Our Home, Our Place
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

I’ll be there for you

2 plaatsers

Pagina 12 van 41 Vorige  1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 26 ... 41  Volgende

Ga naar beneden

I’ll be there for you - Pagina 12 Empty Re: I’ll be there for you

Bericht van moonlight zo jul 09, 2023 10:21 pm

Joey

"Ik dacht dat die eindelijk gestopt was met zingen. Als ik iemand vreselijk vond was hij dat. Die Ed Sheeran, dat is nou oprecht een leuke gozer en maakt goede muziek." Joey gaf een teken van herkenning. "Ja, dat herinner ik me maar al te goed. Het leek hier wel oorlog in huis  als jullie die films keken." Joey knikte. "Prima. Dan doen we dat." Joey zuchtte. "Daar heb je gelijk in." Joey zuchtte nogmaals. "Ik ben bang van wel." Joey keek op naar Gwen en kuste haar terug. "Goedemorgen, lieverd." Hij keek naar zijn vrouw. "Mooie hé. Ons kleinkind."
moonlight
moonlight
Admin

Aantal berichten : 2973
Registratiedatum : 28-07-15
Leeftijd : 31

https://ourhomeourplace.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht van moonlight zo jul 09, 2023 10:28 pm

Nora

"Hail!. Je zou het rustig aan doen en je hebt me gisteravond al genoeg verwend." Nora dronk de glas leeg en nam toen haar broodje met chocopasta. "Gister zei je dat je vader hsd aangeboden om je te brengen als het ging. Beloftes maken schuld. Overtuig hem gewoon. Zo slecht is je vader toch nou ook weer niet dat die je niet even een paar uurtjes gunt met de dieren."

Allie

Allie schrok zich dood toen de telefoon trilde. Ze dacht in eerste instantie dat het haar wekker was. Ze sliep namelijk nog zo lekker. Ze zag dat Evie al op was. Moeizama pakte ze de telefoon. Ahh, iemand miste haar. Met een glimlach op de gezicht appte ze Liam terug. Goeiemorge, schatje. Je sppte me wakker🙈 ahh, is mis jou ook😘 Nee, ik had nog geen plannen. Ik kan straks wel naar je toekomen. Of je vlucht hierheen.
moonlight
moonlight
Admin

Bericht van KirstReads zo jul 09, 2023 10:48 pm

Evie
Evie keek even naar haar vader. “Ed Sheeran is echt fantastisch. Ik vond die docu op Disney+ van hem ook zo goed. Maar Dean Lewis vind ik ook echt heel tof.” Ze nam nog een slok van haar thee en liep naar het keukenkastje. “Dus ik praat met Mirthe. Laat mij even voor grote zus spelen en mocht het echt iets zijn waarvan ik vind dat ze het tegen haar ouders moet zeggen dan spoor ik haar aan of ik ga met haar mee.” Ze pakte een bord maar haar handen begonnen te trillen en zonder dat ze het door had brak ze het bord. “Ik wil die klootzak nooit meer zien.” Ze had niet door dat haar handen onder het bloed zaten. Ze pakte nog een bord maar haar moeder snelde naar haar toe en nam het bord van haar over. “Joey pak de verbandtrommel. Evie ga even rustig zitten. Kijk even naar die foto. Ik snap dat je die klootzak nooit meer wilt zien maar kijk even voor wie je dit allemaal doet. Je doet dit voor die kleine.” Evie wilde haar tranen weg vegen maar deed dat maar niet.

Hailey
“Ik weet het. Ik doe het al rustig aan.” Ze ging beter op bed zitten maar ze schrok toen ze beneden iets hoorde breken. Dat kon maar een ding betekenen; Evie die niet goed met haar emoties om kon gaan. Ze keek even naar Nora. “Mijn vader is absoluut geen verkeerde man maar hij is gewoon heel erg beschermend naar ons toe. Sinds dat mijn moeder en Evie lastig gevallen werden door Stefan is hij een soort papa beer geworden. En dat is goed maar soms voelt het ook onwijs verstikkend.” Ze sprak hier nooit over met wie dan ook maar bij Nora had ze het gevoel dat ze alles tegen haar kon zeggen.

Liam
Hij grinnikte toen hij het appje zag. Hij had een hele caravan voor hem zelf en hij kon het romantisch maken. Hij keek even naar buiten en zag dat zijn familie al druk bezig was met het ontbijt op tafel te zetten. Ik heb een hele caravan voor mezelf ^^ Dus je bent van harte welkom hier. Na het ontbijt ergens? Xx
KirstReads
KirstReads

Aantal berichten : 2909
Registratiedatum : 20-10-17
Leeftijd : 29

Bericht van moonlight di jul 11, 2023 9:58 am

Joey

"Ja, ik weet welke je bedoeld. Die hebben we toen samen gekeken. Was inderdaad een goede docu." Joey moest even nadenken wie Gwen bedoelde. "Oh, die! Inderdaad die heeft ook goede muziek." Joey knikte. "Oké oké!" Joey schrok toen Evie het bord liet vallen en de handen onder het bloed zaten. Hij snelde naar de badkamer om de verbandtrommel te halen.

Allie

Is goed. Ik app je als ik hier weg ga. Kusjes. Allie schrok van het kabaal beneden. Dat kon nooit goed zijn. Ze rende de trap af naar beneden. Ze bleef geschokt in de deuropening staan. "Evie?" Haar vader keek op. "Het ziet er erger uit dan dat het is. Ze liet een bord uit de handen vallen en sneet zich toen." Allie knikte alleen maar. "Moet ik de handen verbinden?"

Nora

Nora kuste Hailey. "Goed zo. Nu nog vol houden." Nora had het geluid ook gehoord. "Is alles oké beneden of moeten we even gaan kijken?" Nora knikte. "Ik snap hem wel. Mijn moeder is ook vrij beschermend gezien we maar met zij tweeën zijn. Ze vond het ook heel moeilijk om mij los te laten. Ik denk dat elke ouder dat wel heeft zonder dat er bij jou ook nog beperkingen bij komen kijken. Zowel je vader als je moeder zullen moeten leren loslaten . Maar een voordeel dat je mij hebt om je te beschermen."
moonlight
moonlight
Admin

Bericht van KirstReads di jul 11, 2023 10:18 am

Evie
Evie keek op toen Allie naar beneden kwam. “Sorry ik kon mijn emoties niet meer kwijt.” Ze keek even naar haar moeder. “Lieverd je moet echt rustig om leren gaan met je emoties. Ik snap dat je last hebt van allerlei emoties nu je zwanger bent maar ga even voorzichtig met jezelf om.” Evie knikte. Ze keek naar Allie. “Ja is goed. Als je je nichtje of neefje wilt zien daar is de foto van de eerste echo. Over drie weken heb ik de volgende afspraak.” Ze haatte haar mood swings ontzettend en ze haatte het dat ze moest getuigen. Ze dwaalde af in haar herinneringen en bedacht zich iets. “Pap we hebben bewijs tegen Jim. Weet je nog dat je camera’s had opgehangen voor het geval ik een aanval had. Die stonden die avond aan. Niet alleen het geluid maar ook het beeld. Ik weet dat je die beelden nooit heb gekeken vanwege privacy maar toen ik daar nog alleen woonde konden jullie mij wel monitoren. Maar nu vraag ik je of we daarmee naar de politie kunnen gaan, of we de beelden van zes weken geleden kunnen meenemen op een bandje.”

Hailey
Hailey schudde haar hoofd. “Nee ik hoor dat Allie er al is. Ik denk dat Evie haar emoties moeilijk kwijt kan.” Ze wreef over de armen van Nora. “Ik snap mijn vader ook maar het voelt soms zo beklemmend. Vooral omdat mijn moeder al vanaf de eerste echo al merkte dat het met mij minder goed ging, dat Allie harder groeide dan ik. Ik bleef altijd een beetje achter in de groei en daar heeft mama veel last van gehad. Ik was een couveuse kindje en mijn vader heeft zich altijd ongerust over mij gemaakt.” Ze deed een plukje haar achter haar oren. “Ik zou je moeder graag willen ontmoeten.”

Riley
Riley was wakker geworden door kabaal van beneden. Hij sprong uit bed en deed korte pyjama broek en een shirt aan. Met twee treden tegelijk rende hij de trap af. “Alles okee?!” En hij zag Evie met haar hand onder het bloed. Hij kende de onstuimige buien van zijn oudste zus en het verbaasde hem eigenlijk niet meer. Toch vond hij het vervelend om zijn zusje zo te zien. “Kan ik iets doen?”

Owen
Owen had een heerlijke date met Violet gehad. Hij was keurig met haar meegelopen vanaf de auto tot aan de voordeur en ze hadden een kusje aan elkaar gegeven. Hij had heerlijk geslapen en liep nu naar beneden waar hij Bella en Bounty begroette. Hij vond zijn moeder in de keuken. “Goeiemorgen mam. Ik wilde je nog bedanken voor het rijden en uhm ik vroeg mij af of ik je mee uit lunch mee mocht nemen. Ik heb geld gespaard met mijn folderwijk.”
KirstReads
KirstReads

Bericht van moonlight di jul 11, 2023 11:04 am

Allie

Allie schudde de hoofd. "Die fucking klote rechtzaak?" De vader keel de steng aan maar ze zag ook dat ze de juiste snaar had geraakt. "Wat? Het is toch zo? Het slaat helemaal nergens op dat die eikel, jou aanklaagt terwijl wij hem zouden moeten aanklagen. Hij zou geen eens vrij mogen rondlopen." Joey:"Oké, zo kan die wel weer!" Allie nam de verbandtrommel over. "Ik bewonder mijn neefje of nichtje zo met veel plezier, maar eerst even dit." Ze nam Evie mee naar de keuken om de handen te wassen. "Dit gaat prikken!" Gezien ze jodium op de snee deed om vervolgens de handen te verbinden. Allie keek Evie aan. "Wik je dat ik mee ga als je aangifte tegen hen doet?" Ze zag dat de vader op kerk naar Riley:"Zo jij een bezem willen bakken? Dan ruim ik zo de scherven op."

Nora

Nora knikte. "Niet heel gek. Ze gaat door een rollercoaster van emoties de afgelopen tijd. Haar relatie die uit is, het gedoe rondom Jim, de zwangerschap zelf en die hoort haar hormonen ook door de war. Ze houdt ze volgens mij juist geel goed staande in deze klote tijd voor haar. Ik wou dat we wat konden doen voor haar. Wat vind Evie leuk om te doen, waar we je zus mee kunnen verrassen? Zou ze het leuk vinden om met ons en Allie naar de sauna te gaan? Massage erbij enzo? Even een dagje ontspannen?" Nora kuste Hailey. "Je had misschien een moeilijke start en je hebt een rot periode achter de rug maar je bent een mooie sterke vrouw, Hailey. Jij komt er wel!" Nora giechelde. "Je ontmoet er gauw genoeg maar niet vandaag. Vandaag gaan we kijken of jij lekker naar de dieren kan."

Emma

Emma keek op van de ontbijtje. "Hey. Goedemorgen. Beetje kunnen slapen?" Emma gaf Owen een knuffel. "Geen dank, lieverd. Hoe was het gisteren eigenlijk? Ik wilde je er gisteren niet mee overvallen." Emma slikte even. "Echt? Natuurlijk! Dat vind ik super lief van je dat je mij mee uit luchen wilt nemen." Ze vond het oprecht heel lief maar het deed er ook weer beseffen dat haar jongste kitten niet meer zo jong was.
moonlight
moonlight
Admin

Bericht van KirstReads di jul 11, 2023 11:37 am

Evie
Evie zuchtte diep toen Riley ook naar beneden kwam. Ze had gehoopt dat hij nog even bleef slapen. Ook voor hem was Jim een gevoelig onderwerp. Riley pakte een bezem en begon te scherven bij elkaar te vegen. Evie haar blik ging naar Allie en ze vertrok haar gezicht even van de pijn. “Als je mee wilt graag. Dan hoeft papa niet mee.” En ze keek even twijfelend naar haar vader. Ze zou het snappen als hij liever mee wilde maar ze zag haar moeder beslist kijken. “Ik ga met Allie en Evie mee. Dan kan jij eventueel met Riley, Hailey en Nora naar John en Freek.”

Hailey
“Dat is ook zo. Als kind kon ze ook haar emoties niet altijd goed kwijt. Dingen laten vallen of met dingen gooien was normaal. Vooral in haar pubertijd was dat erg.” Ze dacht even na. “Evie houdt van zingen en musicals. Oh en net als ik kan ze zich echt vermaken met lezen. Ik wil haar een keer meenemen naar de boekenwinkel en dan mag ze voor een bepaald budget boeken uitzoeken.” Ze keek even naar Nora in de hoop dat zij dat ook okee zou vinden. “Zullen we naar beneden gaan?” Voorzichtig stond ze op en liep voor Nora uit naar beneden. “Goeiemorgen.” Zei ze zachtjes.

Owen
Owen begon te blozen. “Het was heel leuk.” Zei hij en hij ging aan de bar zitten. “Okee niet tegen papa en Finn zeggen maar Violet en ik hebben gekust gisteren voor haar voordeur.” En hij keek even met een ongemakkelijke glimlach naar zijn moeder. “Ooh super leuk mam. Jij mag kiezen waar. Het is jou dag. Ik uhm had nog een klein cadeautje voor je. Omdat ik zag dat je het laatst wat moeilijk had.” Hij stond op en liep naar zijn rugtas. Hij gaf een ingepakt cadeautje aan zijn moeder. Hij had laatst samen met zijn vader een engel hangertje voor aan een ketting gekocht voor zijn moeder. Hij had gezien dat ze nog niet zo’n hangertje had.
KirstReads
KirstReads

Bericht van moonlight di jul 11, 2023 2:11 pm

Allie

Allie verbond Evie de handen terwijl haar vader en broertje de scherven op ruimde. Ze stond op om de echofoto van tafel te pakken. "Je ziet nog niet heel veel maar toch vind ik het bijzonder dat dit kleine wezentje straks een baby wordt en mijn neefje of nichtje zal zijn." Ze gaf Evie een knuffel. "Dat kleine wezentje krijgt de beste mama die hij of zij zich maar kan wensen."
Allie liep naar de keuken om ontbijt te maken. "Goed. Dan ga ik mee. Eerst ff ontbijten en aankleden en Lism even appen dat ik later kom. We wilde straks afspreken maar dit gaat even voor."
Terwijl ze een glas appelsap voor zich zelf inschonk appte ze Liam. Schatje, ik ik vanmiddag pas afspreken. Ik ga met Evie mee naar de politie. Ze gaat aangifte doen tegen Jim.

Nora

Nora trok een angstig gezicht. "Dan ben ik blij dat ik haar toen niet kende. Lijkt mij geen pretje om Evie tegen te komen als ze zo een bui had." Nora dacht na. "Leuk idee maar ik zag meer aan iets te denken wat we met zijn alle kunnen doen, snap je. Misschien is een bezoekje aan een musical dan en leuker idee. Als het voor jou haalbaar is. Ik heb gelezen dat Les Miserable heel erg goed mlet zijn." Nora knikte. Ze volgde Hailey naar beneden. Nora zei ook gedag. "Ahh. De tortelduifjes zijn wakker.",hoorde ze meteen Allie opmerken. Gevolgd door Joey die Allie waarschuwde.aqr Allie lekt het er niet bij. "Leuke avond gehad?" "Jax hoor. Wil je de korte of de uitgebreide versie?"

Emma

Emma glimlachte. "Ik beloof niks te zeggen maar ik had zo een klein vermoeden dat jullie elkaar hadden gekust. Was de film zelf ook leuk?" Ze probeerde sl normaal mogelijk een gesprek te voeren zonder dat het akward werd maar wel oprecht interesse toonde in Owen zijn date. "Zeg jij het maar. Jij trakteert immers. Ik wik wel ergens gaan lunchen waarvan ik zeker weet dat ze daar iets hebben wat jij ook lekker vind. We kunnen naar de Waag of naar de Lunchroom" Emma keel verbaasd naar Owen. Emma pakte het cadeautje uit. Ze slikte even en veegde een traan weg toen ze het hangertje zag. Ze trok Owen naar zich toe en gaf hem enen jus op zijn voorhoofd. "Lieverd, dat had echt niet gehoeven. Maar ik ben hier heel blij mee. Super lief. Dank je wel." Ze deed de ketting af om het hangertje bij de voorletters van de andere 3 te voegen en deed de ketting weer om. "Nu draag ik jullie alle vier hij mij."
moonlight
moonlight
Admin

Bericht van KirstReads di jul 11, 2023 2:27 pm

Evie
Evie keek even naar de echofoto en slikte. “Het voelt gewoon zo gek. Om te weten dat dit in mij groeit. Ik heb het gevoel dat ik een meisje krijg.” Ze keek even naar haar hand die net was verbonden. Ze haatte het als ze haar emoties niet onder controle had. “Pap wil jij mij dan zo helpen om die camerabeelden op een disk te krijgen?” Ze keek haar vader vragend aan. “Hoe was The Weeknd trouwens?” Hailey en Nora kwamen naar beneden en Evie gaf Allie even een stomp. “Gedraag je!” En ze keek even nep streng naar haar zusje.

Hailey
Hailey rolde even met haar ogen. Typisch Allie weer. “Wacht maar tot jij zover bent met Liam. Geloof mij dat ik je dan ook ga verhoren.” En ze keek even lief naar Nora. Ze keek even naar Riley die zijn armen om haar heen sloeg. “Je hebt het in elk geval leuk gehad.” En gaf haar een kus op haar voorhoofd. “Papa ik uhm had een vraagje. Ik wil heel graag met Nora, jou en Riley naar de dieren toe. Desnoods nemen we de rolstoel mee voor het geval dat maar ik voel mij goed. Alsjeblieft. Ik heb het nodig om even de deur uit te zijn. Ik kon gisteren al niet mee.” Ze slikte. Riley haalde zijn telefoon tevoorschijn. “Hails ik heb een verrassing voor je.” En hij liet haar het filmpje zien. Ze barste in tranen uit. “Heb je dit speciaal voor mij gedaan?” En Riley knikte. Ze knuffelde haar broertje stevig. “Dankjewel.” Zei ze gesmoord in zijn pyjamashirt.

Owen
Owen sloeg even zijn handen voor zijn gezicht. “De film was ook heel leuk. Ik heb getrakteerd op popcorn en op drinken. We hebben een zoete popcorn en malthesers in een bak gedaan en gemixt. Ik zei tegen Violet dat ik dat heel lekker vond dus ze wilde dat wel proberen. Dus zodoende. Ze vond het nog lekker ook.” Hij kreeg een grote glimlach op zijn gezicht van oor tot oor. “Mam niet boos worden maar ik heb Finn en Mirthe afgeluisterd en ik hoorde dat Finn vandaag ging suppen met een jongen.” Hij wilde niet afluisteren maar dat was gewoon spontaan gebeurd. Meer had hij het ook niet gehoord. Hij dacht even na. “We kunnen ook bij het nieuwe kattencafe Miauw eten?”
KirstReads
KirstReads

Bericht van moonlight di jul 11, 2023 3:04 pm

Allie

"Dat kan ik begrijpen. Het lijkt mij ook heel gek maar ook heel mooi. Vooral als je straks zo getrappel in je buik gaat voelen." Allie knikte. "Dat zei je gisteren,ja. We zullen zien of he gelijk hebt. Misschien is het toch wel een neefje."
Joey:"Uhh, ja natuurlijk. Even kijken of mij dat gaat lukken." "Laat mij maar. Ik heb dat zo voor elkaar. Heb ik wel een cd nodig."
Joey:"Vraag dat maar aan je broertje." Allie keek beledigd naar Evie. "Auw! Mama! Evie slaat mij." Joey:"Moet je er ook niet om vragen." Allie sloeg de armen over elkaar heen. "Je kan me uittorent wat je wilt maar ik laat toch niks los." Joey:"Je moeder stelde het ook al voor, dus ik breng jullie zo wel even die kant op."
"Riley! Vergeet je andere verassing voor je zussen niet "

Emma

"Fijn te horen." Emma schoot in de lach. "Dat heb je echt van je vader, die is er ooit mee begonnen. Zins dien aten we alleen nog maar popcorn met malthesers. Iedereen denkt in eerste instantie altijd dat het vies is maar uiteindelijk moeten ze toch bekeken dat het erg lekker is." Emma schudde de hoofd. "Owen! Je weet dat je je broer en zus niet moet afluisteren. Maar is Mirthe al thuis dan? Ik heb er niet thuis horen komen. Ik had er pas later terug verwacht. Maar.. Laat jij Finn straks met rust?!? Hij deed gisteren ook niet gemeen tegen jou. Het is ook Finn zijn eerste keer dat die iets met een jongen die hij dan blijkbaar leuk vind gaat doen."
Emma dacht na. "Dat klinkt als een tof plan. Doen we!"
moonlight
moonlight
Admin

Bericht van KirstReads di jul 11, 2023 3:13 pm

Evie
“Pff doe niet zo dramatisch drama queen.” Haar moeder stond op. “Stoppen nu allebei! Allie regel jij dat cdtje nou maar en Evie je mag je zus niet slaan.” Evie zuchtte diep en keek even naar haar vader in de hoop dat hij haar kant zou kiezen. Haar moeder keek haar vader streng aan. Ze kende die blik van haar moeder, als ze die blik trok dan won je de discussie niet. Ze haalde een hand door haar haar. “Uhm pap en mam. Ik heb nagedacht over de toekomst en alles. Ik wil voor nu nog in mijn kamer blijven, dat had ik ook met papa geregeld, en later wil ik dan wel een eigen huisje.” Ze zag haar moeder bedenkelijk naar haar vader kijken. “Mam niet zo kijken. Ik ben vijfentwintig. Ik kan niet eeuwig hier blijven wonen.”

Hailey
Haar broertje stond op en liep even naar een tas waar hij wat kleren uitpakte. “Ik heb al jullie kleren ook laten signeren.” En Hailey pakte het shirt aan en begon hoger adem te halen. Riley keek haar streng aan. “Rustig aan Hails.” Hailey haalde diep adem en concentreerde zich erop dat ze rustig zou ademhalen. Hailey keek naar Nora en had al gauw haar ademhaling weer rustig. “Echt zo lief Riles dat je dit wilde doen.” En ze knuffelde hem voor de tweede keer. Hailey keek haar vader dankbaar aan en knuffelde hem stevig. “Dankje dankje dankje. Je bent de beste.”

Owen
Hij wist ook wel dat hij zijn broer en zus niet moest afluisteren maar toch. Hij kon het niet helpen dat hij net langs liep toen Finn dat zei. “Ik ga hem niet plagen. Ik ben hartstikke blij voor hem. Ik zei al dat ik hem iemand gun die goed voor hem was dus hopelijk is dat deze jongen.” Hij wiebelde van de ene voet op de andere. Hij wilde zo graag dit voor zich houden maar het lukte niet. “IkhebMirthezienthuiskomenvanachttoeniknaardewcmoest.” Zei hij heel snel achter elkaar.
KirstReads
KirstReads

Bericht van moonlight di jul 11, 2023 7:15 pm

Joey

Joey keek naar Gwen. "Eef, kijk je moeder eens aan met die blik die ze mij net gaf." Joey ging aan de keukentafel zitten. "Ze heeft wel gelijk, Gwen. Ze zal een keer uitvliegen, we hebben haar al die tijd extra om ons heen kunnen hebben. We zorgen dat ze alles op een rijtje heeft voor ze haar eigen plekje gaat zoeken. Voor nu is dit de beste oplossing."
Joey knuffelde Hailey. "Je moet mij niet bedanken maar Riley. Hij heeft dat filmpje en die handtekeningen geregeld. Ik heb alleen maar de verrassing bezorgd dat hij The Weeknd mocht ontmoeten. "

Emma

Emma knikte. "Mooi zo. Zal ik een boterham voor je smeren?"
Emma sloeg de armen over elkaar. "Owen?!?" Ze keek de zoon onderzoekend aan. Net op dat moment kwamen Mirthe en Finn naar beneden. "Wat is hier aan de hand? Waarom ben jij al thuis? Ik dacht dat jij bij je nichtjes had gelogeerd." Ze zag de blik van Mirthe hulpzoekend naar Finn gaan. "Vertel het nou maar gewoon.",hoorde ze Finn zeggen. "Wat moet ze zeggen?" Ze keek van de een naar de ander. Mirthe:"Laat me asjeblieft alles eerst vertellen voordat je boos wordt." Emma ging aan de bar zitten. "Wat is er gebeurd?" Mirthe:"Ik ben gisteravond met een jongen mee gegaan die ik heb leren kennen op de première." Emma schudde boos de hoofd. "Verdorrie, Mirthe. Je snapt dag ik dit niet goedkeur. Hebben Allie en Evie je niet tegengehouden?" Mirthe:"Jawel, maar ik luisterde niet. Ik wilde gewoon een leuke fantastische avond. Maar het was helemaal geen leuke fantastische avond. Ik heb koppijn door de drank. Ik ben... We hebben het wel veilig gedaan maar het was absoluut niet fijn. Ik had me iets heel anders voorgesteld en vanmorgen was die gewoon weg. Geen briefje niks. Ik ben met een uber weer thuis gekomen. Sorry mama het spijt me echt. Het zal nooit meer gebeuren. Ik heb mijn lesje wel geleerd. Het spijt me dat ik heb gelogen. Ik snap het als ik huisadres krijg of mijn telefoon moet inleveren of een andere passende straf krijg."
moonlight
moonlight
Admin

Bericht van KirstReads di jul 11, 2023 7:34 pm

Evie
Evie keek haar moeder streng aan. Haar moeder begon echter te lachen. “Sorry lieverd je lijkt echt op mij. Ik snap dat je het huis uit wilt maar moet je dat wel doen met die slaapproblemen?” Evie keek haar moeder nog strenger aan. “Mam! Daar heb ik ook over nagedacht. Ik wil daarvoor in therapie. Ik weet hoe papa er over denkt maar als ik dat niet doe dan kan ik ook niet mijn kind de structuur geven die het nodig heeft.” Haar moeder zuchtte diep. “Lieverd als jij dat wilt dan gaan papa en ik samen met jou kijken naar iemand die bij jou past.” Evie schoof even met haar voeten. “En ik heb contact met een jongen. Geen zorgen het is nog geen relatie maar hij is wel aardig. Ik weet dat ik niet met de eerste en de beste contact op moet nemen maar hij sprak mij aan op de premiere en ik wilde het aan jullie vertellen voor de pers er mee kwam.”

Hailey
“Nee pap ik bedoel dat ik je bedank dat ik naar de dieren mag. Ik beloof je dat Nora heel goed op mij zou letten.” Hailey keek even naar naar haar oudste zus. “Uhm Nora en ik gaan wel even naar de woonkamer.” Ze liep naar de woonkamer en ging op de bank zitten. Ze zou het moeilijk vinden als haar zus het huis uit zou gaan. Ze wist dat het nog even ging duren maar het zou wel leger zijn als ze echt ergens anders ging wonen. Ze keek even naar een foto van haar en Allie in hun pyjama’s als kinderen op de bank. Gelukkig was Allie er nog en ze had ook Nora nu om haar heen.

Mike
Mike hoorde allerlei stemmen beneden en was maar op gestaan. Hij kleedde zich om en liep naar beneden. Al zijn kinderen stonden beneden en er hing een gespannen sfeer. Hij liep naar Owen toe en sloeg zijn armen om hem heen. “Wat is er aan de jongens? Ik merk een sfeer die een beetje ongemakkelijk voelt.” Hij keek even van zijn oudste twee kinderen naar zijn vrouw.
KirstReads
KirstReads

Bericht van moonlight di jul 11, 2023 7:57 pm

Joey

"Oh, sorry bedoelde je dat. Natuurlijk! Ik had je toch beloofd dat je mocht gaan als je niet te moe was. Ik ben het met je eens dag het je goed zal doen. Maar tot we gaan doe jij rustig aan." En keek er even streng aan. "Ik let wel op der!",hoorde hij Nora zeggen.
"Ik ga alvast naar het buitenhuis om dat cd'tje te regelen.",hoorde hij Allie zeggen. Nora en Hailey waren al naar de woonkamer vertrokkken zodat hij, Evie en Gwen wat privacy hadden om dit gesprek te voeren. "Ik weet dat ik het nooit zo heb gehad op therapie maar die mening heb ik los gelaten. Ik denk dat het inderdaad goed is als je de juiste hulp krijgt voor jou en voor die kleine. Om alles een plek te kunnen geven en aan je zelf te werken. We steunen je hierin en in alles." Joey schudde zijn hoofd. "Eef, is dit nou wel zo verstandig?!? Ik zie de koppen alweer voor me: Evie O'Mally stort zich in nieuwe relatie of nog erger. Die jongen mag dan aardig zijn maar de meerderheid is alleen maar uit op je bekendheid. Ik weet niet wat ik hier van vind."

Nora

Nora liep met Hailey mee naar de woonkamer. Ze ging bij Hailey op de bank zitten. Nora keek Hailey onderzoekend aan. "Waar zit jij met je gedachten?" En streelde over de benen heen.

[b]Mirthe/b]

"Vraag dat maar aan je dochter.",hoorde ze de moeder toch op een boze toon zeggen. Ze snapte wel dat ze boos was. Dat was zij waarschijnlijk ook geweest. Mirthe begin opnieuw te vertellen over hoe haar avond was verlopen. "Wees asjeblieft niet boos. Ik heb al tegen mama gezegd dat ik elke straf aanvaar. Ik zie zelf ook in dat ik fout zat en zal.het nooit meer doen." Ze begon lichtjes te huilen.
moonlight
moonlight
Admin

Bericht van KirstReads di jul 11, 2023 8:07 pm

Evie
Evie zuchtte eventjes. “Ik wil niet meteen een nieuwe relatie pap. Ik had mijn tasje laten vallen en hij raapte het op. Ik had tijdens een paniekmoment hem gemept terwijl hij mij aan wilde raken. Ik heb toen via Instagram sorry gezegd. Allie heeft het allemaal in de gaten gehouden. Geen zorgen ik spring niet in zeven sloten tegelijk.” Evie keek even naar haar ouders. “Ik weet ook eigenlijk niet of ik nog wel door wil gaan met zingen. Ik wil mijn kind stabiliteit geven en zingen is niet echt stabiliteit. Ik uhm wil denk ik toch de PABO gaan doen. Ik wil kinderen die net zoals ik zijn juist die steun kunnen bieden die ik tijdens de basisschool op het Visnet nooit heb gehad maar op de Windroos wel. Ik weet niet. Misschien zeg ik wel iets stoms.”

Hailey
Hailey keek op. “Ik zou het spannend vinden als Evie het huis uit ging. Het zou allemaal anders voelen. Onze vier eenheid gaat zijn eigen weg en ik vind het alleen maar goed dat Evie die stap wilt zetten. Maar het zou even stil zijn als ze weg is.” Ze pakte Nora haar hand en ging tegen haar aan liggen.

Mike
“Je hebt wat?!” Hij zag dat Owen snel naar de woonkamer ging. “Ik geloof dat mama al het een en ander heeft gezegd maar ik ben hier absoluut niet blij mee. Je weet hoe het met je tante is gegaan en met Evie. Ik heb al zo vaak gezegd dat je nooit met vreemde jongens mee moet gaan omdat je nooit weet wat ze doen.” Hij liep naar Mirthe toe. “Ik weet dat je niet wilt dat ik dit tegen je zeg maar zelfs als je het veilig doet kun je zwanger raken. En ik weet dat dat niet meteen gebeurt maar ja je weet maar nooit.” Hij keek naar zijn vrouw voor steun.
KirstReads
KirstReads

Bericht van moonlight di jul 11, 2023 8:39 pm

Joey

Joey zuchtte. "Oké.. Ik hou wijselijk mijn mond voor me. Maar als ik ook maar een teken opvang wat me niet bevalt dan verbreek je het contact." Na Jim was hij een stuk wantrouweriger geworden.
Joey schudde zijn hoofd. "Dat is niet gek. Ik snap je keuze ook volkomen. Ik had zelf ook gewoon een vaste baan voordat de band bekend werd. Juist voor de stabiliteit omdat de muziekbranche zo onzeker is. Ik heb achteraf ook maar geluk gehad dat de band zo bekend werd. Laten we alles gewoon stapje voor stapje uitzoeken."

Nora

"Ik ben zelf dan enigst kind maar ik kan wel mij inleven in jou. Dat het moeilijk wordt en anders. Wennen dat ze er niet meer is. Maar onzerzijds moet Evie ook haar eigen toekomst kunnen opbouwen met de baby en misschien komt ze straks wel iemand tegen die goed is voor haar en de kindje." Nora sloeg een arm om Hailey heen. "Hou van je."

Mirthe

Mirthe keek naar de vloer. "Dat snap ik." Mirthe veegde de tranen dropt. "Ik dacht dat het met hem wel goed zat. Hij was oprecht lief en aardig in het begin. Ik heb me achteraf gezien compleet in hem vergist. Ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan." Mirthe dook in elkaar. "Nee, dat kan niet. Hij deed het veilig en ik slik de pil. Veiliger konden we het niet doen. Ik wil er niet aan denken dat ik zwanger kan zijn geraakt. Ik ben pas 16!" Ze zag de moeder naar de vader kijken. "Wat gaan we doen? Geven we der straf of laten we dit een les zijn?" ,hoorde ze naar moeder aan haar vader vragen.
moonlight
moonlight
Admin

Bericht van KirstReads di jul 11, 2023 8:54 pm

Evie
“Papa belooft.” En ze maakte haar erewoord teken. “Als ie ook maar een beetje op Jim lijkt dan weet ie waar de deur is. Je kan hem natrekken als dat je rustig maakt. Zijn Instagramaccount is: GewoonThijs.” Ze haalde even opgelucht adem. Gelukkig stonden haar ouders achter haar keuze om eventueel de pabo te gaan doen. “Ooh ik heb trouwens mijn eerste echo gevlogd en staat op mijn kanaal. Dus als je die wilt kijken dan kan dat. Het spijt me echt dat ik jullie niet heb mee gevraagd.” Ze nam een slok van haar thee. “Hopelijk komt Allie eruit.”

Hailey
“Ik gun haar echt de beste man ooit. Maar ik zie haar ook nog even voor me als alleenstaande moeder. Ze heeft een goed voorbeeld gehad.” Ze keek naar Nora. “Ik ben blij dat ik vandaag weer naar de dieren mag. Ik heb dat echt gemist. Dus ik ben je dankbaar dat je dit voor mij hebt geregeld. Ik hou ook echt zoveel van jou.” En ze zoende haar. Ze keek haar aan en deed een plukje haar achter Nora haar oor.

Mike
“Mirthe, tante Gwen dacht dat Stefan ook goed voor haar was. Je weet hoe dat gelopen is. Ik ben verder niet boos maar ik wil wel dat het goed tot je doordringt. Ik gun jou echt iemand maar niet op deze manier.” Hij deed even zijn vingers tussen zijn ogen. “Dan nog een ongeluk zit in een klein hoekje. Ik wilde dit niet van je vragen maar je stelt mij pas gerust als je een test doet.” Hij keek naar zijn vrouw. “Laat dit een les voor haar zijn. Ze is al genoeg gestraft. Ik wil wel dat ze een test doet zoals ik al zei en met Evie en Allie gaat praten.”
KirstReads
KirstReads

Bericht van moonlight di jul 11, 2023 9:35 pm

Joey

Joey schudde zijn hoofd. "Nee, dat gaat mij een stap te ver. Ik wil laten zien dat ik je gewoon vetrouw. Ik ben alleen wat meer op mij hoede zins.. Naja je begrijpt me wel. Ik gun het je om een leuke jongen tegen te komen maar ik ben gewoon bang dat je opnieuw in iemands val trapt." Joey stond op en omhelste Eviem "Het is oké. Zullen we samen kijken?" Allie kwam binnen gewandeld. "Uw bewijsmateriaal."

Nora

"Ik denk ook niet dat Evie zo snel aan een nieuwe relatie begint. Ik weet wel dat ze een hele goeie moeder zal zijn en ook al heeft ze dan geen partner aan de zijde ze heeft wel je ouders en jullie. Ze staat er niet volledig alleen voor." Nora keek naar Hailey. "Ik heb niks gedaan. Ik ben zometeen alleen maar je chauffeur als je de rolstoel meeneemt. Ik denk dat je moeder je vader heeft omgepraat." Nora kuste Hailey terug.

Mirthe

Mirthe keek de vader boos aan. "Hij keek in geen velden of wegen op Stefan! Vergelijk mij niet met tante Gwen of Evie! Ja, ik heb een fout gemaakt maar ik koos er zelf voor om met hem mee te gaan en in zijn bed te belanden. Tante Gwen en Evie hadden geen keus!" Mirthe haalde een hand door de haar. "Ik weet dat ik dom bezig ben geweest. Ik heb er ook oprecht spijt van. Ik had bij Allie en Evie moeten blijven." Ze keek haar vader eventjes aan. "Ik ben nu helemaal klaar voorlopig met jongens." Emma:"Mike. het is nog toch te vroeg om een test te doen..Dan zouden we een bloedonderzoek moeten aanvragen." Mirthe wilde helemaal dit gesprek niet voeren. Ze schaamde zich tot op het bod. "Ik heb vanmiddag met Evie afgesproken om iets te gaan drinken en dan zou ik haar de waarheid vertellen."
moonlight
moonlight
Admin

Bericht van KirstReads di jul 11, 2023 9:48 pm

Evie
“Ik snap het pap.” Ze beet op haar lip. “Pap je kwetst mij door te zeggen dat ik in zijn val ben gelopen. Wij hebben alle zes niet gedacht dat Jim zo was.” Haar handen trilde en haar moeder liep naar haar toe en pakte haar handen vast. “Eef zo bedoelde papa het niet. En niemand had gedacht dat Jim zo zou zijn. Ik stel voor dat je je omkleed en dan gaan we straks met Allie aangifte doen.” Evie knikte. Net op dat moment kwam Allie binnen met de cd en vroeg haar vader om de vlog te bekijken. “Graag.” Zei ze op zijn vraag en glimlachte. Ze keek even naar Allie. “Uhm heb jij naar die beelden gekeken?” En ze knikte naar het cdtje.

Hailey
“Ik wil gewoon niet dat haar tweede partner net zoals Jim is. Ik gun haar iemand die haar neemt zoals ze is samen met haar kind. Net zoals mijn vader bij mijn moeder deed.” Ze grinnikte. “Ik weet niet. Misschien heeft de avond met Riley ook wel iets met hem gedaan. En ik wil niet alleen in de rolstoel blijven zitten. Ik moet van de fysio zoveel mogelijk lopen.”

Mike
Mike keek Mirthe boos aan. “Je weet het niet Mirthe, je kent hem niet eens.” Hij haalde diep adem. Mike wilde helemaal geen ruzie met Mirthe. Hij liep naar haar toe en pakte haar vast. “Het is okee. Jij komt de ware nog tegen maar ik wil gewoon niet dat je zomaar met vreemde jongens mee gaat. Ik geloof dat je beter gewoon van de drank kunt afblijven.” En hij gaf haar een kus op haar voorhoofd. “Goed maar als je ook maar iets anders aan jezelf merkt kom dan meteen naar ons toe. Kun je dat beloven? Wij steunen je maar we zijn gewoon nu onwijs geschrokken.”
KirstReads
KirstReads

Bericht van moonlight wo jul 12, 2023 9:00 am

Joey

Joey liep naar Evie toe. "Zo bedoelde ik het inderdaad niet. Sorry, lieverd. Wik je je errsy omkleden of zullen we eerst de vlog bekijke" Allie:"Welke vlog?" "Evie heeft de echo gefilmd en die wilde ze laten zien." Allie:"Zullen we met zijn alle op de tv kijken? Ik denk dat Riley en Hailey die ook wel willen zien." Allie schudde de hoofd. "Nee, ik heb het alleen maar gekopieerd."

Nora

Nora knikte. "Ik hoop het ook oprecht voor haar. Ik hoop alleen niet dat ze zich meteen in ene nieuwe relatie stort maar zichzelf de tijd gunt om alles op een rijtje te krijgen en dit te verwerken. Zich op dezelfde en de kleine richt." Nora haalde de schouders op. "Wie weet." Ze haalde een hand door de haar. "I know maar neem je rolstoel in elk geval voor de zekerheid mee."

Mirthe

Mirthe sloeg de armen over elkaar. "Jij ook niet! Wat nou als ik het gedaan had met een jongen die ik echt leuk vind en al een tidjje contact mee had gehad?!?" Ze keek hem boos aan. Ze haalde diep adem en liet de vader toe. "Nogmaals sorry papa. Ik wilde jullie niet teleurstellen." Ze knikte. "Beloofd." Mirthe knikte nogmaals."Beloofd."
moonlight
moonlight
Admin

Bericht van KirstReads wo jul 12, 2023 11:13 am

Evie
“Ik weet het sorry pap.” En ze beantwoordde zijn knuffel. Haar vader was haar beste vriend, haar steun en toeverlaat. Ze vertrouwde hem meer dingen toe dan aan haar moeder. Niet dat ze haar moeder niet vertrouwde maar haar moeder reageerde soms wat hysterisch. “Ik kleed mij snel om en dan kom ik.” Ze keek Allie dankbaar aan. “Dankjewel dat je dit voor mij doet en met mij mee wilt straks.” En ze gaf haar zusje een knuffel voor ze naar boven liep. Ze kleedde zich om en liep daarna weer naar beneden. “Hailey en Nora willen jullie ook kijken naar de vlog over mijn eerste echo?” Hailey keek op. “Ja leuk!” Riep ze. Evie keek naar Riley die zich ook had omgekleed. “Ja tuurlijk wil ik er naar kijken.” Zei met een glimlach. Evie liep naar de woonkamer en zette de tv aan. Ze connecte haar youtube met de tv en wachtte tot iedereen zat voor ze de vlog liet zien. “Vandaag in 100% Evie: nou jongens ik ga vandaag naar mijn allereerste echo en ik vind het mega spannend…” begon de intro van haar vlog.

Mike
“Mirthe als je een jongen al lang en goed kent en echt verder met hem bent had ik het geaccepteerd. Ik ben geen boeman en ik weet dat je geen twaalf meer bent. Maar dit was een jongen die je net hebt ontmoet. Ik wil gewoon dat je eerste keer 100% goed voelt dat is voor mij het belangrijkste. Dat de jongen waarmee je het doet het voor jou fijn wilt maken.” En hij gaf haar een kus op haar hoofd. “Dit geldt niet alleen voor jou maar ook voor je broers. De eerste keer moet gewoon fijn zijn. Ik ben niet teleurgesteld alleen geschrokken en ik vind het goed dat je er met Evie over gaat praten.”
KirstReads
KirstReads

Bericht van moonlight wo jul 12, 2023 9:33 pm

Allie

"Rustig aan! Smeer ik ondertussen even een boterham." Ze had nog niet de tijd gehad om te ontbijten. Allie knuffelde Evie terug. "Kleine moeite. Jij had hetzelfde voor mij gedaan." Met haar bord en een glas melk ging ze bij de andere in de woonkamer zitten. Klaar om de vlog van Evie te bekijken. Toen iedereen gereed was zette Evie de vlog aan. Allie zat zo aandachtig te kijken dat ze nog vergat om te ontbijten. De vlog was afgelopen. Allie stond op om Evie een knuffel te geven. "Het is een mooie vlog geworden maar trut zoals beloofd mag ik de volgende keer mee. Je gaat niet meer alleen naar een doktersafspraak of echo."

Mirthe

"Ik.. Ik dacht echt dat hij anders was. Hij deed super lief en zei precies de juiste woorden en dingen, maar hij heeft gewoon keihard misbruik gemaakt van mij en me vanmorgen dus keihard gedumpt." Ze schaamde zich bij steeds rot. De ttanen stonden in haar ogen en het liefst ging ze terug naar naar bed en bleef ze daar de hele dag in liggen. Mirthe knikte. "Ik ga mij even opfrissen em omkleden. Hebben jullie al ontbeten? Of kunnen er met zijn alle ontbijten?"
moonlight
moonlight
Admin

Bericht van KirstReads wo jul 12, 2023 9:49 pm

Evie
“Ik beloof je dat ik niet meer alleen naar de dokter of naar een echo ga.” Ze begon weer lichtjes te huilen. “Kut hormonen ook.” En ze begon te lachen. Haar moeder die naast haar zat pakte haar hand. “Lieverd je hebt een hele mooie vlog gemaakt. Je mag echt trots zijn op jezelf en papa en ik willen altijd met je mee. Je zusjes en broertje steunen je hier ook in.” En ze kreeg een kus op haar hoofd. “Goed zullen we zo richting het politiebureau gaan?” Vroeg haar moeder. Evie knikte. “Dat is goed. Ik hoop gewoon dat die disk bewijs genoeg is. Ik wil gewoon dat die gast gepakt wordt.” Ze wreef even over haar buik en haalde diep adem. “Ik denk dat ik daarna mijn rust even pak. Ik voel me niet helemaal fit.”

Mike
“Lieverd het is okee. Schaam je alsjeblieft niet. Jij kon niet weten wat voor eikel hij was. Ik zou je nooit in de steek laten, ik sta altijd voor je klaar en mama en broers ook. Maar ga je alsjeblieft niet verstoppen nu. Je gaat vanmiddag met Evie praten en als je het leuk vindt wil ik met je naar het strand om leuke foto’s te maken? Het leek mij leuk om even een vader en dochter uitje te doen.” En hij keek haar aan. “Ik heb nog niet ontbeten. Owen heb je al gegeten?” Owen keek op van zijn switch. “Nee nog niet!” Riep hij. Mike zuchtte diep. “Je weet hoe wij denken over de switch voor het ontbijt. Hup aan tafel.” Owen zuchtte diep maar kwam toch zonder switch aan de ontbijttafel zitten.
KirstReads
KirstReads

Bericht van moonlight wo jul 12, 2023 10:36 pm

Allie

Allie liep naar de keuken om een stukje keukenrol te pakken en gaf het aan Evie om haar tranen te drogen. Allie keek een beetje beschaamd naar de bord. "Oeps! Ben ik nog vergeten om mijn brood op te eten. Geef me even om het op te eten en me om te kleden dan kunnen we gaan." Allie keek van Evie naar de moeder. "Weet je zeker dat het gaat anders gaan we later de dag."

Mirthe

"Ik weet het." Mirthe beet op de lip. "Ik weet niet hoe laat Evie wilde afspreken." Finn:"Mir, ga nou gewoon met papa mee naar het strand. Spreek je gewoon eind van de middag met Evie af. Oh, mag ik trouwens je sup lenen?" Mirthe zuchtte en knikte. "Geen probleem, pak maar en pap ik graag mee naar het strand." Ze hielp samen met Finn om de ontbijttafel te deken. Hun moeder bakte wat eieren voor wie wilde. Het luchte toch wel iets op om nu de waarheid te hebben verteld
moonlight
moonlight
Admin

Bericht van KirstReads wo jul 12, 2023 10:51 pm

Evie
Evie keek even naar Allie. “Het gaat wel. Ik neem straks we thuis zijn even wat rust. Ik kan nu niet rustig zitten wachten en niks doen nu Jim nog vrij rondloopt.” Ze haalde een hand door haar haar en zag haar moeder kijken. “Mam het gaat echt wel.” Haar moeder keek even naar haar vader. “Je weet dat ik dat ook altijd zei toen ik zwanger was van de tweeling tot ik flauw viel en begon te bloeden. Je hebt de eigenwijsheid van je moeder.” Evie rolde met haar ogen. “Mam het gaat echt. Als het niet gaat dan roep ik belooft.”

Mike
“Suppen? Ga je suppen Finn? Alleen of met vrienden?” Hij had hem nog wel met Ethan zien praten maar hij wist niet wat daar uit was gekomen. “Leuk Mirthe dat je mee naar het strand wil.” En hij gaf haar een knuffel en ging aan tafel zitten. “En schat heb jij nog plannen voor vandaag of ga je lekker niks doen? Was het nog leuk bij Gwen gisteravond?” Hij pakte een broodje en deed er pindakaas en een banaan op. Dat was een gewoonte waar hij nooit van af was gekomen.
KirstReads
KirstReads

Bericht van Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 12 van 41 Vorige  1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 26 ... 41  Volgende

Terug naar boven