Our Home, Our Place
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Forever Young

2 plaatsers

Pagina 1 van 6 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Forever Young Empty Forever Young

Bericht van KirstReads di jun 11, 2024 9:06 pm

We zijn zestien jaar verder. Alle kinderen zijn tieners geworden, alle volwassen ouder. De volwassenen leren van hun kinderen en kleinkinderen. Nieuwe banden worden gemaakt en oude banden worden sterker. Iets wat ooit kleine problemen waren worden nu grotere problemen en verantwoordelijkheden. Iedereen is ouder maar niet wijzer geworden.

De families

Van Zelenberg
Thijs van Zelenburg
Evie van Zelenberg-O’Mally
Josie van Zelenberg
Charley van Zelenberg
Tony van Zelenberg
Yara van Zelenberg

Williams
Liam Williams
Allie Williams-O’Mally
Indy Williams
Adam Williams
Lily Williams

O’Mally
Finn O’Mally-de Wit
Ethan O’Mally-Smith
Hailey O’Mally
Nora O’Mally-Petersen
Johnny O’Mally
Emmie O’Mally
Faithlyn O’Mally

Martens
Levi Martens
Mirthe Martens-de Wit
Juda Martens
Junia Martens
Sarah Martens

De Wit
Owen de Wit
Manu de Wit-Perez
Noël de Wit
Layla de Wit
KirstReads
KirstReads

Aantal berichten : 2871
Registratiedatum : 20-10-17
Leeftijd : 29

Terug naar boven Ga naar beneden

Forever Young Empty Re: Forever Young

Bericht van moonlight di jun 11, 2024 9:37 pm

Indy

"Mam, waar zijn mijn voetbalschoenen?" Indy kwam de trap afgerend met haar sporttas in haar handen. "Waar je het zelf hebt achtergelaten." Indy rolde met haar ogen. "Leuk.. Nora. Maar serieus heb je mijn sportschoenen gezien?" Adam keek op van zijn ontbijt naar zijn moeder en gebaarde:"Wat is de sloddervos nu weer kwijt? Als ze de schoenen zoekt die slingeren op de overloop." Indy was inmiddels al naar boven gerend. "Heb ze al!" "Mooi zo, maak meteen je zusje wakker voor het ontbijt.",hoorde ze haar moeder van beneden af roepen. Indy drukte bij de kamer van Lily op een belletje zodat er een lamp vel ging branden en Lily wakker zou worden.

Charley

De bel ging. Charley was zich aan het klaarmaken. Haar opa zou haar komen ophalen om haar tweelingzus van Schiphol te halen. Ze had door Josie haar carrière haar al twee jaar noet gezien en nu kwam ze plots thuis. Ze hoorde dat haat moeder opendeed en haar opa begroeten. Joey:"Char, ben je klaar dan kunnen we gaan." Charley wierp een laatste blik in de spiegel. "Kom eraan!" Ze liep terug naar de kamer en pakte het plakboek van de bed. Ze had alle artikelen over Josie uitgeprint en ingeplakt en wilde deze bij hun hereniging geven.

Junia

Het was een drukke bedoening in huize Martens. Junia was een weekje vrij en Gabriel bleef bij haar logeren. Sem was er ook gezien het weekend was. Noël en Layla liepen ook ergens in de rondte. Haar moeder, Mirthe was aan de lopende band broodjes aan het smeren voor iedereen. Haar broer Juda bakte eieren. "Als Juda in de keuken staat dan hoef ik geen ei." Juda gooide een theedoek naar de hoofd. "Ik heb één keer het eten aan laten branden. Wanneer ga jij eens koken?" Junia dacht na. "Ik huur gewoon een privéchef." Ze zag dat Juda rolde met zijn ogen. "We verdienen niet allemaal bakken met geld. Hier! Eet smakelijk en dank me later." En schoof een broed met roerei naar de toe. "Is er ook nog koffie?" Juda:"Als je het zelf zet wel. Ik kan niet alles tegelijkertijd."
moonlight
moonlight
Admin

Aantal berichten : 2935
Registratiedatum : 28-07-15
Leeftijd : 30

https://ourhomeourplace.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Forever Young Empty Re: Forever Young

Bericht van KirstReads di jun 11, 2024 10:02 pm

Lily
Lily was wakker geworden van het felle licht dat haar kamer in scheen. Ze keek op de wekker en kreunde. Het was het laatste weekend voor school weer begon. Kon haar moeder haar niet gewoon uit laten slapen? Ze besloot toch maar om uit bed te komen. Ze trok haar badjas aan en liep naar beneden. “Goeiemorgen.” Gebaarde ze en ze ging met een grote geeuw zitten. Ze keek even naar Adam. “Zullen wij vandaag onze schoolspullen gaan kopen voor het nieuwe jaar?” Gebaarde ze naar hem.

Josie
Josie zat nog eventjes in het vliegtuig. Vandaag na twee jaar in Australië gewoond te hebben voor haar werk kwam ze eindelijk weer terug naar Nederland. Ze was kapot. Allerlei emoties gingen door haar heen. Ze was blij om haar zusjes en broertje weer te zien maar ze kwam niet alleen terug. Ze had een kind in zich al twee maanden en niemand wist ervan. Ze voelde de dat de landing werd. Ze zou snel weer voet zetten op haar geboortegrond.

Tony
Tony keek even naar Charley. “Geef haar een dikke knuffel van mij. Ik ga zo boodschappen doen voor het avondeten.” Hij zou Josie haar lievelingseten maken maar daarvoor moest hij nog wel boodschappen doen. “Vlinder ga je mee straks?” En hij keek zijn jongere zusje aan. Voor hij boodschappen ging doen moest hij eerst iets met zijn ouders gaan bespreken. Hij had Tim beloofd dat hij uit de kast zou komen. “Pap, mama Eef kan ik zo even met jullie praten?”

Emmie
Emmie was al vroeg opgestaan om met Miles een stukje te wandelen. Ze vond het heerlijk om te wandelen door het bos achter hun huis. Toen ze weer binnen kwam waren haar vaders Ethan en Finn al druk bezig met het ontbijt. “Lieverd kan jij de borden uit het hoge kastje pakken?” Hoorde ze papa Ethan vragen aan papa Finn toen ze door de achterdeur naar binnen ging. Papa Ethan zat al jaren in zijn rolstoel. Ze kende hem ook niet anders. Hierdoor kon hij alleen niet makkelijk bij de hoge kastjes. “Miles wacht eventjes. Je poten moet ik eerst schoonmaken.” Zei ze lachend. Ze maakte snel de poten van Miles schoon en die rende meteen op papa Ethan zijn schoot. “Miles! Niet als ik het ontbijt aan het maken ben.” Zei papa Ethan lachend. Emmie grinnikte en gaf haar beide vaders een kus op de wang. “Goeiemorgen papa’s kan ik helpen?”

Sarah
Sarah was op haar laptop bezig met het uitzoeken van de vakantiefoto’s. Ze waren met zijn allen een weekje naar de Ardennen geweest. Samen met haar moeder had ze prachtige foto’s kunnen maken. Het was alleen heel druk in huis. Sem was dit weekend thuis en ook Layla en Noël waren er omdat hun vaders Owen en Manu in Londen waren. Oom Owen speelde al jaren musicals in Londen en Manu ging er om het weekend heen. Layla en Noël bleef dan altijd slapen. Ze keek op toen Juda een ei op haar bord legde. “Lekker Juda.” Zei ze. Ze keek even naar haar moeder. “Mam wil jij mij zo helpen met het uitzoeken van de foto’s voor in het vakantiealbum?” Ieder jaar maakte ze een vakantiealbum vol met foto’s maar niet elke foto was er geschikt voor of was toch niet helemaal scherp dus het was fijn als er iemand mee keek.
KirstReads
KirstReads

Aantal berichten : 2871
Registratiedatum : 20-10-17
Leeftijd : 29

Terug naar boven Ga naar beneden

Forever Young Empty Re: Forever Young

Bericht van moonlight wo jun 12, 2024 8:43 am

Adam

Adam keek op toen zijn zusje beneden kwam. Hij propte net zijn laatste stuk brood naar binnen. Een voordelen van met je handen communiceren was dan toch wel weer dat hij gewoon zijn zusje goedemorgen kon wensen en kon antwoorden dat het goed was dat ze samen vanmiddag de stad in gingen. "Als jullie in de stad zijn willen jullie dan even de boeken ophalen die ik besteld heb bij tante Evie?",hoorde hij zijn moeder vragen. Adam haalde een hand door zijn haar. "Oké." Indy:"Ik ben er vandoor. Tot vanavond!" Echter was Indy haar gebarentaal zo chaotisch dat hij er nog net uit begreep dat ze weg ging naar haar voetbalwedstrijd. Hij wilde nog gedag zeggen maar ze was al vetrokken.

Charley

"Zal ik doen. Wat ga je maken?" Lily:"Ik ga wel mee. Maar alleen als jij op koffie trakteert. Char,wacht even." Haar kleine zusje kwam aanzetten met eem spandoek voor Josie en €20,-. "Je was de spandoek bijna vergeten en koop zo een "welkom thuis" ballon voor der." Joey:"Komt goed. We appen jullie als ze er is." Ze zwaaide nog even gedag en liep toen met haar opa mee naar de auto. Ze zat net toen opa Joe een andere op haar been legde. "Hoe is het met jou? Beetje uitgerust naar je drukke week?" Charley schrok op uit gedachten. "Prima hoor. Ik vond het alleen een beetje gek dat Josie straks weer thuis is." Ze zag haar opa knikken. Joey:"Even tussen jou en mij.. heb jij Josie nog gesporken over de reden dat ze thuis komt. Iets zegt mij dat er iets niet klopt. Is het uit met Sander of is er iets gebeurd binnen het team?" Charley haalde haar schouders op. "Ik weet het ook niet, opa maar ik heb dat gevoel ook."

Finn

Finn keek op toen hij de deur hoorde en een klein hondje zag binnen komen rennen. "Hoi Miles.",zei hij lachend en keek op naar hun oudste dochter. "Goedemorgen,Emmie. Lekker gewandeld?" Finn pakte net de borden uit de kast. "Nee hoor,lieverd. We redden ons wel. Alhoewel je kan wel kijken of je broer en zusje al wakker zijn zodat ze kunnen mee ontbijten. Volgens hoorde ik je moeders in de badkamer zojuist."

Junia

Mirthe:"Ik zal zo eens kijken. Eerst even iedereen voorzien van ontbijt. Heeft iedereen nu ei die wilde?" Juda zette achter haar het fornuis uit. Junia:"Kan dat niet later? Ik wilde jij, Juda,Noël en Layla eigenlijk meenemen uit lunchen. Nog een keertje boor dat jullie straks weer naar school moeten. Ik wil geen "nee" horen. Je gaat niet dood als je je onder de mensen begeeft." Ze zag de waarschuwende blik van haar moeder maar ze nam de woorden niet terug. Ze vond evhr dat de zusje vaker buiten moest komen. Ze eindigde nog als gek kattenvrouwtje op deze manier. Juda:"Saar,ga mee. Het is wel zo leuk als we dan ook echt allemaal samen gaan."
moonlight
moonlight
Admin

Aantal berichten : 2935
Registratiedatum : 28-07-15
Leeftijd : 30

https://ourhomeourplace.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Forever Young Empty Re: Forever Young

Bericht van KirstReads wo jun 12, 2024 10:38 am

Lily
Lily keek haar broer aan en grinnikte. Het scheelde een hoop dat zij alleen doormiddel van gebaren konden communiceren maar ze wist dat hun moeder het niet leuk vond als ze niet gewoon normaal aten in plaats van alles te proppen. Ze pakte een boterham en smeerde er boter op. Ze keek even naar haar moeder. “Is pap er niet?” Haar vader zat af en toe nog op voetbal. Dan speelde hij met vrienden. Lily noemde het ook wel ouwe lullen voetbal. Ze keek naar Adam. “Is hij weer bezig met ouwe lullen voetbal?” Gebaarde ze in hun eigen gebarentaal waar niemand een touw aan vast kon knopen.

Tony
Tony keek even naar Yara. “Prima ik trakteer op koffie maar je moet dan zelf je eten regelen.” Gezien Yara geen vast voedsel kon eten zat trakteren op een gebakje er niet in. Tony zwaaide zijn zus en opa uit en keek op de klok. Zijn moeder was nu in de boekenwinkel aan het werk dus kon hij alleen met zijn vader praten. “Vlinder ik ga even op zoek naar papa. Je red je wel?” En hij keek haar even vragend aan maar ging toen toch op zoek naar zijn vader. Hij vond hem in de boekenkamer verdiept in een jeugdboek. “Zoek je een nieuw voorleesboek? Uhm pap kan ik iets met je bespreken?”

Josie
Eindelijk was het vliegtuig geland. Het was een vlucht van 24 uur geweest dus ze was blij dat ze er weer was. Ze pakte haar handbagage en liep achter haar medepassagiers aan het vliegtuig uit. Ze liep naar de hal waar haar koffers en surfplank aan zouden komen. Ondertussen appte ze haar zusje. Hey lievie, ik ben geland. Even mijn koffers en surfplank ophalen en dan kom ik. Xx Het duurde even voor ze al haar bagage weer had en op een trolley had gezet. Ze haalde diep adem en liep richting de ontvangsthal.

Emmie
“Ja was heerlijk. Even genieten van de rust. De vogeltjes hadden er ook zin in.” Ze aaide Miles even en zette hem weer op de grond. Hij ging trouw in zijn mandje liggen. “Zeker weten dat ik niks hoef te doen?” En ze keek haar vader Ethan aan die zijn hoofd schudde. “Papa en ik komen er wel uit.” Emmie knikte. “Dan ga ik zo even Johnny en Faith uit hun bed halen.” Ze trok even een gezicht. “Ugh papa Finn dat hoefde ik niet te weten dankjewel. Nu krijg ik een bepaald beeld niet meer van mijn netvlies.” En ze mepte hem even op zijn arm. Emmie liep vervolgens naar boven. Miles tippelde achter haar aan de trap op. Ze klopte op Johnny zijn deur en deed hem open. Miles rende meteen op het bed en begon aan Johnny zijn gezicht te likken.

Sarah
Sarah zuchtte diep. Haar zus kon soms zo pusherig zijn. Ze keek naar haar broer en kon aan zijn gezicht zien dat hij echt graag wilde dat ze mee ging. “Oke prima.” Ze gaf hen met tegenzin hun zin. Het liefst ging ze de foto’s bewerken. Ze zag dat Layla ook aan tafel kwam zitten. Ze kon zien aan Layla dat ze een moeilijke ochtend had. Layla vond het al vreselijk dat oom Owen in Londen zat voor de meeste tijd van het jaar maar als oom Manu ook een weekendje naar hem toe ging vond Layla het nog erger. Ze sloeg haar armen om haar nichtje heen. “Oom Manu komt morgen weer terug toch?” Layla keek haar aan en schudde haar hoofd. “Hij blijft wat langer vanwege de musicalawards daar. Papa Owen is genomineerd voor beste mannelijke hoofdrol in een grote musical voor zijn rol in Les Miserables.” Sarah zuchtte diep en keek even naar haar moeder. Oom Owen speelde nu zijn droomrol als Jean Valjean. “Zullen we ze vanmiddag even bellen?” Layla keek haar aan. “Dan heb je kans dat we alleen papa Manu te zien krijgen want papa Owen moet gewoon spelen.”
KirstReads
KirstReads

Aantal berichten : 2871
Registratiedatum : 20-10-17
Leeftijd : 29

Terug naar boven Ga naar beneden

Forever Young Empty Re: Forever Young

Bericht van moonlight wo jun 12, 2024 5:23 pm

Allie

"Je vader is naar het voetbal en zou daarna nog boodschappen gaan doen voor opa en oma. Hij verwachtte met de lunch terug te zijn." Allie probeerde het gesprek tussen broer en zus te vokgen maar kon er geen touw aan vast knopen. Echter schoot Adam in de lach. "Wat is er zo grappig?" Adam:"Lily vroeg of papa naar oude lullen voetbal is." Allie moest moeite doen om niet in de lach te schieten. "Zeg! Zo oud zijn jullie ouders nou ook weer niet. Je opa die is een oude lullig."

Yara

"Haha, ik we weer leuk zeg. Toevallig heb ik net gegeten. Een heerlijke uitsmijter met ham en kaas en een smoothie met aardbeien, banaan en blauwe bessen." Ze stond op van haar laptop waar ze de sims op aan spelen was. "En ik heb nog  een overheerlijk drankje voor straks." Em trok een gezicht zoals de broer keek wanneer er spruitjes op tafel stonden.  Zo vond die yoghurtdrankjes zo vies, ook al diende zd om op gewicht te blijven. Yara stak haar duim naar Tony op. "Roep maar als je zo ver bent om boodschappen te gaan doen."

Thijs keek op toen hij geklop op de deur hoorde. "Oeps,hoi. Betrapt! Ja, ik was alvast wat nieuw leesvoer aan het bekijken voor het komende school jaar. Wat is er man? Wat kan ik voor je betekenen?"

Charley

Charley liep met haar opa naar de juiste ontvangsthal. Onderweg hadden ze zoals beloofd van het geld wat Yara had meegeven nog een ballon gekocht. Met ballon en spandoek stonden ze Josie op te wachten. Ze zag een appje binnen komen. "Jpsie, is geland.",deelde ze aan Joey mee en stuurde Josie een appje terug. Welkom thuis,zussie. Opa en ok staan je al op te wachten. Het duurde een tijdje maat toen zag ze eindelijk Josie door de deuren komen. Ze moet het spandoek los en rende Josie in haar armen.

Finn

Finn keek van Emmie naar Ethan. "Dat klinkt heerlijk. Het zal ook een mooie dag worden. Misschien moeten wij straks ook even lekker gaan wandelen." Finn ging verder met het dekken van de tafel. Finn schudde zijn hoofd. "Emmelie! Dat bedoel ik helemaal niet. Dat maak jij er van." "Alhoewel het kan heel gezellig in badkamer zijn." En keek zijn dochter aan met een wenkbrauw wiebel en schoot toen in de lach.

Johnny: "Ahh, gatver! Miles ga van mijn bed af. Wie heeft jou dan ook binnen gelaten?"

Mirthe

"Sarah? Als je mijn gas even wilt geven dan geef ik jullie mijn pasje mee ok op de terugweg een ijsje te halen."
Mirthe begon met af ruimen maat merkte toen ook de sombere Layla op. Ook al was Layla niet haar biologische dochter ze hadden wel degelijk een speciale band. Mirthe liet haar werkzaamheden liggen en liep naar Layla toe zodat ze haar kon knuffelen. "Het is niet altijd makkelijk,hè. Ik probeer Owen wel te pakken te krijgen. Hij maakt maar even tijd voorzien dochter."
moonlight
moonlight
Admin

Aantal berichten : 2935
Registratiedatum : 28-07-15
Leeftijd : 30

https://ourhomeourplace.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Forever Young Empty Re: Forever Young

Bericht van KirstReads wo jun 12, 2024 6:04 pm

Lily
“Boodschappen voor opa en oma Williams of opa en oma O’Mally?” Gebaarde ze. Ze deed een plakje kaas op haar boterham en smeerde er wat appelstroop op. Ze keek even naar haar broer en grinnikte. “Mam geef toe. Jullie zijn over de dertig heen. Pap moet niet teveek gaan voetballen in verband met zijn enkel.” Ze schonk wat melk in voor zichzelf en nam een hap van haar boterham. Hun vader had een aantal jaar geleden weer zijn enkel gekneusd. Sindsdien mocht hij van de dokter eigenlijk geen voetbal spelen maar eigenwijsheid zat in de familie.

Tony
Hij keek even zijn zusje aan en trok een gezicht. “Dat klinkt vloeibaar zo ranzig he. Fijn dat het lekker was. Nou ben zo terug.” Hij sloot de deur van de boekenkamer en keek zijn vader aan. “Warrior Cats is wel een leuk boek, ik denk alleen niet dat je dat aan groep 3 moet voorlezen gezien het een 10+ boek is.” Hij ging onzeker zitten. “Ik uhm moet je iets vertellen.” Hij speelde onzeker met zijn vingers. “Pap. Ik weet dat jullie altijd hopen dat ik met iemand thuis kom. Of dat nou met een man is of een vrouw dat maakt jullie niks uit, als ik maar gelukkig ben.” Hij speelde met zijn voeten. “Ik val op mannen. Ik heb nu een maand een relatie met Tim. Voor je gaat zeggen: waarom heb je niks gezegd? Ik vond dat moeilijk. Niet dat ik jullie reactie eng vond maar gewoon het feit om het hardop uit te spreken.”

Josie
Ze was net in de aankomsthal gekomen toen ze geknuffeld werd door haar zusje. “Hey Char.” En ze gaf haar ook een dikke knuffel. Ze snoof haar zusjes geur op en keek haar met tranen in de ogen aan. “Ik heb je zo onwijs gemist.” In de verte zag ze haar opa staan. Ze slikte. Ze vond het fijn dat hij mee was gegaan. Ze duwde haar kar verder en knuffelde haar opa. “Ik heb u ook gemist.”

Emmie
“Miles hier.” Miles sprintte meteen naar haar toe. Emmie ging op haar broers bed zitten. “Ik. Ik moest je van papa Finn wakker maken. Hij en papa Ethan hebben het ontbijt klaar staan.” En ze begon Johnny te kietelen. “Mama’s komen ook zo. Ze waren zich nog even aan het opfrissen. Nou kom. Ik ga Faith wakker maken.” Ze stond weer op en liep naar de kamer van Faith. Ze klopte op de deur en toen ze niet meteen antwoord kreeg liep ze naar binnen. Miles rende met haar mee en sprong op Faith haar bed en begon haar ook wakker te likken.

Layla
Layla keek haar tante aan. “Dan moeten we voor 2 uur bellen of na 6 uur. Anders is papa Owen al op het toneel.” Ze slikte. “Ik vind het gewoon jammer dat ze er niet zijn als het nieuwe schooljaar begint. Normaal bakt papa Manu zijn beroemde pannenkoeken als ontbijt op de eerste schooldag.” Layla keek even naar haar broer Noël. “No heeft al geprobeerd papa Manu te vragen of hij morgen even terug kon naar Nederland maar papa Manu weet dat pas vanavond.”
KirstReads
KirstReads

Aantal berichten : 2871
Registratiedatum : 20-10-17
Leeftijd : 29

Terug naar boven Ga naar beneden

Forever Young Empty Re: Forever Young

Bericht van moonlight wo jun 12, 2024 9:02 pm

Allie

"Opa en oma Martens. Opa en oma O'Malley zijn bij tante Evie en oom Thijs. Josie komt vandaag thuis uit Australië." Allie keek haar dochter streng aan. "Kijk uit wat je zegt,jongedame. Dertigers zijn niet ouder!" Allie haalde zijn schouders op. "Wat dat betreft is je vader net een O'Malley. Meer zeg ik niet." Iedereen wist dat de O'Malleys bekend stonden om hun eigenwijsheid. Allie ging bij de kinderen zitten met haar kop koffie.

Charley

Charley probeerde haar tranen tegen te houden. Ze begroef haat gezicht tegen Josie haar schouder. "Ik jou ook. Ik kan nog steeds niet helemaal geloven dat je er echt bent." Charley liep mee met Josie maar hun opa die elkaar omhelste. "U?!? Waar heb jij zo netjes leren spreken." En schoot in de lach. Charley keek om zich heen. "Waar is Sander?"

Thijs

Thijs klapte het boek dicht en legde het op zijn bureau neer. "Daar heb je gelijk in. Ik vraag mama vanavond wel om advies." Hij ginf eevhr zitten zodat hij alle aandacht had voor Tony. Thijs knikte en wachtte af waar dit gesprek heen ging. Thijs knikte. "Ik snap het. Ik vind het dapper dat je het toch eerlijk gezegd hebt. Fijn te horen dat je iemand hebt gevonden,Tony. Hopelijk worden jullie gelukkig samen en mogen we hem binnenkort een keertje ontmoeten." Hij stond op en haf Tony een knuffel. "Ik ben trots op je." Thijs keek Tony aan. "Puur gewoon uit interesse.. Hoe hebben jullie elkaar ontmoet?"

Johnny/Faith

"Emmelie! Hou op! Laat me met rust en neem Miles mee." Hij sloeg zijn zusje met een kussen. Johnny zuchtte. "Jaaaa. Ik kom al!" Hij gaapte en rekte zich uit. Hij stond op en bespot zichzelf eerst aan te kleden.

"Ga weg met die hond!" Faith sloeg wilde om zich heen. Geïrriteerd keek ze op de wekker. Het was veel te vroeg! Ze had verdorrie nog vakantie. Om 11 uur kon je ook ontbijten. Nora:"Ook goedemorgen!" "Zeg dat Emmie die hond bij zich moet houden. Ze weet dat ik niet wil dat die op mijn kamer komt." Wat dat betreft leek Fairh op de moeder. Ze hadden beide moeite met inslapen en als ze eenmaal sliepen dan sliepen ze liever wat langer uit. "Je bent nu toch wakker. Kom op! Je vaders wachten op ons zodat we samen kunnen ontbijten. Emmie, neem Miles mee naar beneden. Dan kunnen je broer en zus zich aankleden."

Noël

Noël liep naar zijn kleine zusje toen en ging naast haat zitten. Hij pakte haat handen vast. "Laten we hem tijdens het avondeten bellen." Hij dwong haar hem aan te kijken. "Het komt goed. Het is misschien anders dan anderd maar oom Levi kan ook pannenkoeken bakken. Desnoods bak ik ze voor je. Ik breng je morgen wel met de auto als je het spannend vind." Hij gaf haar een stevige knuffel. Alleen hij wist dat Manu al vanavond terug kwam en dat hij Owen mee had genomen zodat ze bij hun eerste schooldag konden zijn. Zelfs hun tante wist van niks.
moonlight
moonlight
Admin

Aantal berichten : 2935
Registratiedatum : 28-07-15
Leeftijd : 30

https://ourhomeourplace.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Forever Young Empty Re: Forever Young

Bericht van KirstReads wo jun 12, 2024 9:41 pm

Lily
“Ow? Dat is onverwacht. Hoe lang zat ze in Australië en hoe lang?” Lily keek even naar haar broer. Ze zag dat de achterdeur open ging en haar vader bezweet binnen kwam. Ze keek haar vader verbaasd aan. “Nu al terug?” Hij knikte. “Kreeg last van mijn enkel. Ik werd door oom Nick naar huis gestuurd.” Oom Nick was de beste vriend van haar vader. “Ga je zo naar opa en oma?” Haar vader knikte. “Wilde je mee?” Lily keek even twijfelend naar haar broer. “Wil jij mee?” Vroeg ze aan hem.

Josie
Josie grinnikte. “Sorry. Ik moet nog even landen. Het voelt gek om weer Nederlands te praten na zo’n lange tijd.” Josie keek haar zusje aan. “Uhm well we broke up.” Zei ze. Ze deed even haar ogen dicht. “Sorry. We zijn uit elkaar.” Josie wilde het er niet over hebben. Ze wilde niet meteen beginnen met uitleggen waarom ze terug was gekomen. “Zullen we ergens wat gaan eten? Ik heb honger.”

Tony
“Moet mama tot laat werken?” Tony keek om zich heen. “Heb je de Gorgels al voorgelezen?” Tony vond het fijn dat zijn vader zo supportive was. Hij wist ook wel dat zijn ouders dat zouden zijn maar hij vond het toch spannend. “Uhm we kwamen elkaar tegen in het Van Gogh Museum en raakte met elkaar in gesprek over een schilderij. Het klikte. Zijn samen verder gelopen en daarna nog wat gaan eten. Hij spoorde mij aan om het tegen jullie te zeggen.”

Emmie
“Ik kan er niks aan doen dat Miles achter mijn kont aan loopt. Kom Miles. We gaan naar een ruimte waar je wel gewenst bent.” En ze stak haar tong uit. Ze liep achter haar moeder aan naar beneden. “Pff jullie ook altijd met jullie ochtend humeur.” En ze ging aan tafel zitten. Miles ging in zijn mandje liggen. Papa Ethan keek haar aan. “Emmie liefje laat ze gewoon rustig wakker worden. Jij bent altijd al de vroege vogel van de familie geweest.” Emmie grinnikte. “Dat is waar papa Eth.”

Layla
Layla vond het fijn dat Noël naast haar ging zitten en haar handen vast pakte. “Maar het zijn niet de Spaanse pannenkoeken die papa Manu altijd maakt.” Layla snoof haar neus en plukte aan haar broodje. Ze keek even naar de pillen die ze zo moest nemen. Ze grinnikte. “Tante Mirthe je weet zeker dat je Noël in jullie auto laat rijden?” Layla keek haar broer aan. “Ik zou gewoon willen dat papa Owen wat meer vakantie gaat nemen.” Ze was nu veertien, midden in de puberteit en had haar vaders gewoon nodig.
KirstReads
KirstReads

Aantal berichten : 2871
Registratiedatum : 20-10-17
Leeftijd : 29

Terug naar boven Ga naar beneden

Forever Young Empty Re: Forever Young

Bericht van moonlight do jun 13, 2024 7:45 am

Noël

Noel wreef troostend over de rug van zijn zusje. "Ik weet het. Maar we moeten niet vergeten dat papa Manu, papa Owen ook moet missen en ze elkaar zo nog kunnen zien. Dat papa Owen nu eindelijk zijn droomrol kan spelen die hik al wilt zins hij even oud was als jij nu. Maar eerlijk.. ik zou ook willen dat papa Owem vaker thuis was." Hij slikte zelf even. Noel gaf Layla een neo tegen de arm. "En ik kan prima rijden. Als je geen vertrouwen in mijn rijkinsgen hebt dan ga je toch lekker fietsen. Pff."

Nora

"Je had ook gewoon de tussendeur dicht kunnen trekken!",hoorde ze Faith terug snauwen naar Emmie toe. "Emmelie en Faithlyn, klaar nu! Ik heb geen zin om scheidsrechter te moeten spelen." Geïrriteerd haalde ze een hand door de haar. De ochtend was nog niet begonnen en het was al gezellig in huis. Nora liep naar beneden. "Goedemorgen." En onderdrukte een gaap. Even later kwamen ook Johnny en Faithlyn aanschuiven. Echter stond Fairh haar hoofd nog op onweer.

Thijs

"Nee, dat gelukkig niet. Ze zal een halve dag gaan werken zodat ze vanmiddag thuis is als Josie thuis komt." Thijs dacht na. "Nee nog niet, bedankt voor de tip. Ik heb er wel al veel goeds over gehoord. Eens kijken of mama die mee kan nemen vanuit de winkel." En stuurde Evie een appje. Met uiteraard ook wat lieve woorden en de vraag of ze al had gehoord dat Josie was geland. Thijs knikte. "Klinkt als een goede eerste deed." En keek zijn zoon met een knipoog aan. "Ik ben blij dat je het advies van Tim hebt aangenomen. Wil je het vanavond aan mama Evie vertellen en aan je zussen?" Hij wilde niet perongekuk zijn mond voorbij praten en Tony zelf de kans geven om het te vertellen wanneer hij er klaar voor was.

Charley

"Rustig aan. We kunnen anders ook in gebaren spreken.",bood Cahrley aan. Ze communiceerde wel vaker in gebaren en hadden als kindzijnde zo hun eigen taaltje gehad. Charley haar mond viel open van verbazing. "Wat, nee. Maar hoe dan? Ik dacht dat het juist goed tussen jullie ginng. Oké, wacht we hebben het hier later over. Laten we eerst inderdaad wat gaan eten en drinken zodat je even bij kan komen. Daarna wil ik alles horen. Niet alleen over de breuk natuurlijk maar ook over je andere avonturen."

Allie

Allie knikte. "Dat was het zeker. Ze is twe jaar weg geweest. Hoelang ze blijft weet ik ook niet. Ik hoop wel een want dan kunnen wij ook nog even langs om bij te kletsen met Josie."
Allke keek op toen Liam via de achterdeur binnen kwam. "Zeg dat!" Allie rolde met de ogen. "Ik hou wijselijk mijn mond." Ze had hem immers gezegd dat hij beter nket kon gaan voetballen.
Adam:"Weet niet. Je wilde toch schoolspullen gaan halen."
moonlight
moonlight
Admin

Aantal berichten : 2935
Registratiedatum : 28-07-15
Leeftijd : 30

https://ourhomeourplace.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Forever Young Empty Re: Forever Young

Bericht van KirstReads do jun 13, 2024 11:12 am

Layla
“Ik weet dat papa Manu hem mist. Ik weet dat dit al heel lang papa Owen zijn droomrol is maar wij hebben hem ook nodig. Zijn collega’s zien hem meer dan dat wij hem zien.” Layla nam haar ritalin in en de pil voor haar hart. Ze merkte dat ze zich weer veel te druk maakte. Ze haalde diep adem en at verder. Ze keek even naar Noel. “Het was een geintje. Tuurlijk vertrouw ik op je rijskills. Daarover gesproken…” Layla wilde heel graag naar het concert van Harry Styles. Ze had het met papa Manu er over gehad en hij vond het alleen goed als er een ouder iemand mee ging en als ze zitplaatsen nam. “Harry Styles komt eindelijk weer naar Nederland. Je weet hoe fan ik van hem ben. Papa Manu vond het goed als ik ging als er wel een ouder iemand mee ging..” en ze keek haar broer veel betekenend aan. “En als ik zitplaatsen nam. Papa Manu is bang dat ik door de opwinding een hartaanval krijg.” En ze rolde even met haar ogen. Ze zag dat Sarah op keek van haar laptop toen ze het had over Harry Styles. Ze wist dat haar nichtje ook fan van hem was.

Emmie
Emmie keek even naar haar zusje. “Sorry Faith. Ik had Miles beter in de keuken kunnen houden maar hij bedoelde het goed.” Ze stond op en gaf haar zusje een knuffel. Emmie keek even naar haar moeder. “Waar is mama Hailey?” Ze hoopte maar dat alles goed ging. Ondanks dat haar moeder al jaren een donorlong had was ze af en toe nog steeds moe of snel buiten adem. “Oh trouwens. Char appte mij vanochtend dat Jo vandaag terug komt uit Australië. Ze was helemaal door het dolle heen.”

Josie
Josie keek haar zusje aan. Ze beet op haar lip. Ze wilde niet dat haar zusje zag hoe shit het eigenlijk ging. Ze voelde zich al een onwijze loser en ze wilde Charley niet teleurstellen. Ze voelde zich misselijk worden. “Ik ben zwanger.” Gebaarde ze in hun eigen gebarentaal. Daarna rende ze naar de dichtstbijzijnde wc en gaf over. Ze hoopte maar dat Charley tegen hun opa zou zeggen dat het te maken had met de jetlag die ze had.

Tony
“Owja dat is waar. Ik ga zo met Vlinder even boodschappen doen voor het avondeten en koffie drinken. Geen zorgen ze heeft al gegeten. Iets met een omelet en kaas.” En hij gruwelde even. “Kunnen wij nog iets meenemen? Ik kan mama ook wel ophalen.” Tony grinnikte. “Ja het was een goeie eerste date al wisten we beide nog niet dat het een date was. Hij is een lieve jongen pap.” Tony keek even naar de boekenplanken. “Wij hebben de Gorgels alleen wel in groot lettertype.” Hij had dat boek verslonden toen hij jonger was. Hij liep naar de kast met alle boeken die een groot lettertype hadden en haalde de Gorgels eruit. “Uhm ja dat is goed. Ik wil alleen niet dat het om mijn coming out gaat draaien gezien Jo net thuis is.”

Lily
“Ja lijkt mij heel leuk. Nu is hun gezin weer compleet. Ik ben blij dat Indy ook nog even blijft.” Lily keek haar broer aan. “We kunnen het toch combineren? Gaan we eerst mee naar opa en oma en gaan we daarna taartje eten en schoolspullen halen.” Lily keek even naar haar vader. “Nou ik hoor het wel. Ik ga even douchen.” En hij gaf zijn vrouw een kus en liep toen naar boven om te gaan douchen. Lily keek even naar Adam. “Ik kan ook alleen mee gaan dat we elkaar dan straks in de stad treffen.” Haar telefoon lichtte op. Ze keek naar het berichtje en begon te blozen. Sven had haar geappt. Sven was haar gamemaatje niet alleen dat hij was ook haar crush en ze wist dat het wederzijds was. Ze had het alleen nog niet aan haar ouders, zus en broer verteld.
KirstReads
KirstReads

Aantal berichten : 2871
Registratiedatum : 20-10-17
Leeftijd : 29

Terug naar boven Ga naar beneden

Forever Young Empty Re: Forever Young

Bericht van moonlight za jun 15, 2024 7:40 pm

Noël

Noël keek naar buiten. "Daar heb je wel gelijk in.",zei die net verstaanbaar. Ondanks dat hij wist van de verrassing miste hij zijn vaders ook. Vooral Owen. Hij miste het om met zijn vader te schilderen en dan gewoon te praten over wat hun bezit hield. Hij slikte even en richtte zich toen weer op Layla. Hij wilde zich niet laten kennen naar haar toe. Noël sloeg zijn armen over elkaar. "Jaja... ik hou je in de gaten,kleintje. Je staat nog op het randje om te moeten fietsen als je niet aardig blijft." Noël hoorde haar verhaal aan. "Nou, top. Veel plezier." Mirthe:"Noël, plaag je zusje niet zo." Noël keek heel onschuldig naar zijn tante. "Saar? Jij bent toch ook fan? Wacht! Ik heb wat voor jullie. Even van boven pakken hoor." Hij rende snel heen en weer naar boven en gaf beide ern envelop met kaart.

Tekst kaart: "Ik kan niks beloven, maar als het lukt om kaartjes te krijgen neem ik je mee naar Harry Styles."

Faith

Faith keek op van de boterham. "Je hoeft geen sorry te zeggen. Ik had ook niet zo lelijk noemen reageren. Maar ik schrok me rot en ik vind het gewoon niet zo fijn als Miles op mijn kamer komt." Ze stond op en gaf Emmie een knuffel en kriebelde Miles even die was komen kijken of er iets lekkers te halen viel. "Mama is even douchen. Ze komt zo vast beneden.",hoorde ze Nora zeggen. Faith keek naar Emmie. "Wat? Zo leuk! Gaan we dan bij tante Evie en oom Thijs langs? Ik wil Josie ook weer zien. We hebben haar al.. jeetje al twee jaar niet gezien."

Charley

Charley haar mond viel open van verbazing. Ze wilde verder vragen over hoe en wat en hoelang al maar opeens vloog Josie naar de wc toe. Ze zag haat opa verbaasd kijken. "Alles oké?",zag ze hem gebaren. "Praat straks met Josie.",gebaarde ze snel terug en rende toen achter Josie aan. "Joos? Gaat het? In week hokje zit je? Als je opeens doet dan hou ik ke haar vast en help ik je."

Thijs

Thiis schoot in de lach, vooral door het gezicht wat Tony trok "Haha, wat heeft ze nu weer voor moois verzonnen? Ze wordt wel steeds creatiever. Veel plezier samen." Thiijs dacht na. "Dat moet je even op jet bord lijken wat er staat." Hij haalde vervolgens een hand door zijn haar. "Mama zal het vast waarderen als je haar ophaalt." Thijs knikte. "Fijn te horen." Thijs dacht na. "Mhh.. misschien wel handig. Dan kunnen de kinderen ook zelf makkelijker lezen." Thijs dacht hardop na. "Anders vertel je het eerst aan mama Evie en doe je morgen je coming out naar je zussen toe."

Adam

Hij zag zijn moeder knikken en hoorde haar zeggen:"True. Imdy is wel voetballen maar ze zou vanavond weer thuis zijn. " Adam stak zijn duim op en keek vervolgens naar hun moeder. "Ga je dan ook mee,mama?" Allie stemde in. Adam keek naar zijn vader na. Adam schudde zijn hoofd. "We gaan gewoon met zijn allen." Adam probeerde mee te kijken bij Lily op de scherm. "Wie appt hou? Je krijgt opeens een hele kleur.",vroeg die plagend. "Oh, umm... Lily? Er komen vanavond en aantal vrienden gamen waaronder Sven, doe je mee?" Hij wist dat zijn beste maat Sven verliefd was op zijn zusje en andersom en had een poging gedaan om ze te koppelen.
moonlight
moonlight
Admin

Aantal berichten : 2935
Registratiedatum : 28-07-15
Leeftijd : 30

https://ourhomeourplace.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Forever Young Empty Re: Forever Young

Bericht van KirstReads zo jun 16, 2024 7:21 pm

Layla
Layla sloeg haar armen om haar broer heen. “Je hoeft je voor mij niet groot te houden No. Ik weet hoe erg je papa Owen mist. Praat er met mij over. Ik ben je kleine zusje.” En ze gaf hem een hele dikke knuffel. Ze rolde met haar ogen. “Je brengt mij toch wel.” En ze nam nog een hap van haar boterham. Ze keek even op toen Noël op stond en niet veel later terug kwam met iets in zijn handen. Samen met Sarah maakte ze de kaart open en ze begonnen te gillen. “Ooh ik hoop zo dat het lukt.” Zei Layla.

Emmie
“Ik snap het. Ik zorg er wel voor dat Miles dan niet achter mij aan komt.” En ze knuffelde Faith even en ging weer zitten. Ze keek even naar haar moeder Nora maar hoorde niet veel later voetstappen op de trap. Het was mama Hailey. Ze zag er moe maar wel fris uit. Ze keek even naar haar broer en zusje. Ze wisten dat mama Hailey laatste tijd weer wat moeier was dan normaal. Ze hadden het met zijn drietjes er over gehad of het niet beter was als zij samen met mama Nora een tijdje naar Schotland ging. Ze zag papa Ethan ook kijken maar toen ging zijn blik naar Faith. “We kunnen wel even kijken of het morgen uitkomt. Laat Joos maar eerst even bijkomen. Die heeft nu waarschijnlijk last van een onwijze jetlag.”

Josie
Ze was net klaar met overgeven toen ze haar zusje hoorde. Ze veegde haar mond af en trok de wc door. Ze liep de wc uit en keek Charley aan. “Ik voel mij zo’n onwijze loser.” En ze begon te huilen. Ze ging tegen de muur op de grond zitten en trok haar knieën op. Ze durfde haar zusje gewoon niet aan te kijken. “Sander en ik hebben een goeie nacht op het strand gehad na een avondje stappen. Een paar weken na die nacht voelde ik me niet lekker. Ik was ook niet ongesteld geworden. Ik kocht een zwangerschapstest en toen ik die had gedaan bleek het positief te zijn. Ik ben naar Sander gegaan en die was niet bepaald enthousiast. Hij wilde nog geen kinderen, hij wilde liever feesten. We hebben het nog even geprobeerd maar we kregen ruzie en toen maakte hij het uit. Daarom ben ik nu ook teruggekomen.” Ze snikte. “Ik ben twee maanden zwanger ongeveer. Papa vermoord me.”

Tony
“Dat wel. Maar ik hoef het niet. Wanneer moest ze weer naar het ziekenhuis?” Vanwege dat Yara te vroeg was geboren, daardoor niet heel groot was en sondevoeding moest ze een keer in de maand voor controle naar het ziekenhuis. Tony knikte. “Mag ik dan met de Nissan Qashqai? Die is groter dan mijn Seat Ibiza. Dan kan ik meer meenemen en haal ik meteen wat meer boodschappen.” Hij dacht na. “Dat is wel een goeie. We kijken vanavond wel even hoe het allemaal loopt.”

Lily
“Ik kan wel koken vanavond?” Lily kon prima koken. Ze was vooral goed in het maken van gegratineerde spaghetti met spinazie, ui en tomatensaus. Lily keek even naar haar moeder. “Wat leuk dat je mee komt mam. Dat zouden opa en oma leuk vinden.” Ze nam nog een hap van haar boterham. Ze deed snel haar telefoon naar zich toe en keek even geirriteerd naar Adam. “Dat is privé.” Toch begon ze te blozen. “Ik wilde eigenlijk gaan diamondpainten maar een avondje gamen vind ik wel leuk.”
KirstReads
KirstReads

Aantal berichten : 2871
Registratiedatum : 20-10-17
Leeftijd : 29

Terug naar boven Ga naar beneden

Forever Young Empty Re: Forever Young

Bericht van moonlight ma jun 17, 2024 12:22 pm

Noël

Noël slikte. "Ja, ik mis papa vreselijk. Gewoon om samen te schilderen en de dag door te bespreken. Ik kan hem wel bellen maar dat is toch anders." Hij dronk zijn kop koffie leeg. "Ja,dag! Nou kan je het vergeten." Juda:"Ach, dan fiets je gewoon met ons mee,Layla." Noël knuffelde zijn zusje rn nichtje. "Ik hoop het ook."

Charley

"Joos, dat ben je niet. Het had iedereen kunnen overkomen. Het spijtige is alleen dat Sander niet bereid is om er te zijn voor jet kind maar jij kan dit prima in je eentje. Je bent deels een O'Malley. Die laten zich niet zomaar kennen. Ik weet dat ik druk ben met mijn zangcarriere maar ik zal je steunen en helpen waar ik kan." Ze had haar armen om Josie heen geslagen. "Tuurlijk vermoord papa je niet. Hij vermoord eerder Sander omdat hij je heeft laten zitten." Ze hoorde geklop op de deur. "Meiden,alles oek?",hoorde ze hun opa roepen. "Ja, we komen eraan."

Faith

"Het is al goed." Faith smeerde een boterham met smeerkaas voor zichzelf en schonk een glas melk in. Johnny:"Alles oké,mama Hailey? Je zier er moe uit." Faith gaf hem een schop onder tafel. "Wat?!? Het is toch zo",hoorde ze Johnny zeggen. Faith keek hem met een dodende blik aan. Zij had het ook wel gezien maat dan hoefde Johnny het nog niet hardop uit te spreken. "Wanneer gaan jullie weer naar Schotland? Misschien fijn om even tot rust te komen.",probeerde ze subtieler te hinten dan dat haar broer had gedaan.  Faith keek  haar vader aan en knikte. "Oké daar heb je eem gelijk in. Maar wat gaan we dan doen vandaag? Ik hoef tante Evie vandaag niet te helpen in de winkel."

Thijs

"Haha,nee ik ook biet. In elk geval niet vloeibaar."  Thijs dacht na en keek toen in zijn agenda van zijn telefoon. "Woensdagmiddag. Dan vervangen ze ook weer haar sonde." Thijs knikte. "De sleutels liggen bij de voordeur." Thijs knikte. "Komt goed. Ga lekker de stad in met je zusje. Doe zal wel op je zitten te wachten."

Adam

Allie:"Prima. Als jij wilt koken vanavond dan zeg ik daar geen nee tegen." "Wat wil je gaan maken?", en keek zijn zusje aan. Hij hoopte wel dat ze wat lekkers ging maken want hij had geen zin in een AVG'tje. Dan liep die wel langs de snackbar. Adam knikte. Het was langs geleden dat ze met zijn alle naar opa en oma Williams waren geweest. Adam rolde met zijn ogen. "Oelala. Lily heeft een lover.",plaagde die zijn zusje en poorten haar in de zij. Zijn moeder keek hem waarschuwend aan. "Het hoeft niet maar ik dacht misschien vind je het wel gezellig. Kijk maar of je mee doet."
moonlight
moonlight
Admin

Aantal berichten : 2935
Registratiedatum : 28-07-15
Leeftijd : 30

https://ourhomeourplace.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Forever Young Empty Re: Forever Young

Bericht van KirstReads ma jun 17, 2024 12:49 pm

Layla
Ze gaf haar broer een stomp in zijn zij. “Waarom zeg je dat soort dingen niet tegen mij? En niet zeggen dat je vijf jaar ouder bent want dan schop ik je. Ik ben je zusje.” Layla rolde met haar ogen. “Ik trap daar niet in Noël Pablo.” Ze wist dat hij er een hekel aan had als ze zijn tweede naam gebruikte. Ze keek naar Juda. “Dan moeten we mijn fiets bij ons thuis halen aangezien papa Manu ons met de auto heeft afgezet.”

Josie
Josie keek haar zusje met tranen in haar ogen aan. “Ik weet dat mama ons ook in eerste instantie alleen wilde opvoeden en dat oma mama zes jaar lang alleen heeft opgevoed maar ik weet niet of ik er al klaar voor ben.” Ze slikte. “Ik wil het niet weghalen. Ik wil er voor gaan.” Ze lachte even door haar tranen heen. “Eerst vermoord hij Sander en daarna mij omdat ik hem niet heb opgebeld om het te zeggen. Je weet hoe hij is.” Ze schrok toen hun opa op de wcdeur klopte. “Opa vermoord me ook als hij dit hoort.”

Hailey
Hailey keek even naar Nora en naar Finn en Ethan. Ze hadden het er over gehad dat Nora en zij misschien beter even een weekje naar Schotland konden gaan om op te laden. Zijzelf twijfelde omdat ze dan de kinderen bij Ethan en Finn achterliet. Niet dat de kinderen dat erg zouden vinden maar voor haarzelf vond ze dat niet fijn. “We wilde het daar nog met jullie over hebben. Het is inderdaad voor mij wel fijner als ik weer even kan bijkomen in de Schotse buitenlucht. Maar dat betekent dat jullie papa Ethan en papa Finn extra goed moeten helpen met het huishouden. Ik wil dan niet Johnny dat je mij mopperend belt als jij voor de zesde keer moet stofzuigen. We hebben nou eenmaal dieren in huis en dus moet er nou eenmaal om de dag gestofzuigd worden.” Naast Miles hadden ze nog een Corgi genaamd Pip en nog vier katten. “Over vandaag. Tante Lois heeft gevraagd of jullie het leuk vinden om met haar, tante Troian, Lana en Suus naar de dierentuin te gaan en daarna naar het pannenkoekenrestaurant. Morgen vertrekt Lana naar Rotterdam om daar op kamers te gaan dus ze willen nog even een leuke dag met zijn allen hebben.”

Tony
Tony knikte. “Ik kan wel even kijken of ik met haar kan gaan? Ik heb dan vrij van school.” Tony omhelsde zijn vader even en liep toen de werkkamer uit. “Vlinder ben je hier?” Hij vond zijn zusje in de woonkamer met een boek. “Leuk boek? Ik ben trouwens klaar om te gaan. Ik heb met pap afgesproken dat ik ook mama ging halen vandaag. Die hoefde maar een halve dag te werken omdat Jo thuis komt vandaag. We mogen met de grote auto gaan.”

Lily
“Nee het wordt gegratineerde pasta met spinazie, ui en tomatensaus uit de oven.” Ze keek even naar haar moeder. “Zou jij mij dan we kunnen helpen? Ik kan niet tegen ui snijden.” Hoe mild de ui ook was ze kreeg altijd traanogen van ui. Lily keek woest naar Adam. “Rot op!” En ze stond op en beende weg van tafel. Ze had haar bord meegenomen en ging in de tuin zitten. Ze kon haar broer even niet luchten of zien. Continue dat nieuwsgierige en plagerige. Mag ze ook een keer verliefd zijn?
KirstReads
KirstReads

Aantal berichten : 2871
Registratiedatum : 20-10-17
Leeftijd : 29

Terug naar boven Ga naar beneden

Forever Young Empty Re: Forever Young

Bericht van moonlight di jun 18, 2024 1:20 pm

Noël

Noël keek naar buiten. "Omdat ik niet wil dat je je druk om mij maakt.",zei hij eerlijk. Noël sloeg zijn armen over elkaar. "Oké,oké. Ik breng je morgen al. Dan hou je tenminste op met mij Noël Pablo te noemen." En keek Layla even streng aan.  "Er is vast nog wel plek in de auto. Dan kunnen jullie ook meerijden als jullie willen. Ik moet madam toch nu verplicht brengen."

Junia

"Verdomme! Wanneer houd hij eens op met appen en bellen?" Alle hoofden gingen haat kant uit. Gabriel:"Alles oké? Weer je pa?" Juda:"Appt die je nou nog steeds? Blokkeer die gast gewoon." Junia keek naar het scherm in haar handen. "Maar het is..." Ze zag Juda met zijn ogen rollen. "Wanneer heb je hem voor het laatst gezien?" Junia slikte. "Met mijn verjaardag." Juda:"Precies en dat is al ruim een half jaar geleden. Hij moet zeker weer zijn "vader van het jaar" punten binnen harken. App hem gewoon dat je niet kan. Ben je er vanaf." Junia zuchtte. "Dat is het hele punt dus, ik heb hen al gezegd dat ik dit weekend niet kan. Ik heb een supriseparty die ik zelf heb georganiseerd en we gaan lunchen met Gabriel zijn ouders." Mirthe:"Moet ik met papa praten?" Junia haalde haar schouders op. "Nee,laat maar. Ik los het zelf wel op. Gabriel, ga je mee een peukie doen?" En liep via de keukendeur de tuin in.

Charley

"Tuurlijk,ben jij er klaar voor. Ik zou mij geen krachtigere mama kunnen voorstellen. Daarbij heb je nog zeven maanden om je voor te bereiden. Je kan er over lezen en naar cursussen gaan. Je kan met mama en oma praten over hoe zij het hebben ervaren." Charley knikte. "Dat zou ik ook niet. Oké, een ding staat vast. Je wordt mama." Charley sloeg een zucht. "Dat wel ja.. ik had eerlijk gezegd ook gewild dat je me had gebeld,Joos. Maar ik snap ook dat je niet even belt van:"hey,zus. Je wordt tante."

Joey deed de deur open. "Wie moet ik vermoorden?" Hij zag Charley met een waarschuwende blik naar hem kijken. Joey liet zich langzaam aan op de grond zakken. "Shit, ben je zwanger, Joos?"

Faith

"Mam, ga gewoon! Wij redden ons wel. We zijn geen kleine kinderen meer. Ja, Johnny kan wel eens mopperen omdat hij schoonmaken niet zo leuk vind maar als het er op aankomt dan doet hij het wel. We maken dan altijd een takenlijst en daar heb je je gewoon aan te houden." Ze zag Johnny knikken. "Ik kan niet beloven dat ik niet zal mokken maar ik zal wel gaan stofzuigen." Faith sprong op. "Jaa, leuk!" Eigenlijk was tante Lios alleen de zus van Evie. "Uhmm, even mijn brood opeten en aankleden en spullen pakken dan ben ik er klaar voor."

Yara

Thijs:"Kijk maar wat ze zelf wilt. Anders zou mama met haar mer gaan of opa Joe."

Yara keek op van haar boek en deed haar boekenlegger er tussen. "Op de bank!",riep ze naar Tony toe die haar zocht. Yara knikte. "Ja,het heet Vlinderkamer en is van de schrijfster van de Zeven Zussen." Yara knikte. "Oké, ik kom eraan." Ze legde haar boek weg en dronk haar drankje op. Ze trok baar schoenen en jas aan en pakte haar tasje. "Ready!"

Allie

Adam:"Ah, top. Jou pasta is altijd lekker. Dat lust Indy ook wel." Allie keek op. "Ja, geen probleem. Ik heb daar ook vast last van hoor. Ze zeggen dat kauwgom kauwen helpt." Allie keek van haar zoon naar haar dochter. Ze keek Lily na en Adam aan. "Laat je zusje toch eens met rust. Jij vind het andersom ook niet. Ga je klaar maken dan kunnen we straks gaan. Hup!" Ze besloot om bij Lily te gaan kijken en ging zo bij haar zitten dat Lily haar gebaren kon lezen. "Ik weet hoe broertjes kunnen zijn. Je oom Riley was ook zo een pestkop.  Wil je er over praten? Is het die beste vriend van Adam? Sven? Het viel me op dat hij zijn ogen niet van je af kan houden."[/b]
moonlight
moonlight
Admin

Aantal berichten : 2935
Registratiedatum : 28-07-15
Leeftijd : 30

https://ourhomeourplace.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Forever Young Empty Re: Forever Young

Bericht van KirstReads di jun 18, 2024 8:07 pm

Layla
“Dus? Ik ben je zusje. Je weet toch dat je alles tegen me kan zeggen? En niet zeggen dat je bang bent dat ik dan een hartaanval krijg. Dan ben je net papa Manu.” Layla keek even naar Junia. Ze beet op haar lip. Junia en Juda hadden beiden dezelfde vader maar die vader liet zich haast nooit zien. Ze hoorde voetstappen op de trap en zag dat het Levi was. Levi had een blik nodig. “Jonah weer?” Layla keek even naar Noël. “Zullen wij anders even wandelen met Banjer?” Banjer was de hond van Mirthe en de rest van de familie.

Josie
Josie keek Charley aan. “Ik zou nog moeten surfen. Ik zou nog moeten genieten van de zon en de zee. Ik wil nog geen mama worden en al helemaal niet van iemand die niet eens vader wilt zijn.” Ze snoof haar neus en keek even voor zich uit. “Je wilt niet weten hoe vaak ik de telefoon in mijn handen heb gehad om je te bellen. Het is inderdaad niet iets om zo te zeggen.” Ze schrok toen haar opa binnen kwam. Ze knikte langzaam. “Al twee maanden.”

Hailey
Hailey keek naar Nora. “Zeker weten?” Emmie knikte. “Steffi en Angela kunnen wel op de praktijk passen mam. Denk nou eens even aan jezelf in plaats van continue aan ons.” En Emmie keek haar met de bekende O’Mally blik aan. “Okee okee.” Ze keek weer naar Nora. “Dan kijken wij even wanneer we gaan vertrekken.” Hailey glimlachte. “Dan app ik Lois dat we er zo aan komen. Johnny wil je zo even met mij wandelen met Pip? Of had je die al uitgelaten Emmie?” Emmie schudde haar hoofd. “Nog niet.” Hailey keek toen naar Johnny. “Het hoeft niet he Johnny. Ging jij nog met Tony wat doen vanavond?”

Tony
Tony keek naar Yara en toen naar het boek. “Is het een thriller of is het romantisch?” Hij pakte zijn jasje en telefoon. Hij appte Tim dat hij het tegen zijn vader had gezegd en kreeg niet veel later een appje terug. Hij glimlachte, Tim was echt een lieverd. “Yara vind je het goed als ik mee ga naar het ziekenhuis woensdag? Ik heb dan geen school.”

Lily
Lily keek op toen haar moeder naast haar ging zitten. Ze twijfelde. Zou ze het tegen haar moeder zeggen? Het was haar moeder, haar moeder kende haar door en door. Ze knikte langzaam. “Ja ik vind hem heel leuk. Hij…Bij hem kan ik echt mezelf zijn. Ik weet alleen niet hoe ik moet zeggen dat ik hem leuk vind. En dan doet Adam ook weer zo.” Ze zuchtte gefrustreerd. “Hij weet dat ik Sven leuk vind. Ik wil gewoon niet dat hij het akward gaat maken vanavond.”
KirstReads
KirstReads

Aantal berichten : 2871
Registratiedatum : 20-10-17
Leeftijd : 29

Terug naar boven Ga naar beneden

Forever Young Empty Re: Forever Young

Bericht van moonlight wo jun 19, 2024 11:59 am

Noël

"Nee,dat ben ik niet. Zoals ik al zei ik wil jou niet met mijn problemen opzadelen. Ik hoor mij als oudste zorgen te maken om jou en niet andersom." Noël knuffelde Layla. "Ja, laten we dat doen. Wij zo terug.",deelde die mee aan de rest

Juda:""Jep. Hij blijft haar appen en bellen. Ik heb al gezegd dat ze hem gewoon moet blokken. Maar mam mag zich er ook niet mee bemoeien."

Charley

"Josette, je kan ook overdrijven. Je doet net alsof je leven voorbij is als je een kind krijgt. Je zou niet meer op hoog niveau kunnen surfen maar je krijgt er iets anders moois voor terug. Je vind heus wel iemand die wel volledig voor jij en het kind gaat." Charley knuffelde Josie stevig. "Het is oké. Ik begrijp het."

Joey viel even stil. Hij moest even verwerken wat hij zojuist had gehoord. "Maar.." Hij zag Charley naar hem kijken. "Dat is dus het heel pun,opa. Ze hebben het geprobeerd maar Sander wilt nog geen kinderen. Ze kregen ruzie en toen ging het uit. Daarom is Joos hier." Joey kroop tussen zijn kleindochters. "Kom is hier. Ik ga je niet vermoorden en Sander ook niet. Al heb ik daar zo mijn mening over maar ik zal me gedragen. Ik wil alleen dat jij zeker van je zaak bent en hier 100% achter staat. Dan komen we er met elkaar wel uit. Oké? Hey, opa houdt nog steeds van je en laat papa maar aam mij over."

Faith

"Jaaa, mam!",zei ze met een overdreven diepe zucht. Faith keek naar Emmie. "Amen!" Ze zag mama Nora knikken. "Sleur er mee hoor,mama Nora. Boek maar meteen dan kan mama Hailey er niet meer onderuit." Ze zag Nora even lachen. "Ik wil ook wel Pip uitlaten anders. Dan loop ik met Johnny mee."
Johnny:"Ik heb nog geen plannen. Ik heb Tony ook nog niet gevraagd omdat Josie thuis komt vandaag. Ik wil hem niet bij zijn zus weghouden."

Yara

"Beide. Al weet ik nog niet waar het heen haat. Ik was er gisteren voor het slapen gaan net in begonnen, maar normaal gesproken zijn de boeken van Lucinda Riley wel heel goed geschreven." Yara keek op toen ze alles had naar Tony."Interessanter apper? Je grijnst naar je telefoon.",vroeg ze met een wenkbrauw wiebel. Yara dacht na. "Ja, hoor. Dan moeten we wel even tegen mama zeggen dat jij mee gaat. En niet gaan overgeven als ze mijn sonde gaan verwisselen."

Allie

Allie dacht na. "Ik snap het. Het is ook lastig. Misschien neemt hij uiteindelijk wel zelf de voortouw. Anders duurt eerlijkheid nog altijd het langst. Je kan hem ook stiekem eem briefje in de hand schuiven met: ik vind je leuk. Ofzo. Of hoe doen jullie dat tegenwoordig? Mama is vast niet meer zo hip" En glimlachte even vriendelijk. "Laat Adam maar gaan. Jongens zijn nou eenmaal zo. Als die vervelend is kan Sven er ook altijd nog wat van zeggen."[/b]
moonlight
moonlight
Admin

Aantal berichten : 2935
Registratiedatum : 28-07-15
Leeftijd : 30

https://ourhomeourplace.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Forever Young Empty Re: Forever Young

Bericht van KirstReads wo jun 19, 2024 8:55 pm

Sarah
Sarah keek even naar Layla. “Zou je dan Lady ook mee kunnen nemen?” Lady was haar ruw harige tekkel. Haar ouders hadden die gegeven aan haar omdat ze hoopten dat ze wat meer uit haar schulp zou kruipen. Helaas was dat niet helemaal gelukt maar Lady zorgde er wel voor dat ze buiten kwam. Layla knikte. Sarah keek haar dankbaar aan. Ze voelde haar telefoon trillen. Ze vertrok haar gezicht toen ze zag dat het Lisa was. Haar vader keek haar vragend aan. “Lisa vraagt of ik zin heb om met vrienden te gaan stappen vanavond.” Ze wilde liever lekker schilderen. “Leuk toch?” Vroeg haar vader. “Wat je leuk noemt.” Haar vader ging naast haar zitten. “Lieverd je hebt niks te verliezen. Als het niet leuk is kom je weer naar huis. Dan kun je mij of Juda appen.”

Josie
Josie keek naar Charley. “Zo bedoelde ik het niet maar…Ik ben pas 22. Ik hoor nog geen moeder te worden.” Ze keek toen naar haar opa. “Opa ik ben twee maanden zwanger. Ruim. Ik kan geen abortus meer plegen en ik ga het ook niet afstaan. Dat kan ik niet.” Ze wreef over haar buik. “Ik ga het houden. Ik heb alleen nog geen echo laten maken. Ik weet ook niet eens wat ik tegen mijn ouders moet zeggen.”

Emmie
Emmie keek even naar Faith en Johnny. “Anders gaan we met zijn drietjes. Neem ik Miles mee. Die vindt het niet erg om nog een stukje door het bos te wandelen.” Ze at rustig van haar broodje. “Dan kunnen de volwassenen het over volwassen dingen hebben.” En ze zag haar moeder even gek kijken. Emmie grinnikte en hoestte lichtjes. “Emmelie neem je zo even een pufje?” Hoorde ze papa Ethan vragen. “Ja pap doe ik zo na het ontbijt.”

Tony
Tony keek naar Yara. “Hmm ik ben wel benieuwd dan waar het heen gaat. Ik heb trouwens De Zeven Zussen bij mama in groot lettertype besteld. Ze appte mij vanochtend dat ze het binnen had.” Hij rolde even met haar ogen maar keek toen serieus. “Kun je een geheim bewaren? Ik heb dit al aan papa verteld maar ik zou het fijn vinden als je het niet tegen mama of de twins verteld.” Hij grinnikte. “Lieve Vlinder ik kan echt wel wat hebben.”

Lily
Lily rolde met haar ogen. “Mam! Alsjeblieft doe eens normaal. We sturen elkaar geen briefjes meer. We sturen appjes of bellen elkaar.” Ze stond op en kreunde luid. “Ik ga niet hem zeggen dat ik hem leuk vind. Straks wijst hij mij af en dan wordt het super genant. Dat kan ik echt niet aan.” Lily ging weer zitten en at verder van haar broodje. “Sven is niet zo. Alleen Adam omdat ie mijn broer is.”
KirstReads
KirstReads

Aantal berichten : 2871
Registratiedatum : 20-10-17
Leeftijd : 29

Terug naar boven Ga naar beneden

Forever Young Empty Re: Forever Young

Bericht van moonlight do jun 20, 2024 7:43 pm

Juda

Junia was inmiddels weer binnen komen lopen. "Ga je uit,Saar. Leuk waar?",hoorde hij zijn zusje zeggen. Juda rolde met zijn ogen. Hoe kon Junia nou denken dat Sarah het leuk zou vinden om uit te gaan. Wat dat betreft waren Saar en Junia juist elkaars uiterste. Juda keek zijn zusje aan "Papa,heef wel gelijk. Probeer het gewoon. Als je het echt niet leuk vind kom ik je halen. Maar ik vind wel dat je het minstens een half uurtje moet proberen. Je hoeft niet perse te dansen en te drinken. Ergens poulen kan ook leuk zijn."

Charley

"22 is geen gekke leeftijd. Je had ook pas 16 kunnen zijn zoals tante Mirthe was. San had papa je wel vermoord en opa ook. De situatie is niet ideaal dat snap ik. Je had het liever aan met Sander gedaan." Joey:"Dat bedoel ik boet en dat had ik ook nket van je verwacht. Maar ik dacht misschien heb je adoptie overwogen." Joey pakte haar handen vast. "Alles op zijn tijd. Laten we je eerst eens opfrissen en ergens wat gaan drinken. Dan kan je rustig alles vertelen."

Faith

"Dat kan ook. Dan gaan we met zijn drietjes. Gezellig." Faith schoot in de lach. "Lekker roddelen over ons of moet ik mijzelf bij "volwassen dingen" iets anders voorstellen? Normaal gesproken als wij vroeg naar bed moeten dan wordt er weinig gepraat." Ze zag wat gezichten van de ouders rood worden. "Kijk maar niet zo onschuldig hoor. Ik ben inmiddels 16. Ik weet echt wel hoe de bloemetjes en de bijtjes werken."


Yara

"Ik ook. Hèhè, eindelijk! Ik ben echt dan van de zussen. Als je meer van Lucinda wilt lezen dan raad ik, Meisje op de rots aan. Die vond ik persoonlijk het mooiste." Yara keek haar broer onderzoekend aan. "Ik beloof trouw op onze pinkbelofte dat uw geheim bij mij veilig is." Ze wiebelde van den ene been op het andere. "Zeg nou! Wat is het?" Yara keek de broer aan. "Volgens mij keek je toch echt heel vies toen ik alleen maar zei dat ik een uitsmijter met ham en kaas had gegeten."

Allie

Allie keek Lily aan. "Oké rustig! Ik zei al ik ben niet meer zo hip. Maar je kan normaal tegen mij reageren." Allie dacht nam "Wij lieten vroeger vriendinnen voor elkaar pijlen hoe een jongen over iemand dacht." Allie haalde haar schouders op. "Dan weet ik het ook niet. Het is wel de enige manier om het zeker te weten." Allie schoot in de lach. "Daar is die je broer voor,Lilibeth."
moonlight
moonlight
Admin

Aantal berichten : 2935
Registratiedatum : 28-07-15
Leeftijd : 30

https://ourhomeourplace.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Forever Young Empty Re: Forever Young

Bericht van KirstReads do jun 20, 2024 9:27 pm

Saar
Saar keek naar haar broer en zus. “Ik heb nog niet gezegd dat ik ga. Maar Lisa vroeg of ik mee wilde met haar en wat vrienden van haar.” Ze zat er eigenlijk niet op te wachten. Ze wilde gewoon lekker foto’s bewerken en schilderen vanavond. Ze keek haar vader aan. “Goed dan maar alleen als jullie mij dan ook meteen komen halen als ik naar huis wil.”

Josie
“Nee adoptie kan ik ook niet. Ik ga dit gewoon doen. Daarbij ben ik niet alleen.” En ze keek even naar haar zusje. Ze stond op en liep naar de wasbakken. Ze friste zich op en liep toen de wc uit. Ze snelde naar haar bagage karretje. Ze pakte haar telefoon. Sander had haar nog niet geappt. Ze verwachtte ook niet dat hij dat zou doen. Ze keek op toen haar zusje en opa naar haar toe kwamen. “Zullen we daar even rustig wat eten?” En ze wees naar het kleine restaurant in de verte.

Tony
Tony keek even naar Yara. “Ik kijk even. Eerst even die acht delen lezen. Dat wordt nog wat.” Tony leunde even tegen een tafel aan. De pinkiebelofte wat heilig. Het was een ongeschreven regel dat als iemand dat zei dat diegene zich dan ook echt aan de belofte houdt. “Ik uhm.” Hij slikte. “Ik val op mannen. Je vraagt je wel af waarom ik er nu pas mee kom. Ik worstelde er nog mee totdat ik twee maanden terug een hele lieve en leuke jongen tegen kwam. Tim. Ik was op slag verliefd. We zijn nu een maandje samen.”

Emmie
Emmie begon te lachen. Haar zusje had soms gewoon geen filter. Ze keek even naar haar ouders. Mama Hailey verslikte zich in haar koffie, mama Nora en papa Finn wilde door een gat vallen en papa Ethan concentreerde zich opvallend op zijn broodje. “Ja is goed. Ik doe zo even mijn haar en dan kunnen we wel even een stukje wandelen.”

Lily
“Zo bedoelde ik het niet maar het is meer dat het onwijs ouderwets is om elkaar briefjes te geven.” Ze zuchtte diep. “Ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen tegen hem. Straks dan ga ik hakkelen en kom ik niet meer uit mijn woorden.” Ze sloeg haar handen voor haar gezicht. Waarom was verliefd zijn zo lastig? “Mam noem mij niet zo. Hoe heb jij dan papa gevraagd?”
KirstReads
KirstReads

Aantal berichten : 2871
Registratiedatum : 20-10-17
Leeftijd : 29

Terug naar boven Ga naar beneden

Forever Young Empty Re: Forever Young

Bericht van moonlight ma jun 24, 2024 7:21 pm

Allie

"Dat is wel waar,al vind ik het toch nog steeds iets romantisch hebben. Dan al dat appen en social media. Jullie generatie praat alleen nog maar met elkaar over een beeldscherm." Allie knikte. "Ik snap het. Misschien even rustig voor jezelf bedenken wat je tegen hem wilt zeggen kan helpen al loopt het puntje bij paaltje vaak anders." Allie dacht na. "Oeh,papa heeft mij gezegd dat hij mij leuk vond en toen heb ik bekend dat ik ook gek op hem was. Eigenlijk ging het heel geleidelijk."

Johnny

Johnny moest moeite doen om niet in de lach te schieten. Hun ouders waren opeens verdacht stil. "Denk wat je wilt Faith. Ga je nou maar aankleden juffie." Em stuurde zijn zusje naar boven. Hij keek naar Emmke en rolde overdreven met zijn ogen "Jaa.. als je haar maar goed zit."

Yara

"Komt goed. Gewoon rustig aan,het was maar een tip. Maar her is echt meer dan de moeite waard om ze te lezen. Dat kan ik je alvast beloven." Yara haar mond viel open van verbazing. "Echt? Ja, inderdaad want je weet dag je mij altijd alles kan vertellen maar ik ben blij voor je Toontje. Je weet hoe graag ik voor jou wilde dat je de liefde eens vond want ik gun in jou gewoon al het geluk van de wereld." Ze knuffelde Tony stevig. "Hoe reageerde papa?"

Joey

Charley:"Zeker weten! Ik kan de rol van Sander natuurlijk niet innemen maar ik zal mij best doen om een opvoedende rol jn het leven te ziom voor het kindje." Joey knikte. "Als iemand doe kan dan ben jij het,Joos. Je moeder en oma waren ook sterkte vrouwen die er in eerste instantie alleen voor kwamen te staan maar zij vonden uiteindelijk toch ook iemand die hun ware liefde was en een vaderrol op zich nam. Dat gaat jou ook gebeuren. Beloofd!" Joey knikte. "Zeker dat he iets wilt eten nadat je net je maaginhoud er uit hebt gegooid?"

Juda

"Beloofd! Stuur nou maar gewoon een appje dat je komt. Ik breng je anders ook wel." Hij stond op van de ontbijttafel. "Zullen we ons dan klaar gaan maken. Dan kunnen we zo gaan lunchen in de stad met elkaar. Het wordt zo immers later en later. Ik wilde wel met de scooters gaan. Saar,ga jij dan bij mij achterop?"
moonlight
moonlight
Admin

Aantal berichten : 2935
Registratiedatum : 28-07-15
Leeftijd : 30

https://ourhomeourplace.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Forever Young Empty Re: Forever Young

Bericht van KirstReads ma jun 24, 2024 7:52 pm

Lily
“Mam je weet dat ik niet continue op mijn telefoon zit vergeleken met Indy.” En ze nam nog een hap van haar broodje. “Het komt wel goed. Ik ga zo even met Adam praten.” Ze luisterde naar haar moeder. “Jullie waren ook beste vrienden. Ik ben ook beste vrienden met Sven. Het voelt gewoon akward om hem dan leuk te vinden.” En ze keek even naar haar handen. “Owja Lua had geappt of zij nog langs mocht komen van het weekend. Oom Riley moet in Rome zijn weer voor een opgraving en tante Amy gaat mee. Ze vroeg dus of zij en Thomas konden blijven slapen.”

Josie
Josie keek haar opa aan. “Jawel het gaat wel. Ik heb echt onwijze honger. Ik vloog gisterochtend al om 06:00. Heb wel tijdens de overstap wat gegeten maar toch.” Ze moest ook wennen weer aan het tijdsverschil. Toen ze eenmaal zaten bekeek Josie de menukaart. Ze keek even naar Charley. “Ik heb Jim gezien.” Gebaarde ze in hun gebaren taal naar haar. Ze wisten al een paar jaar dat Thijs niet hun echte vader was maar dat dat Jim was. Voor haar en Charley was Jim meer een irritante vlieg op de muur dan een vader. Thijs was hun vader.

Tony
“Ik weet dat ik alles tegen je kan zeggen. Maar ik worstelde er zelf mee. Ik wist gewoon niet wat ik tegen je kon zeggen.” Hij ging even op de bank zitten. “Papa reageerde heel goed. Hij vroeg of ik het vanavond tegen mama Evie wilt zeggen en tegen jullie maar ik zei dat het vandaag om Josie draait. Niet om mij. Ik ga het nog wel zeggen tegen mama Evie maar tegen de twins zeg ik het later.” Hij haalde een hand door zijn haar. “Waarschijnlijk gaat mama Evie zeggen dat ze het allang wist.”

Emmie
Emmie keek even naar Johnny en rolde met haar ogen. “Ja inderdaad.” En ze at snel en liep toen naar boven. Van haar grote broer moest ze het hebben. Ze bekeek zichzelf in de spiegel en deed snel haar haar. Daarna liep ze naar beneden. “Ik ben er klaar voor hoor.” En ze pakte de riemen om de honden mee te nemen.

Saar
Saar keek naar haar broer. “Goed dan.” En ze appte Lisa dat ze vanavond mee kwam. Ze kreeg meteen een enthousiast bericht terug. Ze kreunde lichtjes toen Juda voorstelde om met de scooter naar de stad te gaan. “Moet dat echt? Ik kan toch op de elektrische fiets?” Ze had voor school een elektrische fiets gekregen van haar ouders. Gezien ze op een andere middelbare school zat die kunst als hoofdvak aanbood moest ze wat verder weg fietsen.

Layla
Layla en Noël waren de hond aan het uitlaten. Het deed haar goed om buiten te zijn. Ze keek even naar haar broer. “Is alles wel okee? Je bent stiller dan anders.” Ze gooide een stok en Lady rende er achteraan. “Zit je met je hoofd bij je echte moeder?” Ze wist dat hun vaders Noël hadden geadopteerd. Ze hadden hem rond zijn achttiende verteld waar hij vandaan kwam.
KirstReads
KirstReads

Aantal berichten : 2871
Registratiedatum : 20-10-17
Leeftijd : 29

Terug naar boven Ga naar beneden

Forever Young Empty Re: Forever Young

Bericht van moonlight wo jun 26, 2024 9:38 am

Allie

"Ik bedoelde ook jou niet,lieverd maar de jeugd in het algemeen. Je broer kan er ook wat van." Allie knikte. "Klopt. Papa en ik kennen elkaar natuurlijk van het voetbal. We zaten bij elkaar in jet team en gingen daar buiten ook met elkaar om." Allie knikte. "Ik begrijp je,meisje. Zo voelde papa en ik ons ook. Ik was ook bang dat wanneer het niks zou worden het vreselijk akward zou worden maar voor mij en papa pakte het goed uit. Ik ben getrouwd met mijn beste vriend en we kregen samen drie prachtige kinderen." Allie knikte. "Rustig aan en als er iets is dan weer je ons te vinden." Allie knikte. "Ik hoorde het bet van oom Rustig,ja. Ik heb al met hem afgesproken dat Thomas en Lua kunnen blijven logeren."

Charley

"Dan gaan we ergens een hapje eten en een kopje koffie drinken." Ze hielp Josie met haar karretje duwen. Even later zaten ze bij een tentje. Opa aan de koffie en zijzelf had chai tea latte besteld met een stukje appeltaart met slagroom." Charley probeerde haar blik neutraal te houden. "En? Heeft hij je aangesproken? War deed die vlieg in Australië?:

Yara

"Het is oké. Ik wil je gewoon op het hart drukke dat je gewoon met alles bij mij terecht kan en ik hopelijk ook altijd bij jou." Yara knikte. "Ik had ook niet anders verwacht eerlijk gezegd. Ik vind ook dat papa gelijk heeft. Wel netjes en dapper dat je toch het aan mama gaat vertellen. Neem je tijd om het aan Josie en Charley te vertellen en aan opa en oma als je dat wilt natuurlijk." Yara begon te lachen. "Heel misschien had dit vlindertje ook een vermoeden, maar het vlindertje wilde dat jij het zelf kwam vertellen."

Faith

Faith was naar boven gerend om zich om te gaan kleden. Echter bleven ze een tidjek voor de kledingkast staan. Wat moest ze aan? Ze zouden naar de dierentuin gaan dus dan moest het wel comfortabel zijn dus een jurkje viel al af maar ook niet te koud of te warm want zo warm werd het vandaag niet. Uiteindelijk koos ze voor een spijkerbroek met opdruk die ze zelf had ontworpen rn zou een vestje van beneden pakken. Ze deed haar haren in een vlecht en make-up op en kon toen eindelijk weer naar beneden lopen. Ze zag dat Emmie en Johnny al op haar stonden te wachten. Ze trok haar jas en schoenen aan "Tot straks."

Juda

"Braaf zo!",zei die tegen zijn jongste zusje alsof ze een hond was. Hij hoopte gewoon dat Sarah het naar haar zij zou hebben. Hij gunde het haar als zou ze nooit zo sociaal worden zoals Junia was maar iets leuks een doen mer vriendinnen in plaats van de gehele avond foto's te bewerken. Juda keek er aan. "Prima als je ons bij kan houden want ik ga echt niet fietsen." Mirthe:"Fietsen is wel een stuk gezonder voor je." Juda rolde met zijn ogen. Alsof hij nortbhenoeg sportte.

Noël

Noël was in gedachten verzonken en keel een beetje om zich heen. Af en toe hield hij de hond in de gaten. Hij schrok dan ook toen Layla tegen hem begon te praten "He,wat?" Het duurde even tot het bik hem doordrong wat ze gevraagd had. "Onderandere. Ik wil altijd nog eens terug naar Argentinië om uit te zoeken wie zij was en of ze nog leeft. Ik vraag me gewoon af wie zij was en waarom zij mij tot adoptie moest afstaan. Als ze leeft,wilt ze dan contact met mij hebben?" Wie ben ik buiten jullie om? Wat is mijn geschiedenis? Snap je?"[/b]
moonlight
moonlight
Admin

Aantal berichten : 2935
Registratiedatum : 28-07-15
Leeftijd : 30

https://ourhomeourplace.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Forever Young Empty Re: Forever Young

Bericht van KirstReads wo jun 26, 2024 12:48 pm

Lily
Lily grinnikte. “Adam is Adam. Misschien kan ie een keer wat met Tony gaan doen. Die twee zijn best dikke maatjes.” Lily gaf haar moeder een knuffel. “Hou van je mama.” En gaf haar een kus op haar hoofd. Ze pakte haar bord en liep naar de keuken. Daarna ging ze op zoek naar Adam. Ze vond hem in de woonkamer. “Hey Adam. Sorry dat ik wegliep. Ik vind het gewoon niet fijn als je op mijn telefoon mee kijkt.” Ze ging naast hem zitten. “Hou van je grote broer.” En ze hoorde voetstappen op de trap. Het was hun vader. “Zijn jullie klaar om te gaan?” Vroeg hij.

Josie
Josie deed ook haar best om zo neutraal mogelijk te kijken. Toen de serveerster kwam bestelde ze een tosti kipfilet met paprikastukjes en een cola. Ze keek haar zusje aan. “Hij kwam kijken naar een surfwedstrijd. Hij sprak mij wel aan en gaf mij deze foto.” En ze gaf onder tafel een foto aan Charley. Het was een foto van een meisje. “Dat is ons halfzusje. Hij woont in Sydney met zijn partner en Amberley ons zusje ze is veertien. Hij wilde dat ik langs kwam. Ik heb hem vriendelijk afgewezen en heb meteen die zelfde avond een vlucht naar hier geboekt.” Ze keek even op haar telefoon of ze berichten had om te zorgen dat hun opa geen argwaan kreeg.

Tony
Tony keek naar Yara. “Weet ik. Ik worstelde er gewoon zelf heel erg mee. Dan vertel je het ook niet heel makkelijk. Maar jij kan ook altijd bij mij terecht dat weet je.” En hij gaf zijn zusje een knuffel. Hij keek haar verbaasd aan. “Je zag het al? Hoe dan?” Van mama Evie kon hij het zich voorstellen dat ze het aan zag komen maar van zijn zusje niet. Hij pakte ondertussen de auto sleutels uit het bakje en liep naar de deur. “Zullen we richting de stad gaan? Dan kun je mij onderweg vertellen hoe het kan dat jij al een vermoeden had.” En hij deed de voordeur open en liep richting de auto.

Emmie
Emmie keek op toen Faith ook beneden kwam. “Je ziet er goed uit zusje.” En ze maakte de deur open. Miles wilde al naar buiten maar Emmie hield haar hand naar beneden en Miles wachtte braaf tot Emmie eerst naar buiten ging. “Goedzo.” En ze liep alvast een stukje door. Ze keek even naar Johnny. “Moest je nou zo onsubtiel tegen mama Hailey zeggen dat ze er niet uit zag? We zien allemaal dat het weer minder gaat vooral nu ze bezig is met die tentoonstelling over de tweede wereldoorlog in Schotland en het bijna opa Boek zijn sterfdag is ook al is dat ruim 20 jaar geleden, zij en tante Evie zijn er maar druk mee in de boekenwinkel. Misschien kunnen we haar helpen?”

Saar
Saar rolde met haar ogen. “Waarom ga je niet mee? Tis bij Lisa thuis dus Bradley is er ook. Anders mocht ze geen feestje houden van haar ouders.” De ouders van Lisa en Bradley zaten in Singapore voor werk. Bradley en Lisa bleven dan altijd samen thuis. Saar nam nog een hap van haar broodje. “Of had je gameplannen met Sem?” Ze zag Sem even kijken. “Saar ik heb afgesproken met Fiona.” Fiona was de vriendin van Sem. Saar rolde nog net niet met haar ogen. Ze keek toen naar Juda. “Je weet dat de laatste keer dat je mij uitdaagde ik je keihard heb ingemaakt met mijn fiets.”

Layla
Ze luisterde naar Noël. “Ik snap wel wat je bedoeld. Dat zou ik ook willen als ik geadopteerd zou zijn. Ik weet wel waar ik vandaan kom maar voor jou is het altijd een grote vraag geweest.” Layla haalde een pluk haar uit haar gezicht. “Kan je je nog iets herinneren van toen? Behalve dat je deels bent opgevoed door tante Isabella en oom Pedro en ons nichtje Maya.”
KirstReads
KirstReads

Aantal berichten : 2871
Registratiedatum : 20-10-17
Leeftijd : 29

Terug naar boven Ga naar beneden

Forever Young Empty Re: Forever Young

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 6 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum