Our Home, Our Place
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

De Grote Reunië

3 plaatsers

Pagina 3 van 9 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Ga naar beneden

De Grote Reunië - Pagina 3 Empty Re: De Grote Reunië

Bericht van KirstReads di maa 15, 2022 5:45 pm

Finn
Finn keek even naar Lela. Hij vond haar steeds mooier worden. Hij pakte haar hand en kuste haar even op haar wang. “Alles oke?” “Ja lieverd alles is oke.” Finn glimlachte, het was fijn dat Lela zo goed werd opgevangen in de groep. Het betekende veel voor hem. Hij keek toe hoe James een luiertaart aan Lela gaf. Lela keek er even bedenkelijk naar. Finn moest lachen, Lela kende dit soort cadeautjes niet. “Dit is een traditie hier in Nederland. Dat een vrouw een luiertaart krijgt als ze zwanger is.” Er verscheen een glimlach op Lela haar gezicht, ook James bedankte ze met een knuffel.

Inge
Inge was even in gedachten verzonken. Ze had een tijdje terug een kaart gekregen van Fenna. Ze had geen idee waar ze was maar het was fijn dat ze af en toe wat van zich liet horen. Inge had Fenna verteld over de situatie met haar ex. Ze vond het fijn om het aan iemand kwijt te kunnen die niet haar familie was. Ze had ook een kaart gekregen die voor de groep bedoeld was, die moest ze straks niet vergeten voor te lezen. Ze knipperde even met haar ogen en kwam langzaam weer terug op aarde. “Lela, Lydia ik heb ook wat voor jullie.” En ze gaf de twee tutspeentjes; een beertje voor Lydia en voor Lela een konijntje.

Emile
Emile dacht na. Het leek hem heel leuk om zijn zusje en Finn weer te zien. Hij twijfelde alleen of hij wel goed zou worden opgenomen in de vriendengroep van Fenna. Het leek op het eerste gezicht niet zo maar Emile was een type dat altijd de kat uit de boom keek. Hun drinken en taart werd gebracht. Emile nam een slok van zijn koffie. “Heb je nog iets van je vriendin gehoord, heette ze nou Ingrid?” Emile was slecht in het onthouden van namen.
KirstReads
KirstReads

Aantal berichten : 2909
Registratiedatum : 20-10-17
Leeftijd : 29

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht van femmie do maa 17, 2022 7:49 pm

Bram Stevens
Bram keek toe wat er gebeurde. Hij en zijn collega’s vonden het altijd juist leuk als de kinderen van de paal af gleden, zolang de ouders dat maar oke vonden. Hij was alleen een beetje verward door Veerle’s reactie. In eerste instantie leek ze het alsof ze het niet goed vond, maar toen liet ze het aan hem over. Dan was dat toch zeker een toestemming? Het kleine meisje draaide zich naar haar toe en keek met een heel schattig, lief gezichtje dat Brams hart deed smelten. Hoe kon iemand daar nee tegen zeggen? “Natuurlijk mag dat. Dat gaan we weel heel voorzichtig doen hoor. Ik zal Lard vragen of die jou mee naar boven neemt, dan helpt hij je de paal af en vang ik je op.” Zei hij tegen het meisje. Hij keek Veerle even aan. “Geen zorgen, kinderen willen dat altijd hier doen, maar mogen dat nooit zonder dubbele toezicht.”

Noah Meijer
Noah lachte om Viks opmerking. “Kunnen we wel met een groepje doen. Spreken met zijn allen af en de meeste kunnen niet om wat voor reden dan ook.” Zei hij lachend. Dat was ook altijd wel grappig om te doen. Zo had hij een van zijn collega’s ook ooit al eens opgezet met een andere collega. Allebei te verlegen om wat te zeggen of te doen. Dankzij hemzelf en nog een andere collega die precies hetzelfde als hij was, had hij ze kunnen koppelen. Hij luisterde aandachtig naar het gesprek over een gaydar, terwijl hij rustig zijn koffie op dronk. “Lieve James, ben ik ook aantrekkelijk voor een gaydar?” vroeg hij, waarna hij natuurlijk even extra zijn spieren op zetten.

Lydia Koster
“Ooh, een luiertaart. Wat leuk! Ik kan niet wachten om die aan Jake te laten zien. Die heeft geen idee wat het inhoud.” Zei ze vrolijk tegen James. “De cadeautjes voor de meiden wacht ik mooi even mee. Dan kunnen die dat zelf open maken als ze aan komen. Dat zal een leuke verrassing voor ze zijn.” Zei ze. Ze zag dat Lela het niet helemaal begreep en glimlachte. “Zo gaat Jacob ook reageren hoor. Die kent het denk ik helemaal niet.” Zei ze gniffelend. Ze zou het zelf wel leuk vinden. Ze nam daarna het cadeautje van Inge ook aan. “Jullie zijn echt veel te vrijgevig. Dit was toch allemaal niet nodig joh!” zei ze. Ze gaf Inge een knuffel. “Heel leuk, dankjewel!”

Fenna Roos Klok
Fenna keek Emile inschattend aan. “Je hoeft nu niets te beslissen he en nee is ook goed.” Zei ze tegen Emile, toen het er wel op leek dat hij niet echt de behoefte had om mee naar haar vriendengroep te gaan en ze wilde hem absoluut niet het idee geven dat ze hem aan het pushen was. “Inge, ja ze heeft me pas een brief gestuurd. Ik vind het wel fijn om zo’n goede contact met haar te hebben. Ze vertelde me over de vader van haar kindje, maar ik weet niet zo goed of ze het wel zo leuk vind of ik dat allemaal zomaar vertel.” Zei ze eerlijk. Ze nam een hap van de taart en maakte gelijk het ‘hmm’geluid. “Dit is echt lekkere taart zeg!”
femmie
femmie

Aantal berichten : 332
Registratiedatum : 07-06-20

Bericht van moonlight zo maa 20, 2022 1:57 pm

Veerle

Veerle hield haar hart vast. Ze keek toe hoe Bram zijn collega Lily mee naar boven nam. Ze knikte maar wat op de bemoedigende woorden van Bram. Het zou best ongevaarlijk zijn,maar gezien ze zelf hoogtevrees had snapte ze niet dat Lily wel durfde. Die lef en geen angst voor gevaar had ze duidelijk van de vader. Met een gemaakte glimlach zwaaide ze naar Lily die boven aan klaar stond. Even wilde ze de handen voor de ogen slaan toen Lily naar beneden gleed, maar ze kon het niet maken tegenover Lily om hasr angst te blijken. Een luide 'Joehoe", van Lily vulde de ruimte.
Veerle snelde snel naar Lily toe, toen Bram hasr opving. Gelukkig stond ieder weer met twee benen op de grond. "Dat was vet leuk! Mag ik nog een keertje?" Veerle slikte even, in haar hoofd dacht ze: ben je gek ofzo? Maar die gedachte kon ze niet hardop uitspreken. "Lily, het is geen speelgoed. Zeg bedankt tegen die meneer daarboven en dan gaan we weer verder."

James

James moest even lachen om de reacties om zijn cadeautjes. "Ik had er ook nog nooit van gehoord hoor. Megan gaf het als tip toen ik vroeg om advies voor een leuk cadeautje. Ik vond het wel een leuk en handig cadeau. Luiers kan je niet genoeg hebben."
Hij haalde een hand door zijn haar. "Geen probleem. Stuur maar een foto of filmpje met hoe hun reactie was op de cadeautjes."
"En zoals ik al zei, zo vaak krijg ik niet de kans om te babyshoppen, des te het was om iets voor jullie uit te zoeken."
Niet dat het nodig was. Als ze er vanmiddag waren kon hij het alsnog persoonlijk geven. Maar dat wist Lydia natuurlijk nog niet.
James volgde het gesprek tussen Noah en Vik. "Geen eens zo slecht idee, Noah al weet ik niet of Vik wel zo serieus was. Dan plannen we een etentje en dan zegt ieder last-minute af waardoor Bram en Veerle uiteindelijk alleen op restaurant zijn."
James deed net alsof die over zijn nek ging. "Lieve No, zelfs een blinde ziet dat een man nooit kans zal maken bij jou. Maar eerlijk.er zullen vast mannen zijn die op jou vallen, maar je bent mijn type niet."
moonlight
moonlight
Admin

Aantal berichten : 2973
Registratiedatum : 28-07-15
Leeftijd : 31

https://ourhomeourplace.actieforum.com

Bericht van KirstReads di maa 22, 2022 4:01 pm

Finn
Finn grinnikte. “Ik wens jullie veel succes met het koppelen van Veerle aan Bram al moet ik wel zeggen dat ze al sinds de middelbare om elkaar heen draaien inderdaad.” Hij keek even met een schuin oog naar Lela. Lela haar tweelingbroer was homo en vorig jaar was hij uit de kast gekomen. Helaas was dat totaal niet in goede aarde gevallen bij hun vader. Finn wist dat Lela nog steeds aan het proberen was om hun vader tot in keer te laten komen ook al probeerde Lela dat nog zo te verbergen, Finn zag gewoon dat ze het er moeilijk mee had. “James wat is jou type dan? Zou ik je type kunnen zijn?” En hij keek hem hoopvol aan. Lela rolde met haar ogen. “Zo niet plagen jij! Heb leuke broer voor je.” Dat laatste zei ze naar James toe. Finn keek even naar Lela. Lela had altijd nog contact met haar broer die hier in Nederland woonde, hij zat bij de defensie en zat daar in de ICT. Hij was een aantal weken geleden uitgezonden. Hij zag dat Lela haar ogen een beetje verdrietig stonden en trok haar naar zich toe. “Hij komt terug lieverd.” en hij gaf haar een kus op haar hoofd.

Emile
Emile nam een slok van zijn cappuccino en een hap van zijn taart. “Nee weet ik. Ik wil echt dol graag Lela weer zien. Laatste gesprek dat we hadden was voor ik weg ging. Ze is nog steeds bezig met mijn vader tot inkeer te brengen al heb ik tegen haar gezegd dat ze dat niet hoeft te doen. Ik wil ook graag je vrienden ontmoeten, het is alleen…” hij zuchtte diep. “Je kent mij langer dan vandaag. Ik voel me niet altijd op mijn gemak bij grote groepen.” Behalve als het om cosplay ging, maar dan was hij iemand anders. “Ik ken Inge niet, en stel ik ontmoet haar je weet dat ik niet zomaar zou zeggen dat jij het aan mij verteld heb. En je weet wat je hier verteld blijft ook hier.” Wat hij daarmee bedoelde was dat hij niks zomaar zou rond bazuinen, zeker niet als het om vrienden van Fenna ging. Hijzelf had aan James nog een brief gestuurd met daarin dat alles goed met hem ging en dat hij veilig was. Hij had James via Tinder leren kennen en ze hadden adressen uitgewisseld voordat hij uitgezonden werd.
KirstReads
KirstReads

Bericht van femmie do maa 31, 2022 10:33 pm

Bram Stevens
Bram gaf heel even snel Veerle een onhandig schouderklopje toen hij door had dat ze het heel spannend vond dat Lily van de paal af ging glijden. Hij glimlachte toen het meisje er zo vrolijk vanaf gleed. Wat een scheetje. Hij wilde haar net zeggen dat het niet nog een keer kon doen, toen Veerle dat zelf al zei. Hij glimlachte even. “Wil je zien waar we oefenen met vuur blussen?” vroeg hij. “Ik weet trouwens niet hoeveel tijd jullie nog hebben?” Hij wilde ze niet al te veel bezig houden als ze nog ergens anders heen moesten.

Fenna Roos Klok
“Sommige vaders zijn gewoon beter om niet meer in je leven te hebben, hoe moeilijk dat ook is.” Zei ze tegen Emile, doelend op haar eigen vader ook natuurlijk. Ze knikte. “Ik ook niet. Ik heb ze allemaal nog maar één keer gezien nu sinds school. Zo een tweede keer afspreken met hun is net zo moeilijk als de eerste keer.” Zei ze. Als ze haar cos aan had van Captain America dan was ze niet zo bang. Hoe kon ze ook? Dan was ze captain America en die was niet zomaar bang, dus dan kon zij dat ook niet zomaar zijn! Fenna nam nog een stuk van haar staart, aangezien ze stiekem nog steeds twijfelde of ze het hem wilde vertellen. “Oke, vooruit dan.” Zei ze tegen Emile en barstte vervolgens los met het hele verhaal wat Inge aan haar geschreven had.

Noah Meijer
Noah hield een hand tegen zijn voorhoofd, zoals vrouwen normaal zo overdreven deden in films en series. “Oh wat een drama! Ik word niet leuk gevonden door homos.” Zei hij overdreven, waarna hij James om zijn nek ging hangen. Niet veel later werd iedereen door Lydia aan de slag gezet en Noah zou wel eens even een kast in elkaar gaan zetten. Hij had de onderdelen allemaal netjes uitgezocht en had de handleiding erbij gepakt. Hij ging natuurlijk niet zomaar iets proberen, maar zou zich netjes houden aan de omschrijvingen.
femmie
femmie

Bericht van moonlight zo apr 03, 2022 2:11 pm

Veerle

Veerle zag Lily wat sip achterom kijken naar de brandweerpaal als het aan haar lag was ze er nog heel vaak vanaf gegleden, maar zowel haar moeder als Bram gaf geen toestemming. Er zat er niks anders op dan verder te gaan. Ze pakte Bram bij zijn hand zodat hij haar kon laten zien waar ze oefende met branden blussen. "Wij hadden verder geen plannen, maar we zullen zo maar wel eens gaan. Ik wil jou en je collega's ook niet te veel van jullie werk afhouden. Misschien dat ik me nog nuttig kan maken bij Lydia." Samen liepen ze verder. Lily:"Later wil ik ook maar bij de brandweer." Veerle haar adem schokte even. "Dat zien we wel weer als je groter bent.",zei ze snel. Ze vond het al doodseng dat Lily straks naar de basisschool ging. Ze was het zo gewend om haar dochtertje bijna 24/7 om zich heen te hebben.

Vik

Nadat ze koffie hadden gedronken en Lydia haar gekregen cadeautjes had uitgepakt waren ze door haar aan het werk gezet. James en Noah waren samen wat meubels in elkaar aan het zetten. Met zijn tweetjes moest het hun wel lukken. Toch?!?
Zelf was hij met de andere gaan helpen verven.
Hij wilde net zijn kwast in de verf toen hij perongekuk op Inge knoeide. "Oh, Sorry." Maar hij kon zijn lach niet inhouden. Als je ging verven kon je haast een gevecht verwachten. Inge kwam dan ook dreigend met haar kwast op hem af. Hij deinende naar achter terwijl die zich beschermde met zijn kwast. "Geef genade of je haar heeft straks een andere kleur."

Guusje

Guusje had een geheime missie. Ze was helemaal niet met haar zoontje naar logopedie maar zou mer hem Lydia haar verloofde en diens kinderen ophalen van Schiphol. Zij waren als verrassing eerder overgekomen. Niemand behalve James wist er verder van. Ze was dan ook reuze benieuwd naar Lydia haar reactie straks.
Op dit moment stond ze bij de aankomsthal te wachten met Mees. Samen hadden ze een welkomsbord geknutseld. Ook zodat Jade hun beter zou kunnen herkennen in de mensenmassa. Als het goed was, waren ze net geland. Nu was het wachten tot ze door de deuren kwamen.
moonlight
moonlight
Admin

Bericht van KirstReads di apr 12, 2022 9:55 pm

Finn
Finn was met Lela begonnen aan het schilderen van een muur. Hij hield haar met een schuin oog in de gaten maar zo te merken ging het best goed. Vorig weekend hadden ze samen nog de babykamer geschilderd. Ze waren een goed team, je moest alleen Finn niet de meubels in elkaar laten zetten want hij had twee linkerhanden. “Lyd heb jij ergens een to do lijstje? Dan kunnen we eventueel afstrepen wat we al gedaan hebben.” Hij zelf hield van to do lijstjes, hoe meer structuur er was hoe rustiger hij te werk kon. Lela was meer van het spontane en dus ook meer de chaoot van het stel.

Inge
Inge deed haar mond open van verbazing toen er een klodder verf op haar broek kwam. “Oke wil je het zo spelen?!” En ze rende op Vik af met haar kwast. Ze probeerde langs hem te komen tot dat hij zijn kwast voor zijn gezicht hield. “Okee genade!” Ze wilde absoluut geen andere haarkleur. Ze was trots op haar blonde haren. Ze ging op haar knieën zitten en keek Vik smekend aan. “Ow grote almachtige Vik, toon deze jonkvrouwe genade!”

Emile
Emile keek naar Fenna. “Dat is zeker waar maar wij Argentijnen hechten veel waarde aan familie. En vooral mijn vader dus zijn reactie verbaasde mij gewoon.” Hij nam een slok van zijn cappuccino en luisterde naar Fenna haar verhaal. “Ow nee dat is wel heftig. Dus die lulhannes wilt drie jaar lang niks van zijn dochter weten en nu komt hij de voogdij opeisen. Kan jij niet iets voor haar betekenen?” Hij vond het sneu voor Inge. Hij kon zich niet indenken dat je iemand in de steek kon laten als diegene zwanger was. Hij zou het Finn nooit vergeven als hij Lela nu in de steek zou laten.

Jake
Jake stond met zijn dochters te wachten op hun bagage. Ze waren net geland uit Australië, eerder dan gepland. Het was een verrassing voor Lydia. Hij had haar heel erg gemist en kon daarom niet wachten om haar weer in zijn armen te sluiten. “Puck daar komt jouw koffer aan.” Hij hielp Puck met haar koffers. Vlak daarna kwamen al hun overige koffers. Toen ze eenmaal alles hadden liepen ze richting de uitgang. De bagagekar duwend keek hij of hij Guusje zag. Het viel niet te missen. “Kijk papa, ik zie onze namen!” Hoorde hij Charlot zeggen en ze wees naar een doek. Toen ze wat dichterbij kwamen zag hij dat het Guusje was. “Guusje!” En hij zwaaide naar haar. Puck en Charlotte rende op Mees af. “Dames uitkijken waar je loopt!”
KirstReads
KirstReads

Bericht van femmie vr apr 15, 2022 7:53 pm

Bram Stevens
Bram glimlachte naar Veerle. “Het is een rustige dag vandaag. We hebben wel eens gasten gehad die we begroeten en het alarm gelijk af ging.” Zei hij. Stiekem vond Bram de enthousiasme alleen maar heel leuk die hij kreeg van Lily. Er waren niet genoeg vrouwen bij de brandweer, vond hij. “Als je 10 jaar oud bent kun je terug komen. Dan kun je bij de junior brandweer.” Zei hij tegen haar. Niet dat ze dan branden mochten blussen. Maar dan leerden ze wel al wat meer. Ze waren aangekomen bij de plaats. “Blijf maar eventjes hier staan, ik ben zo terug.” Zei hij. Hij liep even weg om een kraantje op te draaien, zodat er een klein vuurtje ontstond. Hij voegde zich weer bij de andere twee en haalde de brandslang tevoorschijn. Hij hurkte bij Lily neer. “Nou moet je hem goed vasthouden en dan richten we op het vuur.” Zei hij. Dit was een hele kleine brandslang, speciaal voor jonge kinderen. “Ben je er klaar voor?” vroeg hij. Samen met Lily zorgde ze er weer voor dat het vuur uit was. Stiekem vond hij dit net zo leuk als zelf blussen van een brand. Kinderen rondleiden en laten zien wat ze doen. Hij begeleidde Lily en Veerle weer terug naar de kazerne zelf.

Lydia Koster
Lydia keek op toen Finn een vraag kwam stellen en schudde haar hoofd. “Heb ik niet op papier, wel allemaal in mijn hoofd. Ik kan het wel opschrijven als je wil?” vroeg Lydia aan Finn. Zelf was ze vaak meer georganiseerd als ze dat soort dingen in haar hoofd onthield. Want als ze het op ging schrijven, dan raakte ze alleen maar het lijstje zelf kwijt. Zo’n gans was zij dan ook ooit weer.

Fenna Roos Klok
“Ik zou niet weten wat. Ik kan moeilijk die gast op zoeken en hem intimideren. Dat zou alleen maar tegenwerkend zijn voor Inge denk ik.” Zei ze tegen Emile. Ze kon misschien een review schrijven over Inge, maar dat zou ook een beetje vreemd zijn. Ze had immers iedereen al 10 jaar niet meer gezien. Ze had nu wel veel contact met Inge, maar afspreken hadden ze nog niet zo vaak gedaan. Ze wist niet of ze wel een goede referentie zou zijn voor Inge. Ze had immers zelf ook niet zo’n goede relatie met haar vader, dus dat zou toch ook niet zo snel als iets positiefs gezien worden? “Hoe lang denk je dat we hier nog zullen zijn? Je bent al vaker met missies naar het buitenland meegeweest toch? Hoe lang duurde dat andere keren?”
femmie
femmie

Bericht van moonlight za apr 16, 2022 11:46 pm

Vik

Vik knikte en maakte dat die weg kwam voor die straks zelf onder de verf zat. Hij gaf genade door zijn kwast voor zijn gezicht te houden. Vik moest moeite doen om niet in de lach te schieten toen Inge voor hem knielde. "Je weet dat je nu gegarandeerd in elke film of serie was onthoofd.",sprak hij serieus. Vik deed of die moest nadenken over zijn keuze. "Sta op mijn jonkvrouwe. Laat mij u genade tonen." En sloeg haar daarbij met zijn kwast tot ridder. Hij knikte even en richtte zich toen weer op het verven van de muur. Misschien maar beter ook anders zat er straks meer cer overal behalve waar het hoorde. Vik keek even met een schuin oog naar Inge. "En toch ben ik er nog steeds van overtuigd dat deze kleur je erg goed zou staan. Gun me nou de eer om het uit te testen. Gewoon zo een klein plukje." Hij zette grote bambi ogen op en keek er met een pruillip smekend aan.

Guusje

Guusje zwaaide naar het drietal toen ze haar naam hoorde. Twee meisjes kwamen op hun afgerend. Mees schrok er van en kroop achter haar. Ze tilde haar zoontje op. Ze kon wel begrijpen dat die overrompeld werd van het enthousiasme. Hij kende de meisjes immers niet. Terwijl ze Mees optilde rook ze een aardige aroma, dat werd straks eerst een wc zoeken. "Hoi hoi. Wat fijn dat jullie er eindelijk zijn. Goeie vlucht gehad? Laat me eens raden.. Jij bent Puck en jij Charlotte." Ze zei het expres verkeerd om een reactie bij de meisjes uit te lokken. "Jullie kunnen zeker niet wachten om Lydia weer te zien. Hebben jullie alles? Laten we naar de auto gaan. We moeten alleen onderweg nog iets ophalen. Een vriend die momenteel ook helpen klussen is, James, heeft nog een smakelijke verrassing voor jullie geregeld." Ze zette Mees weer neer zodat ze kon helpen met de koffers.
Mees nam beide meisjes bij de hand en liep voor Jake en Guusje uit. Guusje dook alleen snel de eerste wc met Mees in om zijn luier te verschonen. Daar mocht Jake straks ook weer aan gaan wennen gezien die net uit de luiers was. Ook stuurde ze James een appje dat het drietal was gearriveerd en ze nu richting de auto gingen. Alleen waar had ze ook alweer de sleutels gelaten? Guusje zocht druk in de tas. Als ze de sleutels maar niet in het slot of in de deur had laten zitten. Het zou niet de eerste keer zijn dat haar dit overkwam. Dat haar auto nog nooit zo gestolen was, was een wonder. Maar gelukkig vond ze haar sleutels in een vakje. "Zo we kunnen weer verder. Op naar de auto.",sprak ze toen ze zich weer bij het drietal voegde. Alleen nu kwam het volgende punt... waar had ze de auto ook alweer geparkeerd?!?

Veerle

"Dan hebben wij heel veel mazzel, toch mama." Veerle knikte.
Lily:"Ik ben al bijna vier." Ze telde van vier verder op haar vingers. "Maar dat duurt nog heel lang.",was uiteindelijk haar conclusie toen ze merkte dat zes wel heel veel was. Meteen was ze iets minder enthousiast. "Kom! Volgens mij heeft Bram nog iets heel cools te laten zien." En gelijk had ze. Dit moment was goud waard. Hoe Lily hier van genoot. Ze legde het moment vast op beeld. Om Bram zo te zien met Lily deel haar haast smelten.
Wat had ze graag gewild dat Lily dit met Tom, haar vader, haar ex kon delen. Maar die eikel had nog geen seconde om Lily gegeven. Ja dan was Veerle hard en gunde ze Tom dit ook niet.
Des ter meer was ze blij met zulke goede vrienden, hasr broers en de vader die als een vader voor Lily diende.
Inmiddels waren ze terug in de kazerne. "Lily, zeg je gedag? Bedankt Bram maar met een super grote knuffel. We moeten maar eens gaan voor dat Bram straks weer aan het werk moet."
Lily wachtte tot Bram knielde en sloeg zijn armen stevig om zijn nek. "Drie duizend vier honderd miljoen triljoen keer bedankt voor vandaag. Het was super super vet. Mogen we nog een keertje langs komen om brand te blussen en van de paal te glijden? Dan moet mama ook." Ze wachtte het antwoord af. "Loop maar alvast naar de auto Lily. Mama komt zo." Veerle richtte zich tot Bram. "Bedankt voor vandaag. Dit vergeet ze niet snel meer en zal ze zeker het rest van het weekend over praten. En eerlijk gezegd vond ik het zelf ook interessant om alles zo eens te zien."
moonlight
moonlight
Admin

Bericht van KirstReads di apr 19, 2022 2:04 pm

Inge
Inge begon te lachen. "In Game of Thrones was ik inderdaad nu allang onthoofd." Ze keek hem aan en rolde even met haar ogen. Roze zou haar inderdaad leuk staan, haar tweelingzus Sasha had haar geprobeerd zo ver te krijgen dat ze haar haar gedeeltelijk roze zou verven maar Inge hield voet bij stuk. Als ze al haar haar zou verven zou het karamelbruin worden. "Ik peins er niet over. Als je dat doet verf ik je haar ook roze." En ze hield haar kwast stevig in de aanslag.

Finn
Finn keek even naar Lydia. "Nee hoeft niet maar vroeg mij af welke kamers er hierna gedaan moeten worden aangezien jij ook al een aantal kamers hebt geverfd." Hij deed zijn roller in het bakje en trok zijn overhemd uit, hij had het warm gekregen door het verven. Hij deed even zijn haar goed en ging toen weer door met verven. Ondertussen hield hij Lela met een schuinoog in de gaten. Hij wist diep van binnen wel dat ie te bezorgd was maar dat was allemaal gekomen doordat hij altijd het gevoel had dat hij goed op zijn zusje moest letten.

Jake
Puck en Charlotte begonnen te lachen toen Guusje de namen bij de verkeerde persoon raadde. "Neehee ik ben Puck en zij is Charlotte." Charlotte zwaaide even verlegen met haar handje. Jake pakte haar bij de hand. Charlotte was wat terughoudender dan Puck, dat was ook niet zo gek aangezien zij de jongste was. Maar toen Guusje het over Lydia had klaarde Charlotte helemaal op. "Ik heb haar heel erg gemist. Ik kan niet wachten om met haar te knuffelen." Jake glimlachte. "We hebben zeker een goeie vlucht, wel een lange vlucht maar de meiden hebben zich prima vermaakt. Ik heb voornamelijk het laatste stuk geslapen." Hij grinnikte even. Samen liepen ze het vliegveld uit. "Lyd heeft mij wel wat verteld over James. Hij klinkt als een aardige man. Ik ben benieuwd naar de andere vrienden van Lyd." Hij keek even om zich heen. Jake had geen idee hoe de auto van Guusje er uit zag. "Heb je hem niet ergens in de buurt geparkeerd zodat we niet zo ver hoeven te lopen?"

Emile
"Dat snap ik. Ik denk alleen wel dat het goed is om het in de gaten te houden. Je hebt nu eenmaal rare mensen rondlopen op deze wereld. Het zou mij niks verbazen als die ex van haar rare dingen gaat doen als hij zijn dochter niet mag zien." Hij nam behoedzaam een slokje van zijn cappuccino en nam nog een hap van zijn taart. Ondertussen hield hij de boel goed in de gaten. Hij was even in gedachten verzonken toen Fenna hem een vraag stelde. "Uhm laatste keer dat we uitgezonden waren waren we een halfjaar van huis. Nu zijn we hopelijk over een maand weer thuis. Tenminste zoiets heb ik opgevangen in de wandelgangen, ik weet natuurlijk niet zeker of het klopt."
KirstReads
KirstReads

Bericht van femmie zo apr 24, 2022 12:48 pm

Bram Stevens
Bram glimlachte bij het zien van de teleurstelling bij Lily. Ja, zes jaar was voor zo’n klein meisje ook nog wel een hele lange tijd. Maar dat kwam wel goed. Het was misschien ook juist wel beter. Dan had ze nog 6 jaar de tijd om na te denken. Helaas was het al tijd om afscheid te nemen. Hij vond het leuk dat Veerle en Lily samen langs waren gekomen. Hij kreeg een knuffel van Lily en dat deed hem veel goed. Het was toch ook zo’n lief meisje! “Als jouw mama dat goed vind, dan kun je altijd nog een keertje langs komen. “ zei hij tegen haar. Zijn collega’s waren er bij komen staan om mee Lily en Veerle uit te zwaaien. Hij glimlachte naar Veerle en veegde een keer door zijn haren heen. “Zij is niet de enige die het leuk vond hoor. Je hebt echt een hele lieve dochter.” Zei hij tegen haar.

Fenna Roos Klok
“Voor zover ik begreep, had die ex haar wel in de steek gelaten op het moment dat ze zwanger bleek te zijn. Dan is het wel een beetje vreemd als hij later ineens opduikt om zijn kind op te eisen. Iets klopt hier sowieso al niet aan.” Zei ze tegen hem. Een half jaar was echt een hele lange tijd. Al helemaal voor een eerste missie. Ze was dan stiekem ook wel blij dat Emile zei dat ze hopelijk over een maand naar huis konden. “Ze hebben me trainingen aangeboden, zodat ik een volgende missie eventueel mee op locatie kan, in plaats van op de basis te blijven. Ik heb gezegd dat ik er nog over na moet denken, maar denk wel dat ik het ga doen.” Zei ze tegen hem. “Van alle collega’s hebben ze gewoon mij dat voorgesteld.” Zei ze. Ze liet duidelijk merken dat ze het een hele eer vond.
femmie
femmie

Bericht van moonlight za apr 30, 2022 3:49 pm

Vik

Vik haalde zijn schouders op. "Geen idee, heb de serie nooit gezien maar wat ik er over heb gehoord kan ik je op je woord geloven. Men zegt dat ieder leuk personage daarin dood gaat. Nou lekkere serie dan!" Snel sprong die achteruit. "Je laat het mevrouw Peters. Van mijn manen blijf je af! Ze zijn net reuze lang met hier en daar een krul. Dan voel ik mij trots en arrogant. Ik moet alleen nog werken aan mijn gebrul." Vik moest moeite doen om niet in de lach te schieten. Hij citeerde immers the lion king. De disneyfilm die als kind zijnde zijn favoriet was geweest.
"Mhh, ik krijg het nog wel voor elkaar om je met roze haar te zien.",sprak hij zijn gedachten hardop uit. Hij kocht gewoon een pruik of van die haarverf in de feestwinkel. Hij had immers niet gezegd hoe of wat.

Guusje

Guusje sloeg de handen voor de gezicht, alsof ze zich schaamde. "En ik had nog wel zo geoefend op jullie namen." Ze glimlachte even licht en zwaaide terug naar Charlotte, die iets wat verlegen leek. Het was mooi te zien hoe enthousiast het meisje werd toen ze over Lydia begon. Zo te merken hadden ze een goeie band.
"Nou laten we dan maar snel gaan. Des ter eerder jullie Lydia weer in de armen kunnen sluiten en bij kunnen slapen."
En zo liep ze richting de auto. "James is schat en dat kan ik gerust zeggen want hij is al zins de middelbare mijn beste vriend. Het is ook echt wat voor hem om jullie zo te ontvangen. De andere zijn ook tof hoor, maar wel even wennen om elkaar weer te zien na zo lange tijd en de band weer op te pakken zoals die was op school. Je hebt elkaar toch ruim 10 jaar niet gezien."
Terwijl ze zo sprak kon ze zichzelf wel voor de hoofd slaan. James had er nog gezegd dat hij cadeautjes had gekocht en zij was in alle chaos weer eens vergeten om iets te kopen. Ze hoopte maar dat ze niet de enige was die met lege handen kwam aanzetten. Gelukkig was Lydia nog niet bevallen en kon ze het dan goedmaken. Al zoekende met de sleutel in de hoop dat de auto oprichtte liep ze rond. "Nou dat dacht ik want ik had hem wel bij een uitgang gezet maar ja welke. Kijken jullie anders eens mee of de lichten van een zwarte Opel aangaan." Gelukkig vond Mees uiteindelijk de auto.

James

James was Noah gaan helpen met het in elkaar zetten van het meubelstuk. Met zijn tweetjes moest het toch wel lukken!?!
Ze hadden netjes alles uitgestald en de handleiding erbij gepakt. Alleen begreep die daar nog minder van dan dat die ooit van wiskunde had begrepen. Hij schoof de handleiding terug naar Noah in de hoop dat hij de leiding zou nemen. "Kan je een geheimpje bewaren?",sprak James opeens uit het niets toen ze al even bezig waren en al een gedeelte hadden staan. "Jake en zijn kinderen, Lydia de verloofde dus komen straks als verassing. Guusje is ze nu ophalen. Dat is de echte reden dat ze er niet is. Mondje dicht!" Net toen het meubelstuk stond,zonder dat ze schroeven over hielden, appte Guusje. "Ahh! Ze zijn geland. Nu wachten tot ze er zijn. Zullen we kijken of we nog kunnen helpen met verven of dat er nog meer in elkaar gezet moet worden?"

Veerle

"Ik regel wel wat met mama.",had Lily nog in Bram zijn oor fluisterde voordat ze hem los had gelaten en al druk zwaaiend naar de auto liep. Veerle was nog even blijven staan om Bram gedag te zeggen. Ze voelde zich iets wat ongemakkelijk. "Dank je. Fijn dat ieder heeft kunnen genieten. Ik zal als ik thuis ben anders wat foto's doorsturen en het filmpje wat ik heb gemaakt toen jullie samen stonden te blussen. Nogmaals bedankt Bram en dank je collega's nogmaals namens ons." Ze keek hem even in zijn ogen aan en verdronk erin. Voor dat ze het zelf doorhad liet ze zich meenemen in het moment. ZE KUSTE BRAM! Het gejoel van Bram zijn collega's deed haar weer beseffen waar ze was en wat er gebeurde. Het was dan ook meer van schrik dat ze de kus ontbrak en snel naar de auto liep. "Uhh.. bedankt. Tot gauw. Ik app je " En weg reed ze. Stilstaand voor het stoplicht kon ze even op adem komen en besefte ze pas eigenlijk echt goed wat er zojuist gebeurd was. Snel stuurde ze Bram een spraakmemo voor ze weer moest rijden.

sorry dat ik zo plots de kus verbrak. Dat was niet mijn bedoeling maar ik schrok door je collega's. De kus was 100% oprecht. Ik vind je echt leuk Bram en wil je graag beter leren kennen. Laten we een keer samen een hapje gaan eten of ergens koffie gaan drinken als dat beter uitkomt.
moonlight
moonlight
Admin

Bericht van KirstReads ma mei 09, 2022 4:11 pm

Inge
Inge grijnsde. Ze herkende het liedje wat Vik aan het zingen was. Rustig zong ze mee. “Lion King is echt mijn favoriete Disneyfilm.” Zei ze met een glimlach. Rustig verfde ze nog even door. Ze voelde haar telefoon trillen in haar zak. Ze haalde hem eruit en zuchtte diep. “Julia wilt naar mama appt mijn zus net. Ik ga haar wel even halen, ben zo terug.” Ze glimlachte naar Vik en liep richting Lydia. “Lyd, ik ga even Julia halen. Ik ben over een halfuurtje terug.” Ze pakte haar jas en liep richting haar auto.

Niet veel later kwam ze terug. Ze hield Julia vast in haar armen, die was een beetje uitgeteld. Ze was samen met Inge haar zus naar de kinderboerderij geweest, het was heel gezellig geweest maar Julia werd een beetje moe. Gelukkig had ze in de auto geslapen. “Heb je Flap goed vast?” Flap was de knuffelkonijn van Julia, haar lievelingsknuffel. Julia knikte en na een stukje lopen zette Inge Julia op de grond zodat ze aan kon bellen.

Finn
Na een tijdje schilderen legde hij zijn roller neer. Hij kreeg een beetje een lamme arm van het schilderen. Hij keek naar Lela. “Alles oke?” Vroeg hij aan haar. Finn wist dat Lela het vervelend zou vinden als hij het vroeg maar hij kon zich ook voorstellen dat ze moe was en even wilde gaan zitten. Hij liep naar haar toe en legde zijn handen liefdevol op haar buik. Het kindje gaf een klein schopje. Finn glimlachte. “Ze komt even dag zeggen.” Finn gaf Lela een kusje in haar nek.

Emile
Emile nam bedenkelijk een slok van zijn cappuccino. “Dat is inderdaad wel vreemd. Je zei laatst dat Inge haar band met haar vader niet goed is. Zou hij misschien contact hebben gezocht met haar ex en dat zo het balletje is gaan rollen? Misschien denk ik nu wel te ver maar ik probeer een beetje na te denken hoe dit tot stand zou zijn gekomen. Het is raar dat je eerst je ex tot een abortus laat dwingen en dan vervolgens wil je wel opeens een rol spelen in het leven van je kind.” Hij zuchtte diep. Fenna en hij wisten hoe lastig een vader soms kon zijn. Hij was blij dat hij een fijne jeugd had gehad, helaas veranderde alles toen hij uit de kast was gekomen. Fenna daarentegen had helemaal geen fijne jeugd gehad. “Ja ik zou het ook fijn vinden om naar huis te kunnen.”

Jake
Ze zaten in de auto op weg naar hun nieuwe huis. Jake was erg benieuwd naar hoe het nieuwe huis er uit zou gaan zien. Hij keek even achter zich en zag dat zijn meiden in slaap waren gevallen. Hij glimlachte. Jake vond het altijd een vertederend gezicht om te zien hoe zijn meiden sliepen. Niet veel later kwamen ze aan bij het nieuwe huis. Heel rustig maakte hij zijn meiden wakker. Puck deed slaperig haar ogen open. “Girls we zijn er. Kom dan gaan we Lydia verrassen.” Hij stapte uit, hielp de meiden met uitstappen en haalde uit de achterbak een emmer met daarin een grote bos rozen, die had hij nog even snel op het vliegveld gekocht. Hij keek naar de voordeur en zag er al een vrouw staan met een meisje aan haar hand. Hij keek even naar Guusje. “Zal ik aanbellen of heb jij de sleutel?”
KirstReads
KirstReads

Bericht van femmie do mei 12, 2022 9:32 am

Lydia Koster
Lydia glimlachte naar Inge toen ze even kwam zeggen dat ze weg was om haar kind te halen. “Geen probleem. Tot zo!” zei ze vrolijk, waarna ze verder ging met verven. Ze keek eens op haar horloge. Ze zou zo ook eens vragen wat iedereen wilde eten. Waarschijnlijk gingen ze gewoon ergens eten bestellen. Ze opende de deur weer voor Inge toen die terug was met Julia. “Heey Julia, wat een mooie beer heb je. Kom maar binnen.” Zei ze, waarna ze de deur weer achter haar sloot. Zelf wilde ze graag haar werk snel af hebben en dus ging ze weer verder met verven. Vijf minuten later ging nog een keer de deurbel. Ze zuchtte eventjes. Als ze de hele tijd onderbroken zou worden, kwam het nooit op tijd af! Ze opende de deur en keek verbaasd toen Mees voor de deur stond. "Ik heb een verrassing voor je. Maar ogen dicht." zei Mees tegen haar. Lydia deed een hand voor haar ogen en werd aan de hand begeleid door Mees. Ze spiekte stiekem een beetje onder haar hand door, zodat ze zeker wist dat ze niet zou struikelen. "Oke, hou ze dicht." zei het jongetje. Lydia hoorde een autodeur open en dicht gaan. "Open maar!" zei het jongetje enthousiast. Lydia deed wat hij zei en sloeg gelijk haar hand voor haar mond en voelde de tranen prikken. "Jake!" riep ze, waarna ze haar verloofde om de hals vloog en hem zoende. Ze liet hem los om vervolgens de meiden te knuffelen. "Jullie zouden toch volgende week pas komen!" liep ze vrolijk in het engels tegen ze.

Noah Meijer
Noah glimlachte een beetje voor zichzelf toen hij de handleiding toegeschoven kreeg. “Dit gaat ons makkelijk lukken met zijn tweeën.” Zei hij tegen James, waarna hij stap 1 las en vervolgens aan James bepaalde benodigdheden vroeg. “Ik kan wel geheimen bewaren hoor.” Zei hij tegen James. Hij was best nieuwsgierig. “Echt?” zei Noah enthousiast. “Oh, dat moeten we filmen! Dat is echt super leuk!” zei hij. Dat was voor Lydia en Jake leuk om terug te zien, maar zijn vriendin zou dat ook echt geweldig vinden! Hij wreef in zijn handen toen hij later te horen kreeg dat ze veilig geland waren. “Ja is goed. Ik ben een kei in verven.” Zei hij. Het was natuurlijk sarcastisch bedoeld. Hij hoorde de bel. “Kom, we gaan kijken vanuit het raam.” Zei hij tegen James, waarna hij zijn mobiel tevoorschijn haalde.

Bram Stevens
“Eh, ja, dat zou ik leuk vinden.” Zei hij zachtjes. Waarom voelde het ineens alsof hij zo verlegen werd? Dat was toch vreemd? Ze hadden juist zo’n leuke tijd gehad. Opeens, zonder enige waarschuwing (zo leek het voor Bram in ieder geval), voelde hij haar lippen op de zijne. Hij wilde er net helemaal in mee gaan, toen de kus alweer verbroken werd en hij zijn collega’s hoorde juichen. Veerle ging echt weg en Lars kwam om zijn schouder hangen. “Eindelijk jongen.” Hoorde hij hem zeggen. “Je eerste kus.” Bram voelde zijn gezicht zo mogelijk nog roder worden en wenste dat ze opgeroepen werden, wat ook echt precies op dat moment gebeurde. Alsof iemand dat had gehoord, gebeurde dat ook en Bram was nog nooit zo blij geweest met een brand. In de wagen las hij het appje dat Veerle hem nog na had gestuurd en slikte even. Wat hield dit in? Hij snapte het niet. Ze waren vrienden! Hij besloot er nu niet op te reageren en er eventueel later op terug te komen.

Fenna Roos Klok
Fenna haalde haar schouders op. “Ik weet het niet. Het lijkt me niet.” Zei ze. “Het is een beetje een vreemd verhaal. Of hij moet spijt hebben gehad van zijn keuze en nu graag zijn kind willen zien.” Ze wist het niet. Ze snapte het ook niet helemaal. Die gast spoorde gewoon niet. Het was wel iemand die ze in de gaten ging houden. Ze zwaaide naar een paar collega’s van hun die voorbij kwamen gelopen. De mannen kwamen bij hun staan. “Mogen we erbij komen zitten?” vroeg een van de twee.
femmie
femmie

Bericht van moonlight do mei 12, 2022 12:58 pm

Veerle

Veerle was eigenlijk van plan geweest nog even langs Lydia te rijden maar besloot toch maar naar huis te gaan. Als ze zich daar nu toonde waar iedereen was dan verraadde zichzelf meteen met haar rood gelopen gezicht en wist ieder meteen dat er wat voorgevallen was tussen haar en Bram. Ze hield het liever nog even voor hun tweetjes. Ze wist zelf nog geen eens wat dit betekende. Bram had haar wel terug gekust maar dat hoefde helemaal niks te betekenen. Haar mobiel bleef ook verdacht stil. Ze hoopte uit de grond van de hart dat ze nog iets van hem zou horen, dat ze hem niet afgeschrikt had. Dat als hij niks voor haar voelde dat eerlijk zou laten weten, zodat het de volgende keer als ze elkaar zagen niet akward werd. Om zichzelf af te lijden vroeg ze Lily wat ze het leukste aan deze middag vond terwijl ze uiteraard haar blik op de weg hield. Lily begon meteen als een dolle te ratelen over alles wat ze gezien en gedaan hadden.

Vik

"Tot straks!" Hij had het werk nog even af gemaakt en net op her moment dat de bel ging was Vik naar beneden gelopen om even de wc te bezoeken en nog te drinken. Nu stond die dus oog in oog met Inge en Julia. "Heey, waren jullie er alweer. Laat mij eens raden dan ben jij, uhh Julia." Hij had haar naam ook alleen maar onthouden omdat Inge deze genoemd had vlak voor ze weg ging.
"Ik ben Vik, ik wil jou wel een handje geven maar kijk, Vik heeft hele vieze handen van het verven." En hief zijn handen om het te tonen. Hij hoopte dat hij niet te kinderachtig tegen Julia sprak. Hij wist ook niet welke toon Hij moest geven aan een kindje van 3. Hij hoorde Lydia een opmerking maken over de beer van Julia. "Zeker een mooie beer. Heeft de beer ook een naam?" Vervolgens werd er weer aangebeld. Vik keek verbaasd op. "Huh? Wie zou er dan nog meer komen helpen?" Nieuwsgierig bleef die dan ook in de deuropening staan toen Mees, Lydia meenam voor de verrassing.

Guusje

"Verrassing!", riep ze zodra Lydia bij de auto was en haar verloofde en kinderen zag. Ze tilde Mees op om hem een knuffel te geven. "Goed gedaan, mannetje." Guusje smolt bij het zien van het viertal. De missie was geslaagd. Ze hoorde wat Lydia in het Engels vroeg. "James kreeg een tijdje terug een berichtje van Jake of hij kon helpen om deze verassing op te zetten. Die heeft mij toen weer gevraagd of ik ze vandaag wilde ophalen." Ze zwaaide naar James die al filmend uit het raam hing met een grijns van oor tot oor. "Zal ik jullie helpen met de bagage? Vergeet de doos met bosche bollen en worstenbroodjes niet. Ja nog zo verassing van James. Hij vond dat Jake en de meiden wel meteen goed ingeburgerd moesten worden."
moonlight
moonlight
Admin

Bericht van KirstReads do mei 12, 2022 5:06 pm

Inge
Julia keek met grote ogen naar Vik en ze begon te giechelen toen ze de handen van Vik zag. Toen liet Julia haar handen zien. “Aah je hebt bij tante Sascha dus gevingerverfd?” Julia knikte. “Flap konijn.” Zei ze. Inge keek even naar de knuffel. Het leek ook wel een beetje op een beer omdat er een oor af was, die had Inge ook niet meer kunnen vinden. Inge keek naar Julia die Vik aan keek. “Jij ook vinge verf?” Vroeg ze al sabbelend op het ene oor van Flap. Inge vond het fijn dat Julia contact zocht met Vik. Normaal gesproken was ze wat verlegener, het scheelde dat ze Flap mee had.

Jake
Jake knuffelde Lydia stevig. Hij had haar ontzettend gemist. “Het is echt veel te lang geweest zo zonder jou. De meiden konden echt niet nog langer wachten en ik ook niet toen James vroeg of ik mee wilde doen met de verrassing heb ik meteen ja gezegd. Uhm ik heb nog wat meegenomen voor je. Het is misschien een beetje cliché maar ik wilde het je graag geven.” Hij gaf haar een kus en haalde een bos met rozen uit de auto. “Voor jou mijn liefste.” En voorzichtig gaf hij de rozen aan Lydia. Hij keek even naar haar buik en legde liefdevol zijn handen erop. “Alles een beetje goed gegaan?”

Emile
Emile wreef over zijn groeiende baardje. Als hij thuis was zou hij het er meteen afhalen. “Ik weet het ook niet. Waarom zou hij opeens spijt hebben van zijn keuze? En trouwens moet ie er dan maar eerst voor zorgen dat hij het met Inge goed maken en aan haar laten zien dat hij het zien van zijn dochter waard is. Het is zeker goed om het in de gaten te houden.” Hij keek op toen er twee collega’s vroegen of ze er bij konden zitten. “Ja tuurlijk schuif maar aan.”
KirstReads
KirstReads

Bericht van femmie zo mei 15, 2022 8:50 pm

Skip naar het etentje
Bram Stevens
Het waren een paar vreemde weken geweest. De groepsapp was lekker druk geweest, maar Bram had zich een beetje afzijdig gehouden. Natuurlijk had hij hier en daar wel gereageerd. Hij voelde zich alleen een beetje vreemd. Hij sliep ook niet altijd even goed en had ook niet echt zin om te koken. Het was dat hij voor zijn oma of voor zijn maten eten moest koken, anders had hij weinig zelf gegeten. En dat terwijl koken juist echt een hobby van hem was. Hij had Veerle ook al die tijd niet terug geappt. Nu waren ze met zijn allen bij James en was hij onbewust aan de andere kant van de tafel gaan zitten van Veerle. “Het ziet er allemaal lekker uit James! Wat is het eigenlijk?” vroeg Bram, toen iedereen aan tafel zat en het eten op tafel stond.

Lydia Koster
Lydia zat naast Jake en onder tafel hielden ze handen vast. Ze was zo dolgelukkig dat hij er weer was. Ze vond het ook heel schattig dat de twee kids met de andere kinderen aan een kleinere tafel zaten met zijn allen. Puck, de oudste, leek het wel goed af te gaan. Haar Nederlands was nog wel wat krakerig, maar ze durfde het al te spreken. Ze had in Australië ook al veel geoefend. Charlotte daarin tegen durfde juist nog niet zo goed Nederlands te spreken en zocht dan ook meer hulp van haar zus. Lydia’s ouders vonden de twee meiden ook helemaal geweldig. Zo erg zelfs dat ze al een paar keer bij haar ouders waren blijven slapen. Wat voor haar en Jake alleen maar fijn was geweest. “Niet zo snel Bram. We moeten nog even op Vik wachten.” Zei ze.

[b]Noah Meijer[b]
Noah had Bo mee genomen. Hij had gehoopt dat het geen probleem was, maar de andere hadden ook partner en kinderen mee genomen. Als een verrassing voor James en een bedankje dat hij zoveel wilde koken voor iedereen, had hij een krat bier en Bo een fles wijn meegenomen die ze met zijn allen konden delen. Thuis kon Noah heel klef zijn met Bo, maar nu waren ze met vrienden en dan hield hij er niet zo van. In ieder geval niet in zo’n setting. “Zal ik helpen met drinken schenken? Wie wil wat?” vroeg hij. Zijn vriendin wilde ook op staan, maar hij legde een hand op haar schouder. “Nee, blijf lekker zitten, je hebt hard gewerkt vandaag.”
femmie
femmie

Bericht van moonlight zo mei 15, 2022 9:55 pm

James

James had de gehele middag in de keuken gestaan. Hij had iedereen uitgenodigd om gezellig bij hem te komen eten. Voor de liefhebber konden ze daarna nog het Songfestival blijven kijken. James genoot er van om voor zo groot gezelschap te koken. Hij was dan ook blij dat hij dit weer kon doen voor zijn oude vrienden. Hij keek de tafel rond toen bijna iedereen er was.
"Ik ben blij dat jullie er bijna allemaal zijn. Het lijkt al zo lang geleden dat ik een gedeelte van jullie zag bij Lydia. Bo ook fijn dat jij er bij kon zijn. Tevens bedankt voor de drank, had niet gehoeven. Gezien ik van Vik niks vernomen heb zal ik meteen vertellen wat er op tafel staat. Voor ieder een bordje ham met meloen, wijnbladeren gevuld met gehakt en rijst, bladerdeeg hapjes gevuld met feta en spinazie. Verder pita broodjes om zelf een broodje gyros of falafel te kunnen vullen, zelfgemaakte tzatziki. Alles in Grieks thema dus. Voor de kleintjes pannekoeken met van alles erop en pizza magaritha. Ze mogen ook lekker in de tent gaan zitten als ze willen." Hij had speciaal voor de kleintjes een tent gebouwd van doeken en stoelen en daar zijn oude duplo en treinbaan in gezet. Gezien Guusje vaak bij hem te vinden was met Mees had hij die toendertijd bij zijn ouders van zolder gehaald. Ook een paar van Megan (zijn zusje) haar barbies had die meegenomen. "Na jullie horen het al. Wat willen jullie drinken? Niet allemaal tegelijk."

Lily

Lily was helemaal in de nopjes toen ze Bram zag. Haar moeder was er minder blij mee. Ze zaten beide aan de andere kant van de tafel. Elkaar ontlopend nadat Veeele niks meer van Bram had vernomen nadat ze hem had gekust. Veerle schaamde zich zich maar dat haar moeder liever ver uit Bram zijn buurt bleef, leek Lily niet te merken. "Bram! Ik mocht op school vertellen dat ik bij jou op de kazerne was en juf vond het toen heel stoer dat ik van de brandweerpaal durfde. Sommige kindjes waren zelfs jaloers. Van ome Jan heb ik speelgoed gekregen van de brandweer. Ook een helm maar die mocht niet mee van mama. Want straks raakte die kwijt, zei ze." "Mag ik frisiti, asjeblieft.",vroeg ze heel netjes aan Noah. Zelfs Veerle leek verbaasd dat Lilt dat zo netjes vroeg. "Wil jij mijn pannekoek versieren, Bram?"

Vik

Vik liep al de hele dag wat verloren rond. Hij had geprobeerd voor vannacht bij de daklozenopvang een slaapplaats te scoren maar hij had pech. Alles zat vol. Ook zijn favoriete medewerksterwas afwezig. Daar ging zijn broodje die zij hem meestal toe stopte. Dat werd de nacht doorkomen op een lege maag. Hij had wel een flesje water gehaald zodat die in elk geval niet uitdroogde maar had verder niks uitgegeven voor hij het geld een keer hard nodig had. Hij was helemaal vergeten dat James hem uit had genodigd om te komen eten en had dan ook niks van zich laten horen. Als die dat had onthouden, had die in elk geval met een volle maag geslapen. Maar het was niet anders...
Nu wandelde hij maar richting het park. Met een beetje geluk kon hij daar slapen op een bankje. Zolang het blauw niet kwam, zoals hij de politie noemde. Die schokte altijd iedereen eruit om overlast te voorkomen.
moonlight
moonlight
Admin

Bericht van KirstReads ma mei 16, 2022 8:09 am

Finn
Finn zat naast Lela. Lela zat naast Lydia, het was fijn om te zien dat Lela het goed met Lydia kon vinden. Lela had tapas gemaakt als bedankje voor James. Finn had nog tegen haar gezegd dat dat niet hoefde maar Lela had van huis uit meegekregen dat als iemand voor je kookte, hem of haar ook bedankte met eten. “James dit lekker zien uit.” Zei Lela tegen James. Het Nederlands ging steeds beter, al draaide ze nog wel woorden om. “Lyd, Jake, zijn jullie al wat gesetteld in jullie nieuwe huis?”

Inge
Inge zat naast Noah. Ze kende Noah niet heel goed, maar hij had haar tijdens de reunie er wel van weerhouden om een sigaret op te steken. Sindsdien had ze het ook niet meer gedaan. Ze keek naar het eten. “Jemig James je hebt wel je wel uit staan sloven zeg. Ziet er allemaal heerlijk uit.” Ze glimlachte. Julia was lekker aan het spelen met de andere kinderen. Flap hield ze vast in haar ene hand en in haar andere hand had ze een duplo blokje was. “Voor ik het vergeet James, Julia had nog een tekening voor je gemaakt.” Ze haalde het uit haar tas. “Juul kom je de tekening even geven?” Julia rende naar haar toe en Inge gaf haar de tekening. Julia gaf de tekening aan James. “Jeblief.” Zei ze met haar liefste glimlach. Julia had James als chef getekend, al waren het eigenlijk een heleboel lijnen.
KirstReads
KirstReads

Bericht van femmie di mei 17, 2022 7:34 pm

Bram Stevens
Hij vond het wel zonde omdat Vik er niet was, maar als hij niets van zich had laten horen, zou hij vast niet willen komen. Al was het dan alsnog een beetje vreemd dat hij dat niet even liet weten. Bram stak zijn hand op alsof ie iets moest vragen toen James bezig was met het eten uitleggen. “Een hele stomme vraag misschien, maar zijn ‘wijn’bladeren ook alcoholisch?” vroeg hij. Aangezien hij dalijk gewoon een dienst moest draaien, kon hij nog niet eens een druppeltje alcohol op hebben. Dat hoorde gewoon niet. Hij moest volle focus hebben. “Het ziet er allemaal in ieder geval heerlijk uit James.” Zei hij vrolijk. “Doe mij maar een cola.” Vroeg hij vervolgens aan Noah en James. Hij wachtte tot iedereen weer lekker aan tafel zat en wat te drinken had. “Nou, Bon apetit dan maar he.” Zei hij tegen iedereen, waarna hij niet wachtte met al dat heerlijks, maar gewoon lekker eten opschepte. Hij luisterde naar Lily en glimlachte. “Echt waar? Nou, die brandweerauto wil ik dan wel eens een keer zien hoor!” zei hij enthousiast tegen Lily. Hij glimlachte toen Lily zo lief aan Noah vroeg of ze een fristi mocht en vervolgens aan hem vroeg of hij haar pannenkoek wilde versieren. “Maar natuurlijk wil ik dat. Wat wil je erop?” vroeg hij.

Lydia Koster
Lydia keek toe hoe de kinderen heerlijk met zijn allen waren. Behalve Lily, die was heel schattig bij Bram aan het doen. Wat moest Veerle het fijn vinden dat het zo goed klikte tussen haar dochter en haar vriend die wellicht meer dan een vriend zou zijn. Al vond ze het een beetje vreemd dat ze zo ver uit elkaar zaten en nog geen woord tegen elkaar hadden gezegd toen Bram was aangekomen. Ze keek op toen Finn wat aan hen vroeg. “Jazeker. Het is echt heerlijk om weer met zijn allen bij elkaar te zijn. Puck pakt het Nederlands al best goed op, al moet Charlotte nog een beetje de durf krijgen.” Zei ze vrolijk. “Ja, en ik ben zoeken de baan. Ehm, grappig Puck mij Nederlands leren moet.” Hoorde ze Jake zeggen. Ze glimlachte even. Jake en de kinderen hadden in Australië ook al flink wat Nederlands geleerd. Puck had echt een talenknobbel, maar Jake vond de zinsopbouw vooral moeilijk. Ze bestelde voor zichzelf een ijsthee en Jake had liever een biertje.

Noah Meijer
“Dat is geen probleem. We kunnen moeilijk alles aan jou over laten. Dat is ook niet netjes.” Zei Noah tegen de jongen. Hij wreef een keer in zijn handen. Het zag er allemaal echt heerlijk uit. Hij deelde het drinken aan iedereen uit die wat wilde en glimlachte toen Lily zo lief vroeg of ze fristi mocht. “Maar natuurlijk mag jij dat.” Zei hij. Hij keek met een glimlach toe hoe iedereen en wenste ook iedereen een smakelijk eten toen ze allemaal weer aan tafel zaten.
femmie
femmie

Bericht van moonlight wo mei 18, 2022 11:58 am

Guusje

Guusje liet haar blik vallen op de spelende kinderen. Het viel haar op dat haar zoontje niet gezellig meespeelde maar alleen met de treinbaan. Normaal gesproken was Mees toch wel mondig genoeg om te vragen of die mee mocht doen. Of de meiden moesten hebben gezegd dat ze niet met hem wilde spelen omdat hij een jongen was ofzo. Daarom besloot ze er toch maar even heen te lopen. Terwijl ze er heen liep zag ze al wat het probleem was. Ze was Mees zijn implantaat vergeten weer aan te koppelen nadat hij op de bank in slaap was gevallen. Niet zo gek dus dat hij alleen speelde als hij de andere niet kon verstaan. Ze hoopte maar dat ze de implantaat in haar tas had gestopt en niet thuis had laten liggen. Ze liep snel terug naar haar plek en zocht in haar tas. Gelukkig! Hij zat erin. Al was het weer typisch een actie van Guusje geweest als ze het wel was vergeten. Snel gaf ze Mees zijn implantaat. Guusje zag meteen een andere Mees. Een Mees die naar de meisjes was gelopen om te vragen of ze hem wilde helpen om een grote toren van de duplo te bouwen.

Lily

Lily trok een pruillipje. "Ik heb geen brandweerauto gekregen. Wel een helm. Mama heeft er een foto van gemaakt." "Mama? Foto met helm aan Bram laten zien." Veerle:"Straks misschien, Lily. We zitten nu te eten." "Maar.." Maar de blik die Lily terugkreeg van haar moeder zei der genoeg. Als ze nu niet stopte met zeuren dan kreeg ze nog eens straf. "Dankje wel.",zei Lily poeslief tegen Noah. Wetende dat Veerle eigenlijk liever had dat ze geen fristi dronk. Bram vroeg haar wat ze op de pannekoek wilde. "Een verrassing." Gezien ze chocolade en ook smarties voor erop had gespot hoopte ze dat Bram daar iets mee deed. "Mag ik dat ook proeven?" En wees op de bladerdeeg hapjes die op tafel stonden.
Veerle:"Lily hou eens op met dat gebedel. Je kan prima zelf je pannekoek versieren en opeten en als je iets wilt proeven vraag je dat aan mama. Laat Bram eens rustig eten."

James

James had dankbaar de tapas aan genomen van Lela. "Super lief, Lela. Dat had echt niet gehoeven. Ik zet ze zo in de koelkast dan ga ik er morgen lekker van genieten. Hoe is het tevens met je? Alles goed met de baby?" Inmiddels zaten ze aan tafel en had hij verteld wat er op tafel stond. Hij moest een beetje grijnzen om Bram zijn vraag. "In druiven zit toch ook geen alcohol. Het zijn de bladeren van een druiventak. Zie het als een gevulde slablad."
Noah bood aan om hem te helpen met het drinken. "Dat je aanbied om te helpen met de drankjes te severen is al fijn genoeg. Zoals ik al zei ik kook graag voor jullie allen. Anders had ik echt wel gevraagd of jullie iets wilde meenemen. Maar nogmaals bedankt." Samen schokken ze de drankjes in. "Ja jongens laat het smaken.",sprak hij toen hij weer aan tafel was geschoven. Hij zat net toen Julia naar hem toe kwam met een tekening. "Wat lief, Julia. Dank je wel. Ik hang hem straks op de koelkast." Hij legde voor nu de tekeningen en op de kast neer. "Heet zij Julia?",hoorde hij Lily vragen. James knikte. Lily:"Het nieuwe K3'tje ook." "Daar heb jij helemaal gelijk in. Nou dan en jij al haar naam niet meer vergeten. Misschien wilt Julia straks wel samen spelen als jij je pannekoek op hebt."
Hij hoorde Jack vertellen over hoe het ging zins hij met zijn gezin in Nederland woonde. "Over het algemeen pakken kinderen een taal sneller op. Maar ik heb sowieso bewondering voor jou en ook voor Lela hoe snel jullie de taal oppakken. Onze taal is niet de makkelijkste om te leren. Naar wat voor baan ben je op zoek, Jack? Misschien kan ik rond vragen, mijn ogen en oren voor je open houden."
moonlight
moonlight
Admin

Bericht van KirstReads di mei 24, 2022 8:44 am

Finn
“Graag gedaan.” Zei Lela. Een van de weinige zinnen die ze normaal kon zeggen omdat het twee woorden waren. Finn zijn blik ging naar de buik van Lela. Nog ongeveer twee maanden en dan zou hun kleine meid ter wereld komen. “Met baby goed gaat.” Zei Lela met een glimlach. “Nog maand of twee en dan mag ze op de wereld komen.” Antwoordde Finn en hij kneep liefdevol in de hand van Lela. “Waar heb je trek in schat?” En hij keek even de tafel rond. “Broodje en hapje deeg.” Finn pakte een pitabroodje. “Wil je er sla en gyros op?” Lela knikte. Zorgvuldig maakte Finn het broodje klaar. Hij keek naar Lydia. “Fijn om te horen dat het zo goed gaat met jullie. Gaan de meiden al naar school?”

Inge
Het was Inge opgevallen dat Julia erg druk om zich heen aan het kijken was. “Is er iets?” Vroeg ze. Julia ging dichter tegen haar aan staan. “Wa is Vik?” Inge haalde haar schouders op. “Dat weet ik ook niet lieverd. Misschien komt ie wat later.” Ze pakte een klein stukje pizza voor Julia. “Kom neem een hapje. Misschien kun je vragen of Lily met je wilt spelen of Mees.” Julia nam een hapje en liep naar Lily toe. “Jij ook fan van k3?” Vroeg ze wat verlegen aan Lily. Julia was naar volwassene toe een spraakwaterval maar nieuwe kinderen ontmoeten vond ze spannend.
KirstReads
KirstReads

Bericht van femmie di mei 24, 2022 5:09 pm

Bram Stevens
Bram keek even van Veerle naar Lily. Hij glimlachte zwakjes tegen het kleine meisje. “Ja, eerst even eten. Laat straks maar zien, als we er nog tijd voor hebben.” Zei hij tegen haar. Hij was waarschijnlijk net zo gek op het kleine meisje als dat het kleine meisje op hem was geweest. Hij vond het dan stiekem ook heel leuk dat ze aan hem vroeg om de pannenkoek te versieren. Aangezien hij best goed was in tekenen, deed hij zijn best om er hier ook iets mooi van te maken. Met stroop zette hij de lijnen van een brandweerwagen en deed daar vervolgens wat poedersuiker overheen. Met pasta maakte hij de strepen op de weg en de smarties gebruikte hij om een beetje de kleuren van de sirenes te maken. “Zo, wat vind je van deze?” vroeg hij aan Lily. Hij hoorde haar vraag over zijn eigen eten. “Dat moet je even aan mama vragen, of je dat mag proeven.” Zei hij tegen haar. En snel genoeg zag Veerle ook aan dat ze hem met rust moet laten en zelf haar eten op moest eten. “Oh, ik, eeh, vind het niet erg hoor.” Zei hij zachtjes, terwijl hij zijn wangen rood voelde worden. Hij wist dat het niet helemaal netjes was geweest van hem om niet op haar appje te reageren, maar hij wist niet hoe. Hij had alleen niet gedacht dat Veerle daar boos om zou worden op hem. “Waarom ga je anders niet bij de andere kindjes zitten?”

Lydia Koster
Lydia keek tevreden toe naar wat er allemaal gebeurde. Ze vond het momentje tussen Lily en Bram super schattig, al was het een beetje jammer dat Veerle er tussen kwam. Dat liet alleen maar zien dat er wel degelijk iets speelde en dat maakte het stiekem best wel ongemakkelijk. Lydia wist dan ook niet goed of ze er een opmerking over moest maken. “Zie je wel.” Zei ze tegen Jake, waarna ze hem een lief duwtje gaf. “Je hoeft niet zo verlegen te zijn Jake, je kan het prima.” Zei ze tegen hem. Ze zou hem zelf mooi de vraag van James beantwoorden. “In Australië ik was leraar, tot mijn meisje, eehm. I don’t know how say birth.” Zei hij, waarna hij even naar Lydia keek. “Geboren.” Hielp Lydia hem mee. “Oke, dus tot mijn meisje geboren geeft. Daarna ik finance werk gedaan. Op computer en met bellen. Ik graag weer leraar worden, maar eerst Nederlands zelf leren. Dus ieder werk goed nu.” Hoorde ze hem zeggen. Puck en Charlotte kwamen naar haar toe gelopen. Puck trok aan haar mouw. “Wat is K3?” hoorde ze haar zachtjes vragen. Lydia glimlachte eventjes. “Waarom vraag je dat niet aan Julia en Lily? Die willen dat misschien wel vertellen?” moedigde ze de kinderen aan. Puck knikte en nam haar zusje weer mee en stelde vervolgens dezelfde vraag aan Lily en Julia.
femmie
femmie

Bericht van moonlight wo mei 25, 2022 10:40 am

James

James had voor zichzelf een broodje gyros gemaakte en at daar rustig van terwijl die luisterde naar wat ieder vertelde. "Fijn te horen dat alles goed gaat. Geniet nog maar even extra van zolang het kan. Voor dat je het weet kunnen jullie, jullie meisje in jullie armen sluiten. Maar ik durf met zekerheid te zeggen dat jullie goeie ouders worden." Hij pakte nog een bladerdeeg hapje terwijl die vriendelijk glimlachte naar Finn en Lela.
"Mhh, dat lijkt mij inderdaad ook verstandiger. Of je zou les moeten geven op een school waar ze tweetalig onderwijs geven. Echter geen idee of we dat hier in de buurt hebben.",begon die hardop na te denken voor Jack. "Ik zal mijn eens voor je navragen of iemand een facturen weet binnen de financiële sector." Was het minste wat hij kon doen, vond hij zelf.

Lily

"Oké.",zei ze een beetje teleurgesteld, maar ze was allang blij dat Bram haar pannekoek wilde versieren. Vol verbazing keek ze naar het eindresultaat. "Wauw! Dank je wel,  Bram" en gaf hem een knuffel. Mees die nog een stukje pizza was komen halen keek ook vol verwondering naar Lily de pannekoek. Mees:"Mees ook één?" Lily had inmiddels de aandacht op Julia gericht. "Ja!" Ze wilde verder vragen maar Puck vragen vroeg hun ook iets. Lily vond het maar gek dat het meisje K3 niet kende maar toen herinnerde ze zich dat haar moeder verteld had dat Puck en Charlotte uit een land hier heel ver vandaan kwamen. Dan nog was het belachelijk dat Lydia het hun nooit had laten zien.
"K3 zijn drie meisjes die zingen en dansen. Ze hebben ook films en een eigen serie en oh ook allemaal spulletjes. Ik heb de poppen en nog veel meer. Het grappige is dat je een blond meisje hebt, een rode en een zwarte. Misschien mogen we wel van James een K3 film kijken. Alleen dat is wel met een ander blond meisje, er is nu een nieuw blond meisje, die heet net als Julia. Oh en het rode en zwarte meisjes praten een beetje raar want die komen uit België."
moonlight
moonlight
Admin

Bericht van KirstReads zo mei 29, 2022 8:02 pm

Julia
Julia probeerde te luisteren naar wat er allemaal gezegd werd. Maar doordat ze aan een kant doof is kreeg ze niet alles mee. Zenuwachtig deed ze haar duim in haar mond en hield Flap stevig vast. Ze keek naar haar moeder die probeerde te gebaren wat er allemaal gezegd werd. Julia had gezien dat Mees ook iets in zijn oor had. Ze liep naar hem toe, ook om even uit de drukte te zijn. “Wil je spelen?” Ze gebaarde het tegelijkertijd naar hem.

Inge
Inge had Julia geholpen met wat er allemaal gezegd werd. Julia kon liplezen en ze kon aan een kant goed horen maar aan de andere kant was ze doof. Het werd voor haar nog moeilijker om gesprekken te volgen als mensen door elkaar praatte. Ze keek toe hoe Julia naar Mees liep en met hem aan het gebaren was. Ze keek naar Guusje. “Mees is hij al vanaf zijn geboorte doof of slechthorend geweest?” Bij Julia kwamen ze er op de kinderopvang achter dat ze niet goed hoorde, later bleek dat Julia aan een kant doof was. Inge werkte op een speciale basisschool met leerlingen die een taalontwikkelingsstoornis hebben en hierdoor kon ze gebarentaal en dat had ze aan Julia ook geleerd zodat ze makkelijker met elkaar kunnen communiceren.

Finn
“Finn hele goeie vader wezen.” Zei Lela met een grote glimlach. Finn kuste haar en at verder van zijn Griekse salade. Hij luisterde naar Jake. “Ik werk in een centrum met jongeren die een beperking hebben. Mocht je dat leuk vinden en je hebt nog geen werk, we zoeken nog vrijwilligers om een workshop te geven. Sommige jongeren willen graag een taal leren. Zou je het leuk vinden om een of twee keer in de week Engels te leren aan de jongeren?”
KirstReads
KirstReads

Bericht van Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 9 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Terug naar boven