Our Home, Our Place
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Roadtrip (deel 3)

2 plaatsers

Pagina 2 van 22 Vorige  1, 2, 3 ... 12 ... 22  Volgende

Ga naar beneden

Roadtrip (deel 3) - Pagina 2 Empty Re: Roadtrip (deel 3)

Bericht van moonlight ma sep 25, 2023 11:46 am

Allie

Allie dacht hardop na. "Ik kan het niet zo 1,2,3 bedenken maar er is vast wel een keer in de afgelopen jaren geweest dat ik dacht oh nog wat is die nu weer van plan." En schoot in de lach. Allie schudde de hoofd. "Nee, we hebben het er nog niet over gehad. Ik zat wel al re denken van we moeten iets doen maar wat. Maar vooral wat geef je pap cadeau? Die man heeft letterlijk al alles. Misschien dat we vanuit ons viertjes papa en mama samen een weekendje weg cadeau kunnen geven ofzo." Allie sloeg beledigd de armen over elkaar. "Pff, dat is ook een talent hoor."

Emma

"Pechr gehad. Hij wordt maar een keer 50 ten slotte. Joey kan wel tegen een grapje. Als jij ouder was geweest had Joey het ook gedaan. Nu kunnen we hem eindelijk eens terug pakken op al die slechte grappen die hij altijd met iedereen uithaalt." Emma haalde de schouders op. "We zullen wel horen wat ze van plan zijn en of we ergens mee kunnen helpen. We moeten wel nog een cadeau voor hem verzinnen." Emma knikte. "Ja en we zouden over de app contact houden wanneer we zouden stoppen."

Nora

"Ik ben echt oprecht blij voor je. Een half jaar is lang. Toen je het net zo benoemde zag ik zelf ook pas hoe groot de kinderen zijn geworden. We mogen met die kleine boef wel uitkijken dat ze niet ontsnapt." En keek even naar Emmie. Ze zag Emmie geheimzinnig lachen. "Ja, we hebben het over jou, boefje" En tilde haar uit de stoel. "Het was zeker heerlijk, Finn." Ze hoorde Finn hun danken voor de complimenten. "Mama, komt eraan.",zei ze tegen Johnny. Ze zette Emmie op de grond neer en liep naar Johnny in zijn bouwhoekje.

Joey

Joey luisterde naar Josie.. "Afscheid nemen is ook niet makkelijk. Maar als je wilt leren lezen en schrijven en rekenen zal je toch echt naar de vakantie naar meester Martijn moeten. Juf Iris gaat jou day niet leren. Maar een voordele je vriendjes en vriendinnetjes gaan ook allemaal naar meester Martijn en juf Iris zie je vast nog wel een keer met buiten spelen en dan kun je haar vertellen hoe goed je het doet in groep 3." Hij gaf zijn kleindochter een knuffel. "Heb je dat wel eens tegen papa en mama gezegd? Je kunt hier ook gewoon met hun over pesten hé. Het is ook niet makkelijk. Om grote zus te zijn en straks nog meer de aandacht te moeten delen. Dan is mama ook nog niet lekker en kan ze geen leuke dingen met jullie doen. Opa snapt het volkomen. Mama vond het ook moeilijk toen oma zwanger was van tante Allie en Hailey. Weet je... zullen wij tijdens de vakantie samen met oma iets leuks te doen? Zonder vervelend zusje of papa en mama die zich er mee bemoeien. Mag jij bepalen wat we gaan doen."
moonlight
moonlight
Admin

Aantal berichten : 2973
Registratiedatum : 28-07-15
Leeftijd : 31

https://ourhomeourplace.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht van KirstReads ma sep 25, 2023 9:17 pm

Liam
Liam grinnikte. “Okee daar heb je een punt maar over het algemeen zijn mijn verrassingen wel leuk.” En hij at rustig van zijn noodles. Even dacht hij na. “Wilde je ouders niet een keer naar New York? Ik meen mij te herinneren dat je moeder graag bepaalde locaties uit films wilde bezoeken en beide wilde ze naar dat 911 monument en dat museum. Oh en je moeder wilde de Sterrennacht in het Modern Art museum bekijken. Misschien kun je dat voorstellen aan je zussen en broertje?”

Mike
“Dat is waar. We kunnen wel misschien een opblaas Abraham kopen en dat voor hun huisje zetten?” En hij keek even naar zijn kinderen en vrouw. Hij knikte. “Laten we nog nadenken over een cadeautje. Er komt vast een moment om op jacht te gaan naar een cadeautje.” Hij at rustig verder en keek even naar Owen die gelukkig ook aan het eten was. Owen had een eetstoornis gekregen toen hij onzeker was over zichzelf. Hij had even in een kliniek gezeten en door de relatie met Manu en door de opleiding hadden ze hem echt weer zien opbloeien. Toch hield hij hem in de gaten. Hij keek even naar Emma. “Ik ben trouwens benieuwd hoe Emmie en Johnny deze vakantie gaan beleven.”

Hailey
Hailey stond ook op en tilde Emmie uit de kinderstoel. “Een halfjaar is ook lang. Dat was vooral te zien aan het baardje dat hij nu heeft. Al moet ik zeggen dat het hem wel staat.” Ze aaide Emmie door haar donkere haren. “Kom dametje papa Finn en ik gaan jou eventjes in bad stoppen. Kom.” En ze liep met haar naar boven naar de badkamer. Ze liet het bad lopen en kleedde Emmie uit. Ze deed het bad uit en stopte Emmie in bad die meteen begon te spetteren. “Zeg boefje niet gelijk mama nat spetteren!” En Emmie begon te giechelen.

Josie
Josie luisterde naar haar opa. “Ik weet dat ik juf Iris vaak nog kan zien maar het voelt gewoon zo gek. Ik vind afscheid nemen niet leuk.” En ze snoof even haar neus. “Ik ben dol op Char en op mijn andere kleine zusje maar de oudste zijn is niet leuk. Ik wil ook dat Char beter gaat horen en praten. Dan kunnen we echt gesprekken hebben in plaats van alleen doormiddel van gebaren.” Ze keek haar opa aan. “Maar Char is niet vervelend. Het is vervelend dat ze niet goed kan praten. De meeste snappen haar ook niet goed en dan moet ik zeggen wat ze bedoeld dat kost soms zoveel energie.” En ze liet zich achterover op het kleed vallen en ging overdreven languit liggen. “Maar ik wil wel wat leuks met jullie doen!”
KirstReads
KirstReads

Aantal berichten : 2909
Registratiedatum : 20-10-17
Leeftijd : 29

Bericht van moonlight di sep 26, 2023 12:40 pm

Joey

"Afscheid nemen is ook niet leuk maar het hoort nu eenmaal bij het leven." Leuker kon hij het ook niet maken. Joey dacht na. "En als je dat nou eens niet doet. Opa snapt dat jij Char graag wilt helpen maar Charley leert alleen beter te praten door te oefenen.
En ook al is het een beetje spannend en eng dat Charley geopereerd zal worden. Als ze de implantaat krijgt, kan ze wel alles goed horen." Joey trok Josie naar zich toe "Je bent een lieve., grote zus en wij gaan samen wat leuks doen. Kom! De pizza wordt koud." En hielp Josie overiend.

Finn

"Het is dat ik hoorde dat je met Riley aan het bellen was, anders had ik twee keer moeten kijken wie het was. Het is echt een jongere versie van je vader met baard.", concludeerde Finn.
Hij ruimde de tafel af en zette alles in de vaatwasser on die vervolgens aan te zetten. Het laatste beetje afwas ruimde die straks wel op. Finn nam de tafel af en veegde de vloer. De nodige spaghetti slierten waren op de grond beland. Fin liep naar boven en zag Emmie al vrolijk spetterend in bad zitten. Finn schudde zijn hoofd. "Ik zei toch dat ze er een waterballet van maakt. Het boegengedrag straalt ook totaal niet van de gezicht af. Ik pak even de pyjama." Hij liep naar Emmie de slaapkamer en kwam vervolgens terug met de pyjama. Emmie was druk brabbelend een verhaal aan het vertellen tegen Hailey.

Emma

Emma knikte. "Ja, we moeten we in een gekke gekke iets doen. 50 ballonnen in elk ge al. Hij moet wel weten en zien dat die ajrig is." Ze kon zich nu al verheugen op het gezicht van Joey bik het zien van zijn verrassing. Emma knikte. "Dat vast. Ik heb alleen nog geen idee wat." Emma nam nog een beetje van de schotel die Mirthe gemaakt heeft. "Ik weet zeker dat die twee vollop gaan genieten. Met hun papa's en mama's de gehele dag om hun hun. Alle familie. Die liggen savonds uitgeteld in hun bedjes."

Allie

"Jou verrassingen zijn in elk geval leuker dan die van Indy. Die verast ons alleen maar met spuitluiers." En trok een vies gezicht. Van de week was het ook weer een paar keer raak geweest."Ik heb tevens zitten denken. Je hebt kans dat Indy zo onrustig is en steeds diarree heeft omdat de tandjes doorkomen. Ze heeft wel de leeftijd inmiddels om tandjes te krijgen. Ik wilde eigenlijk beginnen met de eerste fruithapjes maar daar moeten we dan maar even mee wachten anders hebben we helemaal feest."
Allie dacht na. "Daar heb je wel een punt. Ik zal het morgen eens voorstellen aan ze."
moonlight
moonlight
Admin

Bericht van KirstReads do sep 28, 2023 6:44 pm

Off: We gaan door naar de eerste reisdag

Hailey
Het was een gekke huis. Hailey was bezig met de koffers van de kinderen met op haar arm Emmie. Emmie wilde niet zelf lopen. Wat ze ook had geprobeerd Emmie wilde alleen maar opgetild worden door mama Hailey. “Emmie alsjeblieft zo kan mama de koffers niet oppakken.” En ze wilde Emmie op de grond zetten maar ze begon te huilen. Hailey zuchtte diep. Ze wist totaal niet meer wat ze moest doen.

Evie
De tweeling had bij haar ouders geslapen. Evie en Thijs hadden er een fijne avond van gemaakt. Ze hadden even tijd voor elkaar gemaakt en waren naar de film geweest. Evie en Thijs waren de auto aan het inpakken. Thijs maakte de caravan vast en Evie deed de laatste dingen nog in de auto. “Je voelt je echt goed lieverd?” Vroeg Thijs. Evie knikte. “Ja lieverd. Als het niet gaat dan zeg ik het dat weet je.” En ze gaven elkaar een kus. “Zo ik heb alles. Zullen we dan alvast naar mijn ouders rijden?”

Liam
Liam had Indy in de wipstoel gelegd en daar was ze in slaap gevallen. Hij was nog dingen aan het inpakken en merkte dat Allie onrustig was en alles controleerde in Indy haar tas. “Lieverd je hebt nu al drie keer die tas bekeken. We hebben er alles in gedaan. Mochten we echt iets vergeten zijn kunnen we het op vakantie altijd kopen.” En hij liep naar haar toe en pakte haar bij haar schouders. “Even rustig ademhalen nou. Tel eens met mij van 1 naar 7 en adem rustig in en uit. Het komt goed lieverd. Het komt goed.” En hij gaf haar een kus.
KirstReads
KirstReads

Bericht van moonlight do sep 28, 2023 9:35 pm

Mirthe

"Nee! Die is van mij. Junia geef terug!" "Mama!" Mirthe zuchtte geïrriteerd. Ze was een lunchpakket aan het klaarmaken voor iedereen voor in de auto. Ze liep naar de twee toe. "En nu is het afgelopen! Ik wil jullie niet meer horen. Als jullie de hele tijd vervelend gaan doen dan laat ik jullie gewoon thuis!" Ze keek beide doordringend aan en liep terug naar de keuken. Waar was ze aan begonnen! Ze ging verder met waar ze mee bezig was. Gelukkig had ze al alles in de auto staan. Junia kwam naar de toe gelopen. "Mama,mijn broek is nat." Mirthe stelde in zichzelf tot tien. "Hoe krijg je dat voor elkaar? Serieus, Juun. Heb je nu je luier af gedaan. Mama vind dit echt niet grappig! Naar boven, ik ga je een luier aan doen en kijken of ik nog een broek voor je heb"

Nora

Nora was met Johnny aan het spelen spelen hoorde gehuil van boven komen. "Mama, gaat even bij Emmie en mama kijken "
Ze gaf Johnny een kus op zijn voorhoofd en liep naar boven. "Liefje, laat mij anders de koffers pakken. Dan kan jij je op de kinderen richten gezien Emmie duidelijk uit haar doen is. Als jij straks bij ze achterin gaat zitten dan rij ik. Komt goed." Ze gaf Hailey een kus en keek er doordringend aan.

Finn

In het huis huis Finn en Ethan was het erg rustig, gezien de kinderen bij hun moeders waren. Ze hadden alles al in de auto staan en waren samen uitgebreid aan het ontbijten. "Moeten we zo niet even gaan kijken of de dames nog hulp nodig hebben of toch aan bieden om een van de twee bij ons in de auto te nemen? Het voelt zo raar om straks te gaan rijden zonder kinderen achterin."

Allie

Allie ging in haaf hoofd alles na. Had ze echt alles wat ze nodig hadden. Was ze toch niet iets vergeten. Had ze nou toch de gekookte melk wel of niet ingepakt. Ze schrok op uit de gedachten door de stem van Liam. Van schrik liet zijn bijna Indy de tas uit de handen vallen. "Maar..." Ze maakte de zin niet. Ze deed wat Liam vroeg en kuste hem terug. "Ik vind het gewoon onwijs spannend en ben gewoon bang dat ik net dat ene voor onderweg vergeet. Dat ze dan de gehele reis huilt of straks niet slaapt op vakantie omdat ik de knuffel ben vergeten. Het is ook anders zo als gezinnetje op vakantie gaan."
moonlight
moonlight
Admin

Bericht van KirstReads do sep 28, 2023 11:05 pm

Hailey
Hailey keek op toen Nora binnen kwam. “Ik weet echt niet wat het is maar ze is de hele tijd al hangerig. Ze wilt niet even op het bed zitten, ik moet haar optillen en vasthouden.” Het huilen stond haar nader dan het lachen. Haar energie was al minder dan normaal door de operatie van een paar weken terug maar het werd nu nog minder doordat Emmie aandacht van haar vroeg. “Maar lieverd we moeten om de twee uur tijd wisselen. Ik weet dat de ardennen niet heel ver is maar ik vind het belangrijk dat jij helder blijft.” Ze hoorde kleine voetstapjes en zag Johnny de slaapkamer in komen. Emmie keek op en glimlachte naar haar broer. “Mama goe?” Vroeg Johnny. Hailey wilde niet huilen waar haar kinderen bij waren maar ze voelde zich gewoon machteloos. Niks zorgde er voor dat Emmie haar gewoon los liet.

Ethan
Ethan keek op. Hij was bezig met zijn moeder geruststellen. Zijn moeder vond het altijd spannend als ze met de auto weg gingen. “Sorry was even ma geruststellen.” Hij nam een slok van zijn koffie. “Ik weet het niet. Hailey is nog steeds herstellende van die operatie. We kunnen kijken of Johnny bij ons in de auto wilt? We kunnen zo wel even naar de andere kant lopen om te kijken of we kunnen helpen.” Ethan stuurde het bericht naar zijn moeder en hield de hand van Finn vast. “Het komt goed. We stoppen regelmatig en kunnen met Nora en Hailey contact opnemen mochten zij willen stoppen. We gaan sowieso eerst naar een camping in Spa.”

Liam
“Ik snap dat je het spannend vind lieverd. Kom dan lopen we samen nog even alles rustig na.” En hij maakte de tas open. “Melk check, duizend pakjes check, luiers check, voorleesboekjes check, handdoek en spuugdoek check. Knuffel leggen we op de tas en haar speentjes ook dan kunnen we dat makkelijker geven onderweg.” En hij ritste de tas dicht. “We hebben alles lieverd. Het is ook anders nu we echt als een gezin op vakantie gaan maar heb een beetje vertrouwen. Indy slaapt nu rustig dus laten we maar zometeen naar je ouders gaan.” Ze zouden als groep bij elkaar rijden. Eerst zouden ze nog een bakje koffie drinken bij de ouders van Allie.

Mike
Mike deed zijn koffer dicht. Hij had zin om op vakantie te gaan vooral om met zijn broer en schoonzus en hun kinderen te gaan. Ze zouden zometeen richting Mirthe gaan. Hij keek even naar Emma. “Moeten we niet voorstellen aan Mirthe om een van de twee kids bij ons in de auto te laten? Dat is voor haar misschien wat relaxter.” En hij pakte zijn kop met koffie en nam een slok. “Owen en Manu komen ook naar Mirthe toe. Owen appte dat ze bijna gingen. Ik vind het wel fijn voor Owen dat hij Manu mee kan nemen. Snap wel dat Manu het spannend vind ook al kent ie de familie een beetje.”
KirstReads
KirstReads

Bericht van moonlight vr sep 29, 2023 12:38 pm

Nora

Nora dacht na. "Heeft ze soms last van de darmpjes? Misschien voelt ze dat we weg gaan en kan ze niet zo goed omgaan met de verandering. Ze is ook nog klein. De vorige keer kreeg ze natuurlijk veel minder mee. Wacht! Ik heb een ideetje." Ze liep snel naar beneden en kwam terug met de draagdoek. "Dan heb je toch je handen vrij en kan ze lekker bij je hangen. Gezien ze mij ook niet wilt." Nora ging op het bed zitten. "Laat mij gewoon eerst rijden en dan zien we wel hoe het gaat. Misschien valt ze straks wel jn slaap." Ze trok Hailey naar zich toe en sloeg de armen om zich heen. Nora stond op en tilde Johnny op de arm. "Het gaat goed met mama. Mama maakt zich een beetje zorgen om Emmje. Emmie is niet zo lekker. Wil jij mams Hailey en Emmie meenemen naar beneden. Dan gaat mama Nora verder met de koffers. Laat mama maar zien wat voor moois jij nog hebt gebouwd."

Finn

Finn keel op. "Maakt niet uit. Ik snap dat je moeder even de geruststelling nodig heeft. We sturen haar wel een foto onderweg om te laten zien dag alles goed gaat en bellen zodra we aan zijn gekomen op de camping in Spa." Finn knikte. "We kunnen het in elk ge al voor stellen. Jax laten we dat doen." Finn knikte. "Ik ben ook niet echt gespannen ofzo maar meer het is zo stil in huis zonder kinderen om ons heen. Ik nis gewoon gun gelach en gebrabbel."

Allie

Allie haalde een paar keer diep adem. Voor de honderdste keer liepen ze samen alles langs. "De draagdoek had ik al achterin gelegd. Dan kan ze daarin als we een stoop maken. Oké volgens mij hebben we dan alles. Ik vertouw er in elk geval maar op."
Allie knikte. "Dan ga ik me klaar maken." Als ze eenmaal weg zouden zin dan zou de spanning wel afnemen. "Hopelijk slaapt ze door. Ze heeft ij elk geval al nlg net gegeten en is verschoond dus en kan haar so achterin zetten." Allie ging haar had aantrekken en de schoenen aan doen. Ze controleerde haar eigen handtas nog en ging naar de wc. "Zullen we dan maar gaan? Til jij Indy? Dan neem ik de laatste spullen mee."

Emma

Emma keek op. Ze probeerde haar overvolle koffer docht te krijgen. Ze nam altijd veel te veel mee. "Ik weet niet. We kunnen het voorstellen maar volgens mij voelt ze zich een beetje bezwaard om ook nog eens te vragen of een van de kinderen met ons mee kan rijden. Gezien ze ook al met ons in een huisje zit en de kinderen dus continue om ons heen zijn " Emma knikte. "Ik vind het ook echt oprecht leuk dag Manu mee gaat. Niet alleen voor Owen maar ik ik dat Manu de familie kan ontmoeten. Uiteraard is het spannend maar het komt goed. Iedereen zal hem met open armen ontvangen."

moonlight
moonlight
Admin

Bericht van KirstReads vr sep 29, 2023 4:47 pm

Hailey
Hailey was dankbaar dat Nora de draagdoek erbij had gepakt en dat Emmie daar nu lekker in lag. Emmie werd ook gelijk een stuk rustiger. “Ik weet het niet. Ze reageert altijd zo als dingen anders gaan dan anders. Dan wil ze alleen maar degene die haar melk heeft gegeven. Ik weet het ook niet.” En ze keek naar Johnny. “Ooh ben je weer wat aan het bouwen? Mama Hailey wilt graag komen kijken.” En ze gaf Nora een kus en liep toen achter Johnny aan naar beneden. Hij liet vol trots zijn hoge toren zien. “Ooh lieverd dat heb je echt mooi in elkaar gezet.” En ze gaf haar zoontje een knuffel.

Ethan
“Eigenlijk moet mijn moeder wat meer leren loslaten. Ik snap dat ze het spannend vindt dat we onderweg zijn enzo maar…Wat er met mijn vader en mij gebeurd is betekent niet dat dat nog een keer gaat gebeuren.” Ethan had mede door de therapie geleerd om anders naar het ongeluk te kijken. Hij had soms nog wel eens nachtmerries maar die werden steeds minder heftig. Hij sloeg zijn armen om Finn heen. “We horen straks hun gebrabbel weer let maar op.” En hij gaf hem een liefdevolle kus.

Liam
Liam tilde Indy op en liep alvast naar de auto. Hij keek er echt naar uit om met zijn gezinnetje op vakantie te gaan. Daarnaast stond er Allie nog een verrassing te wachten. Hij had bedacht dat hij haar ten huwelijk zou vragen op de Eifeltoren. Hij keek even naar Allie en gaf haar een kus. “Ik ben zo trots op jou. We gaan het fijn hebben deze vakantie, het komt allemaal goed.” En hij zette Indy in de auto. “We gaan op reis meisje. Je gaat een deel van de wereld verkennen.”

Mike
Mike keek toe hoe Emma met moeite haar koffer dicht kreeg. Hij rolde even met zijn ogen. “Hoe krijg je het voor elkaar om elke keer weer teveel mee te nemen? We gaan geen jaar weg lieverd.” En hij gaf haar een kus. “Laten we het gewoon voorstellen en dan zien we wel wat het antwoord gaat worden.” En hij tilde de koffer van Emma op en zette hem in de auto. “We kennen Manu al sinds The Sound of Music maar ik vind het mooi dat ze elkaar nu eindelijk echt gevonden hebben.”
KirstReads
KirstReads

Bericht van moonlight za sep 30, 2023 10:58 am

Nora

Nora haalde een hand door de haar. "Ik denk dat het dan toch te maken heeft met het feit dat ze nog niet goed om lan gaan met veranderingen. We zullen zien hoe het vandaag gaat. Zoals ik al zei richt je vandaag op die kleine meid. Het wordt al een lange dag. Ik maak het hier boven af. Jij gaat bij Johnny kijken en dan gaan we straks rustig aan richting je ouders en dan lekker op vakantie. Komt goed " Ze gaf Hailey nog een kus en keek er na toen ze met de kleintjes naar beneden liep.

Finn

"Het blijft je moeder, Ethan. Die maalt zich nog deuk op jou en de kleinkinderen als zs straks in het verzorgingshuis zit. Dat zal altijd zo blijven. Zelfs mijn moeder appte nog of ze ons ergens mee moest helpen. Nou mam we zijn met vier volwassenen dat komt komt goed." En Finn schoot in de lach. Finn sloeg ook zijn armen om Ethan heen en kuste hem terug. "Al kletsen de oren van ons hoofd, ik hoor liever hun stemmetjes dan deze stilte."

Allie

Allie ging op de bijrijdersstoel voor nu zitten. "Ik ook op jou. Bedankt dat je me door deze ochtend gesleept hebt."
Ze keek even achterom naar Indy. Indy deed heel even de ogen open, draaide zich toen een stukje en viel weer in slaap. "Onze kleine ontdekkingsreiziger vind het zo te zien allemaal herl interessant.",zei ze met een grijns. Gelukkig had Indy nog niet door wat haar allemaal te wachten stond.

Emma

Emma sloeg de armen over elkaar. "Zeg! Ik moet toch kunnen kiexdn en je moet tenslotte rekening houden met het weer. Daarbij zitten mijn wandelschoenen en slippers er ook nog in en een aantal boeken want dan vind ik toch fijner lezen dan de ereader. Ja, dan zit die koffer wel vol." Emma kuste Mike terug.
Emma knikte. Ze volgde Mike naar beneden. "True, maar iknhad toendertijd echt niet verwacht dat ze samen zouden eindigen. Al ben ik blij dat Owen de liefde heeft gevonden in Manu."
moonlight
moonlight
Admin

Bericht van KirstReads ma okt 02, 2023 3:38 pm

Hailey
Hailey was rustig met Johnny aan het spelen. Emmie was in de draagdoek in slaap gevallen. Hopelijk sliep ze de komende drie uur totdat ze in Spa zijn. Hailey wreef even over haar borst. Ze keek naar Johnny die een zachte bal naar haar gooide. “Mama gooi!” Riep hij uit en Hailey gooide hem zachtjes terug. Ze keek even op haar horloge en zag dat ze bijna haar medicatie mee moest nemen. Hailey stond op en liep naar de keuken. In de keukenkastjes kon ze haar medicatie niet vinden. “Schat wil jij kijken of ik mijn medicatie al heb ingepakt?” Riep ze richting boven.

Ethan
Ethan grinnikte. “Dat is waar. Maar heb het gevoel dat het sinds we kinderen hebben erger geworden is.” Ethan keek even naar Finn en gaf hem een kus. “Roos appte ons nog een fijne vakantie. Misschien dat ze ons nog op zoekt als we in Frankrijk zijn.” Roos woonde met haar vriend en baby Sem in Frankrijk. Ze hadden elkaar ontmoeten op de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen in Nijmegen toen hij als uitwisselingsstudent daar kwam.

Liam
“Tuurlijk ik steun je altijd schat.” En hij gaf haar nog een kus voor hij de oprit af reed. Hij keek even naar Allie en hield haar hand vast. “Onze eerste vakantie als gezin lieverd. Ik ben benieuwd of de buitenlandse lucht het voor Hailey goed gaat doen. Heb je haar nog gesproken na de operatie?” Rustig reed hij richting het huis van Allie haar ouders. Het was gelukkig rustig op de weg en niet veel later reed hij in een parkeervak voor het huis van zijn schoonouders.

Mike
Mike grinnikte. “Het lijkt net alsof je een jaar weggaat.” En hij gaf haar een kus. Hij zette alle koffers in de auto en ging alvast zitten. “Ik ben ook blij dat Owen en Manu elkaar gevonden hebben. Wat ik wel altijd lastig heb gevonden is dat Owen er zo laat mee kwam dat hij op mannen viel. Ik snap dat hij er mee worstelde en dat het mentaal een strijd is geweest maar wij hebben onze kinderen altijd de ruimte gegeven om open te zijn over hun seksualiteit.”
KirstReads
KirstReads

Bericht van moonlight ma okt 02, 2023 8:15 pm

Mirthe

Haar ouders en Owen met Manu waren net gearriveerd om nog een bakje koffie te drinken voordat ze naar het huis van Joey en Gwen zouden rijden en vandaar uit gezamenlijk op weg zouden gaan richting Spa. Finn en Ethan zouden ze daar zien. Ze had voor iedereen koffie of thee gezet en voor de kinderen een glaasje ranja. Eindelijk waren ze een beetje rustig. Hopelijk bleef dat zo als ze in de auto stapte. "Mama, waarom gaan Levi en Sem niet mee?" Levi was haar nieuwe vriend. Ze hadden elkaar leren kennen doordat Sem bij Juds in de kleuterklas zat en na de zomervakantie in de zelfde groep 3 kwamen. Ze gingen nu bijna een half jaartje samen. Ondanks haar chaotische leven was ze blij met de komst van Levi in haar leven. "Levi moest werken en Sem gaat met zijn mama op vakantie. Maar Levi wenste ons heel veel plezier en hij had een cadeautje voor jullie maar die mogen jullie pas open maken als we vanavond op de camping zijn aangekomen." "Hij deed jullie trouwens ook de groetjes." En keek van haar ouders naar broer en zwager.

Allie

Haar vader kwam meteen aangelopen zodra die de auto voor de deur had zien staan. Waar die normaal gesproken eerst hun had begroet liep die nu meteen naar Indy. "Ook hoi,pap.",zei Allie lachend. "Ze slaapt helaas, de kleine ontdekkingsreizigster. Laat haar maar slapen als het lukt haar zo binnen te tillen. Haar tandjes komen door dus ze was gisteren erg uit haar doen. Ze heeft wel goed geslapen vannacht." Er kwamen twee dametjes op haar afgerend. "Tante Allie." Allie knuffelde haar nichtjes. "Hii, lieverds. Hebben jullie bij opa en oma geslapen?" Ze liep met hun mee naar binnen terwijl haar vader Indy vast had. Ze keel even achterom naar Liam met een blik van: welkom in de chaos. Dit houden we een maand lang.
moonlight
moonlight
Admin

Bericht van KirstReads ma okt 02, 2023 8:43 pm

Owen
Owen keek even naar Mirthe. “Doe hem de groetjes terug. Ik ben wel benieuwd wanneer we hem gaan ontmoeten hoor. De kinderen vinden hem leuk?” Hij nam een slok van zijn koffie. Manu was met Judah bezig met een toren bouwen. Het deed hem goed om Manu zo met de kinderen van zijn zus te zien. Hij keek even naar Mirthe. “Kun je hem wel missen een maand lang?” Hij plaagde haar met een glimlach. Owen zou het moeilijk vinden als hij Manu een maand lang moest missen.

Evie
Evie en Thijs kwamen aan bij het huis van haar ouders. Ze zag de auto van Liam al staan. Ze keek naar Thijs. “Ik kan niet voor Allie verborgen houden dat ik zwanger ben. Dat ziet ze meteen.” Thijs keek haar aan. “Eerlijk zijn lieverd.” En hij gaf haar een kus. Evie knikte en ze stapten uit. Ze haalde de deur van slot en meteen kwamen Josie en Charley op haar afgerend. “Mama!” Riepen ze uit. “Hey lieverds. Kleine aapjes van mij. Hebben jullie je gedragen?” Josie knikte braaf. “We hebben koekjes gebakken.” Zei Charley. Evie keek haar verbaasd aan. Normaal gezien praatte Josie voor hun tweetjes. “Hebben jullie koekjes gebakken? Daar wil ik wel wat van proeven.” En ze liepen door. Ze zag de kleine Indy en zag haar zusje staan. Ze gaf haar zusje een knuffel. “Hey lieverd alles goed?”

Hailey
Hailey zat in het midden tussen Johnny en Emmie in. Ze kwamen aan bij het huis van haar ouders. Emmie was lief aan het spelen met haar babydoekje en Johnny hield zijn lievelingsknuffel vast. Ethan en Finn waren achter hun aangereden. Ze stopten en stapten uit. Ze had Johnny net losgeklikt toen hij op Finn af wilde rennen. Hailey kon hem net tegenhouden maar niet lang daarna hoorde ze Emmie huilen. Ze haalde diep adem. “Johnny je mag nooit zomaar over de weg rennen. Je liet mama heel erg schrikken.” Johnny keek haar aan en er kwamen tranen in zijn ogen. “Ik naar papa.” Zei hij snikkend. “Dat snap ik lieverd maar hier rijden auto’s. Dus eerst wachten tot mama of papa er is en dan met hun uit de auto. Okee?” Johnny knikte. “Goedzo. Ga maar naar mama Nora.” En ze gaf hem een kus. Hij liep braaf naar Nora toe. Hailey haalde Emmie uit de auto en hield haar in haar armen. Emmie was meteen gestopt met huilen. Hailey keek naar Nora. Hoe kon ze op deze manier tot rust komen als een baby niet zonder haar kon?
KirstReads
KirstReads

Bericht van moonlight ma okt 02, 2023 9:22 pm

Mirthe

"Jullie krijgen hem gauw genoeg te zien. We wilde eerst zeker weten dat dit werkte voordat we het definitief maakte. De kinderen kende Levi dan gezien zijn zoontje bij Juda in de klas zit en weer komt maar ik heb hem toen pas voorgesteld als mijn nieuwe vriend. Ik wilde niet dat ze zich aan Levi zouden hechten en dat hij vervolgens weer uit hun leven zou verdwijnen. Maar het gaat goed tussen ons en ook met de kinderen. Hij is echt heel leuk met ze. Hij vraagt hoe het met ze gaat. Laatst heeft hij hun samen met Sem meegenomen naar de film en ik mocht niet mee. Ik moest tijd voor mezelf nemen. Het voelt goed met Levi en dat is het belangrijkste." Mirthe pakte een kussen van de bank af en gooide het naar het hoofd van de broertje. "Gaat jou helemaal niks aan maar ja ik ga hem wel missen."

Allie

Allie keek op toen Evie en Thijs binnen kwamen. Ze stond net met hun moeder bij te kletsen rn de koekjes te proeven die nichtjes hadden gebakken. Ze knuffelde Evie terug. "Jawel. Beetje gespannen voor de reis maar zo te zien gaat Indy die slapend doorbrengen. Ze krijgt tandjes dus ze was gisteren uit haar doen. Als je opa zoekt die heeft je nichtje in beslag genomen en heeft alleen maar oog voor zijn kleinkinderen. Hij begroet me geen eens meer. Moet toch niet gekker worden." En schoot in de lach. "En met jullie?"

Finn

Finn en Ethan kwamen te gelijkertijd aan. Hij liep naar de auto. Johnny kwam op hem afgerend. "Papa!" Finn tilde Johnny op en merkte zijn rode oogjes op. "Alles oké?",vroeg die aan Nora die hun was komen begroeten. "Hij schrok gezien die meteen wilde uitstappen en naar jullie toe wilde." Finn troostte Johnny en wees hem nogmaals op het gevaar. Hij zag Hailey wat ongemakkelijk met Emmie in de armen staan. "Gaat die? Moeten we kijken of wij Emmie rustig kunnen houden? Dit werkt zo ook niet. Laat ons anders toch Johnny in de auto nemen. Dat scheelt al een hoop."
moonlight
moonlight
Admin

Bericht van KirstReads ma okt 02, 2023 9:40 pm

Owen
Owen grinnikte en ving het kussen behendig op. “Het klinkt als een hele lieve man. Ik vind het fijn dat je hem hebt leren kennen.” Hij stond op en gaf Mirthe een knuffel. “Zullen we zo maar richting oom Joe en tante Gwen rijden? Mirthe is het een idee als wij een van de kinderen meenemen in de auto? Ik snap het als je ze liever bij je hebt maar Manu en ik vinden het geen probleem.” En hij keek even naar Manu die knikte als bevestiging.

Evie
Evie keek even naar haar vader. “Wij bestaan inderdaad niet meer maar dat is al ruim zes jaar het geval.” En ze keek naar haar tweeling. “Heeft Charley tegen jou iets gezegd? Ze zei net zelf dat ze koekjes met opa hebben gebakken. Normaal praat Jo altijd voor hun twee.” Ze keek naar Indy en toen naar haar zusje. “Oef tandjes krijgen is een hel. Wij hadden dat keer twee. Hopelijk voelt ze zich gauw beter.” Ze beet op haar lip. “Ik moet je wat vertellen. Beloof me dat je het nog niet aan de anderen verteld maar uhm…” en ze wreef over haar buik. “Thijs en ik zijn zwanger al bijna vier maanden.”

Hailey
Hailey zuchtte diep. “Ze is de hele ochtend al zo. Ze wilt niet los. Ze doet altijd zo als dingen anders zijn dan anders.” Hailey keek even naar Nora en beet op haar lip. Ze voelde zich soms een slechte moeder. Ze aaide Emmie door haar haren. “Als Johnny ook met jullie mee wilt rijden zou dat wel fijn zijn.” En ze liep alvast richting de voordeur van haar ouders. Ethan liep naar haar toe en nam Emmie van haar over die hem aan keek en begon te huilen. “Mama!” Riep ze uit. Hailey nam snel Emmie over en belde aan.
KirstReads
KirstReads

Bericht van moonlight di okt 03, 2023 10:04 am

Mirthe

Mirthe knuffelde haar broertje terug. "Dank je wel. Ik ben ook blij dat Levi in ons leven is gekomen. Ik was totaal niet bezig met de liefde, mijn leven is al chaotisch genoeg maar hij liep opeens op mijn pad." Mirthe knikte. "Ja, laten we maar zo gaan. Juda, Junia gaan jullie je jas en schoenen aantrekken? Juda, ga jij nog even voor de zekerheid plassen?" Ze stond op om zichzelf ook klaar te maken. "Dat is heel lief van jullie en ik weet dat papa en mama het ook willen aanbieden maar ik kan niet altijd van jullie profiteren. Ik red me wel. Ze mogen een film onderweg kijken en ik heb een tasje gemaakt met dingetjes erin die ze jn de auto kunnen doen. Raamstickers, een boekje om te lezen en een kleurboekje. Komt goed. Als het echt niet gaat kunnen ze altijd nog overstappen."

Allie

Allie schoot in de lach. "True, true. Net de komst van de tweeling waren wij niet belangrijk meer. Het is leuk als we komen maar hij ziet ons net zo lief alleen zijn kleinkinderen afgeven." Ze keek even naar de vader. "Ik ben wel blij dat pap en mam hun taak als grootouders zo serieus nemen. Ze waren geweldige ouders maar ze zijn nog gekker op hun kleinkinderen." Allie knikte. "Nou, dat je echt zegt. Josir is wel gedag komen zeggen maar ze heeft niet voor Charley gesproken die zelf ook gedag kwam zeggen en kwam vragen hoe het ging en vertelde van de koekjes. Het ging wel moeizaam maar ik was verbaasd dat Josie het nket van haar overnam. Het is wel beter als Josie, Char gewoon haar woordje laat doen." Allie haalde een hand door de haar. "Ja, zo zielig. Gelukkig heeft ze vannacht goed geslapen." Allie beton te gillen maar sloeg snel de handen voor de mond. Ze knuffelde Evie. "Oh, ik wist het. Ik zal niks verklappen maar ik heb wel mijn benoedens aan Riley gedeeld. Je straalt de laatste tijd en je legt je handen op je buik. Iedereen zei dat ik dat ook deed toen ik zwanger was van Indy. Ik ben zo blij voor jullie. Weet je al wat het wordt?"

Finn

"Meisje, toch." En streelde Emmie door de donkere krullen. Finn keek Hailey aan. "Hailey voel je je niet schuldig. Emmie heeft je nu even harder nodig dan anders. Je bent geen slechte ouder, juist alles behalve. Ze zoekt bescherming en troost bij jou, dat zegt wel genoeg. Richt je vandaag op haar. Dan nemen wij Johnny op ons. Ethan en ik kunnen ook rijden. Desnoods stap in je auto en rij. Het komt goed, maar voel je vooral niet schuldig. Dit is ook het ouderschap en dat gaat biet altijd over rozen." Hij gaf er een kus op de wang. "Laten we je ouders een gedag gedag zeggen." Josie en Charley kwamen open doen. "Johnny en Emmie zijn er met hun papa's en mama's!"
moonlight
moonlight
Admin

Bericht van KirstReads di okt 03, 2023 12:17 pm

Owen
“De liefde overkomt je.” En hij keek even naar Manu die warm naar hem glimlachte. Owen was trots op Manu en was blij dat hij nu eindelijk kon zijn wie hij wilde zijn. Nu hoefde Manu geen transgenderhemd meer aan tijdens het zwemmen en kon hij zichzelf laten zien. Owen stond op. “Is goed. Als het rijden niet meer gaat dan kunnen Manu of ik het wel overnemen.” En hij pakte zijn spullen en glimlachte. “Dat deden papa en mama ook altijd als we op vakantie gingen. Hele pakketjes maken zodat we ons niet zouden vervelen. Junia kom ik help je wel even met je schoenen.” Hij had gezien dat Junia moeite had met haar veters. Hij hielp haar veteren en gaf haar een knuffel.

Evie
Ze grinnikte. “Josie en Charley hebben hier gelogeerd. Dan hadden Thijs en ik even ruimte voor ons tweetjes. Het is beetje een gekkenhuis geweest. Charley krijgt na deze maand een implantaat dus daar waren we druk mee en met de baby. Josie voelde zich een beetje achtergesteld. Dat was iets wat ik totaal niet wilde dus hopelijk maakt deze vakantie het een beetje goed.” Evie keek even naar de tweeling die de voordeur weer open gingen maken. “Char gaat ook beter praten dankzij de logopedist maar het zou nooit helemaal perfect worden.” Ze wreef over haar buik en keek naar Allie. “We krijgen een meisje.”

Hailey
Hailey keek naar Finn. Zijn woorden ontroerde haar en ze aaide Emmie door haar haren. “Ik weet het maar ik voelde mij gewoon machteloos. Alsof alles wat ik deed verkeerd was.” Ze keek naar Nora. “Misschien is het beter als jij met Ethan en Finn afwisselt? Dan kan ik mij focussen op Emmie.” De deur werd open gedaan door de tweeling. “Hey schatjes van mij. Hoe gaat het met jullie?” Ze staken beide een duim op. “Zeg Char wie heeft jou haren zo mooi ingevlochten?” “Oma!” Riep Charley uit. Hailey glimlachte. Ze liepen naar binnen en begroette iedereen.
KirstReads
KirstReads

Bericht van moonlight di okt 03, 2023 4:43 pm

Mirthe

"Dat zeker." Opeens hoorde ze Juda een vraag stellen. "Oom Manu, als we straks op vakantie moet u dan nog steeds zo een hemd aan?" Mirthe schrok. "Juda!" "Maar mama ik bedoel dat niet lelijk. Ik ben gewoon ge hoe heet dat? Geïnspireerd nee geïnteresseerd. Oom Owen zei dat Oom Manu naar het ziekenhuis ging zo dat die nu echt helemaal een jongen is en heen meisje. De laatste keer dat we gingen zwemmen had Oom Manu zo een hand aan." Zo vond het ergens wel lief dat Hyds het vroeg. Voor Juda was de transitie van Manu gewoon normaal en dir had geen weet van transgender en homoseksualiteit. Mirthe knikte. "Ik beloof dat ik het aangeeft." Mirthe knikte. "I remember en zo kwam ik op het idee om ook zo een tasje voor Juda en Junia eindelijk maken en ik heb nog wat kleine cadeautjes voor tijdens de vakantie om te geven." Junia:"Dank je wel, oom Owen."

Allie

"Fijn dat papa en mama wilde oppassen. Even tijd voor jezelf en elkaar is ook fijn." Allie knikte. "Het zal spannend worden als ze daadwerkelijk onde rhrt mes moet maar het zal haar ook helpen om beter te horen en vooruit te komen." Allie haalde een hand door de haar. "Ik snap der wel. Zo voelde ik mij ook soms doordat Hailey vaak in het ziekenhuis lag of naar de dokter moest. Wat ik zelf Fijn vond was als ik iets ging doen met papa en mama alleen. Even hun tweetjes voor mijzelf. Misschien kan je dat ook met Josie en Charley doen." Allie haalde haar schouders op. "Niemand is perfect." Allie wreef in de handen. "Ik ben zo blij voor je." En gaf Evie een knuffel.

Nora

"We snappen allemaal hoe je je voelt. Zo hebben we ons allemaal wel eens gevoeld. Soms moeten we ons erbij neerleggen en toegeven aan het feit wat ze op dit moment nodig hebben en het onszelf niet kwalijk nemen. Morgen is ze vast weer haar vrolijke zelf." Nora knikte. "Dat had ik toch al voorgesteld. Komt goed. Ik rij het eerste deel en dan zien we wel weer verder. En Johnny rijdt gezellig met Ethan en Freek mee." Nora bekeek het mooie gevlochten haar van Charley. "Wauw! Tante Nora is jaloers op jou mooie haar. Maar... wat ruik ik voor lekkers?" "Koekjes!",hoorde ze beide enthousiast roepen. "Oh, lekker!" Johnny trok aan de broekspijp. "Johnny koekje?" "Loop maar met Charley en Josie mee, dan mag jij een koekje. Vraag er ook maar eentje voor Emmie."
moonlight
moonlight
Admin

Bericht van KirstReads di okt 03, 2023 8:50 pm

Manu
Manu keek naar Juda. “Dat klopt Juda. Ik hoef geen speciaal hemd meer aan.” En hij aaide Juda door zijn haren. Manu keek naar Mirthe. “Hij mag er vragen over stellen.” Manu was twee jaar geleden in de familie gekomen. Hij had dus ook gezien hoe Manu veranderde. Juda had nooit beoordelend gereageerd. Hij was altijd wel belangstellend geweest. Manu keek even naar Owen die naar hem glimlachte. Hij stond op en gaf hem een kus. “Zo hebben we alles? Zullen we dan maar eens naar opa Joe en oma Gwen?” Hoorde hij Mike voorstellen.

Evie
Evie knikte. “Ik vind het ook spannend maar hopelijk krijgt ze er in de toekomst alleen maar profijt van. Ze hoeven voor mij ook niet perfect te zijn. Als ze maar gelukkig zijn en een toekomst voor hun zelf kunnen bouwen.” Evie keek op toen haar tweeling met hun neefje Johnny binnen kwam. Ze liepen richting de keuken. Niet veel later verscheen Hailey met Emmie in een draagdoek. Evie keek even naar Allie, ze wist hoe Emmie af en toe kon zijn.

Hailey
Hailey wist dat ook allemaal wel maar ze voelde zich af en toe zo waardeloos. Ze had voor de kinderen toch gekozen om weer onder het mes te gaan. Ze wilde kunnen genieten met de kinderen en kunnen sporten zonder dat het haar teveel energie zou kosten. Ze keek even naar Nora. Nora kennende zou ze het straks wel met Hailey gaan bespreken. Ze stapte naar binnen en begroette iedereen. Ze gaf haar zussen een knuffel en vond haar vader in de keuken. “Hey pap.” En ze gaf hem een kus op zijn hoofd. “Je bent druk zie ik?” En ze keek toe hoe de tweeling wat koekjes op een schaaltje deden om er mee rond te gaan en naar Indy die in de armen van haar vader lag.
KirstReads
KirstReads

Bericht van moonlight di okt 03, 2023 9:29 pm

Mirthe

"Dat is wel fijn. Maar ook een beetje gek, want als we vroeger gongen zwemmen had je altijd dat hemd aan. Maar ik ben blij voor jou dat je nu jezelf bent." En Juda Manu een knuffel. Mirthe smolt bij het zien van de twee samen. Zo was die aan het bekvechten met zijn zusje en zo was het zij lieve nieuwsgierige zelf. "I know maar hij kan soms iets te nieuwsgierig zijn." Voor het zelfde geld had Juda hem gevraagd of die nu ook een piemeltje had en die mocht zien. Mirthe pakte de laatste spullen. Ieder had zijn jas en schoenen aan en was naar de wc geweest. "Wij zien jullie daar. Ik rijd achter jullie aan."

Allie

"Dat komt vast helemaal goed. Het zijn twee prachtige meiden met ieder hun eigen willetje. Die komen er wel. En anders staat pa al eerste op het schoolplein om een hartig woordje te spreken met hun pester. Ik dacht dat die naar ons toe overbeschermd was maar hij is nu nog erger. Ik heb hem maar niet verteld dat Indy de tandjes doorkomen anders belt die 10x op een dag om te vragen hoe het met der is." Allie zag de tweeling met Johnny lopen. "Ah, blijkbaar is ons zusje er ook met Johnny en de dramaqueen." Ze begroette de zusje.

Joey: "Altijd. Dat houdt me van de straat zou mijn moeder hebben gezegd. Hoe is die met jou? Waarom loopt dit dametje niet vrolijk rond?" Hij zag Emmie betreurd kijken. "Gaan wij niet meer lachen naar opa?"
moonlight
moonlight
Admin

Bericht van KirstReads di okt 03, 2023 11:53 pm

Evie
“Pfoe praat mij er niet van. Toen ik vertelde dat we zwanger waren schoot ie meteen in de bezorgde vaderrol. Heb gezegd dat alles goed gaat en dat ik het anders wel zou zeggen.” Evie keek naar haar tweeling die rondliep met een schaal met koekjes. “Ze hebben zeker zo hun eigen willetje. Vooral Josie doet mij heel erg aan jou denken van vroeger.” En ze grinnikte eventjes. Evie keek even naar Hailey. “Misschien Als moet jij eens met Hailey praten. Begrijp me niet verkeerd maar ze ziet bleek en je kent Hailey die doet liever alsof alles goed gaat.”

Hailey
Hailey keek naar haar vader. “Het gaat wel. Moe. Ben sinds deze week weer aan het werk dus het is weer even wennen.” En ze keek naar Emmie. “Ze heeft last van de veranderingen nu we op vakantie gaan. Ze wilt alleen maar bij mama zijn en bij niemand anders.” Hailey keek naar Indy die naar haar glimlachte. “Emmie kijk eens Indy en opa.” Emmie keek naar Indy en toen naar haar opa. “Opie!” Riep ze uit en er verscheen een glimlach op haar gezicht. Emmie was dol op haar opa. Naast Hailey kon ze soms alleen door haar opa gerustgesteld worden. De bel ging weer en niet veel later verschenen Manu en Owen de woonkamer in. Johnny rende meteen op Manu en Owen af en gaf ze een dikke knuffel.
KirstReads
KirstReads

Bericht van moonlight wo okt 04, 2023 11:07 am

Allie

"Oh, wat verbaasd me dat toch.",zei ze met rollende ogen. "Papa denkt nog steeds dat we kleine kinderen zijn en beschermd moeten worden tegen monsters onder het bed." Allie knikte. "Fijn dat je je goed voelt en dat het goed gaat." Allie keek even naar de vader met nog altijd rustig Indy op zijn armen. "Ik ben bang dat ik mijn dochter niet meer terug krijgt." Allie schoot in de lach. "Sorry!" Allie zuchtte. "Ik ga zo wel naar der toen ze stata nu met papa te praten."

Joey

"Geniet lekker de komende weken van het samen zijn en je mooie gezinnetje. Jullie hebben een drukke tijd achter de rug. Jullie kunnen wel wat rust gebruiken." Joey keek naar Emmie. "Het is ook allemaal spannend hé, kleintje. Gaan we nou toch ook allemaal doen?" Joey zag een glimlach op het gezicht van Emmie verschijnen. "Ahh, ze kan nog wel lachen. Hallo, mooie dame."
Joey keek weer naar Hailey. "Moet ik er anders nemen? Kijken of wel bij opa wilt?" Joey zag dat de familie de Wit inmiddels ook was gearriveerd. Hij begroette ieder. "Nou, we zijn compleet. Op de vakantie!""
moonlight
moonlight
Admin

Bericht van KirstReads zo okt 08, 2023 8:42 pm

Evie
“Ik snap papa wel. Mama haar zwangerschappen waren ook niet geweldig gegaan. Ik moest ook een keizersnede met de tweeling. Ik snap waar zijn zorgen vandaan komen.” En ze slikte. Evie wist dat ze zelf ook een tweeling had moeten zijn. Haar ouders hadden dat rond haar achttiende verteld. Ze keek even naar haar moeder die Charley op schoot had. “Mama was eigenlijk alleen maar blij omdat ze nog een kleinkind krijgt.” Evie keek naar Josie die met Johnny en Juda aan het spelen was. “Jo kwam ook op het idee laatst met het eten dat ze op voetbal wilde. Thijs en ik moeten daar nog even over nadenken.”

Hailey
Hailey keek naar Emmie. “Ik maak me vast veel te druk.” Ze zuchtte diep en keek naar Indy en toen naar haar vader. “Je mag het proberen. Ze is dol op je. Dan neem ik Indy wel over.” En ze nam Indy over. Indy keek even op maar viel daarna weer in slaap. “Hey lieverd. Tante Hails heeft je nu vast.” En ze gaf Indy een kus op haar voorhoofd. Ze had Emmie aan haar vader gegeven. Emmie keek haar opa met grote ogen aan maar bleef rustig. Hailey haalde opgelucht adem. “Ik zie dat iedereen er is.” Zei ze en ze liep met Indy in haar armen naar Allie en Evie. “Emmie wilde wel bij pa op schoot. Wil je Indy terug of mag ik nog even knuffelen met mijn kleine nichtje?”
KirstReads
KirstReads

Bericht van moonlight zo okt 08, 2023 10:48 pm

Allie

"Ik kan papa ook nu wel beter begrijpen nu ik ouder ben en zelf mama maar ook toen we opgroeide was pap altijd de bezorgde ouder. Naarmate we ouder werden, werd dat wel minder maar pap zal zich altijd zorgen om ons blijven maken. Ook al zit die zelf straks in een verzorgingstehuis." Allie knikte en keek even naar hun moeder en Charley. "We zijn allemaal heel blij met nog een nichtje op komst." Allie hoorde gemopper bij de spelende kinderen vandaan komen. "Hey! Lief samen spelen of tante Allie komt zich ermee bemoeien hoor." Als zij zich ermee kwam bemoeien was het einde spel. "Als je ze niet eerst om zwemles wilt hebben of nog te jong vind om op een sport te laten gaan dan kan ik Josie wel wat leren. Iemand die nog in mijn voetsporen wilt treden. Ik denk niet dat Indy later gaat voetballen. Ze is nu al een echt meisje-meisje."

Joey

"Ik zeg niks. Je weet het zelf dondersgoed maat dat is ook een beetje jou karakter en dat heb je helaas van je moeder. Jullie kunnen altijd zo lekker van een mug een olifant maken bewijs van spreken." Joey gaf Indy aan Hailey en nam Emmie over. Hij streelde haar liefdevol over de rug. Joey sprak rustig tegen Emmie. "Ik ga Emma en Mike begroeten. Als ze begint te huilen kom ik haar terug geven."

Allie: "Fijn dat je min of meer even je handen vrij hebt. Zo te zien lijkt ze tevreden." En keek even naar hun vader die zijn broer en schoonzus gedag was gaan zeggen. "Oh, nee hoor knuffel maar fijn. Ik ben blij te zien dat ze zo lekker rustig overal doorheen slaapt." Allie haalde een hand door de haar. "Hoe is het echt met je, zusje? Behalve dat Emmie je bezig houdt. Hoe ging het van de week nu je terug aan het werk bent."
moonlight
moonlight
Admin

Bericht van KirstReads ma okt 09, 2023 7:14 am

Hailey
Hailey keek naar Allie. Ze zuchtte diep. Allie kende haar door en door. Ze hadden samen in de buik gezeten, ze hadden veel meegemaakt samen. “Ik ga even bij Thijs en Liam zitten.” Hoorde ze Evie zeggen. Hailey wachtte tot Evie weg was en haalde diep adem. “Het gaat nog niet heel goed. Nog steeds herstellende.” Ze beet op haar lip. “Misschien ben ik wel te snel weer gaan werken. Ik wilde gewoon weer dieren beter maken. Maar misschien moet ik het na deze vakantie even op een lager pitje zetten het werk en mij meer focussen op mijn gezin. Ik….Het voelt gewoon als falen.” Ze begon te huilen. “Emmie heeft mij nodig en Johnny wilt ook continue spelen. Ik wil niet elke keer tegen Nora of tegen de mannen zeggen dat ik geen energie heb. Ik weet dat ik nog steeds aan het herstellen ben en dat het tijd nodig heeft eer de donorlong goed functioneert maar ik ben gewoon op. Het wordt mij teveel.” En ze hield Indy goed vast en gaf haar kusjes.
KirstReads
KirstReads

Bericht van moonlight ma okt 09, 2023 8:02 pm

Allie

Allie keek op naar Evie. "Is goed. Ik kom zo nog wel even gedag zeggen." En gaf Evie een knipoog. Ze wilde eigenlijk Thijd feliciteren met het feit dat dir opnieuw vader werd. Ze glimlachte even naar Liam. Allie trok twee stoelen naar hun toe zodat ze konden zitten. Ze legde haar handen op Hailey de knieën. "Ik ga er niet inwrijven dat ik je hier al voor heb gewaarschuwd maae je ziet nu zelf dat je te snel terug bent gaan werken. Je sprong meteen compleet in het diepe inplaats van dat je het rustig bent gaan opbouwen. Ik snap dat je graag terug aan het werk wilt maar je hebt geen rustig kantoorbaanjte. Daarboven op komt het gezinsleven met twee jongen kinderen. Gisternacht heeft Indy lopen spoken en gisteren was ze heel onrustig gezienhaar tandjes doorkomen dat ze alleen maar bij mij wilde zoals Emmie nu en toen was ik zelfs al gesloopt dat Liam we vannacht voor Indy is uitgegaan. Vind je het gek dat je dood op bent?!? Je moet echt gas terug terug nemen, Hail en je meer op jezelf focussen in plaats van altijd maar door te willen gaan. En je hebt niet gefaald. Je hebt het geprobeerd en gezien dat het nog niet gaat, dat is alles behalve falen." Allie stond op om Hailey een een dikke knuffel te geven. "Moet ik Indy overnemen?"
moonlight
moonlight
Admin

Bericht van Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 22 Vorige  1, 2, 3 ... 12 ... 22  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: