigd deed Bram zijn mond open, waar vervolgens een ‘tss’ geluidje uit kwam. “Ik zwaar? Ik ben nog lief voor je! Dit is pas zwaar!” zei hij, waarna hij zijn ondersteuning weg haalde en met zijn volle gewicht voor een paar seconde bovenop Veerle bleef liggen. Niet te lang natuurlijk, hij wilde haar geen pijn doen. Hij ging overeind zitten en keek Lily aan die vroeg of ze ook een ijsje wilden. “Nee, ik hoef niet hoor.” Zei hij tegen haar. Hij gaf zijn jongste dochtertje de ruimte toen die aan kwam gelopen. Stiekem pakte hij zijn mobiel erbij en begon het mooie momentje tussen Veerle en zijn dochter te filmen.

Fenna Roos Klok
Fenna glimlachte naar haar zoon. “Dat is helemaal prima. Je mag ook best eens emotioneel en boos en teleurgesteld zijn. Dat is iedereen wel eens. Het is ook allemaal niet makkelijk.” Zei ze. Ze voelde tranen prikken, maar wist ze tegen te houden. Als er iets was wat ze niet wilde, was dat haar kinderen haar zagen huilen. Mees zorgde dat Maud kon puffen en kwam even later zelfs met Milo terug, die niet helemaal op zijn gemak leek. Ze glimlachte naar haar zoontje. “Hey Milo. Heb je het een beetje naar je zin?” vroeg ze aan haar zoontje met een knipoog. Ze wist dat het moeilijk was voor haar kinderen en dat ze er alle drie anders mee om gingen en wilde ze vooral alle drie de ruimte geven die ze nodig hadden. “Waarom gaan jullie niet alle drie lekker nog even zwemmen?” vroeg ze aan haar kinderen. “Of mee een ijsje halen met Lily en de andere mee?” stelde ze voor.
Nog voor ze het in de gaten had, werd ze plotseling het zwembad in geduwd door een onbekende jongen. Ze stootte haar elleboog van haar goede arm toen ze in paniek zichzelf vast had proberen te grijpen. Ze merkte dat ze zonk en nog best snel ook door de natte, zware kleren die ze aan had. Even keek ze naar het wateroppervlak. Voor een seconde dacht ze eraan. Haar mond opendoen en haar longen vol met water te laten lopen. Tot ze met haar kont de bodem raakte en haar belofte aan Guusje weer naar boven kwam. Nee, dat mocht ze absoluut niet doen. Niet nu, niet vandaag, niet terwijl ze hier met zijn allen op vakantie waren. Ze probeerde haar beide voeten op de grond te zetten, waar ze even mee struggelde. Uiteindelijk wist ze zich met haar ene goede been af te zetten van de grond en zichzelf naar boven te duwen. Ze greep met haar goede hand de rand van het zwembad vast. Ze probeerde zich naar boven te hijsen, maar wilde dit zo automatisch met twee handen doen, dat haar kin de rand van het zwembad raakte en haar tand in haar bovenlip sneed, die meteen begon te bloeien als een gek door al het water. Hoestend en proestend wist ze zichzelf deels op de rand van het zwembad te krijgen. Als een uitgeputte zeehond bleef ze op haar buik op de koude tegels liggen, terwijl haar benen nog in het water bungelden. Ze had nog niet door dat Mees en Maud boos waren geworden op de jongen.
femmie
femmie

Bericht van moonlight zo jan 15, 2023 8:04 pm

Vik

Vik liep rustig voor de auto uit naar het huisje. Hij hielp Inge met de spullen. Nova:"Ja het we hebben zelfs een sauna en ik slaap bij Juul op een kamer." Maar ze was inmiddels al naar binnen verdwenen. Vik sloeg een arm om zijn vrouw heen. "Maak je niet te veel zorgen om Julia. Probeer te genieten van je vakantie. Ze draait wel weer bij. Kom, dan geef ik je een korte rondleiding." En kuste Inge even vluchtig. Hij nam de drank mee naar binnen.

Manu

Manu dacht na. "Dat klinkt erg lekker, maar zoals ik al zei ik weet niet wat ze allemaal hebben. Lijkt mij dat de keuze beperkt is. Meer het hoognodige. We hebben ook heel dom niet gekeken wat we nog hadden liggen. Straks nemen we bijvoorbeeld eieren mee terwijl er nog zat eieren lagen." Manu sloeg een arm om Julia heen. "Hey! We doen de intro gewoon samen hoor. Veel leuker en daarbij doe je ook mee aan deze challenge." Ze waren inmiddels op het plein waar de shop zat. Hij zag opeens her huisje van Bollo staan. (Zeg even voor het gemak dat ze bij landal zijn) "Hah, laten we voor de grap bij Bollo gaan zitten en dan de intro opnemen. Dan zeg ik zo iets als ik ben op vakantie park blablabla met mijn grote vriend Bollo en beste vriendin Julia en vandaag gaan we kijken wat we als lunch kunnen maken met producten uit de parkshop."

James

James kreeg de rest van het gesprek geen eens meer mee. Hij was zo overdonderd en ontroerd. Alle spanning kwam er gewoon even uit. "Ik besef het nog niet helemaal! Het lijkt of ik elk moment wakker kan worden uit deze droom. De eerste keer met Manu was heel onwerkelijk maar toen wisten we ook niet wat ons te wachten stond, nu wel maar... Het is anders door dat we het voor iedereen geheim proberen te houden." James dacht nam "Ik zat laatst te denken maar dan moeten we wel Guusje in vetrouwen nemen... Misschien kan zei de kamer van Elena ontwerpen en dan schilderen wanneer wij weg zijn."

Lily

"Als je het aan Bowie had gevraagd had ze Ja gezegd." Ze gaf Noah een zachte duw terug. Moest hij haar maar niet plagen. Ze hoorde haar vaders slechte excuses aan. "Ja, maar dat is toch niet het zelfde. Pap, je verdiend geluk en liefde als in een vrouw. Wat als wij straks allemaal uitvliegen, ons eigen pad gaan volgen en het geluk gaan zoeken dan blijf jij min of meer alleen achter. Misschien dat wel niet totaal ongelukkig maar wel als oud kattenmannetje." Lily stak de duim op. "Komt goed." Ze holde snel achter de rest aan. Ze bestelde voor zichzelf een cornetto. Ahhz daar hadden ze "miss ik probeer elke jongen te krijgen"...
"Ja we konden je niet vinden dus.. Krijg je als je met andere dingen bezig bent", maar ze was al zo goed als verdwenen voordat Lily was uitgesproken. "Dat bedoel ik dus.",zei ze iets te hardop. Ze nam de andere ijsje mee. "Uhh, laten we eerst teruglopen voordat het ijs smelt. Dan ben ik daarna alsnog erg benieuwd wat je aan het luisteren was."

Veerle

"Ik was het niet van plan. Ook al blijft het leuk om je te plagen. Ik ben blij dat we het onderling gewoon goed kunnen vinden en samen de kinderen kunnen opvoeden. Ik had het nooit over mijn hart verkregenom Noah niet te helpen bij het opvoeden van Bowie toen Bo hem ontviel." Veerle keek Bram aan. "Ik zou gek worden als bleek dat jij een ander had of serieus iets met nog een vrouw en mij zou willen beginnen."
Veele sloeg een gilletje en probeerde met man en macht Bram van de af te krijgen. "Bram,alsjeblieft! Ga van me af." "Of je slaapt vanacht op de bank.",dreigde ze.
Inmiddels was ze Yara de haren ana het kammen. Ze legde de borstel weg en knuffelde haar. Even een momentje samen.

Guusje

Mees:"We kunnen inderdaad nog wel een spelletje lummelen. Dan halen we voor dat we terug gaan een ijsje." Een ijsje lustte hij altijd wel. Hij wilde net de bal gaan pakken toen die opeens Fenna in het water zag vallen. Als een gek rende die achter Maud aan om de jongen terug te pakken.

Guusje keek verstijfd toe. Het duurde even voor ze in actie kwam. Gelukkig was Fenna ongedeerd en had ze zichzelf zo goed als op de rand weten te krijgen. Guusje klom snel het bad uit en trok voorzichtig Fenna verder het bad uit. Ze hield Fenna straks tegen zich aan. Zo geschrokken was ze. Het duurde even tot ze echt besefte dat Fenna zichzelf gered had. "Je hebt jezelf weten te redden, zie je nu dat je niet totaal afhankelijk bent en niks kunt.",sprak ze de gedachten dan ook hardop uit. "Maar laat me je wel terug op het bedje helpen en naar je lip kijken. Het bloed aardig." Meee was terug komen rennen. "Mam? Alles oké? Mama kunnen we hier weg? Ik heb het gehad hier. Gaan we met zijn alle een filmpje kijken."
moonlight
moonlight
Admin

Bericht van KirstReads zo jan 15, 2023 8:56 pm

Inge
“Ooh een sauna dat klinkt wel heel lekker.” Ze vond het fijn dat Julia en Nova een kamer deelde. Dan was Julia niet alleen. Sinds Julia uit de kliniek was gekomen vanwege haar eetstoornis maakte ze zich nog meer zorgen. Ze wist dat ze niet van Nova konden verwachten dat ze op Julia zou letten maar wel Julia het gevoel konden geven dat ze er niet alleen voor stond. Ze keek Nova na en kuste Vik terug. “Ik weet dat ik mij niet druk hoef te maken om Julia maar je weet zelf ook hoe ze er aan toe was. En ik weet dat ze achttien is geweest en dat we dus niks mogen vragen aan haar therapeut maar het is toch niet zo gek dat ik mij zorgen maak? Had je nog met haar naar haar eerschema gekeken?”

Julia
Julia dacht na. “We zouden ook een sandwich kunnen maken? Het klinkt misschien heel simpel maar we zouden het creatief kunnen maken.” Ze zuchtte diep. Julia vond het lastig om het over eten te hebben. Sinds haar 16e begon ze er mee te worstelen en afgelopen halfjaar had ze in een kliniek gezeten en vanuit daar ook haar eindexamens gemaakt. Met veel moeite was ze geslaagd en daarom was ze ook zo boos dat haar moeder er niet was met haar diploma-uitreiking. Ze beet op haar lip, vanuit de kliniek moest ze zich houden aan een eetschema maar daar had ze zich vandaag niet aan gehouden. Ze wilde het niet tegen haar vader zeggen, bang dat ie het zou door vertellen aan haar moeder. De enige die ze nu vertrouwde was Manu, haar beste vriend. “Manu, ik uhm…” ze speelde even met haar shirtje. “Het eten lukt niet vandaag.” Ze wilde er niet teveel de aandacht op vestigen maar ze moest het gewoon kwijt. “Bij het huis van Bollo klinkt wel grappig om de intro op te nemen.” Ze hoopte hiermee Manu een beetje af te leiden.

Maud
Maud keek op toen haar moeder zichzelf weer uit het zwembad haalde. Even wist ze niet meer wat ze moest zeggen. Ze rende naar haar toe en knuffelde haar. “Mam, ik ben zo ongelooflijk trots op jou. En Mees en ik hebben die jongen aangepakt hoor. Geen zorgen hij kan nog zwemmen.” Ze veegde de tranen weg die ze op voelde komen. Ze hoorde Mees zijn voorstel. “Ik vind dat een goed plan. Of we kunnen verder gaan met Supernatural?”

Emile
Emile keek naar James. “Ik kan het ook nog niet geloven. Dit gaat zo bijzonder worden en ik ben zo benieuwd naar de reactie van Manu.” Hij dacht na. Het klonk niet als een gek idee om Guusje de kamer van Elena te laten schilderen. Ergens vond hij het super lastig om het geheim te houden voor Fenna. Emile had nog nooit geheimen voor Fenna en zij kende hem door en door. “Ik vind dat een super leuk idee maar hoe gaan we Guusje er bij betrekken zonder dat Fenna iets door heeft?”
KirstReads
KirstReads

Bericht van femmie ma jan 16, 2023 10:16 pm

Skip

Fenna Roos Klok
Fenna was blij geweest toen Guusje met de kinderen had ingestemd en ze naar huis waren gegaan voor een filmavondje. Niet dat ze er echt bij was geweest. Haar avontuur in het zwembad had haar energie echt naar beneden gehaald. Na het avondeten was het echter een stuk beter gegaan en had ze wat meer energie gehad om op haar familie te richten, al was Mees uiteindelijk naar zijn ‘eigen’ huisje gegaan en was Milo al snel naar zijn kamer gegaan. Nadat het ook voor Fenna tijd was om haar nest in te duiken, had Guusje haar vergezeld. Samen hadden ze een hele leuke avond gehad die ze ook echt nodig had gehad. Al was het wat moeizaam gegaan omdat ze nog altijd moest wennen aan missende ledematen. En ze had ook nog zo haar best gedaan om niet te luid te worden. Nu waren Fenna en Guusje allebei net wakker en had Fenna haar hoofd tegen Guusje aan gelegd. “Ik hou van je Guusje.” Zei ze zachtjes.

Puck Cooper
Puck was alweer vroeg uit de veren. Na een rondje hardlopen, was ze de keuken in gedoken die ze met zijn allen gebruikten. Waar ze met de hele groep samen aten. Puck vond het zo fijn dat ze in zo’n fijne familie terecht was gekomen. Ze hield van iedereen hier. Al waren Julia, Lily en Mees toch wel het belangrijkst voor haar. Die drie hadden haar en haar zusje immers heel fijn geholpen om te settelen in Nederland toen ze hier kwamen. Ze had al broodjes in de oven gedaan. Ze zouden altijd zo rond 10 uur ontbijten, zodat ze ’s middags altijd wat leuks met zijn allen of in groepen konden doen. Ze was zo druk bezig om eitjes te bakken om wat gezonds voor Julia bij elkaar te maken, dat ze helemaal de broodjes vergeten was.

Timo Stevens
Timo was al vroeg op. Hij was al snel via Grinder aan het appen gegaan met een jongen die hij pas had leren kennen. Het had het hele gedoe met zijn vader de afgelopen dag, die wel duidelijk had gemaakt dat hij niet van homo’s hield, een stuk lastiger gemaakt. Toen zijn telefoon zei dat het half 10 was, kleedde hij zich langzaam aan en maakte hij aanstalten om naar hun gezamenlijke eetruimte te gaan. Daar in de keuken aan gekomen, bleef hij eventjes in de opening staan. “Kan ik ergens mee helpen? Of de tafel vast dekken?” vroeg hij.

Bowie Meijer
Haar vader had veel te goed op haar gelet. Nadat Bowie voor de derde keer betrapt was op het flirten met een jongen, had haar vader haar mee naar huis genomen en niet meer uit zijn zicht gelaten. Ze had zelfs die nacht bij hem in het huisje moeten slapen, in plaats van op de kamer die ze met Lily deelde in hun jeugdhuisje. Wacht maar, de volgende avond zou ze wel weg sneaken. Bowie was al aan de eettafel gaan zitten en was rustig haar haren, make-up en haar nagels aan het mooi maken. Wacht maar, ze zou het nog wel voor elkaar krijgen om een leuke jongen aan de haak te slaan in de vakantie.
femmie
femmie

Bericht van moonlight di jan 17, 2023 10:06 am

Vik

Vik kwam net uit het zwembad. Hij had zoals die vaker deed de ochtend gestart met banen zwemmen. Voor Inge had hij een lief briefje op de kussen achtergelaten zodat ze wist waar hij uit hing.
Het kroelde al rustig aan van de mensen in de keuken waar ze straks zouden ontbijten. "Goedemorgen. Ik ruim even mijn spullen op dan zal ik komen helpen."

Manu

Manu was voor zijn zijn vroeg uit de veren maar hij had immers Emile beloofd om te helpen met het ontbijt. Hij was druk bezig om crossiantjes te rollen. Hij hield van zelfgemaakte crossiantjes bij het ontbijt al waren dit gewoon voorverpakte en niet de geen uit de bakkerij. Hij groette Timo die kwam kwam vragen of die kon helpen. "Dat laatste zou erg fijn zijn." Gezien de tafel nog gedekt moest worden en richtten zich weer op zijn taak, tot hij een brandlucht rook en rook uit de oven zag komen. "Verdorrie!" Snel haalde hij de broodjes uit de oven. "Let dan ook op.",snauwde die Puk toe. Ja, die konden ze weg gooien. Had die het nu gewoon maar zelf gedaan. "Ga jij Timo maar helpen met de tafel dekken ik maak dit wel af voordat straks de eieren ook nog verpest zijn."

Guusje

Na het incident in het zwembad waren ze met zijn alle naar huis gegaan. Ook al zat de schrik nog hoog en was Fenna duidelijk moe geweest, het was wel fijn geweest om zo een moment als gezin te hebben. Even met elkaar. Dat ze de film amper meekregen maakte niet meer uit. Ze hadden gezellig samen gegeten en toen waren de jongens terug naar hun eigen huisje gegaan. Misschien maar beter ook gezien Fenna en Guusje een wilde nacht hadden gehad. Guusje kon niet beschrijven hoe fijn het was geweest om weer de liefde te bedrijven met Fenna. Ze had dit zo gemist. Vooral gezien ze bang was om Fenna letterlijk en figuurlijk kwijt te raken. Ze werd wakker ban een stem die tegen haar sprak, niet verstaan hebbende wat deze zei. "Mhh.. nog 5 minuten. Kom hier! Heb het koud!"

Lily

Lily kwam het ouderlijke huisje binnen gelopen met Laika achter haar aan gerend. Ze had Mees beloofd om de hond voor hem uit te laten, gezien zei het niet erg vond en zo heerlijk met de hond had kunnen wandelen. Ze zag dat Bowie zich mooi zat te maken aan de keukentafel. "Ah, kijk ! Miss schone slaapster is ook wakker.",zei ze lichtelijk sarcastisch terwijl ze de hondenriem opruimde. "Ik weet voor wie je je loopt op te doffen maar met die hoeveelheid make-up op je gezicht, zie je er eerder uit als pipo de clown."

Laatst aangepast door moonlight op di jan 17, 2023 10:07 pm; in totaal 1 keer bewerkt
moonlight
moonlight
Admin

Bericht van KirstReads di jan 17, 2023 12:16 pm

Inge
Inge werd langzaamaan wakker en zag een briefje in Vik zijn handschrift op haar nachtkastje liggen. Ze las het en glimlachte lichtjes. Vik ging wel vaker even sporten om rustig wakker te worden en meestal legde hij dan een briefje op haar nachtkastje. Ze rekte zich uit en stapte uit bed. Ze kleedde zich rustig aan. Tijdens het aankleden spookte het gesprek met Julia gisteravond nog in haar hoofd. Niet alleen hadden ze een discussie gehad over het feit dat ze iemand had geslagen maar ook over het eten. Julia had blijkbaar al twee dagen niet tot weinig gegeten. Aan de ene kant was ze boos op Vik omdat het hem niet was opgevallen maar aan de andere kant was ze ook boos op Julia. Uit frustratie had ze geroepen; Als je zo door gaat belandt je weer in de kliniek of erger! En dat had ze niet moeten zeggen. Julia had haar kwaad aangekeken en was weggelopen. Ze hoopte maar dat Julia veilig in haar bed lag, je wist het maar nooit op een vakantiepark. Toen ze was aangekleed liep ze het huisje uit richting het huisje van de jongeren. Julia en Nova sliepen samen op een kamer dus dat was makkelijk met wakker maken. Ze klopte op de deur. “Nova, Juul komen jullie ook ontbijten?” Ze maakte de deur op een kier open en zag dat zowel Julia als Nova in bed lagen. “Rot op!” Hoorde ze Julia vanuit haar bed zeggen, die was blijkbaar nog steeds boos. Inge zuchtte. “Ik wil jullie alle twee over een kwartier in ons huisje zien. En geen gemaar!” Ze wist dat ze hier geen punten scoorde bij Julia maar ze moest nu streng zijn. Ze liep weer terug naar het volwassenenhuisje. Toen ze daar aan kwam rook het naar verbrande broodjes. Ze zuchtte diep en ging maar alvast aan tafel zitten, hopend dat Vik of iemand anders haar straks gerust kon stellen.

Julia
Julia draaide zich nog een keer om in bed. Ze had totaal geen behoefte om haar ouders te zien. Ze was nog steeds kwaad. Ze snapte de bezorgdheid van haar ouders wel maar toch. In plaats van haar te steunen kreeg ze te horen dat ze misschien weer in de kliniek kon belanden of erger. Ze wist dat haar moeder het niet slecht bedoelde maar het schoot bij haar in het verkeerde keelgat. Toen ze was weggelopen had ze gewoon rustig over het park gewandeld, ze had behoefte aan rust. Uiteindelijk was ze weer terug gegaan, had gelezen en was daarna in slaap gevallen. En nu wilde ze niet gaan ontbijten. Julia wilde gewoon niet ontbijten waar iedereen bij was, dan had ze het gevoel dat er extra op haar werd gelet of ze was bang dat er stiltes vielen als men haar zag. Ja ze was er nog lang niet met haar gewicht maar ze wilde gewoon gezien worden als een normaal persoon. Niet als het meisje dat een halfjaar in een kliniek had gezeten.

Emile
Emile was vroeg uit de veren. Hij had eieren gehaald voor bij het ontbijt en was nu ook met onder andere Manu en Puck het ontbijt aan het verzorgen. Hij was net aan het helpen met de tafel dekken tot ie terug kwam in de keuken om onder andere hagelslag te pakken toen hij Manu hoorde mopperen. “Manu zou je alsjeblieft rustig naar Puck kunnen communiceren? Ik snap dat je baalt van de verbrandde broodjes maar ik heb genoeg boodschappen in huis gehaald. We hebben nog genoeg afbakbroodjes. Puck deed het niet expres. We doen er gewoon nieuwe afbakbroodjes in, het komt goed. Ik ga je pa eens wakker maken met koffie.” Hij gaf Manu een kus op zijn voorhoofd en liep toen met een mok koffie in de hand naar boven. Hij liep naar de slaapkamer van James en hem en maakte zachtjes de deur open. Heel voorzichtig zette hij de koffie op het nachtkastje en ging naast James liggen en sloeg zijn armen om hem heen. “Liefie wordt je wakker?” Fluisterde hij in James zijn oor en gaf hem liefdevolle kussen.

Maud
Maud was in de slaapkamer die naast de slaapkamer van haar moeders lag gaan liggen. Ze voelde zich fijner als ze dicht in de buurt van hun kon slapen. Al had ze vannacht wel van alles gehoord, ze had alleen geen idee hoe ze dat moest plaatsen. Na even wat tiktokfilmpjes gekeken te hebben kwam ze uit bed. Rustig kleedde zich aan en liep toen richting de slaapkamer van haar moeders. “Moeders komen jullie uit bed? Ik ruik ontbijt!” Ze wilde de deur niet open maken voor het geval ze nog in een diepe slaap waren.
KirstReads
KirstReads

Bericht van femmie wo jan 18, 2023 5:41 pm

Puck Cooper
Puck roerde door de eitjes heen om alles goed door elkaar te husselen. Er zat ook een bosuitje en wat geschrapte wortel mee tussen, in de hoop het toch ook wel gezond te maken. Dadelijk gingen er nog hamblokjes tussendoor. Ze wist nog niet of ze kaas er ook mee door ging doen, zodat die mee zou smelten of juist niet. Ze wilde net aan Manu vragen wat ze het beste kon doen, toen ze een snauw van Manu mee kreeg. “Nou sorry hoor, ik sta ook niet iedere dag in de keuken. Ik wil alleen maar iets lekkers maken voor Julia.” Zei ze geïrriteerd. “Wilde je nog wel om advies vragen.” Eigenwijs bleef Puck zelf gewoon staan. Ze was immers bezig met het ontbijtje voor Julia en wilde dat graag ook afmaken. Gelukkig kwam ook Emile voor haar op en ze glimlachte eventjes naar zichzelf. Zie je? “Zeg Manu, kaas mee laten smelten met het ei of dadelijk op een broodje? En avocado, is dat ook lekker?” vroeg ze, terwijl ze de hamblokjes tevoorschijn haalde en een schaar zocht om het pakje open te maken.

Fenna Roos Klok
Fenna lachte eventjes toen ze de slapende reactie van Guusje hoorde en trok haar vriendin wat moeizaam naar zich toen. Ze was blij dat Guusje aan haar goede kant lag, zodat ze in ieder geval haar goede arm kon gebruiken. Ze kuste Guusje in haar nek. “Wakker worden.” Fluisterde ze haar in haar oor. Na een snel kusje op haar oorlel te hebben gezet, drukte ze haar lippen op die van Guusje. Ineens hoorde ze de stem van Maud aan de andere kant van de deur en draaide ze zich weer van Guusje af. “Ja, we komen eraan, schatje. Het ruikt al lekker!” Riep ze naar haar dochter toen. Ze drukte nog snel een kusje op Guusjes voorhoofd. “Zo, laten we ons toch maar eens gaan aankleden voordat ze dalijk nog de kamer in komt en ons naakt ziet.” Zei ze lachend, waarna ze zelf op de rand van het bed ging zitten, om zich vervolgens langzaam aan te kleden. Dat ging allemaal niet zo snel met één hand.

Bowie Meijer
Bowie rolde met haar ogen toen Lily binnen kwam en haar al meteen beledigde. Moest dat nou altijd? Ze draaide zich om naar Lily en keek haar uitdrukkingsloos aan. “Als je mij nou eens een keer jouw haren of make-up laat doen, dan word je gelijk aantrekkelijker. Wie weet lukt het je dan eindelijk om eens een keer een jongen te zoenen.” Zei ze. “Of een meisje, wat jij wil.” Zei ze er daarna onverschillig achteraan. Ze draaide zich weer terug naar haar nagels, om daar geduldig mee verder te gaan.

Timo Stevens
“Oke.” Zei Timo, glimlachte eventjes naar Manu en draaide zich vervolgens om zodat hij de tafel kon gaan dekken. Het was wel het minste wat hij kon doen. Het werd echter wel vermoeilijkt door Bowie die aan tafel zo nodig haar haren en make-up moest gaan zitten doen. Het werd nog erger toen Lily aan kwam en met Bowie begon te ruzieën. Hij zuchtte een keer en hoorde toen een deuntje af gaan van zijn telefoon. Hij pakte zijn telefoon erbij en zag dat hij een berichtje binnen had gekregen op een datingapp en stuurde snel een berichtje terug, waarna hij zijn mobiel weg stopte, voordat een van zijn zussen erachter kon komen. “Bowie, kan ik er eventjes bij om bord en bestek neer te leggen?” vroeg hij. “Kom zo maar terug, ik ben even bezig.” Was de reactie van zijn zusje. Met hangende schouders draaide Timo zich om en liep weg, om dan maar wat anders op tafel te leggen.
femmie
femmie

Bericht van moonlight do jan 19, 2023 12:47 pm

Lily

"Ik heb jou hulp niet nodig om iemand aan de haak te slaan maar prima... Jij mag mijn haar en make-up doen als je zelf vandaag totaal make-uploos de deur uit gaat. Dus ook geen nagellak." Al mocht ze zich dan wel eerst gaan opfrissen en omkleden gezien ze nog bezweet in de sportkleding liep. Dit keer rolde Lily met de ogen. Het was weer gezellig aan de keukentafel. "Jemig Bowie, doe niet zo moeilijk en laat Timo er twee tellen bij om de tafel te dekken. Of ik doe het en smijt gewoon je spullen aan de kant."

Guusje

Guusje kroop in Fenna de arm, dicht tegen der aan. "Moet dat echt.",mompelde ze net verstaanbaar. "Kunnen we het ontbijt gewoon niet skippen?" Guusje beantwoorden de kus van Fenna. "Zo mag je me vaker wakker maken." En wilde er opnieuw kussen maar gezien er op de deur werd geklopt door Maud werd het een vluchtig kusje. "Ja, we komen. Zijn je broers al wakker?" Guusje schoot in de lach. "Ja laten er dat maar doen, haha. Stel je voor.",niet wetende dat ze sowieso al iets uit te leggen hadden. "Ik vond het wel oprecht heel fijn vannacht." Guusje rekte zich uit en stapte toen uit bed. Vanuit haar koffer haalde ze schoon ondergoed, een spijkerbroek en band shirt. "Als ik moet helpen moet je het zeggen hé.", zei ze terwijl ze zelf stond te stuntelen om de broek aan te krijgen. Ze wilde niet meteen Fenna het werk uit handen nemen en er haar zo het gevoel geven dat ze afhankelijk was. Guusje ging bij Fenna op het randje van het bed zitten. "Ik.. uhh. Wilde voorstellen om vanmiddag met zijn alle te bowlen. Ik wilde voor jou dan van die hekjes vragen en misschien dat het je lukt om met zo glijbaantje voor kinderen de bal te rollen. Maar als je je daar ongemakkelijk bij voelt of liever niet gaat moet je het eerlijk zeggen. Ik wil je nergens toe dwingen maar ik probeer alleen in mogelijkheden te denken dat je toch ook mee kan doen met de groepsactiviteiten."

Nova

Nova hoorde de woorden van de zus. "Dank je Juul, je haalt de woorden uit me mond." Uit protest draaide ze zich dan ook weer om. "Waarom moeten we ook verplicht met elkaar ontbijten? Oke, opzicht prima maar ik heb ook vakantie. Dan wil ik gewoon rustig uitslapen en wakker worden." Maar op ruzie met haar ouders te voorkomen, gezien ze al boos waren op Julia, stond ze toch maar met enige tegenzin op. Haar kleding had ze gisteravond al klaar gelegd dus ze hoefde zich alleen om te kleden. In de gang kwam ze haar vader tegen en gaf hem een knuffel. "Is Juul zich ook al klaar aan het maken?" Nova keek de vader aan met een blik alsof die gek was geworden. "Juul, is net de grote boze wolf. Ik denk niet dat die snel van plan is om de bed uit te komen."
Samen lezen ze naar beneden. Nova zag hoe Vik, Inge met een kus begroette. "Iel! Niet waar ik bij ben. Verpest mijn eetlust alsjeblieft niet."

Manu

Manu beet op zijn lip. Hij liep naar Pucl en tikte der op de schouder. "Sorry, ik had niet zo boos mogen reageren. Ik baalde gewoon van de broodjes. Als ik in de keuken bezig ben dan wil ik gewoon graag de regie in eigen handen houden en zorgen dat alles goed gaat. Het is juist heel lief dat je een ontbijtje wilt maken voor Julia." Hij keek in de pan wat ze aan het maken was. "Oe, lekker broodje ei. Uhh, ik zal de kaas mee bakken. Ik weet toevallig dat Juul dat erg lekker vind. Avocado erbij klinkt ook goed. Lekker gezond ontbijtje." Nova:"Alleen denk ik niet dat Juul komt ontbijten. Ze heeft ruzie gehad met papa en mama." Manu schrok er een beetje van. "Ze heeft gisteren juist onwijs haar best gedaan om toch te eten." Nova:"Zeg dat maar tegen mijn ouders." Manu sloeg een zucht. "Zullen we Juul dan maar ontbijt op bed brengen?",vroeg die aan Puck.

James werd wakker van warme armen die opeens om hem heen werden geslagen, de geur van koffie en de liefdevolle woorden van Emile. Langzaam opende die zijn ogen. Hij kuste Emile terug. "Mhhh, ik denk dat ik nog droom gezien ik wakker werd gekust door een prins." Hij ging overeind zitten. "Goedemorgen, schat. Dank voor de koffie."
moonlight
moonlight
Admin

Bericht van KirstReads vr jan 20, 2023 8:18 pm

Charlotte
Charlotte was al vroeg op zodat ze foto’s kon maken van de zonsopkomst. Ze had de foto’s al op haar Instagram gezet. Ze kwam de keuken binnen en rook eieren en vers gebakte broodjes. “Het ruikt hier heerlijk.” En ze liep naar haar grote zus en gaf haar een knuffel. Dit was haar vaste manier om haar grote zus te begroeten. “Dat ziet er lekker uit. Voor wie is dat ontbijtje? Voor mij? Aaw wat lief dat had je nou niet hoeven doen.” En ze glimlachte. “Owja Puck, moest ik nog foto’s van jou maken voor je Instagram?”

Inge
Inge keek op toen Vik haar een kus gaf. Ze was blij om zijn lippen op de hare te voelen. Ze grijnsde toen Nova er commentaar op leverde. “Wacht maar totdat jij een vriendje hebt. Ik hoop gewoon dat je dan de liefde kan ervaren die ik voor je vader ervaar.” Ze kuste Vik nog een keer en keek even op haar horloge. Het was haar opgevallen dat Julia nog niet naar beneden was. Ze hoopte haar zo wel te zien. “Hebben we haar niet veel te hard aangepakt Vik? Straks zit ze weer in haar cocoon.” Ze zuchtte diep en pakte Vik zijn hand.

Emile
“Lieverd het is geen droom. Je kikker is hier.” En hij gaf hem een kus. “Koffie zoals jij het lekker vindt.” En hij ging ook op het bed zitten. Emile had door de opwinding niet geslapen. Het drong nog niet helemaal tot hem door dat ze Elena daadwerkelijk gingen adopteren. “Ik kan het nog steeds niet geloven dat we over een tijdje een meisje in ons gezin mogen verwelkomen.” Zei hij zachtjes tegen James voor het geval er afluisteraars waren. Hij ging in kleermakers zit op het bed zitten en pakte James bij zijn hand. “Wanneer gaan we Guusje erbij betrekken?”

Julia
Julia was echt dol op haar zusje maar ze vond het fijn om nu even alleen te zijn. Ze ging rechtop zitten en pakte haar dagboek van haar nachtkastje. Iets meer dan een halfjaar geleden had Nova in haar dagboek gelezen en aan hun ouders verteld waar Julia mee worstelde. Ze was eerst boos op Nova, hoe kon ze nou in haar dagboek lezen? Maar later begreep ze waarom Nova het aan hun ouders had verteld. Daarna was alles een grote rollercoaster geweest en Julia moest nog steeds beseffen wat er allemaal was gebeurd. De tijd in de kliniek was zwaar geweest maar degene die haar overeind hield was Manu. Manu haar beste vriend was elke dag langsgekomen en soms zeiden ze een hele tijd niks maar in die stilte begrepen ze elkaar. Voor haar ontstonden er gevoelens voor hem toen ze in de kliniek zat en dat was nog niet weggegaan. Ze twijfelde of hij ook wat in haar zag.
KirstReads
KirstReads

Bericht van femmie zo jan 22, 2023 4:18 pm

Bowie Meijer
Bowie lachte eventjes. “Zeker weten, brave maagd Lily?” vroeg ze, terwijl ze met haar ogen rolde. Natuurlijk wist ze niet zeker of dat wel zo was of niet. “En oke-“ begon ze, Lily wist toch het verschil niet tussen wanneer Bowie wel of geen foundation op had. Zolang ze die maar stiekem op kon houden was het prima. Ze zouden hier toch geen bekenden tegen komen. “-maar dan haal ik alles er bij mij pas af na het eten, doe ik nu eerst jouw make up.” Zei ze vrolijk. “Of wil je liever eerst even douchen?” vroeg ze, nadat ze Lily eens goed bekeken had. Opnieuw rolde ze met haar ogen. “Jezus Lily, wat ben je chagerijnig. Ik zit toch hier, dan dek ik zo mijn eigen deel van de tafel wel, heb jij toch geen last van?”

Fenna Roos Klok
Fenna glimlachte eventjes. “Als we het ontbijt overslaan, dan komen ze echt hier binnen marcheren en sleuren ze ons zo uit bed.” Zei ze. Ze glimlachte speels toen ze hoorde dat ze Guusje zo wel vaker wakker mocht maken. “Dat zal ik dan zeker vaker doen.” Fluisterde ze zachtjes. ‘
Het duurde eventjes, voordat Fenna überhaupt haar slipje had aangetrokken en het duurde nog langer voor ze haar beha weer aan had. “Ja, dat weet ik. Maar ik moet het zelf doen.” Zei ze. “Ga anders vast naar de kinderen toe om te kijken of ze wakker zijn.” Stelde ze voor. Tegen de tijd dat Guusje met de jongens terug was, moest zij toch wel aangekleed zijn?
Ze luisterde naar het voorstel. Bowlen had ze altijd hartstikke leuk gevonden. Ze had het met Guusje samen ook wel eens voor een date gedaan. Maar om nou zo zielig met een rekje mee te moeten doen, wist ze eigenlijk niet of ze wel wilde. “Wat een leuk idee. Ik ga in ieder geval ook mee, vind het altijd wel leuk ook om te zien” zei ze. “Of ik mee ga doen, moet ik dan nog wel eventjes kijken en anders ben ik gewoon je persoonlijke cheerleader.” Zei ze tegen haar vriendin, terwijl ze met haar broek aan het ruziën was om hem aan te krijgen.

Puck Cooper
Puck keek naar Manu toen ze aangetikt werd. Was dit een nieuwe belediging die ze te horen ging krijgen? Ook al deed ze nog zo haar best? Maar niets was minder waar, ze kreeg zelfs een excuses aangeboden! Dat was wel heel lief. “Dat geeft niet. Ik ben zelf nog steeds aan het oefenen in de keuken.” Zei ze. Dus ja, dan konden er fouten gemaakt worden. Dat was zo gek nog niet. “Oh, nou, dan doe ik de kaas er al mooi mee doorheen.” Zei ze, terwijl ze de hamblokjes al mee door het ei gooide. Daarna volgde al snel de kaas. Ze keek Nova even aan toen die zei dat Julia niet kwam eten. Ugh, Vik kon ooit zo’n vervelende man zijn. Die moest zich altijd met alles en iedereen bemoeien. En ja, Julia was één van zijn kinderen, dus hij mocht zich daar mee bemoeien. Maar toch, Vik wist ooit niet hoe hij met anderen om moest gaan. “Oh ja, dan zullen we het zo meteen naar haar gaan brengen.” Zei ze.
Niet veel later kwam ook Charlotte binnen. Je kon merken dat toch langzaam aan wel iedereen wakker begon te worden. “Ja, ik ben wat lekkers en gezonds aan het maken voor Julia.” Zei ze vrolijk tegen Charlotte, trots dat ze het hier zo lekker vond ruiken. “Ik wil ook gerust wat maken voor jou als je wil?” vroeg ze aan haar zusje. Charlotte stelde voor om foto’s te maken voor op Instagram, waarna Charlotte enthousiast reageerde. “Ja, zeker! Als je dat zou willen doen!” zei ze vrolijk.
femmie
femmie

Bericht van moonlight ma jan 23, 2023 7:55 pm

Nova

Nova rolde met de ogen. "Mam, dat is totaal iets anders. Je ouders zien zoenen of nog erger is gewoon een uhh No Go!"
Ze draaide zich heel snel van de ouders weg, voordat ze nog mee zou zien. Ze wilde graag haar eetlust nog behouden. Nova hoorde haar ouders praten. Vik:"Ik weet niet. Ik kan in elk geval mezelf nog steeds voor mijn kop slaan dat ik gisteren in alle chaos niet heb gezien dat ze niet heeft ontbeten." Nova liep naar jaar ouders toe. "Nou 1 ding weet ik wel!... Jullie waren gewoon vet gemeen tegen Juul. Jullie zien niet hoe hard ze haar best doet. Eerlijk ieder heeft wel eens een dag dat die minder trek heeft maar toch eet omdat je iets moet eten. Ze heeft keihard de best gedaan om toch te eten toen ze die vlog met Manu ging opnemen. Mede omdat Manu er op stond. Vraag naar na." Vik:"Waarom zegt ze dat dan niet gewoon eerlijk?" Nova keek de vader met blik aan van:serieus?!? "Alsof jullie der geloofd hadden." Ze liep naar de keuken. "Puck, Manu? Gaan jullie dan mee Juul wakker maken?"

James

"Kikker? Ga weg! Ik wil helemaal geen kikker." En keek wat betreurd. "Ik word alleen wakker als de prins op zijn witte paard mij wakker kust." En trok de dekens wat hoger op. Toch beantwoordde hij de kus en nam de koffie aan. Hij zette de mol nog even op het nachtkastje voordat hij zijn tong er nog aan zou verbranden. "Ik ook niet. Ik heb vannacht amper geslapen. Ik kon gewoon niet in slaap komen." James ging overeind zitten. Hij kneep zachtjes in de hand van Emile. "Ik denk dat we beter eerst alles kunnen gaan regelen. De tickets, vrij van werk, het verblijf, al het papierwerk blablabla voordat we het Guus vragen. Dan hoeven we ook minder lang de schijn op te houden naar Fenna tor omdat Guusje het wel weet. Nu is het nog ons geheimpje, snap je. De kans dat iemand zich verspreekt is zo kleiner."

Manu

"Ik kan je er wel bij helpen als je dat wilt, je wat dingen leren. Ik ben beter in bakken dat wel dus misschien leren we nog van elkaar." Hij kon het in elk geval minstens aanbieden.
Manu zette de crossiantjes in de oven en zette een kookwekker voor de tijd. "Het ziet er in elk geval goed uit, Puck." Nu nog hopen dat het smaakte. Manu knikte. "Ja laten we dat anders meteen doen." Nova was immers ook al komen vragen of ze mee Julia wakker gingen maken. Maar Charlotte kwam er tussen om wat te vragen. Manu ging achter Puck staan. "Alleen als ik er dan zo bij op mag staan" En stak zijn tong uit.

Guusje

Guusje keek naar de deur en toen de kamer rond. "Het is dat hier niet veel staat om de eduwr mee te blokkeren anders hadden we dat kunnen proberen " De deur op slot draaien, die op slot zat, zou niemand tegen houden. Guusje wilde net op op maar liet zich weer op bed vallen. "Zo motiveer je me ook erg om op te staan.", zei ze terwijl ze in de lach schoot. Guusje was zich inmiddels toch maar gaan aankleden. "Ja, maar om hulp vragen is geen schande. Je hoeft niet alles meteen te kunnen. Maar vooruit ik ga wel alvast naar beneden. Als het echt niet lukt geef je rne gil, hè?" Ze gaf Fenna een kus op de voorhoofd. "Kijk maar, support kan ik sowieso gebruiken als je je pompoms maar thuis laat." En stak plagend de tong uit. Fenna wist ook dat Guus niet de beste bowler was. "Ik zat er tevens aan te denken om de ouderen tegen de kinderen te laten spelen. Misschien met een tegenprestatie voor het verliezende team ofzo. Dat die geen vanavond keukensdenst ofzo. Die moet dan koken, tafel dekken, afwassen enzo."

Lily

Lily ging boos aan de andere kant van de tafel voor Bowie staan. "Nu moet je echt ophouden. Het is geen eens grappig meer. Of het waar is, is iets tussen mij en mijn bedpartner. Dat iedereen weet dat jij niet meer maagd bent, heb je er zelf van gemaakt.
Ik probeerde aardig te doen en je te gemoed te komen door toch mee te gaan in je voorstel maar je maakt het me er niet makkelijker op. Eerlijk gezegd haal je eerder het bloed onder mijn nagels vandaan. En ja ik heb wel degelijk laat van jou en je gedrag. Ik word er immers op aangekeken omdat ik het goede voorbeeld van pa aan je moet geven, maar weet je. Zoek het uit, ik haal me handen van me af. Maar kom niet bij mij janken als je jezelf in de nesten hebt gewerkt." Ze keek twee tellen naar Timo. "Als papa en mama me zoeken ben ik douchen."
moonlight
moonlight
Admin

Bericht van KirstReads do jan 26, 2023 7:30 pm

Inge
Inge keek Nova aan. Misschien had ze ook wel gelijk maar ze wilde gewoon de vrolijke Julia zien en niet de boze Julia die gestopt was met eten. Ze keek naar Vik. “Misschien heeft Nova ook wel gelijk en zijn we te streng voor haar. Ik wil alleen dat ze zich weer goed voelt en veilig bij ons. En ik heb het idee dat we haar nog meer het signaal hebben gegeven gisteravond dat we op haar neer kijken en dat is nou precies wat ik niet wil. Misschien kunnen we straks even met haar praten of later vandaag?”

Emile
Emile wreef met zijn hand over zijn gezicht. James had ook wel gelijk. “Klopt. Misschien kunnen we vanavond dan even vliegtickets fixen. Verblijf kunnen we bij mijn broer of moeder. Jij mag kiezen.” Hij sliep liever bij zijn broer. Hij hield van zijn moeder maar hij wilde zo min mogelijk in het huis komen waar hij slechte herinneringen aan had. “Goed kom sleepyhead. Laten we naar beneden gaan.” Hij gaf James nog een kus en liep toen naar beneden. Hij zag dat Maud de pannenkoeken op tafel zetten. “Hmm pannenkoeken met kaas lekker.” En hij wilde er een pakken maar Maud sloeg hem op zijn vingers.

Maud
Maud keek Emile streng aan. “Afblijven! Die heeft Timo net gemaakt en je mag pas eten als iedereen er is.” Emile keek nep verdrietig. “Ik trap daar niet in oom Emile.” Emile en James waren niet haar echte ooms maar ze beschouwde ze wel zo. Ze keek op haar horloge. Haar moeders waren er nog steeds niet. Ze liep naar de trap. “Mam! Oom Emile eet van de kaaspannenkoeken!” Riep ze en ze keek even sluw naar Emile. Als iemand Emile streng kon toespreken dan waren het haar moeders wel.

Charlotte
Charlotte keek naar Puck. “Als je dat voor mij zou willen maken dan zou ik dat echt super lief vinden.” Ze knuffelde haar zusje. “Ja tuurlijk. Misschien kunnen we wel een fotoshoot houden met alle meiden en jongens? Ook om Julia een beetje op te vrolijken?” Julia kende ze al een hele tijd en was een goeie vriendin van haar. Charlotte voelde zich nog steeds schuldig dat ze niks had gemerkt aan Julia. Als ze het had gezien had ze misschien kunnen helpen. “Maar goed ga maar eerst het ontbijt naar Julia brengen. Dan hebben we het er later nog over.”
KirstReads
KirstReads

Bericht van femmie zo jan 29, 2023 10:06 pm

Puck Cooper
Vrolijk glimlachte ze naar Manu bij zijn voorstel. “Oh ja, dat zou wel fijn zijn.” Zei ze. “Dan kan ik pa en ma ook eens een keer verrassen met wat lekkers.” Zei ze tegen de jongen. Ze hoorde op de achtergrond ergens Nova haar ouders confronteren over de manier waarop ze met Julia om gingen. Ze rolde met haar ogen. Ja, als je zo met je kind om ging kon dat toch ook niet goed gaan? Niet veel later kwam Nova naar de keuken toe. Ze draaide zich om en glimlachte naar het meisje. “Ze maken het jullie ook niet makkelijk he?” vroeg ze, terwijl de irritatie naar Vik en Julia duidelijk in haar stem te horen was. “Het broodje is klaar, dus dan zullen we inderdaad mooi even op en neer lopen.” Zei ze. Vrolijk lachte ze toen Manu gek aan het doen was over het voorstel van Charlotte om foto’s te maken. “Nee, dat mag niet. Dat moet.” Zei ze vrolijk. “Ja, ik ga eerst eventjes mee Julia haar ontbijtje brengen en daarna zal ik het ook voor jou maken.” Zei Puck trots tegen haar zusje. Ze volgde Manu en Nova naar de kamer van Julia toe. Het leek haar slimmer om die twee eerst even het woord te laten doen.

Fenna Roos Klok
“Nee, dat weet ik. Maar ik moet het allemaal zelf gewoon kunnen. Oefening baart kunst.” Zei ze, terwijl ze half van het bed af gleed terwijl ze met haar broek aan het ruziën was. Het was dat Guusje hen gisteren allebei de kleren had uitgedaan, anders had het allemaal nog wel eventjes wat langer geduurd. “Ja, hartstikke leuk idee! Dat moet je dalijk echt voorstellen. Ik denk dat er meer zijn die dat wel leuk gaan vinden.” Zei ze. Guusje verliet de kamer en Fenna deed haar best om weer verder te gaan met aankleden. De sok duurde eventjes en viel twee keer toe op de grond, maar ze zou er hoe dan ook komen.

Bowie Meijer
Bowie rolde opnieuw met haar ogen. Ja hoor, miss perfect moest er echt een nog groter probleem van gaan maken. Waarom kon ze niet gewoon een keer normaal doen en zelf ook eens flaws hebben? “Ke.” Zei ze kortaf, waarna ze haar oortjes in deed en weer verder ging met haar nagels. Ze wist ook maar al te goed dat haar vader wilde dat ze meer op perfecte Lily leek met haar zelfverzekerde houding, haar slimme hoofd en haar sterke wil. Ze was maar al te blij toen Mason haar belde. Ze deed haar oortjes in en nam vrolijk de telefoon op, die ze tegen een van de glazen die Timo op tafel had gezet rechtop zette zodat ze Mason kon zien en Mason haar. Iedereen kende Mason eigenlijk wel bij naam. Ze waren immers al een aantal jaren best goede vrienden.

Milo van Kerken
Milo lag met zijn rug naar de deur toe. Hij was al wakker, aangezien er zoveel gerommel en gedoe al was in het huisje. Hij had echt geen zin in die hele vakantie. Zijn ene moeder die erbij was en toch ook weer niet. En oh alles wat ze deed was helemaal fantastisch, maar er zijn voor haar kinderen ho maar. Mees en Maud droegen ondertussen hun moeder op handen. Hij zelf had er vooral voortaan genoeg van dat ze zo voorzichtig moesten doen in haar buurt. Nee, makkelijk had hij het zeker niet. Hij had zijn oortjes in gedaan en zijn muziek luid genoeg gezet om de andere niet te hoeven horen.
femmie
femmie

Bericht van moonlight di jan 31, 2023 10:37 am

Vik

Vik sloeg zijn ogen neer. Het was pijnlijk om op hun plek gewezen te worden door hun jongste dochter maar ze had wel gelijk. Ze hadden Julia te hard aangepakt. "Ik weet het niet. Ik denk dat Nova gelijk heeft en ze ons terecht op onze plek heeft gewezen. Dit werkt ook niet maar ik weet ook niet wat wel. Ik wil haar niet continu op haar vingers kijken maar anderzijds heb ik wel het gevoel dat ik dat continu moet doen... Ik ben gewoon doodsbang dat ze inderdaad dan opnieuw in een kliniek beland."
Hij liet zijn hoofd in zijn handen vallen. "Misschien is het beter om het nu even te parkeren en er vanavond op terug te komen. Nova zou met Manu en Puck haar ontbijt gaan brengen."

James

James knikte. "Moeten we niet eerst vrij vragen. Ik kan opzicht wel weg maar niet zomaar van de een op de andere dag. Ik moet wel mijn afspraken overdragen." Al snapte die de enthousiasme van Emile. Het liefste stapte hij ook nog vanavond op het vliegtuig maar zo ging het in de werkelijkheid niet. "Uhm... ik weet niet. Niet dat ik niet bij je familie wil verblijven maar uhh op zijn zachts gezegd is jou familie nogal druk. Ik denk dat het fijner is als we ons eigen plekje hebben waar we ons echt terug kunnen trekken als gezin." James stond moeizaam op. "Ik kom al!..."
Hij leek nu net Manu, wanneer die er vroeg uit moest voor school en totaal niet wilde. Hij volgde Emile naar beneden. "Emile, vreetzak! Laat nog wat over voor de rest."En sloeg zijn armen om de man heen.

Manu/Nova

Manu dacht hardop na. "Ik weet wel een lekker recept voor pasta bolognese met zelfgemaakte saus. Pasta is sowieso het simpelste om te maken en dus mee te beginnen. Misschien kunnen we het van de week maken voor de jongeren. Voor de hele groep is misschien meteen een beetje erg veel druk."
Nova:"Ze bedoelen het goed alleen de uitwerking is soms wat minder." Manu moest moeite doen om niet in de lach te schieten om de uitspraak van Nova. Manu knikte. Hij veegde zijn handen af aan zijn schort en deed deze af. "Laten we dan maar gaan."
"En Puck, had je dat niet even eerder kunnen zeggen dan had ik mijn gekke bekken geoefend." Hij volgde de meiden naaf boven.
Nova klopte aan. "Juul?!? Mogen Manu en ik binnen komen? Oh en Puck? Puck heeft ontbijt voor je gemaakt."

Veerle

Veerle arriveerde inmiddels ook beneden. Ze keek de ruimte in opzoek naar haar kinderen. Maar ze zag alleen Bowie en Timo rondlopen. "Mooie kleur nagellak, Bowie. Heb je de rest gezien?"
"Ik zag Lily net terug naar het huisje lopen. Ze keek boos.",hoorde ze Yara zeggen die achter haar langs was geschoten en aan tafel was gaan zitten. Veerle zuchtte. Ze had nog wel gedacht dat alles rustig was deze ochtend maar niet dus. "Adem in, adem uit, mama." Hoofdschuddend ging Veerle koffie zetten. Soms vroeg ze zich af wat Yara wel niet dacht want zij zou gek worden van twee van die continu kibbelende oudere zussen.

Guusje

"True." Ze ging er verder niet op in. Ze wist dat Fenna zichzelf toch niet gewonnen gaf end e hulp zou aannemen. In een onnodige discussie had ze ook geen zin. "Ik zal het na het eten voorstellen. Komt goed. Ik zie je zo beneden. Als het niet gaat dan geef je een gil, hè?!?" Ze gaf Fenna een kus op de wang en verliet toen de kamer naar beneden. Ze hoorde onderweg naar beneden Maud iets roepen maar verstond er niks van. "Wat is er allemaal aan de hand?" Maar toen rook de ze pannenkoeken. "Ahh, we hebben een paar hongerlappen die niet kunnen wachten tot ze kunnen aanvallen." Ze keek om naar Maud. "Ik dacht dat jij je broers wakker gingen maken?" Maar ze zag nog geen van beide aan tafel.

moonlight
moonlight
Admin

Bericht van KirstReads di jan 31, 2023 4:14 pm

Inge
Inge pakte Vik zijn hand. Ze vond het lastig dat hun jongste dochter hen op hun plek wees maar Nova had wel gelijk. “De harde aanpak werkt niet maar de zachtere aanpak ook niet. We moeten een middenweg zien te vinden. Ik wil ook niet dat ze weer in de kliniek terecht komt maar ik zie dat ze veel geleerd heeft in die tijd. We moeten erop vertrouwen dat ze het aangeeft als iets niet lukt. In plaats van streng zijn moeten we trots op haar zijn. Ze heeft haar diploma gehaald en gaat straks studeren. En ik heb nog spijt van er van dat ik niet op tijd heb aangegeven wanneer Julia haar diploma uitreiking was en dat ik er dus niet bij was. Ik hoop gewoon dat we deze vakantie wat nader tot elkaar kunnen komen.”

Emile
Emile keek heel onschuldig toen hij op zijn vingers werd gewezen door James. “Sorry ik had gewoon honger. En die pannenkoeken zien er echt lekker uit.” En hij gaf James een kus. Emile hield gewoon van eten. Hij kon er niks aan doen. “Owja ik had nog veganpannenkoeken gebakken. Hopelijk valt dat in de smaak. Er zitten in elk geval vegan chocolade stukjes in.” Emile vond het leuk om te experimenteren met veganistisch eten. Ze waren niet veganistisch maar Emile probeerde wel dat af en toe te maken. Hij bakte ook vegan taarten. Hij keek op toen Guusje naar beneden kwam. “Aah daar hebben we een van mijn favoriete mensen van op de hele wereld.” En hij knuffelde Guusje.

Maud
Maud keek streng naar Emile. “Timo heeft die gemaakt voor iedereen en niet alleen van jou!” Ze rolde even met haar ogen. Ze was dol op haar ‘oom’ maar soms werd ze echt gek van hem. “Oom James!” En ze knuffelde James eventjes. Ze keek op toen haar moeder beneden kwam. “Ik heb ze geroepen! Maar Mees die sliep nog en Milo had zijn oortjes in. Ik blijf maar bij hem uit de buurt. Hij is echt niet te genieten de laatste tijd.” Ze begreep haar broer wel maar kon hij niet gewoon hun moeders vergeven en opnieuw beginnen? “Maar ik ga wel even kijken of ik Mees uit zijn bed kan halen.” En ze liep door naar het huisje waar de jongeren zaten. Ze klopte op Mees en Milo hun kamer deur en liep naar binnen. Ze liep naar het bed van Mees en schudde hem wakker. “Wakker worden slaapkop of ik geef je de kieteldood!”

Iven
Iven was met Freya al in het huis van de volwassenen. Hij had zijn laptop meegenomen om nieuwe muziek te maken voor de band. Samen met Freya zat hij op de bank en waren ze bezig met een nieuwe songtekst. “Ik stel voor dat we na het ontbijt er verder naar kijken.” En hij kuste haar. Rustig deed hij zijn laptop dicht en stond op. Samen met Freya liep hij naar de ontbijttafel. “Dat ziet er goed uit broertje.” En hij klopte Timo op zijn schouders. Hij keek even naar zijn moeder. “Mam kun je voor mij ook een koffie zetten?” Hij had behoefte aan koffie na dat uurtje werken.

Julia
Julia hoorde geklop. Ze hoorde Nova haar stem. Het liefst wilde ze gewoon met rust gelaten worden. Bij het wakker worden had ze al het gevoel dat dit niet haar beste dag zou worden. Toen ze hoorde dat Puck ontbijt voor haar had gemaakt slikte ze. Het was allemaal super lief bedoelt maar ze had gewoon geen trek. Julia wist ook wel dat ze moest eten, dat dat beter was, maar ze zat gewoon met van alles in haar hoofd. De ruzie van gisteravond had er niet goed aan bijgedragen. Met een zucht stopte ze haar dagboek weg en liep naar de deur waarna ze de deur openmaakte. “Kom maar binnen.”
KirstReads
KirstReads

Bericht van femmie di jan 31, 2023 8:09 pm

Puck Cooper
Puck knikte instemmend. “Nou ja, als het simpel is om te maken, dan kunnen we daar sowieso mee beginnen. Desnoods komen jullie gewoon een keer bij ons eten ofzo, dat we dan samen koken.” Stelde ze voor. Want inderdaad, voor de hele groep werd een beetje te veel. Ze krijg al gelijk de kriebels bij het idee om voor zo’n grote groep te moeten koken. Ze was nu met het ontbijt iets bezig wat ze kende, omdat je dan toch eigenlijk een zooitje kon maken van het eten. En het was ook alleen voor Julia en dalijk voor Charlotte. Anders werd het haar al te veel.
Puck volgde Manu en Nova naar de slaapkamer van Julia, terwijl ze zelf het eten recht probeerde te houden. Nova klopte aan en geduldig wachtte ze tot er reactie kwam. Julia liet hen binnen en Puck zette het broodje op het nachtkastje, waarna ze eerst Julia een hele dikke knuffel gaf. “Ik heb wat lekkers gemaakt. Je moet maar kijken wat je er van op kan. Het is ei, met kaas, ham, avocado, ui en ik vergeet vast nog wel wat ingrediënten.” Zei ze bedenkelijk.

Bowie Meijer
Bowie bekeek haar nagels eens trots. Wie weet moest ze die er dadelijk alweer af halen als Lily wat afgekoeld was onder de douche en dan toch wel opgemaakt wilde worden. Vrolijk kletste ze verder met Mason en zwaaide eventjes naar Veerle toen die binnen kwam. “Timo is in de keuken, Lily is afkoelen in de douche en Ivan en Freya zitten iets met muziek te doen. Zeg eens dag tegen Mason!” zei ze vrolijk, waarna ze het beeld om draaide, zodat een vrolijk zwaaiende Mason al naar Veerle kon zwaaien. Daarna ging ze weer rustig verder met kletsen met Mason, die vertelde over de nieuwste scharrel. Want zo was hun relatie nu eenmaal. Ze sliepen veel samen, maar waren geen stel. Al kon het voor een buitenstaander wel duidelijk zijn dat ze meer om elkaar gaven dan gewoon vrienden. Mason was zelfs ooit kind aan huis, maar betekende ook zeker meer voor haar als een bonusbroer.

Timo Stevens
Timo keek op toen zijn moeder binnen kwam en liep naar haar toe om haar een knuffel te geven. “Goedemorgen mam.” Zei hij vrolijk tegen haar. “Lily is boos op Bowie en Bowie is boos op Lily. Die twee zullen vast gewoon even rust van elkaar nodig hebben. Bowie was sowieso al aan het mopperen.” Zei hij, waarna hij zijn schouders op haalde en verder hielp in de keuken. “Al probeerde oom Emile wel al te jatten.” Zei hij daarna lachend tegen zijn moeder. Iven kwam de keuken in en hij glimlachte naar zijn broertje. “Oh, bedankt.” Zei hij trots. Al focuste hij zich al weer snel op zijn taak toen Freya er ook bij kwam staan.

Milo van Kerken
Geïrriteerd draaide Milo zich om toen de deur van zijn kamer open ging. Hij zag Maud binnen komen en naar Mees lopen. Hij draaide zich weer terug, met zijn rug naar hen toe en rolde met zijn ogen, terwijl hij weer terug keek naar zijn mobiel en wat in zichzelf mompelde. Konden die twee niet gewoon naar het andere huisje gaan en de kont van hun moeder kussen? Zoals ze de laatste tijd alleen maar deden?
femmie
femmie

Bericht van moonlight wo feb 01, 2023 9:52 pm

Vik

"Misschien moeten we haar juist dat vertellen en dat het niet erg is om mindere dagen te hebben. Dat we haar juist aan alle kanten willen helpen maar ze wel eerlijk ten alle tijden moet blijven. Wij kunnen ook niet ruiken hoe het mer haar gaat. En ja, jii en Juul moeten gewoon eens goed gaan praten. Plan eventueel van de week iets leuk samen in. Moeder-dochtertijd dan ga ik met Nova op pad."

James/Guusje

James schudde zijn hoofd. "Honger hebben ze in Afrika. Ik heb ook trek maar het is wel zo netjes om te wachten tot iedereen er is. Anders ontbijten we nog niet samen zoals afgesproken."
"Hoi schat. Goed geslapen?",vroeg die aan Maud terwijl die een arm om de geen sloeg om haar te begroeten.

Guusje rolde met de ogen. "Slijmbal! Wat wil je nu weer van me?!? Ik ga je echt geen toestemming geven om al aan te vallen op die pannenkoeken voor dat ik ze zelf heb geproefd." Ze stak plagend de tong naar Emile uit. "Sorry, schat. Laat Milo maar. Als die niet met Mees mee komt dan sleur ik hem zelf wel zijn bed uit. Mees moet je gewoon even wakker schudden of de dekens van hen aftrekker en onder ze voeten kietelen. Je kan namelijk riepen wat je wilt maar als die zijn implantaat niet op heeft kan je roepen wat je wilt."

Mees

Mees werd wakke omdat er aan hem werd geschud. Snel draaide die zich om en gebaarde:"Genade", waarna hij Maud begon te kietelen. Hij gebaarde "Goedemorgen" En deed zijn implantaat aan. Hij gooide een kussen naar het bed van Milo gezien hij zag dat zijn broertje gewoon op bed muziek lag te luisteren.
"Ook goedemorgen, zonnestraal." Mees rekte zich uit en grapte een keer. "Geef me 5 minuten oké. Dan kleed ik me even snel aan. Goed? Ik zie je zo aan het ontbijt."

Manu

"Prima! Laat het maar weten. Ik kan je als we weer thuis zijn. Ook wel wat recepten sturen wat ik zelf maakte toen ik net begon mer koken. En mijn vaders kunnen je ook altijd tips geven." Waar de een namelijk geweldig kon bakken stond de ander graag te koken. Dat hij zelf van bakken en koken houdt en daarnaast een foodchallenges kanaal op YouTube had was dan ook niet zo gek.
Manu liep met de rest mee naar binnen. Hij ging bij Julia op het bed zitten. "Hoe gaat die?" Misschien een beetje een domme vraag maar hij wist niet zo goed wat anders te zeggen. "Je mag tevens trots zijn op je zusje. Ze nam het net voor je op bij je ouders ouders zette ze op hun plaats."

Veerle

Veerle hield wijselijk haar mond. Bowie en Lily wisten dondersgoed wat ze van hun gedrag vond en ze wisten alle twee ook dondersgoed dat ze elkaar gewoon eens met rust moesten laten. "Hoi, Mason. Leuk je zo even gezien te hebben. Alles goed daar?" Zeginf dan ook gewoon verder met koffie zetten en zette vervolgens een bakkie voor Iven.
moonlight
moonlight
Admin

Bericht van KirstReads wo feb 01, 2023 10:41 pm

Inge
“Ik weet dat we haar positief moeten benaderen maar…Als kind at ze al zo lastig. Ik wil gewoon geen geheimen meer in ons gezin. Julia moet zich bij ons veilig voelen en ik weet dat ze nog met van alles van vroeger zit. En ik probeer het allemaal goed te doen.” Ze slikte en nam een slok van haar koffie. “Misschien heb je gelijk en moet ik een moederdochterdag met haar gaan doen. Dat is al weer even geleden en nu ik vakantie heb kan ik daar mooi tijd voor maken.”

Emile
Hij rolde met zijn ogen. “Okee okee maar ik heb ook geholpen met het ontbijt. Sorry het ziet er allemaal zo lekker uit.” Hij zuchtte diep en liep naar de keuken en zette de vegan chocolade pannenkoeken op tafel. Hij keek even naar Guusje. Emile wilde zo graag vertellen over dat ze een meisje gingen adopteren maar hij had net besproken met James om nog even te wachten. “Ik hoef nog niks van je maak je geen zorgen. Maar je bent echt een van mijn favoriete personen op heel deze aardbol.” En hij gaf Guusje een kus op haar wang.

Maud
Maud giechelde en begon Mees terug te kietelen. “Ik mocht je eerst kietelen. Maar genade!” En ze knuffelde Mees. Ze keek even naar Milo en stond op en sprong op zijn bed. “Konijn chagrijn doe eens even leuk. Er wacht echt een mega lekker ontbijt beneden. Oom Emile zit al aan de kaaspannenkoeken.” Ze haalde de koptelefoon heel voorzichtig van Milo zijn hoofd. Het kon haar niks schelen dat ie niet goed gehumeurd was, ze waren op vakantie en dan hoorde je vrolijk te zijn. Daarbij had ze nog niet haar beweging gehad om haar energie kwijt te kunnen. Naast astma had Maud ook ADHD, haar moeders geloofde niet in al die medicatie en ook Maud vond rust in beweging. Ze ging weer op de grond staan en sprong als Tijgetje op en neer. “Kom nouhou! Ik heb honger!”

Iven
Hij bedankte zijn moeder voor de koffie en ging samen met Freya aan tafel zitten. Hij grinnikte om Emile en keek even naar Bowie die met Mason op de telefoon langs kwam. Hij zwaaide. “Ha Mason, kom je snel weer keertje jammen?” Hij probeerde Mason drumles te geven, tot nu toe was dat nog niet helemaal fantastisch gegaan. Hij keek even naar Timo. “Timo, ontbijt goed uit zien.” Zei Freya tegen Timo en ze glimlachte lief naar hem.

Julia
Julia ging weer op bed zitten. Ze keek even naar het ontbijt en ze speelde onzeker met haar vingers. Het liefst gooide ze het dienblad op de grond en schreeuwde ze het uit. Maar ze wist toch een glimlach op haar gezicht te toveren. “Super lief van je Puck. Ik probeer zoveel mogelijk te eten.” Ze pakte haar knuffeleenhoorn en hield hem stevig vast. Ondertussen gebaarde ze naar Manu dat ze zich niet fijn voelde. Manu en zij hadden door de jaren heen een eigen vorm van gebarentaal gemaakt die alleen zij begrepen. Ze keek even naar Nova. “Hadden ze nu weer commentaar?”
KirstReads
KirstReads

Bericht van femmie do feb 02, 2023 10:22 am

Milo van Kerken
Milo zuchtte nog eens geïrriteerd toen het kinderachtige spelletje van Mees en Maud door ging. Hij kreeg een kussen naar zijn hoofd gegooid, wat alleen maar nog irritanter was. Hij reageerde er alleen niet op, ook niet op de ‘goedemorgen zonnestraal’ die hij van Mees kreeg. Hij rolde alleen maar geïrriteerd met zijn ogen. Geïrriteerd ging Milo overeind zitten toen Maud op zijn bed gesprongen kwam. “Rot op.” Snauwde hij naar haar en gaf haar vervolgens een duw. Hij griste zijn koptelefoon uit haar handen. “Nou, dan gaan jullie toch lekker kaaspannenkoeken eten. Veel plezier.” Zei hij sarcastisch. In zijn boxer liep hij naar de balkondeur toe die hij een stukje open zette, waarna hij een sigaret op stak. Dat moest even. Maud haalde echt het bloed onder zijn nagels vandaan op het moment.

Puck Cooper
Puck knikte. “Dat is een deal.” Zei ze tegen Manu. “Je kunt het zelfs voor tiktok gebruiken. Een ‘zelfs de slechtste koks kunnen dit maken’ video, waarin je mij, de slechte kok, dus leert koken.” Grapte ze tegen hem.
Met Manu en Nova liep ze bij Julia naar binnen. Rustig bleef ze een beetje op de achtergrond, zodat ze Manu eventjes met Julia kon laten praten. Ze glimlachte bij de woorden van Manu. Het was inderdaad maar goed geweest dat Nova gewoon wat terug durfde te zeggen tegen Vik en Inge. Er verscheen een glimlach op het gezicht van Julia, al deden haar ogen niet echt mee. Dan had ze ook nog eens haar knuffel zo hard in de houdgreep vast, dat ze niet het idee kreeg dat de woorden die Julia sprak echt waar waren. “He-“ zei ze dan ook, terwijl ze naast Julia ging zitten. “-alleen als het gaat he. Je moet je echt niet verplicht voelen.” Zei ze, waarna ze een arm om Julia heen sloeg. Wat Manu en Julia naar elkaar gebaarden, begreep ze niet. Het was hun eigen manier en hoewel Puck zelf ook wel wat gebarentaal kon, begreep ze hier geen snars van.

Bowie Meijer
Vrolijk lachte Bowie toen Veerle Mason begroette. “Hij zegt dat alles goed gaat en dat hij ons mist.” Zei ze. Ze besloot haar oortjes eruit te halen, zodat iedereen Mason kon horen, toen ook Iven wat tegen de jongen zei. “Ja, natuurlijk! Dan word ik dalijk de nieuwe drummer van jullie band.” Hoorde ze Mason zeggen. Bowie lachte toen Mason met zijn hand op de tafel begon te slaan en op die manier een beetje probeerde te drummen.

Timo Stevens
Het werd steeds drukker in het huisje. Timo vond dat altijd wel gezellig. Hij vond het ook helemaal prima dat hij zelf nooit echt op de voorgrond stond. Het waren altijd zo de oudere dames die de aandacht naar zich toe wisten te trekken. Gelukkig maar! Hij dacht dat hij zo lekker op ging in de achtergrond van het hele gebeuren, toen de Noorse Freya ineens naar hem toe kwam. Meteen kleurde zijn gezicht zo rood als dat van een tomaat. Al helemaal toen ze hem complimentjes gaf over zijn eten. “eeh- ik- eeh-“ stotterde hij. “D-Dankje. D-Denk ik.” Verlegen draaide hij zich weg van Freya, niet zo goed wetend wat hij met de buitenlandse aan moest.

Fenna Roos Klok
Toen Fenna eindelijk klaar was met aankleden, bleef ze vermoeid nog heel eventjes op het randje van haar bed zitten. Ze wist dat ze zo dadelijk aan de trap naar beneden moest beginnen en dat beneden haar rolstoel op haar stond te wachten. Ze voelde aan haar lip, die goed dik was geworden na de klap tegen de rand van het zwembad van gisteren. Op één been hinkte Fenna naar de trap toe, waar ze met een luide plof ging zitten. Ze kon beneden al het rumoer al horen en had er eigenlijk helemaal niet zo’n zin in. Het liefst bleef ze een beetje uit de buurt van iedereen. Deze vakantie was de eerste vakantie geweest dat de meeste haar überhaupt weer gezien hadden nadat ze terug was gekomen. Ze had het liefste zelfs helemaal geen bezoek. Moeizaam en traag begon ze aan de reis naar beneden toe. Terwijl ze stap voor stap zichzelf op haar kont naar beneden moest schuiven.
femmie
femmie

Bericht van Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen