Our Home, Our Place
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Roadtrip (deel 3)

2 plaatsers

Pagina 13 van 22 Vorige  1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 17 ... 22  Volgende

Ga naar beneden

Roadtrip (deel 3) - Pagina 13 Empty Re: Roadtrip (deel 3)

Bericht van moonlight di apr 16, 2024 10:42 am

Juda

"Dank je wel,oom Owen." Als Owen met hun moeder zou praten zou zij vast beter begrijpen waarom hij en Junia niks durfde te zeggen over het feit dat Junia hun vader had betrapt met een vreemde vrouw naakt in bed en hij vervolgens vreselijk kwaad op zijn dochter was geworden. "Papa en mama hebben eerder oorlog dan dag ze geen vrienden zijn.",zei hij eerlijk. "Junia en ik maken ook wel eens ruzie maar niet zo als papa en mama doen." En zag zijn zusje knikken. Juda knikte. "Wordt Levi dat, onze bonuspapa als Levi en mama gaan trouwen? Dan moet mama met Levi trouwen." Juda en Junia knuffelde hun oom. "Love u." Juda en Junia juiste en riepen ""Jaaa!" In koor. "Moegen we helpen met het beslag maken?"

Mirthe

"Nee,neen, nee. Begrijp me niet verkeerd. Ik wil heel graag jou ring dragen en met je trouwen maar misschien is het inderdaad wel fijn om nog even te wachten met de bruiloft zelf en ons wat langer te verloven. Ons rustig richten op elkaar, de kinderen, het maken van een kindje en..." Ze keek Levi aan. "Gaan we dan ook samenwonen? Alleen.. mijn appartement is net groot genoeg voor ons drietjes." Ze kuste Levi. "Ik jou ook niet." En keek nog eens naar de ring. Ze vond het toch wel een beetje spannend dat zs zich nu had verloofd.

Thijs

Thiis liep naar de meisjes en knielde bij hun neer. Hij pakte van ieder een hand vast. "Papa vind het het een heel dapper besluit van jullie om te blijven en snapt jullie keuze. Ik weet zeker dat opa en oma voor jullie willen zorgen en jullie ooms en tantes ook. Maak je om papa en mama maar heen zorgen. Papa zal goed voor mama en jullie zusje zorgen. Beloofd!" En stak zijn pink in de lucht. De meisjes haakte die van hun eraan. "Als jullie toch naar huis willen dan kan dat altijd." Hij zag de meisjes knikken. "En Tony dan? Gaat die met jullie mee?",hoorde hij Josie vragen. Thijs beet op zijn lip en dacht na. "Tony is nlf best wel klein, natuurlijk. Ik denk dat het beter is als Tony wel met papa en mama mee naar huis gaat. Papa zal heel veeel leuke dingen doen met Tony."

Allie

Allie zocht troost bij Riley. Allie knikte. "Dat is waar. Sorry, ik weet niet wat ik vandaag heb. Ik voel me een lopende kraan vandaag." Elke keer schoot zs in de emoties. Allie knikte. "Liam wilde voorstellen om Evie en Thijs dan naar de spa te sturen terwijl papa en mama op Indy en Tony passen. Zodat ze echt even tijd voor elkaar hebben en Evie tot rust kan komen." Ze keek naar de kinderen. "Ik ben benieuwd wat zs besluiten te doen met de meisjes."
moonlight
moonlight
Admin

Aantal berichten : 2973
Registratiedatum : 28-07-15
Leeftijd : 31

https://ourhomeourplace.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht van KirstReads di apr 16, 2024 12:31 pm

Owen
“Dan praat ik met mama.” En hij liep naar de keuken om spullen klaar te zetten. “Papa en mama zijn geen vrienden inderdaad. Het zou wel fijn zijn als ze gewoon goed met elkaar praten ook vanwege jullie. Broers en zussen hebben nou eenmaal ruzie. Ik had vroeger ook ruzie met oom Finn en mama. We hadden geen oorlog zoals papa en mama.” Owen slikte. Hij vond het moeilijk om daar antwoord op te geven. “Het is aan mama en Levi of ze met elkaar gaan trouwen. Zouden jullie dat willen? Dat mama en Levi gaan trouwen?” Hij zette een krukje neer en pakte het pakje waarmee je kleine pancakes kon maken. “Als Juda nou de spullen in de kom doet dan mag Junia samen met mij mixen.”

Levi
Levi kuste Mirthe innig en deed de ring om haar vinger. “We doen alles stap voor stap. Laten we beginnen met samenwonen.” Levi had al een huis gekocht toen hij samen met zijn ex was. Dat huis stond op zijn naam en dus moest zijn ex een andere woning zoeken. “Jullie kunnen bij mij en Sem intrekken. Ik weet zeker dat Sem en Juda dat fantastisch vinden.” Levi haalde een pluk haar uit Mirthe haar gezicht. “Over iets anders. Wil je dit met Jonah delen?”

Evie
Evie voelde dat ze moe werd en weer last kreeg van hoofdpijn. Toch wilde ze blijven omwille van de meisjes. “Mama gaat het?” Het leek soms alsof Charley een soort radar had en aan kon voelen wanneer het slecht met iemand ging. “Mama is een beetje moe. Ze gaat zo haar rust pakken.” Ze zag haar moeder streng kijken. “Char weet je waar tante Hailey en tante Noor met Tony en de kinderen heen gingen?” Charley knikte. “Eerst naar de speeltuin en dan naar de kinderboerderij.” Evie knikte. Ze haalde diep adem. “Als papa nou met jullie daarheen gaat, dan kan oma of opa bij mama blijven.” Hoorde ze haar moeder voorstellen. Evie deed haar ogen dicht en wilde haar ogen weer open doen om wat te zeggen maar ze deed ze snel dicht omdat ze lichtflitsen zag.

Riley
“Het is okee. Je mag emotioneel hierover zijn zus.” En hij knuffelde haar weer stevig. “Jij hebt van ons alle samen met papa een sterke band met Evie. Dat is alleen maar versterkt toen je de tweeling ter wereld zette en je haar naar het ziekenhuis bracht toen ze die miskraam kreeg omdat Thijs vast zat in het verkeer. Het is dan logisch dat dit harder aan komt. Misschien is het beter als jij namens ons met Evie gaat praten hierover.” En hij keek naar Hailey die instemmend knikte.
KirstReads
KirstReads

Aantal berichten : 2909
Registratiedatum : 20-10-17
Leeftijd : 29

Bericht van moonlight di apr 16, 2024 7:38 pm

Juda

"Het zou inderdaad fijner zijn als papa en mama gewoon normaal met elkaar konden praten. Ze hoeven geem vrienden te zijn maar het zou wel leuk zijn als we eens een keer wat konden doen met papa en mama samen. Als papa wel met ons ging spelen en leuke dingen doen en niet alleen maar op zijn telefoon zat te kijken." Junia:"Jaa! Dan kan ik bruidsmeisje van mama zijn. Ik heb al geoefend." Em liet vervolgens zien hoe ze bloemen strooide. Juda:"Ga jij ooit trouwen met oom Manu?" En keek zijn oom onderzoekend aan. Junia juigde, Juda keek sip. "Ik wil ook mixen." Junia stak de vinger in de mond. "We kunenn samen mixen.",stelde ze vervolgens voor.

Mirthe

Mirthe kuste Levi terug en bekeek de ring. "Hij is echt heel mooi. Dank je wel." Het paste echt bij haar. Dat had Mirthe goed uitgezocht. "Maar Sem dan?" Noiet snappende dat Levi haat vroeg om bij haar in te trekken met de kinderen. Mirthe haar mond viel open van verbazing. "Zou je dat echt willen? We kunnen ook iets voor ons samen zoeken als dat beter voelt. Het hoeft niet allemaal meteen. Over het feit dat de jongens dat geweldig zouden vinden hoef ik mij niet druk re maken. Junia zal het denk een beetje spannend vinden. Maar het idee dat ze dan geen kamer meer met Juda zou moeten delen zal haar wel aanspreken." Mirthe zuchtte. "Hij kan het beter van mij horen dan van de kinderen. Vooral als we daadwerkelijk gaan samenwonen en de kinderen wel een keer bij jou komt halen."

Thijs

Thijs keek Evie aan en toen naar Charley. "Char, kijk mama eens met je strenge O'Malley blink aan en zeg haar vervolgens dat papa haar straks naar bed gaat brengen" Hij zag Charley streng kijken en vervolgens druk gebaren naar Evie. "Bedoel je zo papa?" Thijs knikte en stak zijn duim op naar zijn dochter. Thijs knikte. "Dan gaan we dat doen. Geef mama een kus. Mama gaat rusten en dan komt papa naar de speeltuin. Loop maar alvast met opa die kant op."

Allie

Allie knikte. "Dat is wel waar ja.. maar het is ook gewoon dat ik moe ben. Je maakt je toch druk als je kleine meid zich niet lekker voelt omdat haar tandjes doorkomen en steeds diaree heeft. Gelukkig lijkt ze zich nu beter te voelen en heeft ze goed geslapen. Ze sliep nog toen Hailey appte. Maar maak je niet druk om mij. Ik had al besloten om vanmiddag samen met Indy te gaan rusten." Allie knikte en keek naar Liam en Indy. "Even van dit genieten. Dan ga ik zo naar Eef. Kijken of ze al terug thuis is."
moonlight
moonlight
Admin

Bericht van KirstReads di apr 16, 2024 8:01 pm

Owen
“Ze hoeven zeker geen vrienden te zijn maar normaal praten met elkaar zou wel fijn zijn.” Owen grinnikte. “We zien vanzelf wel of Levi en mama gaan trouwen. Ik zou het wel leuk zijn als mama met haar droomprins gaat trouwen.” Hij pakte de eieren en de melk en legde die op het aanrecht. Hij leunde er tegenaan en keek even naar zijn neefje. “Ik zou heel graag met oom Manu willen trouwen. Zouden jullie het leuk vinden als wij gingen trouwen? Dan zou oom Manu wel helemaal bij de familie horen.”

Levi
Hij knikte. “Tuurlijk zou ik willen dat jullie bij ons intrekken. We kunnen van de zolder een mooie speelkamer maken voor de kinderen. Sem en Juda zouden bij elkaar op een kamer kunnen slapen en dan krijgt Junia haar eigen prinsessenkamer.” Ondertussen kleedde hij zich aan zodat ze zo konden gaan ontbijten. Hij zuchtte diep. “Ik hoop maar dat ie een beetje rustig reageert. Anders praat ik wel met hem.”

Evie
Ze zag Charley haar blik. “Okee mama luistert al naar jullie en naar papa.” Ze stond moeizaam op en pakte Thijs zijn hand stevig beet. Ze gaf de meiden een knuffel en keek ze na toen ze met opa Joey naar de speeltuin liepen. Evie keek even naar Thijs. “Ik had heel graag mee gewild. Ik hoop echt dat het vanmiddag beter gaat en ik even op pad kan met de meiden en met de rest. Wil je met mij meelopen?”

Riley
“Logisch. Ik slaap ook slecht als Thomas niet lekker is. Dat was in de eerste weken het geval. Doordat hij te vroeg geboren is was zijn weerstand nog niet heel lekker. Hij niest nu soms nog best veel maar het gaat beter.” Riley dacht na. “Weet je. Indy kan bij ons vanmiddag wel een tukkie doen tegelijk met Thomas. Amy moet ook haar rust pakken. Ik let wel op de baby’s dan kunnen jij en Liam of samen rusten of wat rustigs gaan doen. Jullie hebben ook al een lange tijd geen echte date samen gehad.” In de verte zag hij Charley en Josie met Joey aan komen lopen. Hij zwaaide naar zijn vader.
KirstReads
KirstReads

Bericht van moonlight wo apr 17, 2024 12:36 pm

Junia

Junia knikte. "Gewoon lief doen regen elkaar. Mama zegt zelf altijd dat je niet met iedereen vrienden hoeft te re zij maar wel aardig." Junia knikte. "Jaaa! Levi maakte mama gelukkig." Junia klom op haar krukje en keek Owen met de handen in haar zij aan. "Duhhh! Het wordt eens tijd hoor oom Owen. Jullie hadden al verkering toen Juda nog in mama haat buik woonde. Dat is al vet lang geleden!"

Mirthe

"Oh ja dat zouden ze geweldig vinden. Hun eigen speelplek. Alleen moeten we dan wel duidelijk maken dat ook Junia daar mag spelen als zal die wel veel gaan spelen in haar prinsessenkamer dan. Voor Sem en Juda zou een kamer met auto's of dinos wel iets zijn. Waarschijnlijk willen de jongens aan stapelbed." Ze droomde al weg bij het idee. Mirthe begon zich ook aan te kleden. "Eerlijk gezegd vraag ik mij eerder af of die überhaupt heeft onthouden dat wij samen zijn. Bij Jonah het ene oor in en de ander weer uit."

Thijs

Thijs stond ook op. Hij gaf de meiden een kus op hun voorhoofd. "Papa stopt mama even in en dan komt hij ook naar de speeltuin." Thijs keek de meiden na. "Ik bem blij dat zs rustig reageerde. Haast volwassenen. Al ga ik de meiden vreselijk nissen ik guin hun ook deze vakantie en ze zitten goed bij je ouders." Hij keek naar Evie. "Ik hoop alleen dat Tony het gaat begrijpen dat hij mee naar huis gaat. Ik vond hem gewoon nog te jong om te laten blijven." Thijs knikte. :Ga nou maar eerst rusten dam zien we wel verder." Em liep met Evie mee naar het huisje. "Ik zal wat water pakken. Wil je wat te eten naast je bed hebben staan?"

Allie

"Fijn te horen dat het beter met Thoma gaat. Hopelijk is hij gauw van alle klachten af. Het is wel een heel lief manneke. Hoe hij gisteren tijden het eten zo zoet lag te slapen." Allie dacht na. Ze vond het zo ongemakkelijk om Riley te vveagen om op te letten terwijl ze zelf ging rusten. "Dat hoeft echt niet,Riley. Maar het zal wel fijn zijn als Liam en ik van de week samen uit eten konden gaan." Allie keek verbaasd op. "Papa!" Joey voegde zich hij hun. "Zijn ze al terug? Hebben ze het Josie en Charley al verteld."

Joey: "Ja en ja. Evie gaat nu rusten. Thijs komt zo deze kant op als hij Evie in bed heeft gestopt. Josie en Charley hebben zelf besloten dat ze verder mee willen op vakantie en dan bij mij en mama logeren in eerste instantie. Ze zijn wel van plan om Tony mee naar huis te nemen."
moonlight
moonlight
Admin

Bericht van KirstReads wo apr 17, 2024 12:55 pm

Owen
Hij begon te lachen en aaide Junia door haar krullen. “Zo makkelijk gaat dat niet lieverd. Ik wil dolgraag met Manu trouwen maar dat hoeft niet perse nu. Al zou ik geen nee zeggen als hij mij zou vragen.” Owen wilde gewoon eerst Londen afmaken en dan gaan trouwen. Hij wilde niet teveel tegelijkertijd. Hij hoorde voetstappen op de trap en zag niet veel later Manu van de trap afkomen. “Hey kleine boefjes. Waren jullie zo aan het kloppen op onze deur?” En hij tilde Juda op en zette hem op zijn schouders.

Levi
“We maken gewoon een gedeelte voor de heren met hun playmobile en lego en een gedeelte voor Junia waar ze kan verkleden en kan spelen met haar poppen. Dat komt helemaal goed.” Levi knikte. “Misschien vind je vader het leuk om een muurschildering te maken in hun kamers? Hij heeft die in je appartement ook echt mooi gedaan.” Levi deed zijn sokken aan en liep naar de badkamer om zijn haar goed te doen. “Zullen we kijken of Owen en Manu al zover zijn om wat te eten?” Levi rolde nog net niet met zijn ogen. “Ik hou wijs mijn mond over Jonah waar de kinderen bij zijn maar hier zeg ik het gewoon. Ik vind hem een nietsnut van een vader.”

Evie
Evie knikte. “Josie en Charley begrijpen meer dan je denkt. Zo was ik ook op hun leeftijd. Ze hebben elkaar en hun eigen gebarentaal. Zo hebben ze zich door van alles heen geslagen.” Evie liep met Thijs mee naar hun huisje. “Tony zou het misschien moeilijk vinden om Johnny achter te laten. Iets in mij zegt dat we hem misschien beter bij Hailey en Nora kunnen laten. Hij heeft al zoveel pech gehad de afgelopen tijd. Ik wil dit niet ook van hem afpakken.” Evie liep naar de slaapkamer en ging in bed liggen. “Een cracker met kaas zou wel lekker zijn.” En ze wreef over haar buik en kneep even haar ogen dicht. “Sorry schat voor dit.”

Riley
Riley knikte. “Het gaat beter. Hij moet alleen goed groeien en eten.” Hij keek even naar Liam en Indy die lekker aan het schommelen waren. “Allie neem mijn aanbod nou aan. Voel je niet schuldig dat je je kind bij ons achterlaat zodat jij kan rusten. Pak gewoon je rust. Ik let wel op de kleintjes. Vertrouw je broertje nou maar.” En hij gaf Allie een kus op haar hoofd.

Hailey: Ze keek even verbaasd. “Wat mij betreft kan Tony ook wel met ons mee reizen. Hij en Johnny zijn echt maatjes voor het leven. Ik kan wel overleggen met Nora, Finn en Ethan. Ik weet zeker dat ze het geen probleem vinden. Ik snap het hoor maar….Hij heeft al zoveel moeten achterlaten.” Ze keek even naar Josie die op hun af kwam rennen. “Opa, Charley durft niet meer van het klimrek af.” En ze wees naar het klimrek waar Charley voor een brandweerpaal stond te huilen omdat ze niet naar beneden durfde. Hailey keek naar haar vader. “Je hoort het, de plicht roept. Allie ging je nog naar Eef of blijf je nog even hier?”
KirstReads
KirstReads

Bericht van moonlight wo apr 17, 2024 11:08 pm

Junia

Junia keek Owen niet begrijpend aan. "Hoezo niet? Je koopt gewoon een ring, dan ga je op je knieën. Je vraagt:"Lieve Manu wil je met mij trouwen." En dan gaan jullie trouwen." Ze snapte niet waarom haar oom zo moeilijk deed. Junia klom van de krukje en rende naar Manu toe. "Oom Manu! Jaa, want wij waren al wakker en hadden trek in de buik. Nu gaat oom Owen pancakes maken en wij mogen helpen."

Mirthe

Mirthe knikte. Mirthe knikte. "Dat weet ik wel zeker. Maar het ontwerp heb ik zelf gemaakt met wat inspiratie van internet. Zo heb ik dat ook gedaan bij de komst van Juda en Junia." Mirthe keek op naar Levi. "Mag ik eerst mijn haar en make-up doen? App ze anders eerst." Mirthe zuchtte. "Amen! Als de dag ooit komt dat hij zijn verantwoordelijkheid neemt, dank ik god op mijn blote knieën."

Thijs

"Dat is waar, dat is waar maar toch. Ik had mijzelf eigenlijk voorbereid op een bom uitbarsting." Thijs beet op zijn lip. "Ik vind het lastig. Ik ben gewoon bang dat hij heimwee krijgt of dat er iets gebeurd en hij dan naar huis wilt. Je vader rijdt niet even terug op en neer. Ja,dan neem ik toch het voordeel van de twijfel." Thijs was meegelopen en had Evie ingestopt. "Dan ga ik dat nog even maken. Kopje thee erbij of is een flesje water voldoende? Moet ik voor de zekerheid de emmer nog pakken?" Thijs gaf Evie een kus. "Het is oké. Nu kan ik tenminste iets goed maken door voor je te zorgen en de kinderen over te nemen."

Allie

Allie keek van Riley naar Hailey. "Laat tante Allie anders maar eens met hem praten. Ik kreeg Hailey ook aan het eten." En stak de tong naar Hailey uit. Allie sloeg een diepe zucht. "Oké... er zit nog een flesje in haar luiertas mocht ze wakker worden omdat ze honger heeft. En zonder beer dan slaapt ze niet. Die zit ook in haar tas met de speen."

Joey:"Dat zou ook nog een optie zijn maar ik denk dat ze bang zijn dat Tony heimwee gaat krijgen. Wat ik ook wel ergens snap. We moeten het er gewoon rustig over gaan hebben maar laten we voor nu vooral genieten. Ik begreep immers dat jullie van plan waren om naar de kinderboerderij te gaan dus ga dat vooral doen. Ik blijf wel bij Eef." Joey zag Josie op hun af komen rennen. 'Oh,oh. Opa komt er al aan."
Allie keek hun vader na. "Ja maar als ze net wilde gaan slapen dan wil ik haar niet wakker maken."
moonlight
moonlight
Admin

Bericht van KirstReads do apr 18, 2024 10:12 am

Owen
Owen grinnikte. Sowieso vond hij het lastig om uit te leggen dat niet iedereen goed reageerde op een homo transgender huwelijk. Hij wilde net de mix uit de verpakking halen toen hij opeens een ring in de verpakking zag. Hoe kon dit nou? Hij keek het pakje goed en het viel hem op dat ie al was opengemaakt. Met de ring in zijn handen draaide hij zich om en keek Manu verbaasd aan. “Lieverd wat is dit?” En hij keek even naar zijn nichtje en neefje. “Wisten jullie dit? Vroeg je daarom of we gingen trouwen?”

Levi
Levi appte snel Owen en deed zijn schoenen aan. Hij keek even naar Mirthe. “Wil je dat ik je haar in vlecht? Want dat had ik laatst bij Junia gedaan en zij vond dat ik het heel goed had gedaan.” En hij grinnikte even toen hij daaraan terugdacht. Het was woensdagmiddag en Mirthe moest onverwacht werken en had in alle haast gevraagd of hij wilde oppassen ondanks dat het zijn vrije middag was. Het was al de hele dag slecht weer en Sem en Juda waren elk bij een vriendje spelen. Dus had hij kappertje gespeeld met Junia. Hij keek even naar Mirthe. “Ik ben bang lieverd dat hij die verantwoordelijkheid nooit gaat nemen.”

Evie
Ze haalde diep adem en deed even haar ogen dicht. “Ik ben daar ook bang voor maar weet je hij is niet alleen. Hij heeft Johnny waar hij echt goed mee kan spelen. Laten we hem dit ook gunnen. De meiden kunnen net zo goed heimwee krijgen en zoals je zegt wordt thuis brengen lastig. Ik wil dit niet ook van hem afpakken. Hij is niet dom Thijs, laten we hem ook die keus geven ook al is hij net drie.” Evie had geleerd door haar werk dat je kinderen altijd serieus moest nemen en absoluut niet dom moest laten voelen. Kinderen hadden meer door dan je zou denken. “Een kopje kamille thee zou fijn zijn. En de emmer. Zou je de gordijnen dicht kunnen doen?”

Riley
“Komt goed. We gaan eerst met zijn allen naar die kinderboerderij en de speeltuin die daarbij zit. Dan komen we hierheen en kunnen Thomas en Indy bij ons rusten. Laat het los Allie, oom Riley heeft alles onder controle beloofd.” En hij gaf haar een kus op haar hoofd. Hij dacht na en keek even naar Tony. Tony keek hen met zijn heldere blauwe grijze ogen aan. “Waar papa en mama Eef zijn?” Vroeg hij en hij keek om zich heen. Riley wist dat je beter niks verborgen kon houden voor kinderen. Zijn ouders wilde hun ook voor alles beschermen maar dat was onmogelijk. Hij knielde voor zijn neefje neer. “Papa komt zo, mama Eef voelde zich niet zo lekker dus zij gaat zo slapen.” Tony knipperde met zijn ogen. “Baby oke?” En hij wees naar zijn buik als teken dat hij zijn zusje bedoelde.
KirstReads
KirstReads

Bericht van moonlight do apr 18, 2024 1:47 pm

Juda

Juda en Junia keken zo onschuldig en verbaasd mogelijk. "Nee,wij weten van niks." Juda hoorde zijn zusje giechelen. Hij stootte haar aan. Nou moesten ze zichzelf niet verraden. "Eij gaan wel even tv kijken." En nam Junia mee naar de woonkamer zodat Manu en Owen privacy hadden. Stiekem kelen ze toe over het randje van de bank of Manu daadwerkelijk nu Owen ten huwelijk zou gaan vragen.

Mirthe

Mirthe was met haar make-up bezig. "Alleen nog mijn haar hoor en even mijn slippers aantrekken en mijn tasje pakken. Dan kunnen we gaan." Mirthe keek verbaasd naar Levi om. "Mijn haar vlechten? Uh ja oké.. " Ze moest eerlijk toegeven dat toen Junia en Levi kappertjes hadden gespeeld Junia haar haren erg leuk hadden gezeten. "Ik denk dat je wel moet gaan oefenen gezien Junia het je vaker gaat vragen als we samenwonen." Mirthe zuchtte. "Ik heb de hoop al lang opgeven maar het blijft toch hun vader. Je blijft hoop houden voor hun. Daarom ben ik zo blij met jou. Dat jij een goed voorbeeld voor hun aan zijn als vaderfiguur."

Thijs

"Oké daar heb je gelijk in. Sorry, ik vind het gewoon een lastig besluit. Het liefst neem je ze mee en stap ik vanavond nog in de auto maar anderzijds gunnen ze ook gewoon een leuke vakantie. Want dag hebben ze immers verdiend. Ze willen ook naar de dierentuin en het pretpark en de hele dag in het zwembad hangen. Dan zullen we moeten overleggen met Hailey en Nora of zij Tony willen opvangen. Sowieso moeten wr het hem eerlijk gaan uitleggen in zo duidelijk mogelijke taal." Thijs knikte. "Komt eraan." En deed de gordijnen dicht. "Heb je je boek? Mocht je niet in slaap kunnen komen dan kan je wel rustig je daar in verdiepen."

Allie

Allie zuchtte diep. "Jaaa... ik weet het maar het is niet makkelijk om de controle over je kindje aan een ander over te laten. Liever doe ik het gewoon zelf of laat ik het Liam doen, dan weet ik gewoon zeker dat ze gaat slapen." Ze knuffelde Allie. "Eén ding! Je lijkt nu niet alleen op pap maar je klinkt ook nu nog zoals hij." Allie ging naast Riley gehurkt. "Met je zusje is alles oké. Maak je maar geen zorgen,kleine vriend. Zullen wij samen op de wipwap?. "
moonlight
moonlight
Admin

Bericht van KirstReads do apr 18, 2024 2:08 pm

Manu
Manu grinnikte. Die twee waren ook een stel. Hij pakte Owen zijn hand en nam de ring over. “Oke alles liep tot nu toe volgens plan.” En hij hield de hand van Owen goed vast. “We zijn nu bijna zes jaar samen en in die zes jaar hebben we heel veel meegemaakt. We hebben veel gezien en gedaan, we zijn mentaal door een strijd gegaan en toch vonden we ondanks alles elkaar weer terug. Dit jaar gaan we naar Londen, een nieuw en spannend avontuur. Ik zou met niemand anders dat avontuur met jou aan willen gaan. Je bent mijn rots, mijn maatje, mijn zon, mijn maan en sterren. Lieve Owen wil jij voor altijd bij mij blijven? Wil je met mij trouwen?” En hij ging op een knie zitten. Hij zag dat bij Owen de tranen in de ogen waren gesprongen. “Ja ja duizendmaal ja, ik wil met je trouwen!” En Manu sprong op en gaf Owen een kus op zijn mond. Met trillende handen deed hij de ring om Owen zijn vinger.

Levi
“Ja je haar vlechten. Kom.” En hij liet haar goed voor de spiegel zitten en kamde liefdevol haar lange haren. “En weet je ik vind het leuk om dat met Junia te doen. Ze had trouwens toen best mooi mijn nagels gelakt.” En hij grinnikte. Levi begon aan de zijkant van Mirthe haar haren met invlechten. “Ik doe mijn best om een vaderfiguur te zijn voor de kinderen ook al zijn het niet mijn kinderen.” Hij slikte. Hij wilde iets voorstellen aan Mirthe en hij wist dat als hij dat ging doen de wereld op zijn kop zou staan. “Als het kon zou ik Juda en Junia adopteren.” Vanuit zijn ooghoeken zag hij Mirthe haar telefoon oplichten. “Owen appt.”

Evie
“Het liefst lig ik nu ook in mijn eigen bed maar we hebben het beloofd aan de meisjes. We kunnen het niet maken om vanavond al te vertrekken.” Ze slikte en speelde even met de ring om haar vingers. “Ik had zo graag willen delen aan de rest dat we opnieuw met elkaar in het huwelijksbootje zouden stappen.” Ze pakte even Thijs zijn hand. “Laten we het vanavond rustig met hun bespreken. Als de kinderen op bed liggen.” Evie wees naar het dikke boek op haar nachtkastje. “Ik red me wel. Zou je aan mijn vader of Allie willen vragen of ze even hierheen komen?”

Riley
“Ik snap het hoor Allie. Maar het komt goed dat beloof ik.” Riley gaf haar een stomp in haar zij. “Ik praat niet zoals pap. Nu we het over pap hebben, ik ga eens kijken of hij Charley al heeft geholpen.” En hij knuffelde Tony even en liep toen naar het klimrek. “Hey pa, is het gelukt om Charley er uit te krijgen?” Hij had het nog niet gezegd of Charley en Josie kwamen giechelend aangerend en klommen weer samen in het klimrek.
KirstReads
KirstReads

Bericht van moonlight vr apr 19, 2024 9:10 am

Juda

Juda en Junia begonnen te juigen toen ze zagen dat Manu de ring bij Owen om deed. Ze kwamen van de bank vandaan en rende naar hem toe. "Jullie gaan trouwen!",riepen ze vrolijk. "Mag ik bloemenmeisje zijn?",vroeg Junia. "Dat ben ik nog nooit geweest." "En ik kan de ringen dragen.",voegde Juda er aan toe. Ze knuffelde hun ooms. "Wij zijn super super super blij voor jullie."

Mirthe

Mirthe liet het maar over zich heen komen en ging voor de spiegel zitten. "Zij vond het oprecht ook erg leuk. Ze raakte er niet over uitgepraat. Alleen heel eerlijk... roze nagellak is niet helemaal jou kleur." En schoot in de lach. Mirthe knikte. "Je diet het meer dan prima,lieverd." En wierp hem een kusje toe via de spiegel. "Ik doe ook mijn best om een goede bonusmoeder voor Sem te zijn." Mirthe viel stil. Het duurde even voordat ze antwoord gaf. "Dat zou geweldig zijn maar ik... Jonah gaat door het lint als ik hem voor de rechter sleep."

Thijs

"I know, dat was ik ook niet van plan maar dat was wel mijn eerste gedachten eerlijk gezegd. Spullen pakken, kinderen in de auto en naar huis." Thijs kuste Evie op haar lippen. "De dag is nog niet om." Thijs knikte. "Ga jij nou maar rusten. Ik kom zo terug met alles." Thijs knikte. "Doe ik!" Niet veel later kwam hij weer boven. Hij installeerde alles voor Evie. "Als er iets is dan appje,hè. " En kuste haar nog even snel voordat hij naar de speeltuin ging.

Allie

"Ik weet het. Dank je." Em gaf Riley een knuffel. "Echt wel! Papq zou ook zulke dingen hebben gezegd van laat het gewoon los en ga zelf een uurtje slapen." Allie knikte en keek de broer na. Joey:"Hey man! Naja, voor zolang het duurt." En zag de meisjes weer het klimrek in gaan. "Niet te hoog, anders blijft opa jullie redden." Vervolgens richtte hij zich weer op Riley. "Alles goed met je zussen?" Allie keek naar Hailey. "Ik ga even tegen Liam zeggen dat ik naar Evie loop." En gaf Hailey nog een knuffel.
moonlight
moonlight
Admin

Bericht van KirstReads vr apr 19, 2024 1:16 pm

Evie
Het was avond en ze was zich aan het klaarmaken om naar het kampvuur te gaan. Ze zouden met alle kinderen rond het kampvuur zitten, marshmallows roosteren en liedjes zingen. Ze was blij dat Thijs en Manu hun gitaar hadden meegenomen. Evie voelde zich gelukkig weer wat beter. Ze had goed gepraat met Allie, Allie had haar toevertrouwd dat zij en Liam weer wilde proberen om een kindje te maken, ze hadden gesproken over hun spanningen en angsten. Het was fijn om daar met haar zusje over te kunnen praten. De meiden zouden vanavond weer bij hun slapen, Tony wilde perse weer bij zijn beste vriend Johnny slapen. “Mam kom je?” Hoorde ze Josie vragen. Evie schrok. Ze had niet door gehad dat ze in gedachten verzonken op het bed zat. “Ja ik kom. Zijn papa en Charley al zo ver?” Josie knikte. Josie reek haar hand uit naar Evie en samen liepen ze naar beneden. “Mama!” En Charley liep op hun af en gaf haar een knuffel. “Hey schatje. Waar heb je papa gelaten?”

Owen
Manu en hij waren verloofd. Dat niet alleen Mirthe en Levi ook. Ze hadden lekker met elkaar ontbeten en daarna waren ze naar de kinderboerderij gegaan. Toen de kinderen met Ethan en Finn in de speeltuin waren had Owen met Mirthe gesproken over wat Juda en Junia met hem gedeeld hadden. Levi was niet blij en ook aan Mirthe kon hij merken dat ze er niet blij mee was. Owen had haar gesmeekt om het nog even niet met Jonah er over te hebben, de kinderen waren bang voor een oorlog. “Heb je je gitaar?” Vroeg hij aan Manu en Manu knikte en wees naar de koffer in zijn hand. Owen glimlachte. Samen liepen ze naar de plek voor het kampvuur om alvast het kampvuur aan te maken.

Ethan
Hij had een fijne dag gehad op de kinderboerderij en in de speeltuin. Het had hem goed gedaan om de kinderen zo enthousiast te zien. Hij was nu samen met Nora aan het wachten op de rest. Hij keek haar aan. “Ga je vanavond vertellen over onze plannen voor een derde kindje?” En hij reed de rolstoel wat meer naar de bank zodat hij makkelijker een gesprek kon voeren. Tony en Johnny zaten heerlijk op de bank naar een filmpje te kijken en Hailey en Finn waren Emmie uit bed aan het halen, zij had nog even geslapen na het avondeten.
KirstReads
KirstReads

Bericht van moonlight za apr 20, 2024 10:54 am

Thijs

"Hier in de keuken.",riep hij toen hij Gwen tegen Charley hoorde praten. "De vaatwasser was niet aan gesproken dus die heb ik even snel opnieuw aangezet. Zo! Papa is er ook klaar voor. Laten we dan maar gaan." Hij pakte zijn gitaarkoffer en deed deze om. Josie:"Als papa zijn gitaar mee heeft, gaat mama dan zingen?" Charley:"Jaa! Gaan wik dan ook samen zingen,mama?"

Mirthe

Ze was verloofd en dat niet alleen haar broertje ook! Ze was zo blij dat Manu eindelijk de stap had genomen. Ze hadden samen gezellig ontbeten en waren toen op stap gegaan met de kinderen. Een cadeautje kopen voor Sem, lekker lunchen en een ijsje op de terugweg. Smiddags waren ze gaan zwemmen met Manu Owen en haar ouders. De kinderen waren niet uit het water te krijgen. Nu zouden ze samen naar het kampvuur gaan. Mirthe had nog met Owen gesproken naar het ontbijt over wat Juda en Junia heb hadden toevertrouwd over Jonah. Ze was razend geweest maar heel eerlijk had het haar ook niet verbaasd dat die eikel zoiets flikte waar zijn kinderen bij waren. "Juda, Junia. Schoenen aan, jas aan. Dan kunnen we zo gaan."

Nora

Nora keek even naar de mannetjes die op de bank zaten een filmpje te kijken. Hailey en Finn waren Emmie wakker maken en dan zouden zo ook richting het kampvuur gaan. Nora schrok op uit gedachten en keek Ethan aan. "Ik weet niet of Hailey en Finn het geheim willen houden tot dat we serieus zwanger zijn. Het zou wel de perfecte gelegenheid zijn om het te vertellen gezien iedereen samen is." Ze hoorde gebrabbel en stond op. "Mama's meisje!" En tilde het kleine waggeltje op. "Mama Nola. Papa Eth!"
moonlight
moonlight
Admin

Bericht van KirstReads za apr 20, 2024 11:42 am

Evie
“Moeten we dan niet bij de receptie aan kaarten dat onze vaatwasser niet mee werkt?” Evie haalde een hand door haar lange blonde haren. Haar blik ging naar Thijs zijn knotje. “Waarom doe je je haar niet los?” Ze zag Josie en Charley even naar elkaar kijken. “Ja papa, zonder knotje ben je leuker. Minder een meester en meer papa.” Zei Josie en Charley giechelde. Evie keek even naar zijn gitaar. “Welk liedje wil je zingen dan?” Ze zag Charley even nadenken. “Dat liedje over de vlinder.” Evie dacht na. “Butterfly fly away?” Charley knikte. Evie keek even naar Thijs. Ze had dat liedje speciaal geschreven over de band tussen ouder en kind. Dat het goed was om je kind uit te laten vliegen. Ze glimlachte eventjes vaag. “Of Frozen.” Hoorde Charley zeggen.

Levi
Levi deed zijn schoenen aan en keek even naar Mirthe. “Moeten we het nog met de kinderen hebben over wat ze bij Jonah hebben gezien of laten we het gaan?” Levi was woest. Zo behandelde je je kinderen niet. Nu wilde hij al helemaal de kinderen adopteren. “Gaan we liedjes zingen met oom Manu en oom Thijs?” Hoorde hij Judah vragen. Levi keek op. “Dat denk ik wel. Kom. Junia moet ik je helpen met je schoenen?” En zijn blik ging naar de schoenen die Junia aan had alleen verkeerd om. “Je had het wel goed geprobeerd hoor meis.” En hij hielp met haar schoenen door ze goed aan te doen. “Iedereen zo ver?”

Ethan
Hij dacht na. “Het is inderdaad wel het juiste moment.” Hij zag Hailey vragend van de een naar de ander kijken. “Voor wat is het het juiste moment?” Ethan haalde een hand door zijn korte donkere haren. “Dat we willen proberen om zwanger te worden.” Hij zag Hailey even naar Nora kijken. “Als jij dat wilt delen Noor dan sta ik achter je. Finn wat vind jij?” En Hailey keek Finn vragend aan.
KirstReads
KirstReads

Bericht van moonlight za apr 20, 2024 5:55 pm

Thijs

"Als bij thuiskomst blijkt dat hij weer niet heeft gedraaid dan ga ik morgen langs de receptie maar misschien heb ik hem wel gewoon verkeerd ingesteld." Thijs schoot in de lach. "Naja, zeg! Er is helemaal niks met papa's knotje." Maar haalde het er toch uit en haalde zijn handen door zijn haar. "Zo bete" En zag twee duimpje ls omhoog gaan. Thijs beet op zijn lip. "We kijken straks wel even wat we gaan spelen. Kom! Dan gaan we!" En reikte Charley zijn hand aan.

Mirthe

Mirthe haalde haar schouders op en begin zelf haar schoenen aan te trekken. Ze hoorde Juda lachen omdat Junia haar schoenen verkeerd om aan hsd. "Juda, we gaan niet uitlachen. Je zusje heeft het wel geprobeerd." Juda:"Ben je eigenlijk boos op ons omdat we niks hebben gezegd over wat er bij paps was gebeurd?" Mirthe schudde haar hoofd. "Maar wel op papa." Junia:"Gaan jullie dan weer ruzie maken." Mirthe slikte. "Mama wilt ook geem ruzie met papa maken maar papa en mama hebben gewoon moeite om goed met elkaar te praten. Maak jullie er maar niet druk om. Mama gaat het oplossen." Ze deed haar jas aan. "Kom! Anders heeft oom Owen straks alle marshmallows al op."

Nora

"Ik weet het niet. Het is ergens ook wel fijn om het voor ons zelf te houden en het pad bekend te maken als we daadwerkelijk een positieve test in onze handen houden." Finn:"Mij maakt het echt niet uit." Ja, daar had ze lekker veel aan. "Nou dan vertellen we het gewoon. Ik ben wel nieuwsgierig naar de reactie van de andere." Johnny keek om naar hun. "Waar hebben jullie het over?" Nora keel naar de andere. "Over dat papa en mama heel veel van jullie houden.",zei ze snel.
moonlight
moonlight
Admin

Bericht van KirstReads za apr 20, 2024 6:20 pm

Evie
Ze grinnikte. “Een knotje staat je ook niet slecht lieverd. Het is alleen dat je best je lange haar mag laten zien.” En ze gaf hem een kus. Ze pakte Josie bij de hand en liep de deur uit. “Laten we hopen dat de vaatwasser gewoon draait vanavond. Ik heb echt geen zin in een monteur morgen.” Ze liepen met zijn viertjes naar de plek van het kampvuur. Daar zag ze dat Manu en Owen al druk bezig waren met het gezellig maken. Er lagen dekens en kussens op de bankjes. “Waar hebben jullie die vandaan?” En ze zag Owen opkijken. “Bij de receptie. Kom ga lekker zitten.” En Owen hielp haar naar een stoel. “We hebben speciaal voor jou een stoel geregeld. Dat leek ons fijner zitten.” Evie glimlachte dankbaar.

Levi
Hij slikte. “Anders praat ik wel met papa.” Hij zag Juda even kijken. “Juda, Levi zorgt er voor dat er geen oorlog komt okee.” En hij hield zijn pink omhoog. Juda haakte zijn pink erin. “Kom.” En hij tilde Juda op en zette hem op zijn nek. Ze liepen het huisje uit en zag dat Evie er met haar gezin ook was. Hij zette Juda op de grond die meteen op zijn nichtjes afrende. Levi begroette zijn zwager en Manu en keek om zich heen. “Dit hebben jullie heel mooi gedaan jongens.” Zijn blik viel op de gitaar van Thijs. “Speel je ook gitaar?”

Hailey
Hailey keek naar Nora. “Lieverd dan wachten we er toch nog even mee? Jij moet straks die kleine gaan dragen. Ik vind dat jij er het meeste over te zeggen heeft.” En ze gaf Nora een kus. Haar blik ging naar Tony. Thijs had tijdens het lunchmoment met hun gepraat en gevraagd of ze het goed vonden als Tony mee zou reizen. Ze hadden dat alleen maar toegejuicht en gezegd dat als Emmie of Johnny het ook niet meer zou trekken ze naar huis zouden gaan. Tony kwam op hun afgelopen. “Mag ik als Spiderman?”

Liam
“Allie ben je klaar?” En hij liep met Indy in zijn armen de slaapkamer in. Het was een rustige dag geweest. In de ochtend hadden ze gespeeld in de speeltuin en waren ze even naar de kinderboerderij gegaan. Allie had grotendeels van de ochtend bij Evie gezeten en was daarna naar hun huisje gegaan om te rusten. Liam was toch met Riley mee gegaan om te helpen met het naar bed brengen van Indy en Thomas. Daarna hadden ze samen een spelletje gedaan omdat Amy ook ging rusten. “Alles okee? Heb je beetje geslapen na je ochtend met Eef?”
KirstReads
KirstReads

Bericht van moonlight zo apr 21, 2024 12:29 pm

Allie

"Bijna!" Ze stond in de badkamer zich op te frissen. Ze gaapte even. "Ja, het gaat wel." Ze schudde haar hoofd. "Ik kon niet in slaap komen. Er ging van alles nog door mijn hoofd. Ik had tijd nodig om alles gewoon even te verwerken. Maar een avondje samen gezellig bij het kampvuur zal iedereen goed doen. Nadat we allemaal in de stress hebben gezeten om Evie en een plan wilde maken voor de kinderen. Ik ben blij dat we tot een oplossing zijn gekomen." Ze nam Indy over van Liam. "Jij hebt wel lekker geslapen,hoorde ik. Gezellig bij Oom Riley."

Nora

"Dan zou ik het liever nog even voor ons zelf houden tot het zo ver is en iedereen dan op een leuke manier verassen met de aankondiging van nog een kindje." Finn:"Dan doen we dat. Geen probleem." Nora kuste Hailey terug. Nora keek op naar Tony. "Natuurlijk,lieverd. Heeft papa die meegeven?" Tony knikte. "Zullen we je spijkerman pak dan gaan pakken?" Ze tilde Tony op en liep met hem naar boven. "Wat een gaaf pak, Tony. Zal tante Nora je helpen?" Ze hielp Tony in zijn pak "Super stoer! Kom! Dan gaan we ons klaar maken en gaan we eens kijken of papa en mams Evie al bij het kampvuur zijn." Tony:"En dan ga ik heel veel marshmallows eten." Nora schoot in de lach. "Wordt je dan niet misselijk?" Maar Tony schudde standvastig zijn hoofd.

Thijs

"Ja, maar dit is gewoon gemakkelijk. Dan zit het niet in de weg." Josie:"Maar dit is leuker." Thijs grijnsde. "Kom op, dan gaan we!" Thijs zuchtte. "Ik ook niet en vooral al niet in afwassen." Samen liepen ze naar het kampvuur. Het zag er erg gezellig uit. Thijs zette zijn gitaarkoffer neer. "Dames, heer, blijven jullie in de buurt?" Gezien de kinderen wilde gaan spelen. Thijs ging zitten en keek naar Levi. "Al jaren. Naast dat ik leraar ben. Begeleid ik al jaren Evie tijdens jaar optredens."
moonlight
moonlight
Admin

Bericht van KirstReads zo apr 21, 2024 4:59 pm

Liam
“Ik snap het. Hopelijk slapen we vanavond beter. Ik kan ook wel goed de nachtrust gebruiken. Zullen we morgen even een rustig dagje doen? Misschien kunnen we gaan zwemmen met Indy.” Indy glimlachte. “Ze heeft goed doorgeslapen. Ik heb een paar potje Clever en Keer op Keer met Riley kunnen doen terwijl zij sliepen.” En hij gaf Allie een kus. “Zullen we naar het kampvuur gaan?”

Levi
Levi keek naar de kinderen die aan het spelen waren bij de boomstammen. “Blijf wel waar wij jullie kunnen zien.” En hij luisterde naar Thijs. “Oh was je haar gitarist? Speel je ook wel eens liedjes voor de klas?” Hij keek even naar Juda en de tweeling. “Komen de meisjes en Juda na de vakantie bij jou in de klas?” Evie schudde haar hoofd. “Josie gaat naar een andere groep 3, Juda komt wel bij Thijs in de klas en Charley zit op speciaal onderwijs vanwege haar TOS en slechthorendheid.” Levi knikte begripvol. “Heb je altijd groep 3 gedaan Thijs of ook andere groepen?”

Ethan
“Wie willen er op papa zijn schoot naar het kampvuur rijden?” En drie paar handen schoten de lucht in. “Okee Spiderman klim er maar op.” En hij hielp Tony op zijn schoot. “Emmie ook?” Emmie knikte. “Okee dan ga jij voor Tony zitten. Tony help je mij haar goed vasthouden dan kan Johnny op mijn andere been zitten.” Tony knikte en Ethan tilde Emmie op en hielp toen Johnny op zijn been. “Zijn mama’s en papa Finn ook zo ver?”
KirstReads
KirstReads

Bericht van moonlight zo apr 21, 2024 7:58 pm

Allie

"Ik hoop het ook want ik ben gewoon opgebrand,merk ik. Ik ben blij dat ik de meiden nog niks heb beloofd over Plopsa zodat we inderdaad morgen lekker rustig aan kunnen doen. Zwemmen klinkt als een goed plan." Allie glimlachte. "Fijn dat je heb kunnen vermaken samen met Riley. Ik ben zonblijbday zulke kleine dingen weer kunnen samen nu hij hier is en blijft." Allie knikte. "Ik ben zo ver." En liep met Indy naar beneden. "Zullen we de kinderwagen meenemen? Als ze dan in slaap valt kan ze blijven liggen."

Thijs

Thijs knikte. "Pas nadat we elkaar leerde kennen,hoor. Toen Evie hoorde dat ik kon spelen heeft zij mij erbij gevraagd en van het een kwam het ander." Thijs knikte. "Ze hebben op school een project wat "Muziek in de klas" heet. Dan leren de kinderen kennis maken met muziekinstrumenten en dan speel ik wel eens. Maar spelen voor zes/zeven jarige is toch heel anders dan voor een miljoenenpubliek." En grijnsde even. "Klopt. Jou zoontje komt ook bij mij in de klas. Sem,toch?"
Mirthe:"Sem, ja. Het is zo leuk om te zien dat de jongens nu interesse gaan tonen in lezen,schrijven en rekenen." Thijs knikte. "Straks is het niet meer papa of mama die savonds voorleest maar Sem of Juda. Opeens worden ze dan heel groot." Hij zag Mirthe knikken. "Ja en nee. Op de pabo wilde ik eigenlijk groep 8 doen. Dat heb ik ook gedaan maar toen ik één dag mocht invallen bij groep 3 kwam ik met hele andere energie thuis. Ik vond die dag veel leuker dan in groep 8 en ben toen het jaar daarop geswitcht. Zins dien sta ik voor groep 3. Maar ik zou eerlijk gezegd ook niet anders willen."

Nora

"Wauw! Vet cool pak, Tony.",hoorde ze haar zoontje zeggen. Nora haalde een hand door het haar van Johnny. "Jij ziet er ook vet stoer uit hoor in je pokemon onesie." Nora knikte. "Wij zijn er klaar voor." Emmie:"wroem wroem" Nora schoot in de lach. "Ja, we gaan al. Maar aan zeg je dan als iedereen aan de kant moet?" Emmie:"toet,toet." Nora kwam niet meer bij van het lachen. Ze schoot eern foto van het viertal. Even droomde ze weg bik het idee dat than straks wel hun eigen drie kindjes op schoot had zitten. Finn:"Hou jullie vast,hè. Papa Finn gaat duwen. 1,2,3!"
moonlight
moonlight
Admin

Bericht van KirstReads zo apr 21, 2024 9:18 pm

Liam
“Ik denk dat het voor de meiden ook goed is om een rustig dagje te hebben met Thijs en Evie. Laten we anders kijken of we overmorgen naar Plopsa kunnen.” Liam knikte. “Ik vind het leuk om weer met Riley te kunnen zijn. Zijn nuchterheid heb ik wel gemist en hij is zo lief met Thomas.” Liam dacht even na. “Dat is geen gek idee om de kinderwagen mee te nemen.” En hij gaf Indy aan Allie en liep naar beneden om de kinderwagen uit te klappen. “Zo Indy haar koets is gereed.”

Evie
“Ja toen je zei dat je gitaar speelde had ik in overleg met mijn pa gevraagd of je onze gitarist mocht worden. Alex stopte toen omdat hij geen tijd had vanwege zijn studie of zo. Ik weet het niet goed meer.” Evie wreef even over haar buik en keek naar Thijs. “Je bent wel eens gevraagd om in een andere groep te staan maar groep 3 past gewoon bij jou. Ik ben benieuwd hoe Juda het gaat vinden om les te krijgen van oom Thijs.”

Ethan
Ethan was blij dat Finn hem wilde duwen. “Zo kom hier gaan we dan.” Na een tijdje kwamen ze eindelijk bij het kampvuur. Hailey tilde Emmie op omdat Tony naar zijn vader en mama Evie wilde rennen. Ethan zette Tony op de grond en die rende inderdaad op Evie en Thijs af. Johnny bleef lekker zitten en kroop tegen Ethan aan met een duim in zijn mond. “Zit je lekker jongen?” Johnny knikte. “Knuf met papa Eth.” Zei hij. Ethan gaf hem een kus op zijn hoofd. “Hou van jou.” Zei hij. Hij keek even naar Finn. “Kun je wat dichter naar Evie en Thijs rijden? Dat is wat makkelijker om alles te overzien.”
KirstReads
KirstReads

Bericht van moonlight ma apr 22, 2024 3:52 pm

Allie

Allie knikte. "Ook dat! En ik heb eerlijk gezegd ook geen zin om als een zombie rondt te lopen. Ik had het plan met Evie vanmorgen besproken en die vond het heel lief dat wij dit met de meiden in hun plaats wilde doen. Ik heb alleen niet verteld dat wij hun daar in tegen naar de spa sturen. Ik heb wel gezegd dat ze tijd moest vrij maken voor een tijd samen met Thijs." Allie knikte. "Hij heeft zich echt ontpopt tot papa. Het enge is alleen dat hij nu niet alleen op pa lijkt maar ook nog zo klinkt. Vond die toch wat minder leuk.." en schoot in de lach bij de herinnering aan eerder die dag. Allie volgde Liam met Indy naar beneden. "Haha. Nou als een prinsesje gedraag je je wel af en toe ja." Ze zette Indy alvast in de buggy. "Zo, mama nog even de schoenen en jas aan. Dan kunnen we gaan."

Thijs

"Ja, zoiets! Het komt er op neer in elk geval dat jij mij erbij vroeg nadat je overlegd had met Joey. Hadden we ook nooit bedacht toen ik je aansprak tijdens die première. Vond Allie mij nou niet in eerste instantie een engerd vanwege mijn aanpak?" "Dat vind ze nog steeds!",hoorde hij plots achter zuch en draaide zichbom naar Allie en Liam met Indy in de buggy. "Oh, dat lieg je. Jij vind mij stiekem je leukste zwager." Allie:"Ik hou wijselijk mijn mond nu." Mirthe:"Oma Mirjam heeft ook altijd les gegeven aan groep 3." Thijs knikte. "Me too. Er eerst maar eens instappen dat het op school toch echt meester Thijs is." Thijs zag plots Tony op hun af komen rennen. Hij ving zijn zoontje op en slingerde hem rond. "Dag boef. Is het nog steeds leuk bij je ooms en tantes?"

Finn

Finn duwde de rolstoel naar het kampvuur. Het kostten hem wel wat kracht met drie kinderen extra en alle hobbels in de erg maar het was gelukt. Tony stapte meteen af en rende naar zijn ouders. Finn knikte en duwde de rolstoel nog wat verder. Vervolgens plofte die uitgeput op ern boomstronk. "Hèhè! We zijn er!" Zijn neefje en nichtje kwamen op hem afgerend. "Oom Finn! Kom je mee spelen?" Finn zuchtte diep. "Ik kom eraan. Ga maar alvast." En stond weer op.
moonlight
moonlight
Admin

Bericht van KirstReads ma apr 22, 2024 6:32 pm

Evie
Evie grinnikte. “Klopt maar toen stuurde je mij allemaal lieve dm’s en draaide Allie wel een beetje bij.” Evie aaide Tony door zijn krulletjes. “Jaa heel leuk! Kijk mama Eef ik ben Spiderman!” En hij maakte webbewegingen met zijn vingers. “Ooh je bent een hele stoere Spiderman.” Ze keek even naar Josie en Charley die naar hun toe liepen. “Tony wil je met ons bij de boomstammen spelen?” Tony schudde zijn hoofd. “Ik wil knuf bij papa en mama Eef.” Josie knikte en liep weer naar Juda en Junia toe.

Ethan
Ethan keek even naar Finn. “Lieverd kom eerst eens even rustig weer bij. Die redden zich wel even met hun neefjes en nichtjes.” Hij snapte dat het voor Finn vermoeiend was om hem te duwen. Emmie had zich lekker tegen Ethan aan genesteld en keek Finn met haar blauwe ogen helder aan. “Ik denk dat Emmie even met je wilt knuffelen.” Johnny was lekker aan het spelen met Charley en Josie. Hij keek even naar Owen en Manu. “Gefeliciteerd he jongens met jullie verloving, jij en Mirthe ook Levi!”
KirstReads
KirstReads

Bericht van moonlight di apr 23, 2024 4:45 pm

Allie

"Dat is wel waar. Ik had gewoon even tijd nodig om te zien dat Thijs geen kwaad in de zin had. Ik was wat huiverig nadat wat je mee had gemaakt met Jim." Ze kreeg de naam maar moeilijk over de lippen. "Ik wilde gewoon niet dat iemand misbruik zou maken van je bekendheid. Gezien er genoeg mannen en waarschijnlijk ook vrouwen alleen maar met je zouden willen omgaan om zelf er profeit van te hebben."
Ze sloeg een arm om Thijs heen. "Maar we houden van je hoor,Thijs." Thijs:"Oh, toch wel.",grapte die en stak plagend zijn tong uit. Allie bekeek de neefje. "Wauw! Super stoer hoor, Tony."

Finn

Finn keek achterom naar de kinderen maar die leken al geen eens meer door te hebben dat hij niet achter hun aan was gekomen. Snel ging die die zitten. "Hehe, dit is toch beter. Drie kinderen en over een kuilen weg duwt niet zo heel gemakkelijk." Finn tilde Emmie over. "Dag, liefje." Emmie klemde haar armpjes stevig om zijn nek "Oh, ja even lekker knuffelen." Finn knikte."Jaa,gefeliciteerd! Super leuk. Ik ben oprecht heel blij voor jullie allemaal. Ik hoorde Juda iets zeggen over dat Manu ren plannetje met hun had bedacht ofzo.. maat ik werd er niet heel wijs uit."
moonlight
moonlight
Admin

Bericht van KirstReads di apr 23, 2024 8:32 pm

Evie
Evie knikte. “Dat is zo. Maar Thijs en ik volgde elkaar al een tijdje op social media. Maar ik snap dat je in bescherming wilde nemen hoor Allie.” En ze knuffelde haar zus. Tony keek naar zijn tante. “Ikke stoer!” Riep hij uit en hij klom van Thijs zijn schoot en ging tussen Evie en Allie in zitten. Evie haar blik ging naar Thijs zijn telefoon die oplichtte. “We hebben mail schat. Zou het het ziekenhuis zijn?” Ze zouden na de vakantie aan de slag gaan met Charley haar implantaat en daarvoor zouden ze nog een gesprek hebben.

Manu
“Ik heb inderdaad Juda en Junia meegenomen in mijn complot. Ze moest ons wakker maken en ik wist dat Owen eerder zou gaan dan ik. Ik ken hem langer dan vandaag dus ik wist dat hij die kleine pannenkoeken wilde gaan bakken. Dus ik heb van tevoren de ring in het mixpakket gedaan. En zo kwam het eigenlijk. Het was een goede samenloop van omstandigheden.” Manu gooide nog een blok op het kampvuur en ging zitten. “Zullen we zo eens beginnen met de marshmallows?”
KirstReads
KirstReads

Bericht van moonlight wo apr 24, 2024 10:15 am

Thijs

"Ik snap Allie wel. Ik zou na zoiets ook niet de eerste beste jongen vertouwen,die contact zoekt met mijn zus. Maar gelukkig is het goed gekomen." En hield Evie haar hand vast. Allie:" Ik ben blij dat jullie elkaar weer hebben gevonden naar de storm." Thijs knikte dankbaar. "Dat ben je zeker." Thijs haalde zijn mobiel uit zijn zak. Hij moest moeite doen om niet te vloeken waar Tony bij was. "Wat heeft dit nou weer te betekenen?" Hij keek naar Tony. "Tony, wil jij je grote zussen roepen zodat we lekker marshmallows kunnen eten?" Hij wachtte tot dat Tony was weg gehuppeld. "Wat een mafkees! Die gek van een Jim stuurt een verzoek tot bezoek om de meiden te kunnen zien. Wat denkt die zelf? 1. Hij dwong de zwangerschap op door je te drogeren. 2. Hij bezorgde je bijna een miskraam en dan ben ik nog niet begonnen over het feit dat hij Riley pillen gaf. De laatste die in de buurt komt van Josie en Charley is hij!"

Finn

"Ah, zo super lief. Ze zouden het wel helemaal geweldig hebben gevonden dat hun ooms gaan trouwen en dan ook nog eens mama met Levi. Laatst zei Junia al dat ze hoopte dat je met Levi zou trouwen, zus." Hij zag Mirthe knikken. "Even een heel andere vraag. Vragen jullie meteen adoptie aan voor Juda en Junia?" Mirthe:"Het liefst pak ik Jonah af maar dat gaat nog niet zo makkelijk. Hij keurt nooit goed dat ik hem voor de rechter sleep." Finn baalde zijn vuisten. "Elke man kan vader worden maar hij verdiend het niet om papa te zijn." Het bleef even zwijgzaam stil. Mirthe:"Goed idee. Levi wil jij de kinderen roepen?"
moonlight
moonlight
Admin

Bericht van Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 13 van 22 Vorige  1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 17 ... 22  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: