Our Home, Our Place
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

De Grote Reunië

3 plaatsers

Pagina 5 van 9 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Ga naar beneden

De Grote Reunië - Pagina 5 Empty Re: De Grote Reunië

Bericht van moonlight zo okt 02, 2022 11:17 am

Guusje

"Staat je erg goed,Fenna.",zei ze wel gemeend. Vervolgens was ze gaan zitten. Had een drankje genomen en was in gesprek geraakt met de andere. Tot dat Fenna James haast ontvoerde.
Ze probeerde mee te krijgen wat er allemaal aan de hand was, maar zat te ver uit het zicht. Terwijl ze opstond om polshoogte te gaan halen viel haar blik op Bram zijn tekening, die duidelijk beter zicht had gehad op de ontmoeting tussen Emile en James.
"Oh wauw, Bram. Die is heel gaaf. Moet je straks aan James geven, dat zou die zeker waarderen. Al snap ik nog steeds niet helemaal wat hier aan de hand is. Ik ga polshoogte halen. Loopt er iemand mee?" Ze voegde zich bij de groep waar James stond.
Ze zag meteen James de blik naar haar gaan. "Wat? Kijk mij niet aan. Ik weet geen eens wat hier aan de hand is."

James

James keek stomverbaasd van Fenna naar Emile en vervolgens naar Layla. Hij begreep er niks meer van. "Maar jij.. je zei dat Emile je huisgenoot was." Hij richtte zijn blik weer op de jongen voor zich. "Waarom heb je niks gezegd?" Al had die waarschijnlijk never nooit de link gelegd. James beet op zijn lip. Hij voelde zich vreselijk ongemakkelijk. "Uhh, ik weet niet. Ik wil het feestje niet verstoren. Het gaat immers om de babyshower voor Layla."
moonlight
moonlight
Admin

Aantal berichten : 2973
Registratiedatum : 28-07-15
Leeftijd : 31

https://ourhomeourplace.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht van KirstReads ma okt 03, 2022 8:40 pm

Finn
Finn keek naar Emile en James. Hij vond het mooi om te zien. Alleen wist hij zelf niet hoe zij elkaar kende het zag er in elk geval uit dat ze elkaar voor het eerst zagen. Hij keek naar Bram. “Ja volgens mij ontmoeten ze elkaar voor het eerst. Het fijne weet ik er niet van. Ik weet wel dat ik Layla niet meer zo heb zien glimlachen. Al straalt ze nu ook wel meer vanwege de zwangerschap. Maar merkte dat ze wat somberder was toen het contact met Emile wat minder was.” Nou wist nog niemand dat hij Layla vandaag ten huwelijk zou vragen, behalve Lydia en Bram zij wisten dat hij vandaag op zijn knieën zou gaan.

Emile
Emile keek naar James. Waarom hij had niks had gezegd? Dat was een zeer goeie vraag. “Ik wist niet dat je naar dezelfde babyshower zou gaan en het moest ook nog een verrassing blijven voor mijn zusje dat ik er zou zijn.” Hij sloeg zijn armen om Layla heen. Hij keek haar aan, herkende de blik in haar ogen. Zwijgend keek hij haar aan in de hoop dat ze zou begrijpen dat hij het haar later nog wel zou uitleggen. Hij keek even naar James. Natuurlijk wilde Emile hem beter leren kennen. “Niet alle gasten zijn er al dus ik stel voor om een stukje te lopen?”
KirstReads
KirstReads

Aantal berichten : 2909
Registratiedatum : 20-10-17
Leeftijd : 29

Bericht van femmie vr okt 07, 2022 6:02 pm

Fenna Roos Klok
Er werd in ieder geval iets gezegd door James en Emile. Eindelijk! Fenna haakte haar arm in die van Guusje toen ze erbij kwam staan. “Nou kijk, Emile hier is mijn roomie en mijn collega. Die zit al dagen met een glimlach van oor tot oor op zijn telefoon te kijken en zegt vervolgens dat het ‘niemand’ is, terwijl ik goed weet dat het om onze eigen James hier gaat.” Zei ze en wees de twee mannen één voor één aan. “En nu ontmoeten ze eindelijk elkaar voor de eerste keer.” Ze keek naar de verwarring van James en grinnikte eventjes. “Ik heb niks gezegd, zodat jullie elkaar op een luchtige manier, zo min mogelijk gespannen, konden ontmoeten.” Er kwam een hoog, vrolijk geluidje uit haar mond toen ze de woorden van Emile hoorde. “Ja, James zou het heel leuk vinden om een stukje met je te gaan lopen.” Gaf ze antwoord voor James.

Bram de Leeuw
Bram keek op toen Guusje aan kwam lopen. “Dankjewel. Deze is niet voor James, maar ik zal hem thuis nog eens natekenen. Dat zal hij vast wel leuk vinden ja.” Zei hij vrolijk. Hij vond het leuk dat zijn vrienden zo reageerden op zijn tekeningen. Dit was de eerste keer dat hij daar echt iets van had laten zien. Hij zou ze thuis eens een keer zijn boeken laten zien. Hij hoorde wat Finn over zijn vriendin zei. “Ja, dat is helemaal geweldig. Je kunt het op afstand zelfs nog zien.” Zei hij. Het was mooi geweest hoe de ontmoeting tussen Emile en Layla na al die jaren zich had uitgespeeld. “Hoe gaat het met jou?” vroeg hij, terwijl hij subtiel probeerde te hinten naar het aanzoek. Gelukkig was Guusje alweer weg en kon hij het niet makkelijk verklappen.
femmie
femmie

Aantal berichten : 332
Registratiedatum : 07-06-20

Bericht van moonlight wo okt 12, 2022 9:41 pm

Guusje

"Oh... Maar als je dat wilt doen ben je alsnog een held. James gaat dat zeker waarderen. Ik laat je verder tekenen." En vervolgens was ze gaan kijken wat er aan de hand was bij James en de rest.

Guusje keek vol ongeloof van Fenna naar de twee jongens. Ze moest wel lachen om haar uitleg. "Oh je bedoeld die zogenaamde iemand die vanmorgen vroeg nog aan net appen was met James. Die hij al tijden wilde ontmoeten maar elke keer verzint meneer toch smoesjes om het niet te doen dat ik vanmorgen zijn telefoon heb afgepakt om maar eens een date te regelen. Maar dit is veel gaver. Dit had ik zelf niet kunnen bedenken of dromen." Ze keek Fenna aan. "Ik doe alleen nu wat stappen naar achter voordat James ons vermoord."

James: "Uh, oké..." Hij had eigenlijk geen inbreng meer doordat Fenna al voor hem antwoordde. Hij liep wat van de groep af en wachtte op Emile. Iets verder blijf Hij opnieuw staan. "Ik besef nog steeds niet helemaal wat er zojuist is gebeurd. Dat je hier echt staat. Het voelt alsof ik elk moment kan ontwaken uit een droom."
moonlight
moonlight
Admin

Bericht van KirstReads do okt 13, 2022 9:29 am

Finn
Hij keek even naar de tekening en keek toen naar Bram. Hoe het met hem ging? Hij was super gespannen. Hij zou na vijf jaar op zijn knieën gaan en hopelijk ging alles volgens plan. Ook deed ie het lichtelijk in zijn broek omdat hij haar ten huwelijk ging vragen tegenover al zijn vrienden. Vijf jaar geleden had hij haar in het Spaans om verkering gevraagd, nu zou hij haar in het Spaans ten huwelijk vragen. “Uhm als je het echt wilt weten ik voel mij gespannen. Ik hoop gewoon niet dat ik haar de verkeerde vraag zou stellen, dat ik haar door de zenuwen in het Spaans ga vragen of ze goed gepoept heeft of zo.” Hij bloosde lichtjes. “Niet dat mijn Spaans zo slecht is al is het wel veel slechter dan die van haar of haar familie.”

Emile
Emile keek Fenna nog even veelbetekenend aan voordat hij met James een stukje ging lopen. Ze moest niet in haar hoofd gaan bedenken dat er gekust zou worden. Wat voor Emile begon als app contact was nu naar een echt gesprek gegaan. Iets wat hij doodeng vond. Hij slikte. “Si ik heb ook het gevoel dat ik droom. Vooral omdat ik en jou en mijn zusje eindelijk weer zie.” Hij keek even naar Layla en toen weer naar James. “Dus..” wat moest ie nou zeggen? Hij kon zichzelf wel voor zijn hoofd slaan. “Hoe ken jij Finn en Layla?” Misschien niet de meest romantische vraag maar je moest ergens beginnen.

Inge
Inge had alles een beetje van een afstandje gevolgd. Ze wilde zich niet teveel mengen in de groep. Haar blik ging naar Fenna. “Kleine stiekemerd maar wel een romantische stiekemerd.” Ze sloeg een arm om haar vriendin heen. “Kom dan laten we de tortelduifjes met rust. Wil je wat drinken? De dranktafel staat daar.” En ze wees naar een tafel verderop in de tuin. Haar blik ging even naar Vik. Ze vond dat ie zich wat afzijdig hield. “Ik ga even naar Vik ben zo terug.” Ze liep richting Vik en bleef naast hem staan. “Leuk om je weer te zien. Hou je het een beetje uit bij Bram?”
KirstReads
KirstReads

Bericht van femmie zo okt 16, 2022 8:29 pm

Bram de Leeuw
Bram glimlachte naar Guusje. “Niet tegen hem zeggen hoor.” Zei hij. Hij glimlachte bij het zien van de zenuwen van Finn. Dat was maar goed ook. Dat betekende dat dit echt iets was wat hij wilde. “Dat is ook niet gek dat het slechter is als het Spaans van haar familie. Zou een beetje vreemd zijn.” Zei hij lachend. “Maar dat komt wel goed. Jullie zijn een leuk stel samen. Dat loopt wel los.” Zei hij.

Fenna Roos Klok
Ze kreeg een complimentje van Inge en glimlachte, al voelde ze ook dat ze lichtjes bloosde terwijl ze een arm om haar heen kreeg. “Nou ja, ik vond het wel leuk om het zo te doen. Volgens mij hadden ze allebei het duwtje wel nodig.” Fenna lachte om wat Guusje zei. “Nou, dan hebben ze nu geen andere keus.” Zei ze simpelweg tegen Guusje toen ze hoorde van James zijn geapp. Ze schoot in de lach bij de opmerking dat James Guusje nog wat aan zou doen. “Geen zorgen. Dan moet hij eerst nog door mij heen.” Ze was immers niet zomaar een militair meer. Nee, ze was voortaan aan het trainen om niet alleen achter haar computertje te zitten en drones of wat dan ook te besturen. Ze had het haar vrienden (en zelfs Emile) nog niet verteld, maar de volgende missie die ze mee in het buitenland mocht draaien, zou ze ook daadwerkelijk mee het veld in gaan. Ze zag de blik die ze van Emile kreeg en gebaarde hem dat hij vooral het initiatief moest nemen. Hij was immers dapper genoeg!
femmie
femmie

Bericht van moonlight do okt 20, 2022 7:02 pm

Vik de Koning

Vik had zich wat afzijdig gehouden. Of eerlijk gezegd was die een beetje in gedachten gezonken. Hij schrok dan ook op toen Inge hem aansprak. "Oh, hoi. Ik had je helemaal niet gezien, sorry. Jou ook. Alles goed met jou en je dochtertje?." Hij probeerde de naam te herinneren maar gezien Vik een kluns was in het onthouden van namen koos die voor de veiligste optie. "Oh. Ja hoor. Ik ben allang blij dat hij mij een dak boven me hoofd wilde bieden. Daarbij is Bram vaak aan het werk en ik heb zo door de week mijn therapieën dus echt op elkaar lip zitten we niet. Zijn oma is ook een schat, alleen ze maakt me continue in met spelletjes. Net nog voor dat we hier heen gingen maakte ze mij in met rummikub." Hij moest er zelf een beetje om grijzen.

Guusje van Kerken

Guusje schudde de hoofd. "Liever jij dan ik. Maar blij dat die twee elkaar nu eindelijk hebben ontmoet en ja ze moeten nu wel anders wordt het wel erg akward." Guusje ging snel achter Fenna staan. "Ach. Gelukkig mijn eigen bodyguard."
Ze besloot met de andere mee terug naar de rest te lopen.
Onderweg haalde ze nog een drankje. "Ik hoop dat de klik tussen Emile en James ook in het echt overslaat. Ik gun James gewoon een nieuwe liefde. Gezien zijn vorige relatie zo rot uitging."

James de Jong

James knikte. Hij stopte zijn handen in zijn zakken van zijn vest, om zich een houding te kunnen geven. "Dat snap ik. Ik wist niet dat Fenna wat van plan was anders had ik je meer tijd met je zusje gegeven. Zeker gezien je mij vertelde dat jullie elkaar al een tijd niet gezien hebben. Maar ik denk dat ze je nu terug heeft je niet meer laat gaan en jullie nog veel tijd samen gaan doorbrengen." Hij glimlachte even naar Emile. "Ja, misschien moet ik dat inderdaad maar even uitleggen. Finn is een vriend van vroeger van school. Zo ken ik ook Fenna en de andere. Zins de reünie van school hebben we weer contact en spreken we geregeld met elkaar af. Zo heb ik Leyla leren kennen."
Al pratende liep die verder. "Er klaar voor om oom te worden?"[/b]
moonlight
moonlight
Admin

Bericht van KirstReads di okt 25, 2022 6:23 pm

Finn
Finn keek hoe Leyla in de watten werd gelegd met allerlei cadeautjes voor de baby. Hij bedankte iedereen voor de cadeautjes. Vanuit zijn ooghoeken zag hij Maria aan komen met de taart, dit was zijn teken. Hij stond op en keek toe hoe Maria de taart in het midden zette met het doosje waar de ring in zat niet naar Leyla gericht. Finn die sloeg lichtjes met zijn vorkje tegen een glas. “Uhm mag ik even jullie aandacht. We vinden het heel leuk dat jullie hier allemaal zijn. Deze dag is nu al bijzonder.” Hij knikte even naar Emile en James die aan de andere kant van Leyla zaten. “En het wordt alleen nog maar bijzonderder want..Lieve Leyla. Zes jaar geleden ontmoette wij elkaar in Spanje. Jij was een stagiair en ik werkte er al een tijdje. Voor mij was het liefde op het eerste gezicht. En bij jou duurde het wat langer voor je zag wat voor een knappe en leuke man ik was.” Hij grinnikte. “Maar je stal mijn hart en je bent daar nooit meer uit weggegaan. Toen we er achter kwamen dat we een kindje verwachtte besloten we om naar Nederland te emigreren om daar een toekomst op te bouwen. Het is mooi om te zien hoe jij werd opgevangen in mijn vriendengroep. En ik ben er ook dankbaar voor dat je broer dit moment mee mag maken. Lieve schat je bent de mooiste bloem die ik ooit gevonden heb, jij bent de zon in mijn leven met je stralende glimlach, je bent mijn alles en ik wil je daarom wat vragen.” Hij pakte het doosje van achter de taart en ging op zijn knieën zitten. “Mi amor, te casarías conmigo?” Hij vroeg in het Spaans of ze met hem wilde trouwen.
KirstReads
KirstReads

Bericht van femmie do okt 27, 2022 10:42 am

Fenna Roos Klok
Fenna liep naar James en Emile toe toen ze terug waren van hun wandeling. Ze sloeg haar armen om hen heen. “Dus, hoe is het met dit liefdeskoppel?” vroeg ze vrolijk. Ze keek Emile aan. “Seguro que lo besaste?” vroeg ze aan hem. Ze wilde gewoon weten of er nog gekust was. Handje vast gehouden misschien? Een date afgesproken. Ze keek op toen ze getingel tegen glas aan hoorde en liet de twee mannen los. Ze draaide zich om en keek naar Finn, die de aandacht had gevraagd. Ze greep Emiles hand vast toen ze door had wat er gebeurde en kneep er zachtjes in uit enthousiasme. Ze had al vanaf de ‘lieve Leyla’ door wat er stond te gebeuren. Ze hupste op en neer terwijl ze af wachten wat de reactie van Leyla was.

Bram Stevens
Bram had een paar tekeningen gemaakt en had zich daarna mee in het feest gestoken, terwijl hij Veerle nog steeds een beetje ontliep. Hij snapte gewoon niet helemaal wat hij voelde. Veerle was speciaal en dat maakte hem bang. Hij dacht nog veel te vaak terug aan die kus. Zelfs nu, zijn wangen kleurden helemaal rood en een klein glimlachje kwam op zijn gezicht. Hij nam een slok van zijn biertje, terwijl hij met Vik en Inge stond te praten. Toen hij het getingeld van Finn tegen het glas aan hoorde, greep hij gelijk zijn tekenblok er weer bij om een nieuwe pagina te openen. Hij nam een beetje afstand om zo snel mogelijk nieuwe schetsen te maken. Hij wist immers maar al te goed wat er ging komen.

Leyla
Leyla had het erg naar haar zin op het feestje. Niet alleen leerde ze zo toch Finns vrienden wat beter kennen, maar ze voelde zich ook heel geliefd op deze manier. Haar broer was er ook weer en ze vond het al helemaal geweldig om te zien hoe hij hier zichzelf kon zijn. Ze zou binnenkort nog wel eens wat met James afspreken om te zien hoe de crush van haar broer nou eigenlijk echt als persoon was. Ze werd afgeleid door haar knappe vriend die op zijn glaasje tikte. Oh speech! Leuk! Ze vond zijn woorden zo lief! Ze staarde dan ook verliefd naar hem. Pas toen hij op zijn knieën ging en ze het doosje zag, had ze door wat er gebeurde. “¡Ay dios mío! ¿En serio?” Riep ze geschrokken en vrolijk uit. “¡Pero por supuesto que quiero casarme contigo!” In tranen vloog ze haar verloofde om zijn nek en kust ze hem. Nee, dit had ze absoluut niet zien aankomen.
femmie
femmie

Bericht van moonlight vr okt 28, 2022 8:49 pm

James

James was met Emile inmiddels terug gelopen naar de rest van de groep. Ze hadden even de tijd gehad om met elkaar te praten. Al was het nog wat ongemakkelijk geweest. Ze waren nog niet terug of Fenna kwam al polshoogte halen. "Prima en geen idee wat he zegt maar wat er is tussen Emile en mij dat is tussen ons en aan ons om uit te zoeken hoe dit verder uitpakt. Daar hebben we jou bemoeienis niet bij nodig." En ging vervolgens bij de rest zitten. Hij zat net toen Finn de aandacht opeiste. Hij was benieuwd wat er ging komen. Hij vond het aanzoek van Finn heel lief en tevens dapper. Dapper dat hij het durfde om te doen waar iedereen bij was. Maar blij dat die hier deel van mocht uitmaken.
"Gefeliciteerd! Hier moet op gedronken worden."
moonlight
moonlight
Admin

Bericht van KirstReads do nov 03, 2022 4:57 pm

Finn
“En of ik serieus ben. Ik ken geen betere levenspartner dan jij.” Hij was blij dat ze ja had gezegd. Hij wilde met haar oud worden dat wist hij eigenlijk al toen ze elkaar ontmoette. Hij tilde haar voorzichtig op en gaf haar een liefdevolle kus. “Ik hou van je mi amor, ik laat je nooit meer gaan. Jij bent mijn wereld, mijn alles.” Fluisterde hij in haar oor. Hij zette haar weer op de grond en keek naar zijn vrienden. Finn had het heel spannend gevonden om Leyla ten huwelijk te vragen waar iedereen bij was maar hij wilde dit moment met niemand anders delen dan met zijn vrienden. Hij kuste Leyla en sloeg zijn arm om haar heen. “Zullen we de taart aansnijden?” Het was een roze babytaart, ze kregen immers een meisje.

Emile
Emile keek even naar Fenna. Of er al gekust was? Hij hield echt veel van Fenna als zijn bestie maar deze vraag voelde toch een beetje akward. Emile en James hadden elkaar nu pas in het echt ontmoet tuurlijk kwam er nu nog geen kusmoment. Sowieso zou Emile dat niet in het openbaar doen. Zijn eerste kus moest speciaal zijn. “Fenna..ik vind het heel lief dat je zo blij voor ons bent maar James en ik weten zelf nog niet eens wat dit gaat worden. Online hebben we heel leuk contact maar hoe dat in het echt zou gaan weten we nog niet.” Hij gaf haar een knuffel. “Ik ben een grote jongen.” Zei hij broederlijk en gaf een kus op haar voorhoofd. Hij keek toe hoe Finn op zijn knieën ging en dat Leyla ja zei. Hij sprong blij omhoog. Emile gunde zijn zusje dit zo erg. Hij stond op en knuffelde zijn zusje liefdevol. “Felicidades mi hermana.” En kuste haar op beide wangen. Ook Finn omhelsde hij. Hij ging weer tussen James en Fenna in zitten en veegde even zijn tranen weg. Hij was oprecht blij voor zijn zusje, hij hoopte dat zijn ouders naar de bruiloft zouden komen en dat hij ook ooit die liefde vond die Finn en Leyla voor elkaar voelde. Met een schuin oog keek hij naar James, misschien was hij die liefde wel.

Inge
Inge glimlachte naar Vik. Ze dacht even na over de vraag. Zou ze eerlijk zijn en zeggen dat het echte klote ging of zou ze het verbloemen? Zijzelf had eerlijkheid hoog in het vaandel en kon dus absoluut niet tegen liegen. “Met Julia is alles goed. Ze groeit hard en heeft het goed naar haar zin op de peuterspeelzaal. Thuis heeft alleen last van de peuterpuberteit.” Ze zuchtte diep. “Met mij eerlijk gezegd wat minder. Juf zijn, alleen een kind opvoeden valt niet mee. Daarbovenop komt nog dat uhm…” ze slikte eventjes. “Dat mijn ex de voogdij aan het aanvechten is. Hij wilde toen ik net zwanger was dat ik abortus zou plegen en nu ze drie is wilt hij opeens een rol in haar leven hebben. En hierdoor heb ik ook nog eens gesprekken met mijn advocaat en ben ik weinig thuis. Julia vindt dat niet leuk wat helemaal begrijpelijk is.. Ik moet gewoon op zoek naar een vaste oppas en niet de ene keer mijn moeder en dan de andere keer mijn tweelingzus.” Ze bloosde. “Sorry ik moet jou hier helemaal niet mee opzadelen. Het is gewoon allemaal eventjes teveel.” Ze had met Fenna er veel contact over maar doordat ze daarnet somber weg ging van huis zat het haar heel erg dwars. Ze keek op toen Finn op zijn knieën ging voor Leyla. Ze klapte mee toen Leyla ja zei. Ze was oprecht blij voor het paar.
KirstReads
KirstReads

Bericht van femmie zo nov 06, 2022 12:20 pm

OOC: Skip naar spelavond, twee weken later.

Lydia Koster
Lydia had haar moeder als oppas geregeld voor de kinderen. Samen met haar verloofde zat bij Inge thuis. Ze had een lekkere stoel uit gekozen waar ze met haar buikje comfortabel kon zitten. Ze zat zelf aan de cola, terwijl haar verloofde genoot van een biertje. Leyla zat vlakbij en met zijn tweeën waren ze zwangerschapsverhalen aan het delen. Haar verloofd kon het allemaal maar moeilijk volgen, al deed hij zijn best om zoveel mogelijk in het Nederlands met iedereen mee te praten.

Noah Meijer
Het was allemaal wel gezellig enzo. Zulke avonden moesten er natuurlijk ook zijn. Noah had zijn arm om zijn vriendin heen geslagen en gaf haar af en toe een kusje, terwijl hij aan zijn biertje zat. Hij wilde wel eens een keer dat er wat meer spanning in kwam te zitten. Hij, net zoals een paar anderen, hadden namelijk ook al lang in de gaten dat er genoeg spanningen tussen bepaalde vrienden zaten die toch wel eens eventjes wat meer naar buiten moesten komen. “Oke!” zei hij luid, om natuurlijk een beetje de aandacht te kunnen vragen. “Laten we een spelletje doen.” Zei hij, waarna hij een slok van zijn bier nam. “Fenna, doen durf of waarheid?” vroeg hij, waarna hij het meisje aan keek.

Bram Stevens
Bram zat op een stoel, net een beetje van de rest af. In eerste instantie had hij ervoor gezorgd weer zo ver mogelijk van Veerle af te zitten. Er waren al weken voorbij gegaan en hij vond het juist steeds ongemakkelijker worden. Hij had ondertussen immers door dat hij juist hele belangrijke gevoelens voor haar had, maar had hier niemand over verteld. Zelfs Vik niet. Hij wist dat hij op zijn slaapkamer al een schetsboek had liggen met heel veel schetsen van Veerle en Veerle met haar dochter er in. Hij wist alleen niet wat hij met al die gevoelens moest doen. Hij wilde niet degene zijn die iemand dichtbij liet komen en die dan afstoot. Al helemaal niet met zo’n baan als die hij had. Hij probeerde zich dan ook een beetje achter zijn eigen biertje te verschuilen toen Noah één of ander kinderachtig spel wilde gaan spelen.

Fenna Roos Klok
Ze waren bij Inge thuis. Fenna vond het helemaal geweldig en was dan ook naast Inge gaan zitten en was gezellig met onder andere Inge aan het babbelen. Ze wist dat ze gevoelens had voor het meisje en dacht dat het ook zeker wederzijds was. Ze keek op toen Noah een spel begon. Natuurlijk moest hij weer bij haar beginnen en uitdagend keek ze hem dan aan. “Laten we rustig beginnen. Geef mij maar waarheid.” Zei ze tegen hem. Noah nam haar uitdaging aan en vroeg haar hoeveel bedpartners ze inmiddels had gehad. Fenna’s gezicht vertrok eventjes. “Je denkt dat ik het bij hou?” vroeg ze aan hem. Ze zette haar cola’tje neer en begon op haar vingers te tellen. “Ik weet het niet precies hoor, maar meer dan 15 in ieder geval. Zowel mannen als vrouwen natuurlijk.” Zei ze bedenkelijk. Ze nam wat nootjes in haar hand en keek de kamer rond. “Oke dan. Volgende.” Zei ze, waarna ze haar schouders op haalde. “Guusje, doen, durf of waarheid?”
femmie
femmie

Bericht van moonlight ma nov 07, 2022 2:14 pm

James

Het was inmiddels twee weken geleden zins James Emile eindelijk had ontmoet. Zins dien spraken ze elkaar nog vaker en zagen ze elkaar ook geregeld. Laatst waren ze op de koffie date geweest die Guusje in eerste instantie op poten had gezet. James was blij dat die nu eindelijk kon uitzoeken waar zijn gevoelens hem zouden brengen. Of die klik die hij voelde ook echt zou uitgroeien tot een serieuze relatie. Hij hoopte het wel, maar wilde niks overhaasten. Vanavond zou die Emile en de andere weer zien. Ze hadden een gezellige avond met zijn alle gepland bij Inge. Noah was inmiddels een spel begonnen. Hij pakte zijn drankje erbij en keek toe waar dit hern ging. Zoals verwacht gooide Noah meteen een genante vraag voor Fenna op. James schudde zijn hoofd. Tuurlijk! Hij had kunnen verwachten dat het zo avond werd. Als zijn beginnende liefde voor Emile maar een beetje met rust lieten.

Veerle

Ze waren net met een spelletje begonnen toen haar telefoon ging. "Speel rustig verder, ik moet deze even nemen." Lily, haar dochtertje logeerde op dit moment bij Lydia. Haar dochtertjes hadden Lily uitgenodigd om te komen spelen en te blijven slapen. Echter gezien ze oo het scherm:"Lydia" las en Lydia vlak naast haar zat hoopte ze dat ze niet gebeld werd met de vraag of ze Lily wilde komen ophalen. Ze nam het facetime gesprek op en zag het blije gezichtje van Lily verschijnen.
V: Hoi schat. Is alles goed?
L: Jaaa. Is heel gezelli, maar we moeten zo gaan slapen dus ik jou nog even bellen om weltrusten te zeggen.
V: fijn dat jullie het leuk hebben. Kus, weltrusten. Mama ziet jou morgenochtend weer als ik je kom ophalen.
V: Is Bram er ook?
Veerle keek even verbaasd. Waarom vroeg Lily specifiek naar Bram. Ze stond maar op en gaf de telefoon aan Bram. "Lily wilde je spreken." Lily:"Hoi Bram. Weltrusten!" En ze wierp hem een handkusje toe.

Guusje

Guusje hield een beetje de telefoon in de gaten. Mees was niet zo lekker geweest vandaag. Hangerig. Met moeite had ze hem in slaap gekregen en bij de oppas achtergelaten. Ze hoopte dat hij gewoon rustig de nacht zou doorslapen maar mocht de oppas bellen dat Mees echt ziek was, dan zou ze uiteraard meteen naar huis gaan. Ze schrok op uit gedachten toen Fenna haar uitkoos voor het spel. "Uhh.. doen maar doen." "Geef een willekeurig iemand een lapdance." Guusje zuchtte en keek Noah geïrriteerd aan. "Je wordt bedankt Noah. Had je nou echt niet gewoon iets kunnen verzinnen als monopoly of ganzenbord." Saaie spellen maar beter dan dit en nou eenmaal het eerste wat in haar opkwam. "Ik heb hier meer drank voor nodig!" Ze dronk haar glas wijn leeg, schonk hem opnieuw vol en dronk deze in een keer leeg. "Oké! Nu krijg je hem terug ook." Uitdagend ging ze voor Fenna staan en gaf de meest slechte uitvoering ever van een lapdance. Ze hoorde om de heen gelach. Snel ging ze weer zitten toen ze klaar was. "Oké! Finn: doen, durf of de waarheid."
moonlight
moonlight
Admin

Bericht van KirstReads di nov 08, 2022 7:16 pm

Inge
Inge zat tussen Fenna en Vik in. Ze was blij dat ze de spellenavond bij haar thuis had geregeld. Haar ruwharige tekkel Semmie zat op haar schoot diep in slaap. Ook Julia was eindelijk in slaap. Het had even geduurd voordat die in slaap was gevallen. Ze hoopte maar dat ze niet wakker zou worden. Ze nam een slok van haar malibu passionfruit cola. Ze zuchtte diep. Inge vond doen, durf of waarheid nooit echt een leuk spel. Maar goed ze zou het wel op zich af laten komen. “Mama?” Hoorde ze een meisje vanuit de woonkamer opening zeggen. Ze keek op en daar stond Julia met betraande ogen. “Kom maar lieverd wat is er?” Ze zette Semmie op de grond en Julia klom op haar schoot. “Ikke enge droom hebben.” Zei Julia snikkend. Inge knuffelde haar stevig. “Waarover?” “Monsters..” Inge kon wel zeggen dat monsters niet bestonden maar in Julia haar wereld bestonden ze wel.

Finn
Finn zat naast Leyla. Zijn blik ging naar de ring om haar linker ringvinger, ze waren sinds twee weken verloofd. Leyla was al druk aan het zoeken naar een jurk. Elke keer als hij even meekeek op haar telefoon was ze wel naar een jurk aan het zoeken en elke keer als ze doorhad dat ie meekeek drukte ze gauw haar pagina weg. Hij nam een slok van zijn honingwhiskey met cola en keek op toen er aan hem gevraagd werd of hij doen, durf of waarheid wilde. “Uhm doe maar waarheid.” Zei hij, het liefst wilde hij geen rare dingen doen waar Leyla bij was.

Emile
Emile zat naast James en voelde zich wat gespannen. Hij vond dit een prima spel om te doen met mensen die hij kende maar deze groep kende hij nog niet zo goed. Hij leerde James steeds beter kennen en Fenna was als een zusje voor hem maar verder kende die eigenlijk niemand. Zenuwachtig nam hij een slok van zijn biertje. Emile dronk niet veel alcohol en als hij dronk dan dronk hij voornamelijk bier. Hij keek even met een schuinoog naar James. Vorige week waren ze op koffiedate gegaan wat echt gezellig was. Zo gezellig dat zijn interesse voor James steeds groter werd. Hij wilde alleen niet dat andere mensen zich er mee gingen bemoeien, dit was iets tussen hem en James.
KirstReads
KirstReads

Bericht van femmie wo nov 09, 2022 6:34 am

Noah Meijer
Noah vond het helemaal geweldig dat andere met het spel door gingen. Ha! Zo werd het nog lekker akward en hilarisch vanavond. Zijn vriendin keek hem beschuldigend aan. “Wat, dit is toch alleen maar leuk?” vroeg hij aan haar, waarna hij haar kuste. Natuurlijk zouden ze, als het aan hem lag, gewoon lief blijven tegenover de nieuwelingen zoals Emile en Jacob. Het was niet de bedoeling dat ze hen ineens weg gingen jagen. “Jaaa!” riep hij iets te enthousiast toen Guusje uitgedaagd werd voor een lap dance. Geweldig! Al helemaal toen ze Fenna koos. Bo naast hem schudde alleen maar haar hoofd en fluisterde Noah in zijn oor dat zij dat vanavond ook gerust voor hem kon doen. Hij grijnsde eventjes naar zijn vriendin. “Daar hou ik je aan.” Zei hij tegen haar.

Bram Stevens
Bram was misschien iets te vaak en te lang naar Veerle aan het kijken. Hij had zelfs eventjes gemist dat ze met een spel bezig waren en Guusje Fenna een lap dance gaf. Hij voelde een lichte blos op zijn wangen komen toen Veerle naar hem toe kwam en de telefoon aan hem gaf. Lily wilde hem spreken? Wat lief! Met de telefoon in zijn hand en een lach van oor tot oor liep hij een eindje van de rest af. Wierp ze hem nu een luchtkusje? Wat een lief ding was Lily ook. “Heb je het een beetje naar je zin daar? Lekker met zijn allen K3 aan het luisteren voor het slapen gaan?” vroeg hij. Hij had Lily al eventjes niet meer gesproken, dus hij zou mooi eventjes tijd rekken voor haar. Al duurde dat natuurlijk niet te lang. “Weltrusten Lily.” Zei hij en gaf haar ook een kushandje terug.

Fenna Roos Klok
Fenna keek lachend toe hoe Guusje een paar glazen wijn naar achter goot toen ze haar opdracht te horen had gekregen. Zijzelf had geen alcohol nodig voor zoiets, maar ze dronk dan ook niet. En met een goede reden, vond ze zelf. Ze had niet verwacht dat Guusje haar zou uitkiezen, maar stiekem vond ze het helemaal geweldig dat zij degene was die een lapdance kreeg. Ze juichte dan ook voor Guusje en moedigde haar op die manier ook een beetje aan. Toen Guusje was gaan zitten, liep Fenna juist naar het meisje toe om haar een knuffel te geven. “Je bent er best goed in hoor.” Fluisterde ze het meisje in haar oor, voor ze weer terug ging naar haar eigen plek en een slok van haar cola nam. Ze keek vrolijk toe hoe het spel weer verder ging. Niet veel later kwam het kindje van Inge binnen en ze glimlachte eventjes. “Monsters? Daar hoef je je helemaal geen zorgen om te maken. Monsters bestaan niet.” Zei ze tegen Julia. “In ieder geval geen monsters onder een bed of in een kast. Er zijn genoeg andere monsters, maar die komen jou niet lastig vallen hoor.” Dat was best een goede poging om het kind gerust te stellen toch? Fenna probeerde in ieder geval te helpen.
femmie
femmie

Bericht van moonlight do nov 10, 2022 7:32 am

Veerle

Veerle had de telefoon aan Bram gegeven en was vervolgens weer gaan zitten. Al probeerde ze wel op te vangen, waarom Lily zo graag met Bram wilde praten. Die twee hadden wat haar betreft maar een vreemde klik gezien ze elkaar hooguit een paar keer hadden gezien.

"Jaaa!", klonk het enthousiast door de telefoon, gevolgd door een driftig hoofdschuddend nee. "We hebben spelletjes gedaan en met de playmobile gespeeld en de smurfen film gekeken."
Lily giechelde. "Trusten, doei doei." Je zag Lily even twijfelen voor ze eigenlijk wilde ophangen. "Wacht! Ik aan jou vergeten te vragen of alles goed met jou is."

Guusje

Guusje schrok een beetje toen Fenna haar na afloop van haar lapdance een knuffel kwam geven. Ze had het niet zien aankomen en voelde dat haar wangen lichtjes rood kleurde.
"Uh.. dank je.",stamelde ze terug uit. Om zich een houding te geven nam ze nog een slokje van de wijn en daagde snel Finn uit, die voor waarheid koos. Mhh... ze moest natuurlijk wel een beetje een leuke vraag verzinnen waarmee ze Finn niet meteen compleet voor schut zette gezien Layla er ook bij was
"Ik weet iets! Finn.. Voor welk beroemd persoon zou je eenmalig homoseksueel worden zodat je met die geen bijvoorbeeld een beschuitje zou kunnen eten."
Echter had ze de vraag nog niet gesteld of Julia, het dochtertje van Inge kwam binnen gelopen. Wakker geworden na een nachtmerrie. Guusje kon zichzelf wel voor de hoofd slaan, zich schamend voor Fenna. Hoe kon Fenna nou zoiets zeggen?!? Maar ze hield wijselijk haar mond gezien Julia nog in de zelfde ruimte was. Al was ze wel van plan Fenna er nog op aan te spreken.

Vik

"Monsters?... Ahh.. Maar daar weet Vik wel raad mee."
Toen Julia binnen kwam lopen en hij hoorde dat ze wakker was geworden na een nachtmerrie herinnerde hij zich plots iets wat zijn moeder vroeger met hem deed. Hij stond op en ging op zijn hurken voor Julia zitten. "Vik was vroeger ook bang voor monsters, niet verklappen hoor. Maar Vik heeft daar een oplossing voor, monsterspray. Ik heb alleen nu mijn geheimen middeltje niet bij mij maar ik zal een beetje maken zodat je vannacht rustig kan slapen en dan beloof ik morgen de spray te komen brengen." Hij kwam weer overeind. "Inge, mag ik de keuken even gebruiken?"
moonlight
moonlight
Admin

Bericht van KirstReads di nov 15, 2022 6:21 pm

Finn
Finn keek op toen Julia, het dochtertje van Inge, de woonkamer in kwam. Echter vond hij dat Fenna er niet zo handig mee om ging. Voor Julia waren die monsters echt. Zijn blik ging naar Guusje die een vraag stelde. “Oef goeie.” Hij moest er serieus over nadenken. Maar Leyla keek hem veel betekend aan. “Ik weet wie je dan als date gaat vragen.” hij keek haar vragend aan maar ze hield haar mond. “Ow wacht. Echt denk je Chris Hemsworth?” Leyla knikte en Finn begon te lachen. “Okee misschien een beetje maar eerlijk gezegd zou ik eerder voor Tom Holland kiezen.” Leyla rolde even met haar ogen. “Goed uhm Lydia, doen durf of waarheid?”

Inge
Inge keek even naar Fenna. Ze besloot om er niks van te zeggen omdat Julia er bij was. Ze keek op toen Vik met een idee kwam. Inge had dit niet zien aankomen dus ze keek hem vol verbazing aan. Julia klom van Inge haar schoot en keek haar moeder vragend aan. “Ga maar met Vik mee.” Zei ze en ze gebaarde de woorden er nog bij. Als Julia sliep had ze haar hoorapparaatjes uit dus moest je duidelijk articuleren wilde je dat ze je verstond. Semmie klom uit zijn mand en liep naar Julia toe. “Semmie is ook nieuwsgierig.” Inge keek even naar Vik. “Tuurlijk mag je de keuken gebruiken.”
KirstReads
KirstReads

Bericht van femmie vr nov 18, 2022 5:14 pm

Bram Stevens
Bram lachte naar het meisje aan de andere kant van de telefoon toe ze zo enthousiast vertelde met wat ze allemaal gedaan had. Hij wilde net ophangen, toen Lily nog iets wilde vragen. Eventjes keek hij verbaasd, maar toen glimlachte hij naar haar. “Oh ja, alles gaat helemaal prima. Het is hier ook heel gezellig. Zijn lekker veel aan het kletsen en aan het lachen met elkaar.” Zei hij tegen het meisje. “Maarre, nu moet je toch echt eens gaan slapen hoor. Slaap lekker Lily.” Zei hij, waarna hij een kushandje naar het meisje gaf en de telefoon op hing. Anders kon hij wel langer met het meisje blijven kletsen, maar dat was niet de bedoeling. Hij gaf de telefoon terug aan Veerle, terwijl hij haar niet helemaal in de ogen durfde te kijken. “Je hebt echt een prachtdochter.” Zei hij tegen haar, terwijl hij een rode blos op zijn wangen voelde komen. Snel ging hij weer op zijn eigen plek zitten, voordat dit nog ongemakkelijker zou worden.

Fenna Roos Klok
Fenna zag de rode blos op de wangen van Guusje wel, maar zei er niets over. In plaats daarvan merkte ze hoe ze het stiekem best wel leuk vond dat het meisje rode wangen van haar kreeg. Maar goed, het was op zich ook best wel een groot compliment die je onbewust aan iemand kon geven toch? Ze volgde het spel verder, niet eens beseffend dat ze tegen Julia iets heel verkeerds had gezegd en dat ze dadelijk een kamer vol vrienden over zich heen zou krijgen. Met een opgetrokken wenkbrauw keek ze toe wat Vik allemaal wel niet aan het doen was. Was dat niet een beetje overdreven?

Lydia Koster
Hoofdschuddend had Lydia toegekeken naar het gedoe tussen Fenna en Julia. Dat was niet zo handig geweest, maar zij was de moeder niet en het was dan ook niet aan haar om dalijk Fenna op haar kop te geven. “Hmm, doen durf of waarheid.” Vroeg ze zich hardop af. “Ik denk dat ik het liever eventjes bij waarheid laat, aangezien ik niet alles meer kan.” Zei ze en wreef een keer over haar duidelijke zwangere buik. “Dus waarheid.” Zei ze, waarna ze een slokje van haar drinken nam. Ze vond het op zich best grappig dat ze met zijn allen weer eens zo’n ouderwets kinderspel aan het spelen waren.
femmie
femmie

Bericht van moonlight zo nov 20, 2022 8:53 am

Veerle

Veerle kreeg de telefoon terug van Bram, nadat hij het gesprek met haar dochtertje had verbroken. Ze nam hem dankbaar aan en stopte de telefoon terug in haar handtas. "Dankje je.",zei ze met een vriendelijke glimlach. "Waarom wilde Lily nou eigenlijk jou perse spreken? Ik probeerde het gesprek te volgen, maar kon niet alles verstaan." Ze was toch wel nieuwsgierig geworden.

Vik

Vik reikte Julia zijn hand en liep met haar naar de keuken.
Hij begon rond te zoeken op zoek naar een schaaltje.
Vervolgens deed die daar wat water met zeep in. "Oké? Eens zien. Waar staat de zout? Monsters zijn bang voor zout."
Hij kreeg de zout van Inge aangereikt. Zo deed die nog een beetje zout bij zijn bakje. Hij bukte voor Julia. Hij keek met een schuin oog naar Inge in de hoop dat zei voor hem kon gebaren mocht Julia hem toch niet verstaan/begrijpen. "Vik heeft hier zijn middeltje tegen monsters. Nu gaan wij naar jou kamer en doen we overal een beetje van het middeltje druppelen. Vervolgens ga jij lekker in je bedje liggen en roepen we heel hard 3x:"Monsters vind ik niet fijn. Monsters verdwijn." En dan blijven de monsters weg." Hij wachten op Julia haar goedkeuring en tot hij de dames kon volgen naar Julia hasr slaapkamer om zijn ritueel uit te voeren.

Guusje

Guusje had wijselijk gewacht tot dat ze zeker wist dat Inge Julia weer terug op bed ging leggen. Ze ging recht op zitten en keek Fenna recht aan. "Waar was jij inhemelsnaam net mee bezig? Tegen een meisje van 3 zeggen dat monsters niet bestaan?!? Dat meisje zit nog zo vol fantasie dat monsters wel degelijk bestaan voor haar. Mijn zoontje praat met een denkbeeldig vriendje.
En der dan wel zeggen dat er een ander soort monsters bestaan, wat moet ze daar wel niet van denken? Oké, ik zou mijn ex in een woord ook het beste als monster kunnen beschrijven, maar laten we die kleintjes alsjeblieft nog zoveel mogelijk beschermen voor de grote boze wereld." Ze sloeg even een diepe zucht. "Sorry,voor mijn iets te vele boze reactie, maar ik kon mezelf niet inhouden om niks te zeggen. Het was gewoon totaal niet slim op zijn zachts gezegd om dit tegen Julia te zeggen. Doe dat alsjeblieft nooit meer. Voor haar zijn monsters het geen waar een kind het meeste bang voor kan zijn."
moonlight
moonlight
Admin

Bericht van KirstReads wo nov 23, 2022 1:22 pm

Finn
Finn keek even naar Lydia. “Verstandige keuze.” En hij grinnikte lichtjes. Hij nam een slok van zijn biertje en dacht even na aan wat hij aan haar kon vragen. Hij wilde het ook niet gênant voor haar maken waar Jake bij was. “Okee zou jij in Australië durven blijven voor goed?” Het was een beschaafde vraag maar wel een vraag waar serieus over nagedacht moest worden. Finn stelde de vraag in hem zelf of hij voorgoed in Argentinië zou durven blijven wonen. Mocht Leyla daar weer willen wonen dan zou hij het voor haar doen maar als het aan hem lag bleven ze lekker in Nederland.

Inge
Inge had gebaren gemaakt terwijl dat Vik aan het uitleggen was wat zijn bedoeling was. Julia had met grote ogen gekeken naar wat Vik aan het maken was. Toen Vik klaar was keek ze naar Julia. “Laat maar aan Vik zien waar je kamer is.” Ze liep naar boven en Julia wees naar de deur waar haar kamer was. Haar naam stond ook met roze letters op de deur. Julia verschool zich achter haar moeder, ze durfde niet naar binnen bang dat de monsters er waren. “Mama blijft bij je en Vik gaat je helpen kom maar.” Ze tilde Julia op en knipte de grote lamp aan zodat er meer licht in de kamer was dan alleen een nachtlampje en het licht van de overloop.
KirstReads
KirstReads

Bericht van femmie do nov 24, 2022 9:28 am

Bram Stevens
Veerle vroeg hem wat Lily eigenlijk wilde. “Eehm-“ zei hij, waarna hij met een hand door zijn haren heen ging. “-ze wilde eventjes vertellen over haar logeerpartijtje en ze vroeg hoe het met me ging.” Zei hij tegen haar. Hij vond het wel echt lief. Wat nerveus speelde die met zijn handen en keek hij weg van Veerle. Ja, hij wist eigenlijk stiekem wel bijna zeker dat hij iets voor de vrouw voelde, alleen wilde hij daar het liefst niks mee doen. Met zo’n baan als de zijne kon je niet zomaar mensen toelaten.

Fenna Roos Klok
Ineens werd ze strak aangekeken door Guusje. Oh jee, ze kon zien dat het niet goed was. Ze kreeg toen ook een hele preek van wat ze verkeerd gedaan had. “Ja maar, het is toch niet goed om te liegen tegen een kind? Dan haal je juist obstakels weg. Of heb ik dat helemaal verkeerd?” vroeg ze. Ze was immers ook geen moeder of tante. Haar bestie Emile had ook nog geen kinderen en ook (nog) geen nichtje of neefje. Ze had nou ook niet het beste voorbeeld gehad met haar ouders, al kon haar moeder daar niet veel aan doen. “Ik zal het proberen.” Zei ze wat verward toen haar werd gevraagd om dat alsjeblieft nooit meer te doen.

Lydia Koster
Lydia giechelde eventjes dat ze een slimme keus had gemaakt. Jake gaf haar een kus en vertelde in het Engels haar ook dat ze de goede keus had gemaakt. De man vond het allemaal wel weer een beetje spannend, nadat hij zijn eerste vrouw bij de geboorte van hun tweede kindje verloren was. Ze hoorde de vraag en dacht eventjes na. “Nou, als je het echt over ‘durven’ hebt dan wel. Het is niet zo dat ik bang zou zijn om voor altijd in Australië te wonen. Maar ik wil ook dicht bij vrienden en familie zijn die ik hier in Nederland heb. Dus eehm-“ zei ze bedenkelijk. “-durven wel, maar willen denk ik niet.” Zei ze. Ja, dat was wel zoals ze hem zou beantwoorden. Ze knikte dan ook eventjes tevreden. “Oke, Veerle. Doen, durf of waarheid?”
femmie
femmie

Bericht van moonlight za nov 26, 2022 7:00 pm

James

"Ja en nee. Op sommige leeftijden is het nog beter om mee te gaan in de fantasie van het kind en het ligt aan de situatie. Kijk de magie van bijvoorbeeld monsters of Sinterklaas pak je een kind niet af maar over een scheiding ga je niet liegen.", hoorde hij Guusje zeggen. James zuchtte. "Oké, dames zullen we het hier bij laten. Ik denk wel dat Fenna inmiddels door heeft dat ze een beetje een domme fout heeft gemaakt. Maar iedereen maakt wel eens fouten. Jullie als ouders zijn ook niet perfect, maar laten we verder gaan met het spel. Finn heeft immers Lydia uitgedaagd en ik ben benieuwd naar haar antwoord." Hij luisterde dan ook aandachtig naar haar antwoord. "Ik heb sowieso respect voor je dat je ooit bent gegaan. Zou ik echt niet kunnen. Ik heb binnen een week al heimwee naar thuis."

Vik

Vik was de dames gevolgd naar de slaapkamer van Julia. "Kom maar Julia. De monsters zijn weg. Ik heb immers je hulp nodig." Hij deed voor hoe hij het middeltje door de kamer druppelde en legde nog uit hoe ze dat dan morgen met de spray kon doen.
"Oké en nu lekker je bed in kruipen want we moeten nog 3x heel hard roepen:"Monsters vind ik niet fijn, monsters verdwijn!" Hij wachtte tot ze in bed lag en zei toen het zinnetje met haar op.
"Ik ga alvast naar beneden.",zei die tegen Inge zodat zij en Julia nog samen der in konden stoppen voor het slapen gaan. "Weltrusten." En liep naar beneden. "Wat heb ik gemist?",vroeg die in het algemeen terwijl die weer ging zitten en zijn cola opdronk.

Veerle

Veerle glimlachte.."Wat lief!" Ze was even bang geweest dat Lily wat raars zou gaan vragen. "Wat ik kon horen vermaakt ze zich prima." Ze hoopte alleen dat dat ook vannacht zo bleef en ze niet wakker werd gebeld omdat ze Lily moest ophalen. Al zou het haar niet verbazen omdat het haar eerste logeerpartij was buiten de familie om. "Misschien heb je binnenkort tijd om eens langs te komen. Dat zou Lily geweldig vinden. Je mag er gerust meenemen naar de speeltuin of de kinderboerderij."
Ze was even in gedachten verzonken dat ze schrok van de stem van Lydia die haar een uitdaging gaf. "Uhh..." Opeens hoorde ze de stem van Noah zeggen: "Laat mij een vraag stellen!" De jongen wachtte geen eens op antwoord. "Zeg Veerle... Ik hoorde dat jij met Bram hebt gekust. Hoe was het?" Veerle kleurde vuurrood. "hé wat? Dat is helemaal niet waar. Hoe kom je daar nou bij? Er is niks gebeurd tussen mij en Bram.",stamelde ze hopeloos uit.
moonlight
moonlight
Admin

Bericht van KirstReads wo nov 30, 2022 8:21 pm

Inge
Julia lag weer in haar bed. Inge dekte haar stevig toe en gaf haar Pinkie de roze eenhoornknuffel. Pinkie was ook de lievelingsknuffel van Julia. Inge aaide haar door haar blonde haren en gaf haar nog een kus. “Slaap lekker prinses.” En ze deed nog de prinsessenmobiel aan, liep de kamer uit en deed de deur op een kier. Rustig liep ze weer naar de woonkamer. Semmie begroette haar enthousiast. Inge ging zitten en Semmie sprong meteen op haar schoot. Ze keek even naar Vik, ze was hem dankbaar. Door hem kon Julia nu hopelijk lekker slapen. “Dankjewel.” Vormde ze met haar lippen naar hem.

Emile
Emile nam een slok van zijn biertje. Hij bekeek het schouwspel tussen Fenna en de rest. Het was inderdaad niet heel handig van haar maar hij kende haar langer dan vandaag; Fenna bedoelde het niet verkeerd. Met een zucht zette hij zijn glas weer op het tafeltje en keek naar de rest. “Het spijt me jongens, ik ken jullie niet goed genoeg maar Fenna wel. Ze bedoelde het echt niet verkeerd dus zouden jullie haar gewoon met rust kunnen laten?” Hij keek even naar Fenna en knipoogde naar haar. Even later zag hij dat Veerle naar hem keek en hij zag de bui al hangen. “Oke Emile, doen, durf of waarheid?” Emile speelde even met zijn vingers. Waarom was hij nu de lul? “Waarheid.” Mompelde hij. Emile was niet dol op dit spel, het liefst deed hij gewoon een bordspel. “Wat trok je in James aan waardoor jij dacht; die jongen wil ik beter leren kennen.” Emile dacht na. Er was iets aan James geweest waardoor hij zich meteen op zijn gemak voelde. Hij was op de datingapp natuurlijk als eerste op een foto afgegaan. “Iets aan zijn blik stelde mij meteen gerust en toen we met elkaar in contact kwamen voelde het voor mij aan dat hij niet een one night stand wilde maar dat hij net als ik op zoek was naar echte liefde. En ik had meteen het gevoel dat ik alles aan hem kwijt kon, ik voelde mij meteen veilig.” Hij keek even verlegen naar James en om het niet te akward te maken keek hij naar Vik. “Goed Vik, doen, durf of waarheid?”
KirstReads
KirstReads

Bericht van femmie ma dec 05, 2022 10:18 pm

Bram Stevens
Bram glimlachte, terwijl er een lichte blos op zijn wangen verscheen bij het voorstel van Veerle. “Dat lijkt me leuk. Ik geef graag tijd uit aan Lily.” Zei hij. Hij was eventjes helemaal vergeten dat ze hier met een hele groep zaten en niet met zijn tweeën. Eventjes voelde het ook alsof er al langere tijd iets tussen hem en Veerle was en dat heel zijn traumatische geschiedenis nooit had bestaan. Noah haalde hem echter terug naar het nu met zijn vraag. Veerle hoefde hem eigenlijk niet eens ze beantwoorden, want zowel Veerle als Bram kregen een knalrood hoofd. Bram wist niet wat hij moest doen. Veerle probeerde te ontkennen, maar Bram zelf keek alleen maar weg. Hij was bang dat als hij nu iets zou zeggen, hij het alleen maar nog meer akward ging maken.

Fenna Roos Klok
Geïrriteerd keek Fenna Guusje aan. Nu wist ze het allemaal wel hoor. Het hoorde hier gezellig te zijn. Gelukkig kwamen zowel Emile als James al snel voor haar op. Ze wisten ook nog eens ieders aandacht te verschuiven naar Lydia die een vraag gesteld werd en daar een interessant antwoord op gaf en vervolgens naar Veerle, die als volgende aan de beurt leek te zijn. Ze schoot keihard in de lach toen de gezichten van zowel Veerle als Bram tegelijk rood kleurde. “Oooh! Dus er is wel iets gebeurd!” Riep ze enthousiast. “Daarom dat het al een tijdje zo akward is tussen jullie! Nu willen we alles weten hoor! Waar, wanneer en wie nam het initiatief?” vroeg ze enthousiast.
femmie
femmie

Bericht van moonlight wo dec 07, 2022 8:03 pm

James

James smolt helemaal van de lieve woorden die Emile over hem sprak. Uiteraard hadden ze wel eens benoemd waarom ze elkaar beter hadden willen leren kennen maar omdat zo uit zijn mond te horen waar iedereen bij was, was gewoon heel speciaal. Hij voelde dat zijn wangen wat rood waren geworden. Voorzichtig zocht hij de hand van Emile en pakte deze vast, in de hoop dat Emile het oké vond. Zo niet dan zou de jongen zijn hand wel terug trekken.

Veerle/b]

"Laat maar weten wanneer je kan dan spreken we wat af. Dan zeg ik niks tegen Lily, is ze alleen maar blijer om je 'te zien."
Ze zag het al helemaal voor zich. Maar uir die zelfde fantasie was ze al gauw gehaald door die stomme vraag van Noah. Had die eikel niet gewoon voor een keer zijn mond kunnen houden?!? Zw probeerde zich er nog uit te redden maar het was al te laat. Blijkbaar werd ze niet geloofd. "Geen idee wat jullie in je hoofd halen maar er is niks tussen Bram en mij. Hij vind me geen eens leuk!"

[b]Vik

Vik vormde een "Geen dank" terug naar Inve maar blijkbaar was er in de tussentijd een discussie onstaan over het feit dat Fenna haar woorden totaal ongepast waren geweest. "Hey! Zullen we het gezellig houden asjeblieft. Waarschijnlijk had ik net zo gereageerd als ik mijzelf niet had herinnerd dat mijn moeder vroeger zo mijn angsten aanpakte voor monsters. Als iemand niet geschikt is met kinderen dan ben ik wel, dus bel mij uit veiligheid voor jezelf en je kind niet als oppas. Dat komt gewoon niet goed, believe me." Vik moest moeite doen om niet in de lach te schieten. Hij wist dat Veerle keihard loog. Er was wel degelijk iets tussen haar en Bram gebeurt, hij wist niet wat maar die twee draaide overduidelijk om elkaar heen. Alleen had die sukkel van een Bram het lef niet om Veerle gewoon eens mee op date te vragen. Mhh... misschien moest die het hef eens in eigen handen nemen en een blind date voor die twee regelen. Alsof Veerle zijn snode plannen aanvoelde daagde ze hem uit om de aandacht van haarzelf te richten. Vik koos voor "Doen". Hij kreeg de opdracht van Veerle om de macarena te dansen. "Uhh, hoe ging die ook alweer? Die heb ik echt niet meer gedaan zins de basisschool ofzo" Hij mocht van Veerle zijn telefoon gebruiken om het dansje af te kijken. Lalalalala, Vik doet de macarena.
"Gooi die heupen klos. Vik!", hoorde die James lachend roepen.
Hou je mkns, dacht Vik, hij moest zich concentreren op het uitvoeren van dit belachelijke dansje. Wie had dit ooit verzonnen?!? Hallelujah, eindelijk was het afgelopen. Gauw ging die weer zitten. "Brammetje.... doen, durf of de waarheid.",zei die met een gemeen lachje.
moonlight
moonlight
Admin

Bericht van Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud