Our Home, Our Place
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

I’ll be there for you

2 plaatsers

Pagina 17 van 41 Vorige  1 ... 10 ... 16, 17, 18 ... 29 ... 41  Volgende

Ga naar beneden

I’ll be there for you - Pagina 17 Empty Re: I’ll be there for you

Bericht van moonlight do aug 17, 2023 8:29 pm

Allie

"Wat moet ik zeggen? Ik kan er ook weinig aan doen dat jij slecht slaapt. Maar ik moet nu echt aan het werk. Allie praat je wel bij.",hoorde Allie nog tegen de zusje zeggen en zag hem vervolgens nog een kus geven voordat hij naar zijn kantoor liep.
Allie knikte. "Zaalvoetbaltoernooi tegen andere studenten. Ik ga hem aanmoedigen." En hield haar tekening omhoog. Allie stond op en ging bij de zusje zitten. "Je hoeft niet te helpen, Hail. Doe wat voor jou goed voelt. We kunnen inderdaad samen gaan koken die dag. Als jij iets creatiefs voor opa wilt maken dan moet je dat doen. Maar voel je vooral niet verplicht. Ik weet hoe moeilijk je het hebt met het overlijden van opa maar ik ben er voor je als je wilt praten en Nora is er ook om jou hier doorheen te helpen."

Finn

Finn sloeg zijn hand voor zijn gezicht. "Sorry,macht der gewoonte." Finn bleef ern beetje ongemakkelijk staan. Hij wist niet goed wat die moest doen of hoe hij Ethan kom helpen. Zodra Ethan hem dan ook wat vroeg kwam die wel in beweging. "Hoeveel heb je nodig?,vroeg die terwijl die naar de koeling liep en er eieren en melk uitpakte. Finn deed de koeling dicht en leunde eer tegenaan. "Ik weet niet goed hoe ik me voel. Het is Mirthe gegund maar ik had liever gezien dat dit pas over minstens vijf jaar zou gebeurd zijn en met iemand die haar niet zag als one-night-stand. Ze is pas 16! En dan houdt ik nog wijselijk mijn mond over hoe ik over dir jongen denkt. Dit haalt alleen maar het bloed onder mijn nagels vandaan. Dit verdiend ze zo niet. Mirthe is zo lief en doet geen vlieg kwaad."

Emma

"Ik kan Mike anders wel even bellen om te vragen of hij dit kan realiseren. Hij is wel aan het werk dus ik kan niet garanderen dat hij opneemt." Ze probeerde Mike te videobellen. Emma schudde de hoofd. "Owen kwam voor jou mee. Hij wilde heel graag zijn hulp aanbieden en zien of alles goed met je gaat. Hij maakt zich oprecht zorgen om je omdat hij weet hoe moeilijk je het hier mee hebt. Daarbij gaat hij vanmiddag met Violet repeteren voor het dansen dus ik heb de tijd."
moonlight
moonlight
Admin

Aantal berichten : 2973
Registratiedatum : 28-07-15
Leeftijd : 31

https://ourhomeourplace.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht van KirstReads do aug 17, 2023 8:40 pm

Hailey
Ze keek even naar de tekening. “Die is nog best leuk geworden Al. Moet ik nog iets toevoegen?” Hailey hield van tekenen. Ze keek even naar Nora en pakte haar hand vast. “Ik weet dat ik niet iets hoef te doen maar ik wil wel wat doen. Juist omdat hij ook heel veel voor mij heeft gedaan.” Hailey keek even naar Allie. Ze beet op haar lip. Hailey wilde haar emoties verbergen voor haar zus maar ze wist dat ze niks voor haar verborgen kon houden. “Hoe was het met mama?” Ze wist dat haar moeder nog steeds aan het rouwen was en Hailey had dat toenertijd niet aan kunnen zien. Ze had een tijdje bij oom John en Freek geslapen.

Ethan
“Hij voelt zich soms al oud al is ie pas 21.” En hij rolde even met zijn ogen. Hij pakte wat kommen en zette die klaar. Hij keek even naar Finn. “Ik snap dat je het dubbel vindt. Je zusje is jong en dit had haar nooit moeten overkomen. Als het bij Roos was overkomen dan was ik ook boos geweest op die jongen. Niemand komt aan onze zusjes.” En hij gaf Finn een kus. “Als Mirthe een keer wilt praten met mij dan kan dat. Misschien verteld ze mij andere dingen dan tegen jou gezien ik niet haar broer ben.”

Gwen
Gwen knikte. “Als je hem kan bellen graag.” Ze keek even naar Owen die naar een stoel ging in de jeugdhoek en een boek open sloeg. Ze vond het een lief gezicht. “Aaw wat een schatje is het toch ook. Het gaat wel goed maar het kan beter. Het is gewoon dat het mij zoveel energie kost mentaal om dit allemaal goed te doen. Dus ik ben heel dankbaar voor je hulp.” Haar blik ging even naar het kantoortje. “Hallo schatje. Alles okee?” Hoorde ze de stem van Mike zeggen en zag hem toen in beeld.
KirstReads
KirstReads

Aantal berichten : 2909
Registratiedatum : 20-10-17
Leeftijd : 29

Bericht van moonlight do aug 17, 2023 9:20 pm

Allie

Allie dacht na. "Ja, graag. Ik probeerde een voetbal te tekenen maar het leek helemaal nergens op. Misschien ook een shirt met zijn rugnummer erop." Inmiddels was Nora er ook bij komen zitten en had een arm om Hailey gern geslagen. "Dan doen we dat. Jij maakt een mooie tekening en we gaan op opa zijn sterfdag samen pasta pesto maken." Ze gaf Hailey een knuffel. "Uhm ja wat mott ik zeggen? Mama heeft het moeilijk. Maar zo te zien heeft ze wel met papa gepraat want daarna kwam ze met ons praten. Ze heeft papa zelfs vanavond gezien we allemaal weg zijn op date gevraagd. Volgens mij hebben papa en Evie ook nog met mama gepraat meer ik weet niet waarover. Toen was mama al weg."

Finn

"Ik dacht echt dat Ben veel ouder was.",zei Finn een beetje beschaamd. Finn beantwoordde Ethan zijn kus. "Dat vooral. Ik ben zo kwaad gewoon. Dat Mirthe zwanger is geraakt is gewoon domme pech maar het feit dat het niet van iemand is wie echt van haar houdt en om haar heeft doet pijn. Maar afwachtende of hij er wel voor de baby zal zijn." Finn knikte. "Ik zal het aan het voorstellen. Opzicht praten Mirthe en ik wel goed met elkaar. Ze nam mij ook als eerste in vetrouwen dat ze met die jongen naar bed was geweest enzo." Finn zuchtte diep. "Ik koop gewoon dat alles goed komt op magische wijze. Maar laten we gaan bakken. Wat kan ik doen?"

Emma

"Ja het is echt een lieverd. Hij is zo medelevend en gevoelig. Zo anders dan zijn drukke zelf. Hij is ook oprecht heel lief nu voor Mirthe. Hij heeft laatst wat lekkers voor haar meegenomen omdat hij het zo rot vond dat ze zo nare ervaring met Jonah heeft meegemaakt. Toen wisten we nog geen eens dat ze zwanger was." Emma zuchtte even en keek naar Owen. "Ik moet wel nog een bepaald boek voor Mirthe zoeken. Ze had specifiek gevraagd of ik die mee wilde nemen." Emma knikte. "Je weet dat ik altijd voor je klaar staat. Je bent en blijft mijn beste vriendin. Hoe is het verder thuis?" Emma hoordr plots de stem van Mike. "Hoi lieverd. Ja als is goed maar ik had een vraagje of beter gezegd Gwen. Kan en heb jij de tijd om een muurschildering van opa Boek hier in de winkel te maken?"
moonlight
moonlight
Admin

Bericht van KirstReads do aug 17, 2023 10:33 pm

Hailey
Ze ging aan de keukentafel zitten en pakte wat kleurtjes en begon te tekenen. Van tekenen of diamondpainten werd ze altijd rustig. Ze keek even naar Allie. “Uhm waar ik het nog met je over wilde hebben..” Ze slikte en keek even naar Nora. “Ik slaap de laatste tijd heel slecht. Elke keer denk ik dat ik in de operatiezaal ben. Toen jij weg was raakte ik in paniek. Ik was je kwijt. De zusters moesten mij echt vasthouden anders konden ze mij niet verdoven. Maar in mijn dromen zoek ik je elke keer weer. We zijn nog nooit zolang van elkaar gescheiden geweest.” Ze slikte en tekende verder. “Ik ben blij dat mama er over praat. Evie zei laatst tegen mij dat ze met papa wilde bespreken of ze het kantoortje van opa konden veranderen. Ik heb er niet teveel naar doorgevraagd omdat ik dacht dat ze dat toch echt met mama moest bespreken. Waar is Evie eigenlijk?”

Ethan
Ethan knikte. “Dat dus. Je hoopte gewoon dat ze iemand zou vinden waar ze gelukkig mee is en daar kinderen mee zou krijgen.” Hij zocht even wat spullen bij elkaar en woog alles af zodat ze makkelijker konden beginnen. “Goed ik heb alles afgewogen.” Hij gaf Finn wat instructies en pakte de elektrische mixer. Hij keek even naar Finn. “Je doet het goed. En dan nu rustig het mengsel in deze kom doen want dan kunnen we het mixen. Dan zette we dat alvast in de koeler en kunnen we straks alle taarten in een keer bakken.”

Gwen
“Zelfs als hij druk is vind ik het echt een lieverd. Hij is bijzonder. Wanneer starten zijn repetities?” Ze keek even naar Emma. “Thuis gaat het goed. Allie gaat Liam aanmoedigen tijdens een partijtje tegen een ander studentenhuis. Hailey en Nora zijn echt een team geworden. Riley was bij Amy blijven slapen maar hij appte nog wel dat hij ook mee wilde helpen. Evie is geloof ik verliefd. Ik zie haar elke keer met een big smile voor me als ze bezig is met appen. Ik geloof dat die jongen binnenkort voor de koffie komt.” Ze keek naar Mike die even nadacht. “Uhm pfoe. Ja dat kan wel. Tof! Ik kan vragen of Finn en of Mirthe mee willen helpen. We kunnen er vanavond wel voor zitten?” Gwen dacht na. “Ik heb datenight met Joey vanavond maar ik kan bespreken of we daarna even komen.”
KirstReads
KirstReads

Bericht van moonlight za aug 19, 2023 1:28 pm

Allie

Allie stond op van de bank om Hailey een nep tegen de arm te geven. "Trut! Waarom vertel je dat dan niet meteen eerlijk?!?" En ging bij de zusje aan de keukentafel zitten. "Ik had al een tijdje het idee dat er iets niet goed zat maar ik wilde dat je zelf naar min toe zou komen om te praten." Allie gaf Hailey een knuffel. "Fe komende bachten slaap ik verplicht bij jou. Tot je weer een beetje rustiger en beter slaapt. Maar weet dat ik echt tot het laatste moment bij jou ben gebleven. Ik wilde mee naar binnen maar ik mocht niet mer de operatiezaal in." Allie slikte even. Ze had het moeilijk gevonden dat haar zusje geopereerd moest worden.
"Oh, ging het daar over? Misschien wel beter. Een frisse nieuwe start voor mama." Allie haalde haar schouders op. "Ik dnek terug naar het buitenhuis."

Finn

"Dat! Maar ik had haar vooral gegund dat ze gewoon rustig haar laatste jaar kon afmaken. Nu zal ze hoogzwanger eindexamen moeten doen. Mirthe wilt al heel lang onwijs graag naar de kunstacademie om fotografie te studeren. Kan ze die droom straks nog waarmaken? Mijn zusje kennende wilt ze ook niet de zorg voor de baby in de schoenen van mijn ouders douwen of het de gehele werk naar de opvang brengen." Finn zuchtte diep. Hij haalde een hand door zijn haar en richtte zich op het bakken. Hij probeerde de instructies van Ethan zo goed mogelijk op te volgen. Finn knikte en deed wat Ethan vroeg. "Het is eigenlijk best leuk, zo samen bakken." En gaf Ethan een kus. "We moeten binnenkort een keer samen gaan koken. Dan maken we pasta met zelf gemaakte pasta."

Emma

"True maar de meeste mensen die Owen niet goed kennen zien alleen die drukke kant van hem. Morgen beginnen zijn repetities en hij is een beetje bang dat men hem te druk gaan vinden. Mike en ik gaan met hem mee en we hebben hem al proberen gerust te stellen maar ik heb het gevoel dat het toch niet helemaal zijn angst wegneemt. Kan jij niet met je neefje praten?" Emma luisterde naar wat Gwen allemaal vertelde. "Moet Allie niet zelf spelen? Wel lief dat ze hem gaat aanmoediging. Klopt maar Liam en Allie ook hoor. Allison heeft echt de liefde gevonden in haar beste vriend. Hoe gaat het met Hailey haar revalidatie?" Emma keek Gwen verbaasd aan. "Oh jeey. Hoe vind Joey dat? Ik kan begrijpen dat hij niemand meer vertrouwd na dat hij zich vreselijk vergist heeft in Jim. Hij had hem tenslotte zelf aangenomen als Evie haar bodyguard."

"Fijn te horen. Dat zal Gwen echt goed doen. Goed plan, Mirthe wilt je vast helpen. Ze hadden wel beide ook zo hun idee om tijdens de memorial te helpen. Zo wilde Finn gaan voorlezen zei hij en Mirthe een fotopresentatie maken." Emma knikte. "Kijk maar. Anders komen jullie morgen op de koffie. Ik zie liever dat jullie samen een leuke avond hebben."
moonlight
moonlight
Admin

Bericht van moonlight za aug 19, 2023 6:18 pm

Mirthe

Mirthe was an een heerlijk lang warm bad aan het rekenen geslagen. Ze was bezig met een portret van Bella, hun hond. Ze schrok op uit de concentratie toen de bel ging. Met tegenzin legde ze de potlood neer en liep naar de deur om deze te openen. Echter was haar eerste gedachten om de deur weer dicht te gooien. "Wat doe jij hier?",zei ze wat bot tegen de jongen. "Kunnen we praten?" Mirthe ging in de deuropening staan. "Volgens mij hebben wij niks te bespreken, Jonah." "Mirthe, laat het me uitleggen. Laat me op ze minst binnen komen." Uiteindelijk liet ze Jonah toch binnen. Mirthe liep door naar de keuken en zette theewater op. "Deze zijn tevens voor jou." Mirthe nam de bloemen aan die Jonah haar aangaf maar nam niet de moeite om hem te bedanken. Ze zette de bloemen in een vaas met water. "Ik... Het spijt me. Ik weet dat ik mij als een eikel heb gedragen." Mirthe draaide zich om en leunde tegen het aanrechtblad. "Dat is nog wel zacht omschreven. Je behandelde mij letterlijk als oud vuil. Je deed in eerste instantie alsof je mij niet meer herkende toen ik het nieuws kwam vertellen en ik durf te wedden dat je alleen af en toe appt omdat het moet van je ouders." "Mirthe laat het me uitleggen." Mirthe hief haar handen. "Wat valt er nog uit te leggen, Jonah? Ik vraag me serieus af of ik je nog wel een kans wil geven. Ik wil geen vader voor mijn kind die continu in en uit zijn leven loopt. Dan doe ik het liever geheel alleen." Ze schonk een koop thee voor zichzelf in en ging ermee op de bank zitten. Jonah:"Ik weet dat ik het verkloot heb. Ik weet dat ik je zo nooit had mogen behandelen. Het spijt me dat ik je zo heb behandeld en alleen maar zag als een one-night-stand. Ik ben me dood geschrokken toen je kwam vertellen dat je zwanger was geraakt van mij. Ik was nog helemaal niet bezig met de gedachten om überhaupt ooit vader te worden. Ik wilde alleen maar lol maken. Maar langzaam aan begin in in te zien dat ik mijn leven moet gaan omgooien en beteren. Niet alleen voor mijzelf maar ook voor ons kind. Ik ben gestopt met feesten en drinken. Ik werk aan mezelf. Asjeblieft, Mirthe. Geef mij nog een kans om er oprecht te zijn tijdens de zwangerschap en daarna."
Mirthe keek Jonah recht aan. "Bewijs het! Ik heb niks aan losse woorden.  Toon oprecht je interesse. Ga heen gesprek aan en reageer niet alleen met "goed" als ik vraag hoe je dag was. Kom daadwerkelijk naar de eerste echo. Lees je in. Zoek uit wat we kunnen doen aan voorbereiding zoals een zwangerschapscurcus. Ik geef je één en een laatste kans. Verkloot het niet!"
moonlight
moonlight
Admin

Bericht van KirstReads zo aug 20, 2023 1:39 pm

Hailey
Hailey keek haar zusje aan. “Ik weet dat ik het eerder moest zeggen maar ik hoopte gewoon dat het weg ging. Misschien heb ik wel sinds baby af aan last van verlatingsangst. Ik weet het ook niet.” Ze tekende het shirt van Liam. Haar blik ging naar Nora. “Ik vind het lief Als als je bij mij komt slapen maar Nora woont haast bij mij.” En ze moest even lachen. Hailey en Nora waren zo vaak samen dat ze bijna bij elkaar woonde. Ze keek even naar Ali. “Moet ik dit met papa of mama bespreken? Dat ik hier last van heb?”

Ethan
Ethan pakte de hand van Finn vast. “Lieverd rustig. Ik zie in Mirthe een powervrouw. Een vrouw die alles voor haar kind zou doen. Ik geloof, nee weet zeker dat ze hier sterker uit komt. Mijn moeder heeft niet zomaar een B&B het is ook een yogaoord. Misschien kan zij Mirthe helpen met oa zwangerschapsyoga of gewoon ontspanningsoefeningen. Het komt goed. Ik ondersteun jullie hierin okee.” En hij gaf Ethan een kus. Ze hadden al het beslag in de juiste bakvormen gedaan en hij stopte ze in de oven. “Dat klinkt goed. Je bent bij ons altijd welkom. Geloof dat Roos het fantastisch vindt als je weer komt.”

Gwen
Gwen luisterde naar Emma. Haar blik ging even naar haar neefje die lekker aan het lezen was. “Ik geloof dat al die kinderen staan te stuiteren om mee te doen. Owen is echt niet de enige drukke. Desnoods overleg je met hem of hij ritalin wil tijdens de repetities of niet. Hij is veertien en langzaamaan is hij oud genoeg om over dat soort dingen mee te beslissen. Dus mijn advies aan jou is meer dat je met hem zoveel mogelijk overlegd. Desnoods komt hij hier in het weekend helpen om rustiger te worden.” Gwen keek even naar Mike. “Ik ga met Mirthe er eens voor zitten. Ik zie je vanmiddag weer lieverd en hou je taai Gwen!” En Mike hing op. Gwen zuchtte diep. “Ik geloof dat Evie daar al met Joey over gepraat heeft. Evie kennende is ze wat voorzichtiger nu maar ik geloof dat de bedoelingen van Thijs, zo heet ie, oprecht zijn. Hij komt binnenkort op de koffie.” Ze dacht na. “Dat klinkt wel als een goed plan. Komen we morgen koffie drinken. Misschien willen de kids ook mee.”

Mike
Mike had opgehangen en sloot de winkel zodat hij even pauze kon houden. Hij liep het huis in en hoorde stemmen in de keuken. “Mirthe?” Vroeg hij. Hij liep naar de keuken en bleef stokstijf staan. “Wat doe jij hier?!” En hij keek naar Mirthe met een blik van: Waarom heb je die jongen binnengelaten? “Geef mij een reden waarom ik je niet uit mijn huis moet trappen.”
KirstReads
KirstReads

Bericht van moonlight zo aug 20, 2023 7:25 pm

Allie

"Dat snap ik maar blijkbaar niet. Je weet toch dat je alles met mij kan bespreken. Behalve wat je met Nora uitspookt , dat hoef ik niet te weten maar ik ga ook niet mij liefdesleven met Liam met jou bespreken." Allie zuchtte. "Nou, dan hebben we dat beide want je weet hoe erg ik weigerde om bij jou weg gehaald te worden toen jij niet mee mocht naar huis als pasgeboren baby's."
Allie schoot in de lach. "Het is inderdaad een wonder dat Nora nog niet is ingetrokken, maar je overleefd het wel een nachtje zonder haar." Allie haalde de schouders op. "I dont know. Volgens mij zit het wel papa niet lekker dat je zo slecht slaapt. Laten we kijken hoe het gaat als ik bijna hebt gelogeerd."

Finn

Finn haalde een paar keer diep adem en begon rustiger te worden. "Sorry. Het maakt me gewoon zo kwaad dat hij Mirthe zo heeft gekwetst." Hij haalde een hand door zijn haar. Finn sloeg zijn armen om Ethan heen. "Je bent zo lief. Ik vind het oprecht heel aardig van je dat je bereid bent om zo te helpen. Ik weet zeker dat Mirthe de hulp ook zeker zal waarderen." Finn schoot in de lach. "Jij bent zeker ook welkom bij ons. Vooral als je wat lekkers meeneemt.",zei die plagend.

Emma

"Dat zei Mirthe ook al. Ze zag al voor zich dat Owen straks nog een van de rustigste zou zijn tijdens de repetities. Stel je voor dat zou wat zijn haha. Ja, daar hebben we het al met hem over gehad. We zullen zien hoe het allemaal loopt. Hij heeft ook nog zijn dans en zanglessen." Is goed. Doe haar de groetjes. Ik blijf wel hier nog een tijdje om Gwen te helpen. Ze komt een mankracht te kort dus ik hen mijn hulp aangeboden, sprak zs tegen Mike en verbrak de verbinding toen ook. Emma knikte. "Ik ben benieuwd. Hoi je me op de hoogte?" Emma knikte. "Ieder is altijd welkom. Dan verwacht ik jullie morgen op de koffie. Misschien dat er nog wat lekkers bij de koffie is. Finn is bakken met Ethan. Alleen geen idee wat ze gingen maken."

Mirthe

"Hierzo!",riep ze op de stem van de vader. Mirthe stond op. "Pap!" Ze keek hem streng aan. "We waren net in gesprek geraakt. Jonah stond opeens voor de deur om zijn excuses aan te bieden. Ik heb hem duidelijk gemaakt wat mijn verwachtingen zijn. Dat hij zich zou moeten bewijzen voordat hij vetrouwen kan terug winnen. Dat ik niks heb aan losse woorden. Ik heb hem uiteindelijk nog één kans gegeven maar als hij die verkloot dan kan die weg blijven en dan voed ik het kind wel alleen op. Ik heb hem duidelijk gezegd dat ik geen vader voor mijn kind wil die in en uit zijn leven loopt en alleen komt wanneer het hem uitkomt. Dat pik ik niet. Dus dat doet hij hier."Ze keek van de vader naar Jonah. "Ik zou het fijn vinden als je van de week langs komt om mijn ouders en broers echt te leren kennen. Ik wil jou ouders en broer beter leren kennen. We zullen nog vaker met elkaar te maken hebben." Ze zag Jonah knikken en zijn mobiel pakken. "Komt woensdagavond uit?"
moonlight
moonlight
Admin

Bericht van KirstReads zo aug 20, 2023 8:45 pm

Hailey
Hailey keek Ali aan en stopte even met kleuren. “Ik weet dat ik eerder naar je toe moest komen maar ik hoopte gewoon dat het snel voorbij zou zijn.” Ze grinnikte. “Ik ga jou zo niet vertellen wat ik met Nora doe in de slaapkamer.” En ze keek Nora even verliefd aan. Hailey tekende verder en pakte Ali haar hand. “Jij voelde als geen ander dat het niet goed met mij ging. Daarom wilde je niet van mij weg. Ik heb wel het gevoel dat ik dit met papa moet bespreken. Je weet hoe hij is. En dan kan ik hem ook vertellen dat we eventueel kijken hoe het gaat als jij bij mij slaapt.”

Ethan
“Ik zou ook zo reageren als Roos zo werd behandeld. Maar het schiet niet op om boos op hem te blijven. Misschien geeft Mirthe hem nog wel een kans en dan moeten we ook achter haar keuze staan. Het is haar kind en als zij Jonah in haar leven wilt hebben dan moeten we dat accepteren, hoe lastig dat ook is.” Ethan ging op een kruk zitten. “Het lijkt mij heel leuk om je familie weer te zien. Je weet hoe dol ik ben op je familie.”

Gwen
Gwen haalde een hand door haar haar. “Dat zou eens wat zijn als hij straks de rustigste is. Hij komt er echt wel.” Ze keek op toen James aan kwam gelopen met twee kopjes koffie. “Dankjewel James. Zou je het in het kantoortje willen zetten?” James knipperde met zijn ogen maar knikte toen. Ze keek even naar Emma. “Ik wil het kantoortje van mijn vader in. De schoonmakers maken het elke dag schoon maar al zijn spullen liggen er nog. Ik heb dat nooit durven opruimen. Ik wil vandaag naar binnen maar niet alleen.” Ze speelde met haar vingers. “Tuurlijk hou ik je op de hoogte maar ik wil Evie juist zelf de ruimte geven om uit te zoeken wat dit nou betekent voor haar.”

Mike
Mike keek woedend naar Jonah. Hij keek Mirthe aan. “Lieverd besef even dat deze klootzak met je naar bed is geweest terwijl hij meerderjarig is en jij minderjarig.” Hij wilde het liefst Jonah nu bij zijn kraag pakken maar hij had ook respect voor Mirthe dat ze deze keuze maakte. Hij keek haar alleen vol verbazing aan toen ze Jonah uitnodigde bij hun thuis. “Hoo stop. Geef mij eerst eens een heel goede reden waarom ik Jonah nu niet zou moeten aanklagen wegens seks met een minderjarige? En ga mij nou niet vertellen dat je ook seks wilde want ondanks dat wist hij dondersgoed dat je jonger was.”
KirstReads
KirstReads

Bericht van moonlight zo aug 20, 2023 9:34 pm

Allie

"Het is oké. Ik begrijp het. Je had waarschijnlijk ook gedacht dat Nora je angst weg had kunnen nemen." Ze keek de vriendin van de zusje met een glimlach aan. "Houden zo ook. Nee even zonder grappen en grollen ik ben blij dat je Nora aan je zeide hebt. Ze haalt het beste in je naar boven. Ik zie je stralen als ze er is of als jullie met elkaar bellen. Je bent open gebloeid zins Nora in je leven is." "Dat zie ik ook.",hoorde ze Nora zeggen en zag haat vervolgens Hailey een kus geven. "I know. Maar het is wel goed dag we nu beide meer onze eigen wegen gaan en onafhankelijker worden. Al zal ik mij altijd zorgen om je blijven maken. Je bent en blijft mijn kleine zusje." Ze gaf Hailey een knuffel. "Doe dat. Thanks voor de tekening. Ik ga nu. Ik zie je later vanmiddag en dan gaan we vanavond er een mooie avond van maken." En pakte haat spullen bij elkaar en deed de tekeninf erbij. "Oh, Hail... uhmm ik zat te denken,hè. Zullen wij een keer samen met Nora en Liam naar de karaokebar gaan?"

Finn

"Hij zou heel wat moeten goed maken voor iemand hem ooit nog vertrouwd in de buurt van Mirthe. Maar Mirthe kende zou ze dat inderdaad doen. Hem een kans nog geven om een vader voor het kind te zijn. Ze zou niet willen dat het zonder vader moet opgroeien. Maar dan zou ze wel het een en ander aan verantwoordelijk van hem moeten eisen." Finn staarde even in de verte. "Laten we ons richten op de decoratie van de taart. Wat gaan we daar mee doen?" Finn grijnsde. "Zij ook op jou. Dus.. we gaan van de week samen pasta maken?"

Emma

Emma keek naar Owen die nog rustig zat te lezen. "Dat weet ik zeker. Vast met vallen en opstaan maar we zullen hem helpen om zijn eigen pad te bewandelen. Net als Finn en Mirthe hun eigen pad volgen. Al heeft Mirthe haar pad een zijweg genomen." Ze slikte even. Ze vond het moeilijk dat ze al zo jong oma zou worden. Emma knikte. "Ik kom eraan. Even tegen Owen zeghen dag ik blijf om je te helpen en of hij dat boek voor Mirthe wilt meenemen." Emma knikte. "Uiyeraad maar ik vind het fijn om te horen hoe het met mijn neefje en nichtjes gaat. Mirthe heeft er heel veel zin in om vanavond met jou meiden en Mira naar de musical te gaan."

Mirthe

Mirthe ging tussen haar vader en Jonah in staan. Ze had zijn reactie kunnen verwachten. Ze moest hem eens ongelijk geven.
"En daar heb ik zelf voor gekozen! En nee hij wist helemaal niet dat ik minderjarig was. Ik had tegen hem gezegd dat ik al 18 was, net als hij!  We zaten beide totaal fout die avond. Ik keur absoluut niet goed dat hij mij de volgende ochtend als oud vuil alleen achter liet en mij vreselijk heeft gekwetst maar op dat punt zaten we allebei fout. Het was domme pech dat ik zwanger ben geraakt maar we zullen beide de gevolgen onder ogen moeten zien. Ik wil dat Jonah in het leven is van de baby dus je zult moeten accepteren dat hij woensdagavond komt eten. Of je dat nu wilt of niet. Dus ik snap dat je hem niet vertrouwd en dat doe ik ook niet. Ik heb hem niet vergeven maar ik wil hem wel een laatste kans geven en dus ook beter leren kennen."
moonlight
moonlight
Admin

Bericht van KirstReads zo aug 20, 2023 10:09 pm

Hailey
Hailey glimlachte eventjes. “Ik zie als Liam hier is ook een andere jij. Je bent rustiger alsof je alle stress van je af laat glijden als hij er is. Ik zie dat hij goed voor je is.” Ze knuffelde Allie. “Het is ook alleen maar goed dat wij een eigen leven willen hebben en ik blijf mij ook zorgen om je maken maar dat hoort er bij.” Ze gaf Nora een kus. Nora was het licht in haar leven dat ze nodig had. Zij gaf haar de ruimte om zichzelf te kunnen zijn. Ze keek op. “Uhm ja dat klinkt als een leuk idee. Laat maar weten wanneer en dan kunnen we daar rekening mee houden in onze planning. Wij gaan nu eerst ontbijten en dan even een goed gesprek met papa hebben.”

Ethan
“Ik kan mij voorstellen dat je pa al heel wat ideetjes heeft bedacht wat hij die jongen aan wilt doen.” En hij grinnikte even. Zijn vader zou ook zo gereageerd hebben als Roos dit was overkomen. “En we moeten Mirthe de ruimte gunnen om hem in haar leven en in het leven van haar kind te hebben. Geloof mij. Zodra Mirthe ook maar merkt dat hij geen moeite erin steekt stuurt ze hem weg. Dat is gewoon dat moederinstinct van haar. Het komt echt goed Finn. Het wordt tijd dat jij je minder druk gaat maken om je zusje en broertje maar dat je je gaat focussen op jezelf.” En hij gaf hem een kus. “Ja lijkt mij leuk! Ik heb nog wel een recept van mijn Italiaanse oma.”

Gwen
“Dat hoort bij het leven. Wij zijn in de veertig en leren nog steeds elke dag bij. Soms leer ik zelfs weer wat bij van mijn eigen kinderen.” Gwen pakte Emma haar hand. “Met Mirthe komt het echt goed Emma. Ze staat haar vrouwtje wel. Ze doet nu alles voor haar kind, je weet hoe dat werkt. Ik snap dat je nog even wilde wachten met oma worden maar het enige wat jij en Mike nu kunnen doen is Mirthe haar keuzes respecteren en accepteren. Je mag altijd met mij praten. Als Mirthe wilt praten met een ander kan ze ook altijd bij mij terecht. Ik weet hoe het is om plots jong moeder te worden.” En ze slikte eventjes. De winkelbel ging en toen Gwen op keek zag ze Evie staan. Gwen glimlachte en Evie liep naar hun toe. “Hoi tante Emma.” En Evie gaf Emma een dikke knuffel.

Mike
Hij haalde diep adem. “Dat weet ik lieverd maar hij had beter moeten weten. Hij had met zijn hersens moeten denken in plaats van met zijn lul. Ik kan het niet mooier maken dan hoe ik het zei.” Hij slikte en sloeg zijn armen om Mirthe heen. “Ik respecteer je keuze. Hij mag op de koffie komen maar ik kan niet beloven dat Finn en Owen aardig tegen hem zouden zijn.” Hij keek Jonah even streng aan. “En bewijs het nu maar dat je er nu voor Mirthe wilt zijn want als ik ook maar hoor dat je haar weer laat vallen dan ben je de mijne.”
KirstReads
KirstReads

Bericht van moonlight zo aug 20, 2023 11:30 pm

Allie

Allie begon te giechelen en sloeg de handen voor de gezicht.."Oké,oké je hebt wel gelijk. Ik ben blij dat ik de liefde in mijn beste vriend heb gevonden en dan te bedenken dat we beide bang waren dat we elkaar niet leuk vonden. Ik denk dat jij en Nora dat ook wel hebben...Als ik bij Liam ben dan voelt het gewoon vetrouwd." Allie knikte. "Je bent en blijft mijn kleine zusje. Zo makkelijk kom je niet van mij af." Allie knikte.."Misschien volgend weekend? Ik zal straks vragen of Liam dan ook kan en dan app ik je. App me sowieso alser ietsie. Ik hoor later wel hoe het gesprek met papa ging." Met die woorden verliet Allie het huis en stapte ze op de scooter richting Liam. Ze zag dat ze aan het warmlopen waren. Ze liep het veld op. "Kunnen jullie nog een speelster gebruiken?",riep ze plagend.

Finn

Finn ging zitten. "Als ik moet geloven hoe het gesprek is verlopen toen Mirthe Jonah ging vertellen dat ze zwanger was,is het een wonder dat pa Jonah niks heeft aangedaan. Hij gedroeg zich als een eerste klas eikel,namelijk." Finn stond op en ijsberrde door de ruimte. "Ik weet niet of ik dat wel kan. Ik heb mij altijd verantwoordelijk gevoeld als oudste. Mijn familie betekent alles voor mij. Dat verantwoordelijkheidsgevoel kan ik niet zomaar los laten." Finn keek geïnteresseerd. "Ikdacht dat ik lekkere pasta kon maken maar van een Nonna ga ik het niet winnen."

Emma

"True. Ik heb mijzelf verbaasd over hoe krachtig Mirthe hier in staat en hoe zeker ze er van is dat ze dit kindje goed kan opvoeden ondanks haar leeftijd. Ondanks dat ze er waarschijnlijk alleen voor zal komen te staan. Naja, ze heeft ons allemaal maar ik bedoel zonder de hulp van Jonah. Zoals de jongen nu zichzelf heeft getoond verwacht ik niet veel van hem." Emma haalde een hand door de haar. "Ik had het voor hasr gewoon graag anders gezien." Ze knikte. "Ik weet het. Ik probeer ook geregeld met haar te praten maar ik weet gewoon dat ze slecht slaapt omdat ze snachts gaat liggen malen." Emma schrok toen Evie zich plots bij hun voegde. "Hey,lieverd. Hoe is die met jou?" En knuffelde Evie terug.

Mirthe

Mirthe moest moeite doen om niet in de lach te schieten. Jonah stond er maar wat ongemakkelijk bij. Hij kon beter ook nu ze mond houden. Elk woord wat zij zou zeggen zou waarschijnlijk in verkeerde reden vallen bij haar vader. Mirthe knuffelde haar vader. "Dat snap ik en ik snap dat jullie volkomen dat jullie Jonah niet accepteren en vertrouwen. Dat doe ik ook niet maar ik moet hem deze laatste kans geven. Voor de baby. Het is toch zijn vader en ik wil gewoon dat het kindje met zijn vader in zijn leven kan opgroeien. Alleen daarom stem ik er mee in.""voor hem of haar." En legde haar handen op zijn buik. "De boodschap is duidelijk,pap. Ik laat Jonah eruit. Zullen we dan samen gaan lunchen?" Ze wachtte het antwoord van de vader nog af en liep toen voor Jonah uit naar de deur.
Jonah:'"Bedankt dat je wilde praten en mij nog een laatste kans wilt geven. Je zult er geen spijt van krijgen. Ik zie je dan van de week?" Mirthe knikte.."Bewijs het! Ja, tot van de week." Jonah:'heb je nog plannen voor vandaag?" "Ik ga vanavond met mijn nichtjes naar de musical Les Miserable " "veel plezier. Ik app je morgen om te vragen hoe het is geweest." Mirthe knikte. "Dat zie fijn zijn. Dag Jonah." En sloot de deur achter zich.
moonlight
moonlight
Admin

Bericht van KirstReads zo aug 20, 2023 11:55 pm

Hailey
Ze keek haar zusje na en haalde even diep adem. Ze pakte wat borden en begon de tafel voor haar en Nora te dekken. “Ik vond het al lastig om het tegen Allie te zeggen laat staan dat ik het tegen mijn vader ga zeggen.” Ze kende haar vader langer dan vandaag maar ze wist ook dat ze niks voor hem verborgen wilde houden. Ze keek even naar Nora en gaf haar een kus. “Ik zal papa wel even roepen om te vragen of hij nog een koffie lust.” En ze liep naar de trap en liep een stukje naar boven zodat haar vader haar beter kon verstaan. “Pap, wil je koffie?!”

Ethan
Ethan grinnikte. “Jonah mag blij zijn dat ie nog heel is. Ik ken je vader niet heel goed maar hij komt bij mij altijd over als een soort vader Beer. Hij beschermt zijn kroost met zijn leven.” Ethan slikte. Even dacht hij terug aan zijn eigen vader. Zijn vader ging ook voor hem en Roos door het vuur. Was er onrecht op school gebeurd? Dan was hij de eerste die bij de leraren op de stoep stond. Was Roos gevallen? Dan was hij de eerste die de straat op was gerend. Zijn vader was zijn grootste voorbeeld. “Ik gun het kind van Mirthe ook echt een vader dus ik hoop dat hij nog verandert.” Hij sloeg zijn armen om Finn heen. “Ik snap dat het lastig is maar jij hoeft niet voor hun te zorgen. Jullie hebben ouders die dat doen. Je kunt er wel voor ze zijn maar echt voor ze zorgen moet je aan je ouders over laten.” Hij begon te lachen. “Geloof mij maar Nonna liet niemand anders in haar keuken toe om dingen te koken maar ze heeft het wel aan mij geleerd. Ik ben drietalig opgevoed. Mijn vader is Nederlands van oorsprong, mijn moeder Australisch maar ze is half Italiaans vanwege mijn oma. Dus ik kan Nederlands, Engels en Italiaans.”

Gwen
“Ze is altijd al sterk geweest maar nu komt ze nog sterker naar voren. Ze doet het hartstikke goed.” Gwen zuchtte diep. “Dat malen herken ik wel. Elke dag vraag je je af of je er goed aan doet om het te houden, of je wel een goeie moeder zult zijn. Maar Mirthe krijgt er ook veel voor terug. Ik was zo dankbaar toen Evie kwam. Evie was mijn redding.” Ze haalde een hand door haar haar en keek Evie vragend aan. “Heeft pap je gestuurd om op mij te letten?” Evie schudde haar hoofd. “Tante Emma alles gaat goed met mij. Met jou ook? Ik ben niet door pap gestuurd ik uhm…” En Gwen zag dat ze wiebelde met haar voeten. Dat was een teken dat ze nerveus was. “Zeg het nou maar Eef.” Evie haalde diep adem. “Ik heb een koffiedate met Thijs. Ik geloof dat ik hem zie.” En ze wees naar een jongen aan een tafeltje bij het raam met blonde krullen die naar Evie zwaaide. Gwen keek even naar Evie. “Leuk! Veel plezier. En doe voorzichtig.” Evie rolde met haar ogen, iets wat ze als jong meisje al deed. “Ja mam! Het komt goed, beloofd.” En Evie gaf haar nog een kus en liep toen naar het cafeetje van de boekenwinkel. Gwen keek toe hoe ze Thijs een kus gaf en ging zitten. Ze haalde diep adem. “Kleine prinsessen worden groot.”

Mike
Mike keek toe hoe Jonah de deur uit werd gebonjourd. Hij haalde diep adem en keek op toen Mirthe weer binnen kwam. “Lieverd ik sta achter je keuze echt waar. Maar ik kan er gewoon niet goed tegen dat hij jou zo gekwetst heeft. Niemand komt aan mijn kinderen.” En hij gaf haar een knuffel. “Ik ben zo trots op jou dat je hier zo volwassen mee om gaat. We kunnen straks wel even ergens lunchen als je dat leuk vindt. Owen komt ook zo met je boek. Mama gaat tante Gwen helpen in de winkel omdat ze handen te kort heeft omdat er iemand ziek is.” Hij liep naar het koffiezetapparaat en begon koffie te zetten. “Ik wilde nog iets met je bespreken. Het gaat over iets om opa Boek te herdenken.”

Liam
Liam had net warmgelopen toen hij de stem van Allie hoorde. Hij liep naar haar toe en gaf haar een kus. “Ik ben blij dat je hier bij kon zijn. Helaas is dit studentenhuis tegen studentenhuis anders had je mee kunnen doen.” En hij gaf haar nog een kus. “Alles okee?” Vroeg hij toen. Hij wist wat voor een week het zou gaan worden dus wilde hij even checken hoe het met zijn meisje ging.
KirstReads
KirstReads

Bericht van moonlight ma aug 21, 2023 10:18 am

Nora

Nora hielp Hailey met het dekken van de tafel. "Zal ik een eitje bakken of iets anders?" Nora bleef staan. "Ik snap het maar luchtte het ook niet een beetje op? Dat je het nu niet meer geheim voor in elk geval Allie hoeft te houden. Allie reageerde tevens heel lief en ik kan wel een nachtje zonder jou." Nora beantwoordde Hailey de kus. "Je wilde zelf eerlijker en opener naar je vader toe zij dus vertel het hem gewoon. Het lijkt mij niet dat die boos wordt. Hooguit bezorgd is. Je vader is namelijk wel een tikkeltje overbezorgd." Nora knikte en ging verder met de tafel dekken.

Joey:"Lekker! Ik kom eraan, even de laptop afsluiten."

Finn

Finn knikte. "Nou, daar heb je dus precies gelijk in. Ik had het niet beter kunnen verwoorden." Finn schoot even in de lach. Finn zuchtte. "Ik hoop het ook." Finn begroef zich even in de omhelzing van Ethan. Finn zuchtte opnieuw. "Ik weet het.",zei hij uiteindelijk. Ethsn hsd ook gelijk maar het zag gewoon zo in hem om op zijn zusje en broertje te passen. Finn schudde zijn hoofd. "En dan komt deze nuchtere Hollandse boer aan zetten die beweert pasta te kunnen maken als ze beste."

Emma

"I know. Het wordt een mooie sterkte vrouw die weet wat ze wilt en haar mannetje staat." Emma knikte. "Kon ik maar zo ver tot haar doordringen. Iedereen wilt haar zo graag helpen maar ze zal het toch ook zelf moeten doen doen haar angsten leren los te laten." Emma knikte. "Fijn te horen,meisje. Met mij is ook alles goed en met de rest ook. Heb je zin in vanavond?" Emma keek in de richting van de date van Evie. "Leuke jongen, Eef. Veel plezier saampjes." Ze nam Gwen mee naar het kantoortje om Evie de privacy te geven. "Zeg dat. Ze was gisteren toch echt nog pas zeven."

Mirthe

"Ik weet het, pap. Ik ben blij dat je Jonah er niet meteen heb uitgezet of een blauw oog hebt geslagen. We zullen zien of hij daadwerkelijk nu beter zijn best gaat doen. Anders ziet die wel letterlijk en figuurlijk de deur. Eerlijk gezegd wilde ik in eerste instantie ook de deur weer dicht gooien toen ik zag dat hij voor de deur stond." Mirthe knikte. "Gezellig! Laten we op Owen wachten zodat hij mee kan lunchen." Mirthe liep naar de keuken om nlg een kop thee te zetten. "Oh, oké?!? Wat dan?"

Allie

Allie sloeg de armen stevig om Liam heen ook al was hij wat bezweet en kuste hem innig terug. "Ik had het niet willen missen. Moet je zien wat ik gemaakt voor je hebt. Naja, Hailey heeft geholpen met de tekeningen." En haalde haar "Go Liam" tekeningen uit de tas. Allke schoot in de lach. "Weet je zeker dat je dan wel kans maakt om te winnen?",vroeg ze plagend. "Zeg! Wat een vetrouwen weer.",hoorde ze Ben een goede vriend en tevens teamgenoot zeggen. Allie knikte. "Prima. Ik heb vanmorgen goed gepraat met Evie en mama en zonet met Hailey. We gaan met zijn alle iets doen voor opa Boek. Het doet wel wat met me maar ik probeer me gewoon te richten op de leuke dingen vandaag. Hoe is die met jou?"
moonlight
moonlight
Admin

Bericht van KirstReads ma aug 21, 2023 6:30 pm

Hailey
Hailey keek Nora aan. “Een eitje klinkt wel heel lekker.” Ze glimlachte en dacht even na. “Het luchtte wel op om het tegen Allie te zeggen. Ze blijft mijn zus en ik wist wel dat ze wist dat er iets was. Ik zag het aan haar blikken. Vond het wel lief dat ze aanbood om bij mij te komen slapen. Ik kan ook wel even zonder jou maar het zou raar voelen om niet naast je wakker te worden en dit te kunnen doen.” En ze liep naar Nora toe en gaf haar een kus. “Ik hou zo onwijs veel van je.” En ze gaf haar nog een kus en begon toen koffie te zetten voor haar vader.

Ethan
“Ik snap dat je voor je zusje wilt zorgen hoor. En voor je broertje. Ik had ook het gevoel dat ik voor Roos moest zorgen toen mijn vader net was overleden. Ik werd uiteindelijk meer een vader dan een broer maar mijn moeder heeft mij wakker geschud.” Hij keek op zijn telefoon en liep naar de oven en pakte een handschoen. Hij haalde de taarten uit de oven en zette ze neer. “Zo nu moeten ze nog even afkoelen. Heb je zin in een kaasbroodje of wat anders?”

Gwen
Gwen keek even naar achteren om haar oudste dochter te observeren. Het was gek om haar zo te zien. De Evie van de afgelopen weken: moe, chagrijnig en emotioneel. Zag ze nu niet meer terug. Ze zag die fladderende vlinder weer die ze vroeger ook was geweest. Haar blik ging naar het kantoortje. “Ik weet niet of ik dit kan hoor.” Ze maakte voorzichtig de deur open en haalde diep adem. Ze liep naar binnen en keek om zich heen. Het voelde net alsof haar vader elk moment hier binnen kon lopen. Zijn notitieboekjes lagen er nog met daar bovenop zijn leesbril. Zijn boek waar hij in bezig was lag nog op het bureau. Ze keek naar Emma.

Mike
Mike grinnikte. Hij gaf zijn dochter een kus. “Ik ben trots op jou en op de persoon die je aan het worden bent. Hij krijgt van mij ook nog eens kans en als hij dat verpest dan hoeft ie van mij niet meer hier te komen. Een kans. En dat is alleen omdat ik het beste voor jou en voor mijn kleinkind wil.” Hij ging aan de keukentafel zitten. “Tante Gwen wilt graag een muurschildering van opa Boek en allemaal vakken zodat mensen daar hun herinneringen aan opa kwijt kunnen. Ik vroeg mij af of je zin had om te helpen.”

Liam
Liam keek naar de tekening. “Dat hebben jullie mooi samen gemaakt al zie ik wel dat jij het meeste hebt gedaan. Ik waardeer het heel erg dat je komt en dat je dit voor mij gemaakt hebt.” En hij gaf Allie een kus. Hij had het gevoel dat hij op wolken liep. Elke keer maakte Allie hem weer vrolijk met haar aanwezigheid. Hij luisterde naar haar. “Ik snap dat dat wat met je doet. Als ik iets kan doen dan moet je het zeggen. Waar ik kan wil ik ook helpen.” Hij keek even naar zijn teamgenoten. “Met mij gaat het goed. Ben blij dat de tentamenperiode er op zit dan kan ik mij nu wat rustiger focussen op de rest van de dingen die ik in moet leveren. Mijn ouders wilde je trouwens nog uitnodigen om van de week te komen eten.”
KirstReads
KirstReads

Bericht van moonlight ma aug 21, 2023 7:48 pm

Nora

Nora knikte. "Gekookt of gebakken? Ik kan een omelet maken met kaas en spek." Ze haalde in elk geval de eieren en boter uit de koelkast. Nora kuste Hailey terug. "Ik ook van jou maar het is belangrijker dat jij weer beter gaat slapen. Die gebroken nachten breken jou ook zichtbaar op. Ik word graag naast jou sochtend wakker en het zou inderdaad raar zijn om elkaar morgenochtend niet te zien maar ik vind jou nachtrust belangrijker." Ze beantwoordde Hailey de kus. Ze zag dat Joey binnen kwam lopen . "Oeps, blijkbaar stoor ik.",hoorde ze hem met een grijns zeggen.

Finn

"Ja. Maar jou situatie was begrijpelijk. Dat had mijn vader ook toen zijn moeder overleed. Hij wilde er voor tante Jenny zijn, ook gezien zij een stuk jonger is. Ik probeer alleen maar de grote goeie broer te zijn waar Mirthe en Owen tegenop kunnen kijken. Dat verantwoordelijkheidsgevoel heb ik altijd gehad en naar gestreefd." Finn bekeek de taarten. "Ziet er goed uit!" Hij dacht even hardop na. "Klinkt goed, al heb ik meer trek in een crossiantje."

Emma

Emma pakte Gwen de hand. "Staoje voor stapje. Als het niet gaat dan loop je weer eruit en doe je de deur dicht. Je hoeft het ook niet meteen vandaag te doen. Je hebt al stappen gemaakt vandaag. Door met Joey en oudste meiden te praten. Plannen te maken voor de memorial. Je moet ook niet meteen te veel willen. Dat is ook niet goed." Toch besloot Gwen om de deur van het kantoortje te openen en naar binnen te gaan. Emma bleef in de deuropening staan. Emma keek Gwen bemoedigend aan. "Je kunt het Gwen. Neem de tijd."

Mirthe

Mirthe gaf Mike een knuffel. "Zo sta ik er ook in. Een laatse kans en anders is het oprotten." Ze haalde een hand door de lange rode haren. "Bedankt je wilt proberen om Jonah een kans te geven. Het zal ongemakkelijk zijn als Jonah van de week om de koffie komt maar we moeten vooruit gang maken en niet blijven hangen in emoties. We zullen de rest van onze levens met elkaar te maken hebben en dan wil ik wel de vader van mijn kind leren kennen en zjin familie en dat hij ons leert kennen." Mirthe ging bijn de vader aan tafel zitten. Ze slikte even. Ze vond dit best een dingetje. "Uhh, oké ik wil wel helpen maar ik ben niet zo goed als jij in portretten."

Allie

Allie giechelde. "Ik kon het niet laten om het niet te maken toen je zei dat je moest voetballen. Ik ben blij dat je het kan waarderen."
Allie kuste Liam terug. "Tuurlijk kom ik als ik kan. Ik wil dit niet missen en dat geeft de kans om je te zien. Ik kan niet zo lang zonder jou hoor." Allie knikte. "Weet ik. Ik moet het er met Eef en Hail nog specifiek over hebben wat we gaan doen. Volgens mij willen mijn neefjes en nichtjes ook helpen." Allie knikte. "Ik ben ook blij voor jou dayvhet erop zit. Je hebt hard voor je tentamens gewerkt." Allie haalde een hand door de haar. "Uhmm.. oké.. wanneer?"
moonlight
moonlight
Admin

Bericht van KirstReads ma aug 21, 2023 9:15 pm

Hailey
“Oeh we hebben nog kaas en spek in de koelkast staan.” Hailey wist dat Nora gelijk had. Ze voelde zich ook echt doodop al wilde ze dat ook niet laten merken. Maar ze wist dat Nora door haar heen kon kijken. “Ik weet het. Het is belangrijk dat ik mijn nachtrust op nummer een zet en dat ik mezelf ook op een zet maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.” Ze keek op toen haar vader de keuken in kwam en begon te blozen. “Uhm pap hier is je koffie. Ik wil iets met je bespreken maar voordat ik dat ga doen wil ik dat je mij belooft dat je niet de overbezorgde vader gaat spelen.”

Ethan
“Je tante is tien jaar jonger dan je vader toch?” Zoiets had hij in elk geval onthouden. “Ik snap het hoor maar je moet jezelf niet gaan verwaarlozen. Dus ik stel voor dat we vaker dit soort dingen gaan doen. Gewoon lekker ontspannen. Desnoods kom je mij helpen in de bakkerij. Ik weet zeker dat je het goed met Ben, Phyline, Estelle en Sam kunt vinden. Jep twee mannen en drie vrouwen maar het zijn mijn beste vrienden en als ik een stel vertrouw met mijn bakkerij zijn het hun wel.” Hij knikte. “Dan halen we het even in de bakkerij en kunnen wel even buiten eten? Het is zulk mooi weer daar wil ik van genieten. Samen met jou.” En hij gaf hem een kus.

Gwen
Ze wist dat ze niet perse naar binnen hoefde en dat ze al heel wat progressie heeft gemaakt maar ze wilde dit doen. Voor haar gezin en voor haar zelf. Ze haalde diep adem en stapte volledig naar binnen. Haar blik ging naar een paar foto’s van al zijn kinderen met alle gezinnen. Er stond ook een foto van Emma met haar gezin. Haar vader had Emma als zijn eigen dochter beschouwd. Ze liep naar zijn bureau en keek naar het boek. Hij was zijn favoriete boek aan het lezen: Les Miserables. Het boek waar de musical op gebaseerd was en waar haar dochters vanavond naar toe zouden gaan. Dit kon geen toeval zijn. “Het voelt zo gek. Alsof hij hier nooit weg is geweest.”

Mike
“Ik snap dat je hem in je leven wilt ook voor je kind maar wees alsjeblieft voorzichtig. Ik wil niet dat hij je nog een keer pijn doet.” Hij pakte haar hand en kneep er in. “Ik beloof je dat ik mij zou gedragen woensdag. Ik kan niks beloven wat Owen en Finn betreft.” Hij grinnikte even en keek Mirthe aan. Hij wist dat ze het overlijden van opa Boek heel lastig had gevonden. “Ik snap dat je het lastig vindt. Ik wil je ook niet dwingen als je echt niet wilt. Maar ik dacht misschien kunnen we samen een ontwerp bedenken met tante Gwen. Ik heb met haar afgesproken dat ze morgen komen om het te bespreken. Als je echt niet wilt dan snap ik dat volkomen.”

Liam
“Ik waardeer alles wat je maakt lieverd. Al waardeer ik je aanwezigheid het meest.” Hij gaf haar een kus en deed een plukje haar achter haar oren. “Je mag nog steeds bij mij slapen hoor vanavond als je wilt en kan.” Hij knikte. “Ik snap het maar zeg het mij als je hulp nodig hebt. Het is bijna een jaar geleden en ik wil er heel graag voor jullie zijn.” Hij zag dat Thomas seinde dat ze zo konden beginnen. “Uhm mijn moeder had het over zaterdag. Je bent niks verplicht he.”
KirstReads
KirstReads

Bericht van moonlight di aug 22, 2023 10:44 am

Nora

Nora pakte de kaas en spek uit de koelkast en begon een omelet klaar te maken voor Hailey. "Hail, wees een keer egoïstisch en denk alleen aan jezelf. Weet je nog voor je geopereerd moest worden?...Je zag er uit als een lopend lijk, zo wil ik je niet weer zien maar dan door slaapgebrek. Jij slaapt vannacht bij Allie en daarmee uit. We hebben nog de gehele avond samen en ik app je morgenochtend wakker." Ze gaf Hailey een kus. "Laten we tevens vandaag een beetje rustig aan doen. Gezien we vanavond nog weg moeten." Ze maakte het ontbijt voor Hailey verder af. "Wil jij een bord aangeven?" Nora schrok van de stem van Joey. Ze kleurde zo rood als een tomaat en richtte zich op haar eigen ontbijt.

Joey:"Dank je lieverd." En ging aan de bar zitten. "Dat ligt er toch echt aan wat je wilt bespreken. Je hebt toch niet weer last van je longen?" Was zijn eerste reactie.

Finn

"Klopt. Dat maakt het ook wel meer dat mijn vader zich om tante Jenny wilde bekommeren." Finn speelde met zijn vingers. "Ik doe mijn best. Ik ben nu ook bij jou omdat ik je graag wilde zien en het oprecht fijn vind om zo samen te bakken. Ik begin het zelfs leuk te vinden. Ik ben benieuwd naar het eind resultaat. Ik vind het super lief dat je aanbied om hier te komen werken maar. Ik heb ook nog mijn oppaswerk en dat wil ik niet opgeven. Daarbij lijkt het me ongemakkelijk om voor jou te werken. Dat zal onze reactie toch doen veranderen en dan kan ik je niet zomaar kussen." En zoende Ethan vol overgave. Finn knikte. "Ja, laten we dat doen. Het is te mooi weer om niet van de zon te genieten als dat kan." Hij gaf Ethan een kus terug en liep met hem mee.

Emma

Emma keek in het rond. "Precies dat ik krijg gewoon kippenvel. Het gevoel of je vader elk moment kan binnen lopen. Ik snap nu precies wat jij bedoeld." Ze keek even naar de foto op het bureau van haarzelf en haar gezin. Ook al was opa Boek geen familie zo voelde het wel. Ook hun miste miste hem. "Wat wil je doen? Wil je het opruimen?"

Mirthe

"Ik laat me niet nog een keer kwetsen,pap. Ik heb van mijn fouten geleerd.",zei ze vastberaden. Mirthe knikte. "Ik ligt mama en Finn en Owen vanmiddag wel in en anders morgenochtend tijdens het ontbijt. Ik denk dat Jonah ook wel zelf kan inschatten dan we hem niet met open armen gaan ontvangen." Mirthe schudde de hoofd. "Nee, het is oké maar ik wil gewoon dat opa Boek tot zijn recht komt. Dat verdiend hij na alles wat die voor iedereen geefy betekend."

Allie

Allie schoot in de lach. "Moet jij je niet richten op de wedstrijd in plaats van op mij.",zei ze plagend terwijl ze zijn kus beantwoordde. Allie knikte. "Weet ik maar ik heb Hailey beloofd om vannacht bij haar te slapen. Hailey slaapt steeds heel slecht en ik hoop dat ze zo wat beter slaapt vannacht. Volgend weekend slaapt ik weer bij jou, beloofd." Allie knikte. "Doe ik. Het is meer dat er nu we er zo mee bezig zijn allemaal herinneringen op komen. Zoals vanavond gaan we naar Les Miserables en dat was op zijn favoriete boek. Dan wil ik hem bellen en er over vertellen maar dat kan niet meer." Allie liet Liam los zodat die her veld op kon gaan. "Nee, het is oké. Alleen.. Ik voel me altijd een beetje akward als ik nu langs kom als je vriendin. Ondanks dat ik je ouders al zo lang ken. Ik voel me haast verplicht om me netjes te gedragen. Ik wilde je tevens ook wat vragen. Ik wilde dus zaterdag met Hailey, Nora en jou naar de karaokebar gaan."
moonlight
moonlight
Admin

Bericht van KirstReads di aug 22, 2023 10:51 pm

Hailey
Ze wist dat ze best wat egoïstischer mocht zijn maar dat zat gewoon niet in haar aard. Hailey wilde ook zich niet meer zo voelen zoals voor de operatie maar ze vond het gewoon lastig. Ze keek haar vader aan en schudde haar hoofd. “Nee pap daar gaat alles okee mee. Het is alleen…” Ze beet op haar lip. “Ik slaap de laatste dagen heel slecht. Elke keer denk ik weer dat ik in het ziekenhuis ben en elke keer zoek ik naar Allie. Allie bleef tot aan de operatiekamer bij mij dat weet ik. Maar ik raakte voor de operatie in paniek omdat ik haar niet kon vinden. De dokters moesten mij echt vasthouden en verdoven anders was ik zo uit bed gelopen. Maar ik herbeleef elke keer dat moment. Allie heeft al aangeboden dat ze bij mij gaat logeren tot ik weer goed slaap.”

Ethan
Ethan keek even naar Finn. “Ik kan mij best voorstellen dat je vader zich dan verantwoordelijk voelt. Gelukkig heeft je tante ook de liefde van haar leven gevonden. Ze deed iets met paardrijden toch?” Ethan liep Finn voor naar voren en pakte wat croissantjes en kaasbolletjes en voor beide een flesje water en liep toen naar buiten waarna hij op het terras ging zitten. Hij pakte een kaasbolletje en nam een hap. Hij was dol op kaasbolletjes. “Je hoeft hier ook niet te werken maar als je een keer ff ergens anders wilt zijn ben je hier altijd welkom.” En hij gaf hem een kus. “Ik wil je niet voor het blok zetten maar als je wilt kun je vanavond wel bij mij slapen? Mijn zus heeft de intro van de opleiding Psychologie in Nijmegen dus die slaapt daar en mijn moeder slaapt in de B&B. Dus ik heb het rijk alleen. We kunnen pizza bestellen en film kijken?”

Gwen
Gwen keek rond. Ze wist totaal niet wat ze wilde. Ze slikte en ging in de stoel tegenover de bureaustoel zitten. In deze stoel had ze talloze keren gezeten. Ze keek met tranen in haar ogen naar Emma. “We kunnen het langzaamaan opruimen. Misschien wel herinneringen ophalen.” Haar vader deed nooit wat weg. Het zou zomaar kunnen dat ze nog knutsels en tekeningen van de kinderen vonden. Haar oog viel naar iets wat tussen de bladzijdes van Les Miserables zat. Ze haalde het er uit en liet het bijna vallen. Het was een envelop voor haar. “Aan mijn allerliefste Gwendolyn.” Ze keek even naar Emma. “Zou dit zijn laatste brief zijn?” Ze durfde het niet open te maken, bang voor wat ze zou lezen. “Misschien moeten we dit met Joey erbij lezen?”

Mike
“Dat weet ik lieverd. Fouten wil ik het niet noemen. Je hebt van deze ervaring geleerd en gaat nu verder naar de volgende ervaring. Van elke ervaring kun je leren; van goede en van slechte. Je moet het niet zo negatief maken lieverd, probeer het wat positiever te maken, probeer een beetje om te denken.” En hij gaf haar een kus. Hij dacht diep na. “Ik wil ook opa Boek zo goed mogelijk portretteren ook om wat ie voor iedereen betekent heeft. Hij was meer dan een boekverkoper, een vader of opa. Het leek wel alsof hij vrienden was met iedereen. Misschien heeft tante Gwen nog wel mooie foto’s van hem en kunnen we het daarop baseren.”

Liam
“Jahaa ik ga zo voetballen.” En hij stak zijn tong uit. Liam luisterde naar Allie. “Bel mij dan. Ik weet dat dat anders is maar bel mij dan en zeg tegen mij wat je tegen hem zou willen zeggen. Een beetje als een soort dagboek.” Liam keek even naar zijn vrienden. “Zullen we het er zo even over hebben? We kunnen hierna wel samen lunchen dan hebben we nog even een moment voor met zijn tweetjes.” Hij deed een verdwaalde pluk achter haar oor en gaf haar nog een kus. “Het komt goed lieverd. Mijn ouders en vooral mijn moeder had dit al van mijlenver aan zien komen. Naar de karaokebar? Ja leuk, gezellig!” Hij gaf haar nog een kus en rende toen het veld op.
KirstReads
KirstReads

Bericht van moonlight wo aug 23, 2023 7:48 pm

Allie

Allie schoot in de lach. Ze hield er van dat ze elkaar gewoon zo konden plagen maar ook serieuse gesprekken konden voeren. "Ik bel je sowieso om te vertellen hoe de musical was maar ik ga je echt niet bellen als ik gel van je woord. Ik klaag wel tegen Evie of Hailey." En stak ditmaal zelf de tong uit. Allie knikte."Is goed. Ik hoopte al dat je tijd had om samen te lunchen." En ga hem een kus terug. Allie begon te blozen. "I know.. maar je weet zelf ook hoe bang ik was om toe te geven dat ik jou leuk vond. Ik dacht serieus dat je mij niet meer zag als je beste vriendin en ik wilde mijn beste vriend niet kwijt raken." Ze kuste Liam nog even snel en klom toen de tribune op. "Go Liam!" Ze appte snel Hailey om te laten weten dat te laten weten dat Liam volgende week zaterdag mee kon naar de karaokebar en het een leuk idee vond.

Mirthe

Mirthe zuchtte. "Ik doe mijn best maar het is niet makkelijk." Ze liet het er verder bij. Ze zouden het later nog wel over Jonah hebben. Daarin tegen raakte ze in gesprek over opa Boek. "Ja, dat lijkt mij ook het beste. Dan krijgen we ook een beter beeld van wat tante Gwen in haar hoofd heeft. Misschien heeft zij wel hele ander gedachten erbij dan wij. Ze komt morgen op de koffie toch?"

Emma

Emma knikte. Ze rommelde een beetje door de spullen. "De boekwinkel zal sowieso altijd altijd emotionele waarde voor ons zijn. Hier leerde Mike en ik elkaar kennen. Het voelt nog als de dag van gisteren dat hij hier zat te tekenen in het café en ik wat te drinken ging halen. Als jij die avond niet had aanspoort had om Mike een dm te sturen zou ik niet weten hoe ons leven dan was verlopen. Waarschijnlijk waren we elkaar dan wel op een andere manier tegen gekomen uiteindelijk " Emma stond met de rug naar Gwen toe en draaide zich snel om. "Wil je het openmaken?"
Emma knikte. "Bel hem anders als die niet druk bezig is of neem het mee en lees het vanavond rustig samen." Al was ze wel stiekem nieuwsgierig naar de inhoud.

Finn

Finn knikte. "Ja en het mooiste van alles vind ik toch nog wel dat tante Jenny verliefd bleek te zijn op tante Nina, het zusje van mijn moeder. Ze waren al heel lang mg beste vriendinnen en kende elkaar van de manege maar dat wisten mijn ouders natuurlijk dat ze elkaar leerde kennen." Finn knikte nogmaals. "Ze doen wedstrijden onderandere met de paarden." Finn nam het crossiantje en het flesje water dankbaar aan en ging bij Ethan oo het terras zitten. Het was heerlijk weer. Finn kuste Ethan terug. "Weet ik. Ik kom graag vaker om te leren bakken. Ik vind het echt leuk om het zo van jou te leren. Ik zat tevens te denken.. Misschien kunnen we er straks twee hartjes op de taart tekenen met een = teken ertussenin zoals in love is love met regenboog toefjes en misschien eetbare confetti. Dan kan je er tijdens de pride cupcakes bij verkopen met tegenop topping." Finn werd een beetje verlegen en schoof ongemakkelijk op zijn stoel heem en weer. "Uhmm... oké. Lijkt me leuk. Ik moet wel even naar huis appen dat ik dan bij jou logeer."

Joey

Joey sloeg een diepe zucht. Het was een opluchting dat er in elk geval niks met Hailey haar gezondheid was. Maar eigenlijk het geen wat ze hem daarna vertelde vond hij schokkender. Hij had wel gemerkt dat Hailey slecht sliep maar dit had hij niet verwacht. "Ik vind het fijn te horen dat je met Allie hebt gepraat en zij heeft aangeboden bij je te logeren. Ik denk oprecht dat, dat de beste oplossing is. Ik vind het rot voor je dat je steeds die herbeleving hebt maar ik weet ook niet hoe ik je kan helpen." Hij gaf Hailey een knuffel. "Het komt goed meisje. Nora is er ook voor je."
moonlight
moonlight
Admin

Bericht van KirstReads wo aug 23, 2023 8:31 pm

Mike
Mike keek zijn dochter aan en knikte toen. “Tante Gwen en oom Joey komen morgen op de koffie. Ze hebben datenight vanavond.” Hij dacht even na. Hij zou ook nog graag een keer op datenight met Emma willen. Het was al even geleden en Owen en Finn konden best alleen thuis blijven maar Mike wist niet of Finn plannen zou hebben en of Owen het dan vervelend zou vinden als hij dan alleen thuis zou zijn. “Pap ik ben thuis!” Hoorde hij Owen roepen. “We zitten in de keuken.” Niet veel later verscheen zijn jongste zoon in de keuken. Hij gaf Mirthe een knuffel en gaf haar toen iets ingepakt. “Het boek waar je om hebt gevraagd heb ik voor je laten inpakken. Je krijgt het van mij en nee ik wil geen gemaar. Het is je gegund zus.” En Owen gaf Mirthe een knuffel.

Gwen
Gwen keek even naar de envelop en toen naar Emma. “Ik weet die dag nog heel goed. Toen had hij een Frozen tekening voor Evie gemaakt. We hebben hem ingelijst en ik geloof dat hij nu in het buitenhuis hangt.” En ze glimlachte even toen ze terug dacht aan die herinnering. Ze pakte haar telefoon. “Ik kijk wel even of ie tijd heeft. Ik geloof dat hij vandaag vroeg klaar zou zijn met management voor Evie. Dan kan ik hem gelijk voorbereiden op het feit dat Evie hier met haar lover zit.” En ze belde Joey op.

Ethan
Ethan hoorde het voorstel van Finn en dacht na. “Dat is eigenlijk helemaal niet zo’n slecht idee. We moeten alleen voorkomen dat het te druk wordt op de taart. Op een taart is het de bedoeling dat je met zo min mogelijk dingen toch iets duidelijks maakt. We kunnen het zo wel even uittekenen?” Ethan glimlachte even naar hem. “Ik snap het als je het nog wat vroeg vindt maar ik dacht dan kun je ook even tijd maken voor jezelf en zit je niet continue in het gezinsleven.” Hij kreeg een appje van Roos. “Oh Roos appt net dat ze veilig aangekomen is in Nijmegen gelukkig maar. Ze is daar ook op zoek naar een kamer. Ze ziet het niet zitten om elke keer op en neer te reizen.”

Hailey
Hailey keek haar vader aan. “Ik snap wel dat je er niks aan kunt doen maar ik wilde het ook niet voor je achterhouden.” Ze slikte en keek even naar Nora. “Nora steunt mij in alles. Zonder haar was ik denk ik niet zo ver gekomen.” En ze keek haar vriendin verliefd aan. “Ik hoop gewoon dat het beter gaat als Allie bij mij slaapt. Ik heb van de week weer gesprek met de dokters dus misschien kunnen zij mij ook verder helpen.” Ze keek op toen haar vaders telefoon ging. “Pap je telefoon gaat.”
KirstReads
KirstReads

Bericht van moonlight do aug 24, 2023 12:14 pm

Mirthe

Mirthe knikte. "Leuk! Jij kort met mama ook weer een keer op date gaan. Jullie zijn al veel te lang al niet samen een avondje weg geweest. Waarom gaan jullie vanavond er ook niet samen lekker op uit? Ik ben toch niet thuis en Finn en Owen kunnen makkelijk alleen thuis blijven, we zijn been kleine kinderen meer. Als Finn bij Ethan blijft kan Owen ook veagen of die bij Violet mag blijven eten gezien zij vanmiddag nog langskomt om te repeteren met Owen. Nu wij volwassenen zijn en worden moeten jij en mama weer de kans grijpen om vaker vaker wat te doen. Laatst hadden we het er al over dat jullie eens weer naar Texel moeten gaan samen." Mirthe keek op toen Owen binnen kwam. Verbaasd keek ze naar het ingepakte boek wat hij voor haar op tafel legde. Ze knuffelde Owen plat. "Dank je wel, Owen. Super lief van je. Wij gaan binnenkort een keer samen wat doen als dank. Wat dacht je van samen naar de bioscoop?"

Emma

Emma knikte en keek toen verbaasd naar Gwen. "Echt? Dat wist ik niet dat Evie die tekening nog steeds heeft en zelfs in het buitenhuis hangt. Ik zal het Mike vanavond vertellen, dat vind die vast leuk om te horen. Maar over het prille begin gesproken met befin hier eigenlijk ook voor jou en Joey. Jullie kwamenhoer op jullie eerste date met Evie wat niet helemaal verliep zoals gepland maar jullie wel vanaf dag 1 dichter tot elkaar heeft gebracht. Ik was zo blij toen dat je iemand had gevonden die ren vaderfiguur kon en wilde zijn voor Evie. Evie en Joey hebben een band die niet uit te leggen valt. Volgens mij vergeten ze zelf wel eens dat ze biologisch gezien gezien familie zijn." Emma knikte en pakte een stoel waar ze op ging zitten. "Breng het voorzichtig!"

Joey

"Ik ben blij dat je eerlijk bent. Wil je dat ik mee ga naar de dokter? Laat je het tevens weten als het slapen niet beter gaat na dat Allie bij je heeft gelogeerd? Al denk ik wel dat het zal helpen. Allie kon jou altijd het beste gerust stellen." Nora:"Dat is niet helemaal waarz Hailey. Je hebt het toch echt zelf gedaan. Ik was er alleen om je te steunen en af en toe letterlijk en figuurlijk een schop onder je kont te geven." Joey knikte en gaf Hailey een knuffel. "Nora heeft gelijk. Je hebt dit allemaal zelf bereikt. Je bent het meest dappere en sterkte meisje dat ik ken." En nam vervolgens zijn telefoon op

Hai, lieverd. Wat is er? Red je het in de winkel? Vraagje.. Is Evie toevallig naar jou toe gegaan? Ik ben aan het werk gegaan maar heb haar daarna niet meer gezien.

Finn

Finn knikte. "Ik snap hem. Ik laat het aan jou over. Ik heb er immers geen verstand van maar wilde gewoon mijn hersenspinsels met je delen." Finn schudde zijn hoofd. "Nee, het is oké.. alleen ik had je vraag totaal niet zien aankomen dus ik was even overrompeld. Maar ik wil graag bij jou blijven slapen vannacht." En gaf Ethan een kus. Finn knikte. "Dat kan in begrijpen. Ik zou het ook niks vinden. Vooral met steeds die treinen die vertraging hebben of zelfs uitvallen. Dan moet je maar weer hopen dat je thuis komt. Wens haar succes!"
moonlight
moonlight
Admin

Bericht van KirstReads do aug 24, 2023 5:15 pm

Mike
Hij keek even naar Mirthe. Zijn dochter had gelijk. Het werd de hoogste tijd dat hij en Emma weer wat leuks gingen doen. “Owen, wat vind je van het idee als je bij Violet blijft eten en slapen?” Owen keek hem even bedenkelijk aan. “Slapen? Maar ik mag niet van Violet haar moeder op haar kamer slapen.” Mike glimlachte. “Nee dat snap ik. Laat ik het anders zeggen. Vind je het erg als je moeder en ik een avondje samen zijn?” Hij zag Owen even veelbetekenend naar Mirthe kijken. “Nee hoor helemaal niet.” Zei hij met een grijns. Mike rolde met zijn ogen. “Goed dan ga ik vanavond eventjes mama uiteten meenemen en goed verwennen. Ze heeft het verdiend. Weten jullie een leuk restaurant waar ik met mama heen kan? Mirthe vind jij het erg om bij je nichtjes te slapen?” Hij appte ondertussen Emma. Hey lieverd, kleed je vanavond netjes aan en geef jezelf wat aandacht. Vanavond gaan jij en ik iets leuks doen! Xx

Gwen
Gwen knikte. “Die heeft ze zeker nog hangen. Het is voor haar nog steeds een speciale tekening.” Ze glimlachte en dacht terug aan de eerste date die ze met Joey had. “Evie zou eigenlijk bij een vriendinnetje spelen maar dat vriendinnetje was ziek. Dus toen moest ze mee. Maar dat pakte eigenlijk heel goed uit. Evie zag Joey meteen als haar vader eigenlijk. Het is gewoon haar vader. Ik weet ook niet goed wat die band nou is tussen die twee maar ik koester die band.” Gwen keek op toen Joey opnam. “Hey lieverd. Ja alles gaat goed. Uhm niet schrikken maar Evie is hier met Thijs. Ze heeft een koffiedate. Hij ziet er betrouwbaar uit vanaf eerste indruk. Maar daar wilde ik het niet met je over hebben. Ik ben met Emma in het kantoortje van mijn vader en in zijn lievelingsboek vonden we een envelop. Ik vroeg mij af of je tijd had om samen met mij die brief te lezen.”

Hailey
Hailey keek haar vader aan. “Ik zou het fijn vinden als je mee ging naar de dokter. Ik vind het toch wel spannend zo’n controle afspraak.” Ze speelde even met haar vingers en keek naar Nora. “Dat weet ik maar jou aanwezigheid maakte mij sterker.” Ze slikte eventjes. “Allie was de enige die mij rustig kreeg als kind en baby zijnde. Ik kan mij er niet veel van herinneren maar mama zei dat Allie haar aanwezigheid er voor zorgde dat ik ging drinken toen we nog baby waren.” Ze keek even toe hoe haar vader zijn telefoon op nam. Aan de toon te horen was het haar moeder. Ze hoopte maar dat alles goed ging.

Ethan
“Hoho, dat ik nou ervaring heb betekent niet dat jij er geen verstand van hebt. Je ideetjes waren goed alleen moeten we even uittekenen hoe we dat het beste kunnen weergeven.” Ethan nam een hap van zijn kaasbroodje en keek even over het stadsplein waar het gezellig druk was. “Ik vind het leuk dat je bij mij wilt komen slapen. Ik heb een tweepersoonsbed maar ik snap het als je nog niet samen in een bed wilt liggen.” Hij knikte. “Klopt. Je weet het maar nooit met het OV. Ik ben blij dat ik op de Pabo hier in de stad zit. Dan kan ik nog even genieten van mijn moeders kookkunsten.”
KirstReads
KirstReads

Bericht van moonlight vr aug 25, 2023 1:01 pm

Mirthe

"Nee hoor, juist gezellig. Ik beloof dat ik ook daadwerkelijk dit keer bij tante Gwen en oom Joey blijf slapen. De meiden vinden het vast niet erg als ik vraag of ik kan blijven logeren." De laatste keer namelijk dat ze bij de nichtjes zou blijven slapen was ze stiekem met Jonah mee gegaan. "Uhmnm, maar de Spanjaard of naar de Griek? Mama houdt ook erg van sushi."

Emma

Emma knikte."Me too. Het feit dat Joey in jullie leven kwam heeft jullie beide goed gedaan." Emma gaf Gwem de ruimte om met Joey in alle rust en privacy te bellen. Ze voelde haar mobiel trillen in de zal en zag dat Mike had geappt. Snel opende ze het appje om te zien of er iets met een van de kinderen was. Ze was dan ook verbaasd over de inhoud. Oh, oké.. Is goed. Leuk! Ik ben benieuwd. XxX rustig liep ze terug naar Gwen. "En? Komt Joey deze kant op?"

Joey

"Dat snap ik. Ik regel vrij die dag en ga met je mee. Komt goed." En keel zijn jongste dochter bemoedigend aan. Joey knikte. "Klopt, maar we praten zo verder. Mama belt dus ik moet even opnemen." Ahh, dus daar hangt ze uit. Gelukkig is alles oké met der. Hopelijk heeft ze een fijne date. Joey schrok even. Het duurde even boor die zich herpakte. Uhhmm. Ja, ik ik de tijd. Ik kom er zo snel mogelijk aan.

Finn

"Dank je wel. Maar ik bedoelde meer jij weet beter wat er wel en niet moeilijk is en zo." Finn at rustig van zijn crossiantje en nam een slokje water. Hij keek naar de mensen die voorbij kwamen. "Nee, prima. Ik weet alleen niet of ik er klaar ben om een stapje verder te gaan. Om met elkaar naar bed te gaan. Laten we het aan het moment zelf overlaten." Hij wilde er geen druk op leggen. Verwachtingen opleggen of Ethan teleurstellen. Finn grijnsde. "Ik ben ook blij dat je hier woont. Afreizen naar Nijmegen voor een kus is wel erg ver." En leunde naar Ethan toe om hem te kunnen kussen.
moonlight
moonlight
Admin

Bericht van KirstReads ma aug 28, 2023 3:15 pm

Mike
Hij keek zijn dochter even nep streng aan. “Het is je geraden dametje.” En hij knipoogde naar haar. “Anders moet je even Hailey appen? Dan kan zij het doorgeven aan haar ouders.” Mike keek naar Owen die naar zijn switch was gelopen en Kirby had opgestart. Hij vond het prima. Owen was de hele ochtend al op pad geweest dus even gamen vond hij geen probleem. Mike dacht na. “Sushi is wel een leuke optie.” Hij ging op zoek naar hun favoriete all you can eat restaurant Koi en reserveerde voor vanavond. “Had je verder nog plannen voor vandaag Mirthe? Heb je al een leuke outfit voor vanavond anders kunnen we wel even kijken of je moet met je nichtjes willen shoppen.”

Gwen
“Ik geloof dat het met Evie en Thijs wel goed zit. Ik let er niet op omdat ik hun ook de ruimte wil geven.” Gwen keek even naar Emma en toen weer naar de envelop in haar handen. “Emma en ik wilde het kantoortje een beetje opruimen. Het moet er toch een keer van komen, ik kan er niet voor weglopen. Is het mogelijk om over een uurtje hier te zijn? Tot straks!” En ze hing op. “Joey pakte het goed op van Evie en Thijs. Hij zei nog: hopelijk heeft ze een fijne date. Hij komt zo hier heen.” Ze stond op en liep naar een kast. Ze zag de administratie keurig per jaar gesorteerd en nog een doos vol met kindertekeningen. Ze haalde de doos eruit en zette het op het bureau. “Zullen we eens kijken wat mijn vader aan tekeningen heeft bewaard?”

Hailey
“Dankjewel pap dat je met mij mee wilt.” Het betekende veel voor haar dat haar vader nog steeds met haar mee wilde ook al was ze achttien. Ze keek even naar Nora. “Heb je zin om straks nog even te winkelen voor een outfit? We kunnen de rolstoel meenemen voor het geval het niet meer gaat.” Ze keek even naar haar vader. “Was alles goed met mama en is Evie daar?” Hailey liep naar de keuken en zette de waterkoker aan. Ze had zin in thee. “Misschien wilt Mirthe ook wel mee shoppen voor een outfit?”

Ethan
Ethan keek naar Finn. “We tekenen het zo wel uit. Dan kunnen we het ons makkelijker visualiseren en kunnen we kijken hoeveel ruimte we willen opvullen. Komt goed, ik sleep je er doorheen.” Ethan keek even naar de mensen op het plein en toen weer naar Finn. “Ik snap het heel goed. We doen het rustig aan en zien wel wat er gebeurt. Desnoods knuffelen we alleen. Ik wil niet iets doen waar jij niet achterstaat, beloofd.” En hij pakte Finn zijn hand. Hij hield onwijs veel van Finn en wist dat hij zijn leven met hem wilde delen. “Dat dus.” En hij trok Finn op zijn schoot en kuste hem vurig terug.

Liam
Liam was lekker aan het voetballen. Zijn team stond met 2-0 voor. Hij keek even op de digitale klok: nog een kwartier. Het duurde nog een kwartier voor de eerste helft klaar was. Hij kreeg van Glenn een paas en begon te rennen naar het doel. Voor hij het wist maakte iemand een schwalbe. Hij viel op de grond en merkte gelijk dat er iets niet goed zat. “Scheids!” Riep Glenn en hij rende op Liam af. Ook Charlie kwam naar hem toegerend. “Alles okee maatje?” Liam schudde zijn hoofd. “Nee geloof dat ik een spier verrekt heb.” En Glenn en Charlie hesen hem omhoog. Liam keek boos naar de tegenstander. “Klootzak! Je weet dat dit niet mag en je weet dondersgoed dat dit een vriendschappelijk match is.” Glenn hield hem vast bij zijn borst. “Rustig maatje. Kom we gaan naar de kant.” En ze begeleiden hem naar de kant waar een EHBO’er met een icepack kwam. Liam ging zitten en nam de icepack dankbaar aan.
KirstReads
KirstReads

Bericht van Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 17 van 41 Vorige  1 ... 10 ... 16, 17, 18 ... 29 ... 41  Volgende

Terug naar boven