Our Home, Our Place
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

You are perfect to me

2 plaatsers

Pagina 9 van 40 Vorige  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 24 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

You are perfect to me  - Pagina 9 Empty Re: You are perfect to me

Bericht van moonlight di mei 09, 2023 9:52 pm

Joey

Joey haakte zijn pink in die van Evie. Nu moest ze wel eerlijk zijn want belofte was immers belofte. Joey moest zijn best doen om niet in de lach te schieten. "Zeg dat maar niet te mama dat ze snurkt." Joey ging naast evie zitten en gaf haar de boterhammen.
Na een tijdje hoorde die Evie zeggen dat ze misselijk was. "Klopt,",sprak die eerlijk. "Maar het moest dit keer. Ik denk dat je ook een beetje misselijk bent omdat je maag helemaal leeg was. Je hebt in elk geval nu iets gegeten." Hij zette het bord naast zich neer. Joey trok Evie in zijn arm tegen zich aan. "Welk filmpje gaan we kijken? En gaf haar, haar ipad.

Emma

Emma luisterde aandachtig. "Lijkt me tof om met vrienden samen te wonen. Naja, ik kan bijna zeggen dat Gwen en ik ook haast samen wonen. De meerderheid van de tijd zit ik bij haar of zij bij mij en dat terwijl we in het zelfde gebouw wonen.
Maar het is ook wel fijn om gewoon mijn eigen gang te kunnen gaan en gewoon mijn eigen plekje te hebben waar ik mezelf terug kan trekken. Gwen en ik kennen elkaar ook al zins de middelbare maar het voelt als veel langer." Emma stopte bij der huis. "Als het goed is wel. Ik hoop het voor Evie. Haat weekend is min of meer al verpest. Ze zou eigenlijk een speelafspraak met een vriendinnetje hebben gister die ging niet door. Gelukkig klikt het goed tussen haar en Joey. Nu dit! Ik had die kleine meid gewoon een ander en leuker weekend gegund." Emma belde aan en Rosa deed open. Rosa:"Zijn jullie nu al terug? Ja, Dag je komt Lola maar later halen voor. Ik ging er vanuit dat jullie vanavond pas terug zouden zijn. We hebben nog amper gespeeld en geknuffeld samen." Emma kwam niet meer bij van het lachen. "Ook leuk om jou te sidn, zusje." Ze keek om naar Mike. "Ik ben bang dat je er niet meer mee terug krijgt."
moonlight
moonlight
Admin

Aantal berichten : 2973
Registratiedatum : 28-07-15
Leeftijd : 31

https://ourhomeourplace.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht van KirstReads di mei 09, 2023 10:10 pm

Evie
“Maar mama weet dat ze snurkt. Soms praat ze in haar slaap maar versta er niet veel van.” Ze hield Olaf stevig vast en deed haar duim in haar mond. “Weet ik. Maar ik ben bang voor spugen. Het is eng om je eten zo raar te zien.” Ze kreeg er de kriebels van. Evie bladerde door haar Ipad naar filmpjes. “Ik heb mama gefilmd. Toen we Disney aan het zingen waren. Mama zegt dat ze niet kan zingen maar ik zeg van wel en oom John ook. Niet tegen mama zeggen hoor dat ik een filmpje van haar heb gemaakt.”

Mike
“Ik zet ook vaak op mijn kamer te tekenen maar we kijken vaak tv samen of doen in de avond een bordspelletje. We zijn nu bezig met een legpuzzel. Al hebben we alleen nog maar de rand.” Hij keek even naar Emma en trok een beteuterd gezicht. “Dan moeten we haar volgend weekend extra verwennen. Dan kan Gwen ook wat leuks doen met Joey. Gaan wij met Evie naar de dierentuin of zo.” Ze hadden aangebeld en daar was Rosa met Lola in haar armen. “Goed ik weet het goed gemaakt. Als je ouders het goed vinden mag ze een nachtje komen logeren. Dan haal ik haar morgen na mijn werk op.” Hij keek even naar Lola die begon te kwispelen. “En als Lola dat ook goed vindt natuurlijk maar ik denk dat ze dat geen probleem vindt.”
KirstReads
KirstReads

Aantal berichten : 2909
Registratiedatum : 20-10-17
Leeftijd : 29

Bericht van moonlight di mei 09, 2023 10:44 pm

Joey

Joey verborg zijn lach achter zijn hand. Wist die dat ook meteen mocht het ooit zo ver komen dat die in een bed met Gwen zou liggen. Al moest die toegeven dat die zelf ook snurkt. "Ssht.. niet verklappen. Joey snurkt ook." Hij legde als teken van zwijgen een vinger op zijn lippen. Joey wreef troostend over Evie de rug. "Ik weet het. Maar nu hoef je niet meer te spugen. Je moet alleen wel proberen steeds een klein beetje te eten,anders blijft je maag gek doen." Hij hoopte in elk geval dat Evie niet meer moest overgeven. "Oeh,nu maak je Joey nieuwsgierig. Wacht! Joey heeft oortjes in zijn tas." Hij stond op om ze te pakken. Vervolgens pleegde die ze in, gaf het andere oortje aan Evie en zette het filmpje aan. "Mama zingt helemaal niet zo slecht. Wacht, dat heeft Joey helemaal niet aan jou verteld. Joey zingt en speelt gitaar. Mama heeft mij ontmoet toen ik aan het optreden met mijn band. Zal Joey een filmpje laten zien? Ik kan ook mijn gitaar pakken en een liedje spelen maar dan maken we Mama denk ik wakker."

Emma

"Mij niet aan een puzzel gezien. Een spelletje vind ik niet erg maar voor puzzelen heb ik gewoon het geduld niet. Ik denk ook dat Luna het binnen de kortste keren op de grond heeft gegooid."
Emma knikte. "Ja daarom zou ik haar dus meenemen naar de film. Ze wilde eerste instantie Joey vragen voor een of andere boeken bijeenkomst ofzo in de boekenwinkel van de vader. Nou dat heb ik dus even mooi afgeraden. Ze ging echt niet met hem niet op een serieuze date. Maar ja... de dag liep iets anders dan gepland laten we maar zeggen." Emma haar mond viel open van verbazing. "Zou je dat echt willen doen?" "Heeft ooit iemand al tegen je gezegd dat je veel te lief en goed bent?"

Rosa keek Mike verbaasd aan. Pijlend of hij nou een grapje maakte of niet. Ze zette Lola op de grond. "Dank je wel. Echt super lief. Ik zal heel goed op der letten." Emma:'Oké, zo kan die wel weer. Ga nou papa en mama maar inlichten. En zoek j eigen vriendje." Ze zag haar zus haar een blik geven voor ze enthousiast naar binnen rende om aan haar ouders mede te delen dat Lola mocht blijven logeren. "Ik ga even snel gedag zeggen. Loop je twee tellen mee? Ik beloof dat mijn vader je geen kruisverhoor zal geven."
moonlight
moonlight
Admin

Bericht van KirstReads wo mei 10, 2023 9:45 am

Evie
Evie giechelde maar deed toch ook haar vinger op haar lippen als teken dat ze haar mond er over zou houden. Ze bekeken samen het filmpje en toen ging haar blik even naar de gitaar die Joey had meegenomen. “Owja mama ging toen met tante Emma uit. Oom John en oom Freek paste toen op mij. We keken Encanto maar oom Freek en ik vielen toen in slaap.” Ze keek even naar haar moeder die onrustig draaide. “Mama heeft weer een slechte droom. Moeten we haar niet wakker maken? Dan kunnen we gitaar spelen en mama zingen.”

Mike
“Ik ben ook minder van de puzzels maar Mia wilde het heel graag en ik wil niet de slechte best friend uithangen dus ja dan maar puzzelen he.” En hij grinnikte. Mia vond het al vreselijk dat hij The Originals niet echt mee keek terwijl ze zoveel plezier hadden in The Vampire Diaries. Hij maakte even een note voor hemzelf dat hij beter zou opletten tijdens die serie. Hij moest proberen om niet te lachen toen Emma en Rosa hem verbaasd aan keken. “Ik weet dat jullie graag een hondje willen en we waren inderdaad niet lang weg. Dus ik meen het wat ik zei.” Hij keek even twijfelend naar binnen. Nu al zijn toekomstige schoonouders ontmoeten? Hij keek toen weer naar Emma en bedacht zich ineens dat hij alles voor haar over had ook al betekende dat dat hij haar vader moest trotseren. “Ja hoor is goed. Daar hou ik je aan ook al heb ik niks te verbergen. Even mijn fiets op slot zetten.” Hij liep weer terug naar zijn fiets en zette hem op slot. Daarna liep hij achter Emma naar binnen.
KirstReads
KirstReads

Bericht van moonlight wo mei 10, 2023 12:48 pm

Joey

Joey schudde zijn hoofd. "Hoe kun je nou in slaap vallen tijdens de film? Encanto is een een hele leuke. Nou, dan gaan wij samen maar geen film kijkenbals je in slaap valt." Hij stap plagend zijn tong naar der uit. Joey dacht na. "Joey heeft wel een plannetje." Hij stond op om zijn gitaar te pakken. Hij ging in de stoel zitten zodat hij makkelijker kon spelen. "Eens even kijken. Ik weet zeker dat je dit herkend Evie." Alleen moest die even de muziek erbij zoeken want hij kende het niet uit zijn hoofd. Rustig speelde de "Let it go uit Frozen."

Emma

'Je had ook gewoon iets anders kunnen opperen.",zei Emma simpelweg. Emma schudde de hoofd bij het zien van de enthousiasme van de zusje. "Wees maar niet te blij want ik weet wat jij denkt en daar gaat nooit door." Rosa:"Je weet helemaal niet wat ik denkt." Emma rolde met de ogen. "Ik ken je langer dan vandaag, Roos." Ze mocht blij zijn dat hun ouders ermee instemde dat Lola mocht blijven logeren. Rosa:"Emma overdrijft. Papa is best wel chill. Oké met Ems ex heeft die toen achteraf wel zijn mening gegeven. Hij wist niet goed of die jongen wel goed voor Emma zou zijn en achteraf paste jullie ook totaal niet bij elkaar. En toen Jeroen om de hand van Eva kwam vragen heeft hij een goed gesprek met hem gevoerd. Maar ik heb best wel veel mannelijke vrienden die over de vloer komen en dan is die gewoon vriendelijk en chill. Hij zal eerder vragen stellen uit interesse dan als verhoor." Emma pakte Mike zijn hand vast en liep voor hem uit naar binnen. "Pap,mam. Mike wilde jullie bedanken dat Lola hier opgevangen kon worden en we wilde gewoon even snel gedag zeggen."
moonlight
moonlight
Admin

Bericht van KirstReads wo mei 10, 2023 1:09 pm

Gwen
Gwen hoorde muziek en deed langzaam haar ogen open. Ze had het gevoel alsof ze droomde. Voor zich zag ze Joey die gitaar speelde en Evie zong met haar zachte stem mee. Ze knipperde met haar ogen en merkte dat ze niet droomde. Ze stond op en ging naast Evie zitten. Samen zongen ze mee en er kwam een glimlach op Evie haar gezicht. Het voelde fijn om Evie weer te zien lachen na alles. Soms zou Gwen willen dat zijzelf ook zo makkelijk om ging met problemen: het ervaren en daarna weer wat positiever door gaan. Toen ze klaar waren klapte Evie enthousiast in haar handen. “We moeten een band beginnen!” Riep Evie blij uit. Gwen grinnikte en aaide haar dochter door haar haren. “Niet te hard van stapel lopen meisje. Zou mama je haar doen? Wil je een Elsa vlecht?” Evie knikte en Gwen stond op en pakte haar spullen. Ze gaf Joey nog een kus op zijn hoofd. “Dankjewel.” Zei ze en ze ging achter Evie zitten en ging met haar haar aan de slag.

Mike
“Ik had kunnen zeggen dat je een hondje kreeg maar zoveel geld verdien ik nou ook weer niet.” Hij liep naar binnen en stelde zich voor aan Emma haar ouders. Hij voelde zich een beetje ongemakkelijk ook al groette haar ouders hem enthousiast. “Dus jij bent het baasje van dit hondje?” Vroeg Emma haar moeder. “Uhm ja Lola is van mij dat klopt.” Hij ging op de bank zitten en keek even naar Emma. “En je weet wat je nu hebt gezegd dat dat niet meer teruggedraaid kan worden en dat Rosa Lola houdt?” Mike begon te lachen. “Ik mag hopen dat ik Lola terug krijg. Maar ik vind het goed als ze een nachtje weg is, als jullie dat ook goed vinden.”
KirstReads
KirstReads

Bericht van moonlight wo mei 10, 2023 5:22 pm

Joey

Joey stopte met spelen. Hij vond het leuk om te zien dat Gwen inmiddels wakker was en beide dames mee zongen.
Joey trok een wenkbrauw op. "Niet? Mhh.  Wilde nou net aan de jongens vragen of we niet nog een zangeres zochten.",zei die plagend. "We spelen alleen wel meer dan alleen disneyliedjes."
Joey keek verbaasd toen Gwen hem een kus kwam geven. "Waarvoor? Ik doe alleen maar wat ik leuk vind." Hij pakte zijn gitaar er weer bij. "Eef. Ken je deze ook?" Hij zette 10 duizend luchtballonnen van K3 in.

Emma

Rosa keek van Mike naar de zus. "Waar heb je die vandaan? Die vent is gek. Je gaat een wildvreemde geen hond beloven. Al had die het geld wel gehad. Niet dat het feestje door zou gaan. Papa en mama keuren dat nooit goed. Niet zo lang ik nof thuis woon in elk geval. Als jij nou gewoon een hondje neemt, Em. Kom ik bij jou wonen." Emma rolde met de ogen. "Ik ben gekke Japie nie en daarbij heb ik geen tijd voor een hond. Ik ben soms hele dagen weg. Dan zou dat arme beestje maar alleen zitten. Dat is ook zielig." Rosa was het er toch nog altijd niet mee eens.
Inmiddels waren ze naar binnen gelopen en had Emma haar ouders begroet. Kees, haar vader was inmiddels opgestaan om Mike de hand te schudden. "Het baasje van de hond. Kom op schat, je ziet toch ook wel dat die wat met onze Emma heeft of hoe die jongelui dat tegenwoordig ook noemen." Emma keek naar de schoenen. "Dank pap. Kunnen we het ergens anders over hebben?" Haar vader ging alweer zitten. "Wat mijn vrouw zegt, maar ze mag voor een nachtje blijven. Als jij mijn dochter morgen weer netjes afleverd dan krijg jij je hond terug. Nee, man ik plaag je maar. We zullen goed op de passen of Naja Rosa zal goed op der passen."
moonlight
moonlight
Admin

Bericht van KirstReads wo mei 10, 2023 5:47 pm

Gwen
Gwen wilde hem een mep geven maar Evie hield haar tegen. “Je mag Joe niet slaan!” Gwen begon in plaats daarvan Evie te kietelen die heel hard begon te lachen. “Mama stoppen. Doe niet!” Gwen begon te lachen maar stopte toen met kietelen. Ze keek even naar Joey. “No way ik ga niet voor zoveel mensen zingen. Daarbij zo goed kan ik niet eens zingen.” Evie keek haar afkeurend aan. “Wat?” “Mama jij kan wel zingen!” Gwen speelde even onzeker met haar vingers. Ze was blij dat Joey een nummer van K3 begon te spelen. Evie zong zachtjes mee. Na het liedje keek ze toe hoe Evie de gitaar bewonderde. “Kun je mij leren spelen?” Vroeg Evie een beetje verlegen.

Mike
Mike wilde net zeggen dat Emma zijn vriendin althans nog niet maar hij besloot om het zo te laten. Hij had gevoelens voor Emma alleen hij wist nog niet wat dit ging worden. “Ik ben Michael aangenaam. Maar iedereen noemt mij Mike.” Hij schudde Kees zijn hand. Hij schaamde zich een beetje dat hij niks voor de moeder van Emma had meegenomen. Als ze weer langs kwamen zou hij wat leuks meenemen. “Ben je vernoemd naar die man uit Suits?” Vroeg Kees. Mike trok even zijn wenkbrauwen op maar toen schoot Kees in de lach. “Grapje jij bent veel ouder dan die serie. Een klein vraagje. Wat doen je ouders?” Mike slikte eventjes. “Mijn vader is manager van een band. Ik weet even niet uit mijn hoofd welke. En mijn moeder was docent geschiedenis. Ik beloof jullie dat ik Emma bescherm met mijn leven. Ik zorg dat haar niks overkomt.”
KirstReads
KirstReads

Bericht van moonlight wo mei 10, 2023 6:18 pm

Joey

"Dank je, Evie." Hij keek Gwen streng. "Luister naar je dochter en neem er een voorbeeld aan." Al had die er zelf om gevraagd door Gwen te plagen. Joey schudde zijn hoofd. Hij hield zich er veilig buiten. "Dat is wat anders maar je kan wel degelijk zingen. Ik heb het zelf net gehoord en Evie heeft mijn een filmpje laten zien."
Joey stond op. "Kom maar." Hij klom op het bed. Hij liet zien hoe Evie de gister moest vast houden en leerde haar wat noten spelen. Hij applaudiseerde voor haar. "Dat deed je heel goed. Een klein natuurtalent. Maar nu mag Joey weer." Hij nam zijn gister terug. "Even denken hoor wat Joey nog kent wat jij ook kent."
Hij zocht op zin telefoon naar liedjes. "Ah, deze. Dit komt uit de film Tarzan."

Emma

Emma sloeg overdreven. Kon haat vader zijn slechte grappen niet gewoon voor zich houden. Zij was toch ook niet vernoemd naar Koningin Emma of Emma Watson. Al was zij wel vernoemd naar haar oma net als Eva naar hun andere oma was vernoemd.
"Pap! Dat zegt toch helemaal niks. Iemand met hoogopgeleide ouders en goed vedienen kan net zo goed een slecht persoon zijn of niet bij mij passen als iemand met laagopgeleiden ouders. Jij zegt zelf altijd dat je naar iemands binnenkant moet kijken en niet naar de buitenkant." Haar moeder nam het voor Mike op. "Laat je niet door hem gek maken hoor, jong. Willen jullie wat drinken. Sorry, voor mijn ongastvrijheid. Het schoot er bij in. We wilde tevens net gaan lunchen. Eten jullie een bammetje mee?"
moonlight
moonlight
Admin

Bericht van KirstReads ma mei 15, 2023 2:43 pm

Gwen
Gwen keek van Evie naar Joey. “Evelyn wat heb je gedaan?” En Evie kromp even in een bij het horen van die naam. Zolang Gwen Evie al had had ze haar nooit bij haar volledige naam genoemd. Het was altijd Evie. Alleen als Gwen een beetje geïrriteerd of boos op haar was noemde ze haar Evelyn. “Ik had een filmpje van je gemaakt toen we karaoke gingen doen. En die heb ik aan Joe laten zien maar Joe moest zijn mond houden. Dit was ons geheimpje.” En Evie sloeg boos haar armen over elkaar. Er kwam een dokter binnen. “Zo hoe gaat het met Evie?” En hij keek even naar Evie en naar het bord waarvan het brood nog niet helemaal weg was. “Ben je nog misselijk? Dat is niet zo gek hoor, we hebben een beetje met je maag lopen spelen. Maar als je nou vanmiddag en vanavond goed eet mag je naar huis.” Zei de dokter. Evie begon te stralen. De dokter keek even naar Gwen. “Had u verder nog vragen?” Gwen schudde haar hoofd. “Ik ben allang blij dat ze eerder naar huis mag en dat ze weer kan lachen.” De dokter knikte en schudde Gwen de hand. Gwen keek even naar Evie. “Nou je hebt de dokter gehoord. Als je vanmiddag en vanavond goed eet mag je naar huis.” Ze hoorde hoe Joey een liedje van Tarzan aan het spelen was en ze zong zachtjes mee. “Ik zong dat nummer altijd toen ik zwanger was van Evie.”

Mike
Mike keek naar Emma en pakte even haar hand en kneep erin. “Het is okee Emma. Je ouders mogen er naar vragen. Mijn ouders hebben passie voor het werk dat ze doen of deden. Mijn moeder is vorig jaar overleden.” Hij zuchtte even diep en keek even naar de moeder van Emma. “Ik lust wel een kop koffie. Zwart alsjeblieft.” Hij ging even op de bank zitten en keek om zich heen. Hij zag allerlei foto’s van de kinderen. Zijn blik bleef even op een foto van Emma staan. “Wat een leuke foto van jou. Echt zo’n schattig jurkje.” En hij keek Emma lief aan. Hij hoorde de vraag van Emma haar moeder. “Ik zou wel een boterham lusten eigenlijk.”
KirstReads
KirstReads

Bericht van moonlight ma mei 15, 2023 5:16 pm

Joey

Joey sloeg beschaamd zijn handen voor zijn gezicht. "Oeps, sorry Evie. Het was niet de bedoeling om ons geheimpje te verklappen en dat daar door mama je streng aansprak. Dan moet Joe ook straf krijgen. Verplicht vanavond vroeg naar bed?"
Joey luisterde rustig naar de dokter die in gesprek was net Gwen en Evie. Hij was blij voor het kleine meisje dat ze eerder naar huis mocht. Thuis aansterken was toch fijner. "En wat heeft Joe gezegd?!? Dat prinsessen ook goed moesten eten. Nu zie je maar.. Het zou fijn zijn als jij en mama weer naar huis kunnen."
Joey stopte abrupt met spelen toen hij hoorde wat Gwen zei. "Sorry... ik begon gewoon het eerste nummer re spelen waarvan ik dacht dat jullie het wel zouden herkennen. Ik... uhmm.. nogmaals sorry."

Emma

Emma schrok even van de hand van Mike die de hare vast pakte, maar ze trok hem niet terug. Ze keken even van Mike naar haar vader. "Ja oké.. Maar hij moet je gewoon niet gaan zitten plagen en uithoren. Ik schaam me rot!" Ze zag dat de vader een opmerking wilde maken maar wierp hem een kwade blik toe. Gelukkig was haar moeder er tussen door gekomen en bood hun iets te drinken en lunch aan. Ze zag dat hasr moeder, Els schrok toen Mike zei dat zijn moeder was overleden. Els:"Jeetje wat naar jong. Was je moeder ziek? Nou weet dat of het nu wel of niet iets wordt met onze Emma, ook als jullie vrienden blijven.. Kijk ik heb zelf vier meiden,maar we zullen je verwelkomen als onze eigen zoon. Kom,dan zet ik een kop koffie voor je en deken we de tafel."
Toen Rmma opstond,om te gaan helpen met de tafel te deken hoorde ze Mike een opmerking maken over een foto. Ze keek naar de foto en pakte hem snel weg. "Nee,niet die foto. Oh god, waarom staat die daar nog? Mam!" De moeder keek alleen maar onschuldig en pakte de foto uit de handen. "Ach Emma doe normaal,dat is een hartstikke leuke foto. Dat jurkje heeft je oma, mogen mijn moeder rusten in vrede, toen nog voor jou gemaakt."
Met zijn allen dekte ze de tafel. Emma nam naast Mike plaats. Ze smeerde een boterham met kaas en mayo. Els:"Emma, we hebben gasten." Emma haalde de schouders op. "Ja en? Mike doet het zelf ook." Ze moest moeite doen om niet in de lach te schieten. De blik van de moeder sprak boekdelen. Die had nooit verwacht dat er meer zo gek waren als zij wat eten betreft.
moonlight
moonlight
Admin

Bericht van KirstReads ma mei 15, 2023 5:34 pm

Gwen
“Jullie gaan allebei vroeg naar bed. Dan kan mama eindelijk weer eens verder met Grey’s Anatomy.” En ze begon te lachen. Ze keek even naar Evie. “Wil je wat anders eten dan een boterham? Volgens mij hadden ze ook pannenkoeken of frietjes.” Evie dacht na. “Ik wil een pannenkoek met jam.” Gwen knikte. “Dan ga ik dat zo even voor je halen. Joey wil jij iets eten?” Gwen keek even naar Joey. Ze glimlachte lichtjes. “Ow joh je hoeft geen sorry te zeggen. Ik vind het leuk dat je het speelt. Het is een fijne herinnering.” Haar zwangerschap was moeilijk geweest, Evie was met een keizersnede ter wereld gekomen vooral omdat haar lichaam het anders niet aan kon. Ze rilde even aan die gedachten maar schrok toen Evie aan haar mauw trok. “Mama wil je ook een limonade meenemen?” Gwen gaf haar dochter een kus. “Tuurlijk alles voor mijn meisje.”

Mike
“Ik geloof dat dat wel iets is wat vaders doen. Toen Jenny met haar huidige vriend thuis kwam werd hij ook overhoord tot dat mijn moeder hem streng aan keek. Als mijn moeder je streng aan keek dan wist je dat je je mond moest houden.” En hij lachte even om de herinnering. Hij knikte op de vraag die Els hem stelde. “Mijn moeder had borstkanker. Gisteren was het een jaar geleden dus we zijn naar een van haar favoriete musicals geweest. Ze was dol op Les Miserables.” En hij ging ook alvast aan tafel zitten. “Dankuwel voor de gastvrijheid in elk geval. En Emma als het je gerust stelt mijn vader heeft ook nog aardig wat genante foto’s van mij die hij je met alle liefde wilt laten zien.” Hij zou morgenavond bij zijn vader gaan eten. Hij at elke maandagavond bij zijn vader. Mike pakte een boterham en smeerde er boter op. Vervolgens deed hij er Speculoos met pure hagelslag eroverheen. “Geloof mij maar mevrouw dat uw dochter en ik aardig wat dingen gemeen hebben.” Zei hij grinnikend.
KirstReads
KirstReads

Bericht van moonlight ma mei 15, 2023 7:16 pm

Joey

Joey sloeg beledigd zijn armen over elkaar. "Wij gaan lekker niet vroeg slapen maar heel lang opblijven.",sprak die als een klein kind. Joey keek op toen Gwen hem iets vroeg. "Uhh, wat? Oh nee dank je. Ik heb thuis gegeten maar bedankt voor het aanbod. Bestel wel zelf wat.m of ik kan iets voor je halen. Jij hebt ook nog niet veel gegeten vandaag." Joey liet een zucht ontsnappen. Hij was even bang geweest dat hij opnieuw een gevoelig snaar had geraakt bij Gwen. Hij stond op en ging bij Evie op het bed zitten. "Eef, kom is. Dan spelen we dit liedje samen voor mama."

Emma

Emma schoot in de lach. "Emma weet zelf heel goed wanneer ze te ver is gegaan.", sprak haar moeder. Rosa:"Ja, wanneer je ons met onze volledige naam aanspreekt, weten we hoe laat het is."
Emma zag de medelijden in haar moeders ogen. Ze probeerde het gesprek op een ander onderwerp te krijgen. "Wii moeten ook nog steeds kaartjes regelen. Ik las dat de verkoop erg hard was en na de verhalen van Mike over gisteren wil ik er nog liever heen. Ik bel vanavond wel even met Eva om een data te prikken. Mam, had ze jou dat filmpje van Dex nog gestuurd?" Els:"Je bedoeld bij die glijbanen? Jazeker leuk hè. Heerlijk jong." Els legde snel aan Mike uit dat Dex haar kleinzoon was. "Geen dank, lieverd. Eet lekker." Ze stond op om de koffie in te schenken. "Reken maar dat ik een keer aan je vader vraag naar die foto's. Gelukkig was deze foto nof niet zo heel erg." Rosa:"Ik kan je wel wat foto's straks laten zien." Emma gaf de zusje een schop onder tafel als teken dat ze dat moest laten. Rosa:"Ik kom echt niet bij jullie twee eten. Hoe toffe gozer ik hem ook vind." Emma schoot in de lach. "Als hij komt eten zal ik iets normaals koken of beter nog ik bestel wel wat voor je."
moonlight
moonlight
Admin

Bericht van KirstReads ma mei 15, 2023 7:38 pm

Gwen
Gwen zuchtte diep. Ze zou Evie morgen wel een dagje ziekmelden. Ze vond het belangrijker dat Evie weer sterk genoeg was om naar school te gaan dan dat ze op deze manier naar school moest. Ze zou haar flink verwennen. Morgen had ze ook therapie. Dat zou ze ook maar verzetten, haar dochter kreeg voorrang. Ze haalde een hand door haar haar. “Ik heb ook niet veel honger eigenlijk.” Gwen wist dat ze moest eten maar door haar verslaving had ze ook niet veel hoeven eten. Ze had nooit honger.

Mike
Mike verslikte zich nog net niet in zijn boterham. “Mijn vader heeft echt genante foto’s van mij en mijn zusje maar goed.” Hij nam een voorzichtige slok van zijn koffie en keek even naar Rosa. “Zeg als mijn kookkunsten je niet bevalt dan moet je je smaak maar passen zei mijn moeder altijd. Daarbij als je niet bij ons komt eten dan zie je Lola ook niet meer.” Hij at rustig van zijn boterham verder. Mike voelde zich wel op zijn gemak bij dit gezin. Het was een ongeregeld zootje zo bij elkaar maar hij kon dat wel waarderen. “En wat voor werk doe jij in het dagelijks leven?” Vroeg Kees aan hem. Mike slikte een hap boterham door en legde zijn boterham op zijn bord. “Ik ben tekendocent op mijn oude middelbare school. Daarnaast geef ik tekencursus op Youtube en ik ben veel bezig met mijn eigen art te maken. Denk maar aan eigen boekenleggers, kalenders en ansichtkaarten.”
KirstReads
KirstReads

Bericht van moonlight ma mei 15, 2023 8:07 pm

Joey

Joey sloeg zijn armen over elkaar. Hij keek van Gwen naar Evie.
"Eef, moeten wij mama nou straf geven omdat ze niet wilt eten?"
Hij zag Evie bedenkelijk kijken maar toen knikken. "Mama is ook een prinses en prinsessen moeten goed eten want dan worden ze groot en sterk. Al is mama al groot en sterk" "Maaf ook als je al groot en sterk bent dan moet je goed blijven eten.",vulde Joey aan. Joey stopte met spelen. "Ik haal wat wel wat voor je in het restaurant. En geen gemaar! Of ik ga je behandelen als een klein kind. Wil je gewoon ene broodje of ook een pannekoek? Een patatje?" Hij keek Gwen streng aan. "Oh ja, voor dat ik het vergeet te zeggen. Mijn oom komt morgenavond na etenstijd langs."

Emma

Rosa lachtte geheimzinnig. "Maar jij weet niet wat voor foto's wij van Emma hebben." Emma keek de zusje streng aan. "Kijk maar uit dat ik geen foto's van jou laat zien." Rosa hief alleen onschuldig de handen en at verder. Rosa keek bedenkelijk. "Ik kan ook gewoon langskomen en niet blijven eten." Emma slikte snel de hap brood door voor ze in de lach schoot. "Ze is je te slim af, Mike." Rosa:"Gaaf! Op welke school geef je les?" Er klonken voetstappen vanuit de woonkamer richting de keuken. Een verbaasd meisje met blonde haren met slag in een zelfgemaakt wit topje met rood rokje kwam de keuken binnen. "Emma? Hey! Ik wist niet dat je langs kwam." De twee zussen begroeten elkaar met een knuffel. "Ik had ook niet gezegd dat ik kwam." Lola kwam op Nina afgelopen. "Waar komt dit schatje vandaan?" "Die is van Mike, als denk ik straks van Rosa gezien ze op Lola mag passen van Mike." Nu viel het Nina pas op dat er een vreemdeling aan tafel zat. "Oh sorry, ik had je niet zien zitten. Nina, aangenaam. Ik weet niet of Emma je heeft gewaarschuwd maar ik weet niet of je je hond nog terug krijgt." Vervolgens richtte Nina zich op de vader. "Pap wil jij mij naar paardrijden brengen?" Pa:"Je kan toch op de fiets? Het is prachtig weer." Nina:" Ja, maar mijn band is plat." Pa:"Nou dan zal ik je zo mooi eens meteen leren hoe je die moet plakken, maar eet eerst even een broodje mee." Emma kon aan het gezicht van de zusje zien dat het niet het antwoord was waar ze op gehoopt had maar haar vader was nou eenmaal niet zo makkelijk over te halen als chauffeur.
moonlight
moonlight
Admin

Bericht van KirstReads di mei 16, 2023 2:58 pm

Gwen
Ze zuchtte diep. Ze wist ook wel dat ze goed moest eten maar door dit alles had ze gewoon geen honger. Ze keek even naar Evie die haar streng aan keek. “Als je niet goed eet dan blijf je hier en gaan Joe en ik samen thuis een film kijken.” En ze deed haar armen over elkaar. Gwen rolde even met haar ogen en begon te lachen. “Okee mama ik eet wel wat.” Zei ze en ze stal haar tong uit naar Evie die begon te giechelen. “Oke als er iets met een schnitzel en patat is vind ik het goed. Desnoods kunnen jij en ik het delen Joey. Doe ook maar een cola want ben beetje misselijk.” Misschien kwam het door de stress of doordat ze amper iets gegeten had. Ze keek even naar Joey. “Fijn dat hij zo snel langs kan komen.” Ze zag Evie vragend kijken. “Waarom komt Joe zijn oom langs morgenavond?”

Mike
“Ik heb op het Lorentz gezeten. Daarna ben ik animation design gaan studeren. Ik wil heel erg graag voor Disney werken maar goed dat is makkelijker gezegd dan gedaan.” Hij keek op toen er een jonger meisje naar beneden kwam. Zo te zien het zusje van Emma. “Hoi ik ben Mike, een vriend van je zus. En Lola is inderdaad van mij.” Hij glimlachte. Hij hoorde het gesprek aan tussen vader en dochter en moest proberen om niet te lachen. Dit soort gesprekken had zijn vader met zijn zusje ook altijd. “Nina is het toch? Anders kun je wel bij mij achterop? Dan zetten Emma en ik je zo af bij de manege als we naar mijn huis fietsen?”
KirstReads
KirstReads

Bericht van moonlight di mei 16, 2023 3:29 pm

Joey

Joey moest lachen bij het zien hoe Evie de rollen omdraaide. Dat meisje was veel te wijs en ja ook eigenwijs voor haar leeftijd. "Goed gezegd Evie. Alhoewel dan heeft mama wel alle tijd om Greys Anatomy te kijken." Echt niet dat hij aan die vreselijke vrouwen serie ging beginnen. Hij had veel voor Gwen over maar dat niet. Zelfs die reclames waren al slaapverwekkend.
"Braaf hondje.",hoorde hij Evie met een grijs zeggen toen Gwen net mama Evie instemde dat ze toch ging eten. "Doe ik. Als ze geen schnitzel hebben wil je dan een kroketje of frikandel?"
Joey zocht in zijn tas. "Hier! Zijn eigenlijk reis tabletten maar ze helpen ook tegen misselijkheid. Gezien ik altijd misselijk in de tourbus wordt." Joey keek naar Gwen. Hij wist niet goed wat die moest antwoorden. Moesten ze Evie überhaupt wel vertellen dat zijn oom langskwam mede omdat haar vader, de gek, hun had aangereden.

Emma

"Daar heb ik ook opgezeten maar ik kan jou mij niet als docent herinneren.",gaf Rosa antwoord op Mike die vertelde op welke school hij had gezeten en nu dus les gaf. Rosa:" Walt Disney zei zelf: if you can dream it you can do it! Misschien is het hoog gegrepen maar je weet het maar nooit. Waarschijnlijk dacht Walt ook niet dat die ooit zo beroemd zou worden door een tekening van een muis." Emma zag Nina bedachtzaam kijken. "Een vriend of de vriend?" Emma kleurde rood. "Dat Emma rood wordt zegt al genoeg. Uhm welkom in onze gestoorden familie dan maar? Je kunt nu nog wegvluchtten." Emma staarde naar de bord en at zwijgzaam verder. Waarom had ze Mike ook alweer mee naar binnen gevraagd?!? Ze hadden gewoon lekker moeten gaan lunchen bij ben thuis met Subway. Dan had niemand hun lastig gevallen. Nina:"Uhm ja oké. Thanks! Ik app even mijn vriendin wie of ik dan met haar mee terug kan rijden."
moonlight
moonlight
Admin

Bericht van KirstReads di mei 16, 2023 4:20 pm

Gwen
“Zeg niks tegen Grey’s Anatomy het is mijn guilty pleasure.” Ze kon er wel om grinniken. Jaren geleden was het samen met John gaan bekijken, beide hadden ze een crush op Patrick Dempsey. John was toen al bij haar uit de kast gekomen. Sinds ze beide uit huis waren keken ze het apart van elkaar al hielden ze soms nog wel eens GA avonden. “Anders vraag ik wel of oom John met mij gaat kijken. Trouwens hij appte mij net of hij vanavond langs mocht komen. Freek kan niet, hij moet spelen vanavond. Ik zei dat het alleen mocht als jij goed ging eten.” En ze keek Evie even streng aan die braaf knikte. Evie was dol op John. “Uhm doe maar anders een frikandel alsjeblieft.” Ze nam dankbaar de tabletten aan en nam er eentje. “De oom van Joey wilde graag kennis met mij maken. Joey heeft al aardig wat over mij verteld en jij ligt dan allang op bed. Dus andere keer maak jij kennis met zijn oom goed.” Evie knikte en ging weer even goed in het bed liggen. “Mama mag ik op gitaarles? Van Joe?” Gwen keek even naar Joey. “Alleen als het van Joe ook mag.”

Mike
“Ik ben ook nog niet zolang leraar daar hoor.” En hij nam een slok van zijn koffie. Hij pakte Emma haar hand en kneep erin. Ze zouden straks wel naar zijn huis gaan dan hadden ze even rust en konden ze bijkomen van de rare dag. “Ik vind dat Emma een leuke familie heeft. Ik voel mij welkom dus dankjewel daarvoor.” Hij keek naar Emma en knipoogde naar haar als teken dat het okee was. Hij keek even naar Nina. “Kan zijn dat mijn zusje ook moet paardrijden vandaag. Misschien kan je met haar en mijn vader mee rijden? Mijn vader haalt mijn zusje altijd op.”
KirstReads
KirstReads

Bericht van moonlight di mei 16, 2023 4:48 pm

Joey

Joey sloeg zijn armen over elkaar. "Veel plezier ermee maar ik hoef niet mee te kijken. Waar mannen geen vrouwen series willen kijken. Klagen jullie altijd als er voetbal op staat."
Joey keek beledigd. "Na lekker dan? En ik dan? Oh wacht wij gingen natuurlijk samen een film kijken, hè Eef."
Of wilde Geen echt de avond niet met hem doorbrengen?
Hij beet even onzeker op zijn lip. Joey knikte en stond op. Hij pakte zijn portemonnee zodat hij naar het restaurant kon lopen.
"Alleen maar goeie dingen, wees gerust." Joey haalde zijn schouders op. "Uhm ja uhh oké. Ik kan het je wel leren. Ik heb denk nog wel ergens een oude gitaar waar ik nieuwe snaren in kan zetten zodat je ook zelf kan oefenen." Wat ongemakkelijk bleef Joey staan. "Ik ga even wat eten voor mama halen. Ik ben zo terug. Niet stiekem ondertussen over mij roddelen."

Emma

Rosa:"Ahh, op die fiets. Ik dacht al. Wel gaaf! Jammer dat ik je niet als docent had, had tekenen een stuk leuker gemaakt. Ik vind tekenen opzicht wel leuk maar wij hadden zo oud stuk chagrijn als lerares. Op een of andere manier moest ze mij altijd hebben terwijl de gehele klas aan het praten was. Eén keer ben ik boos de les uit gelopen en naar de decaan gegaan. Ik was er zo klaar mee. Vooral omdat ik gewoon echt niks had gedaan." Emma keek Mike liefdevol aan. Ze was blij dat haar ouders en zussen Mike accepteerde en hem zoveel mogelijk een warm welkom gaven.
Els:"Fijn dat je je welkom voelt, jongen. Weet dat je alrijd ook welkom bent." Nina:"Leuk? Mocht je over een half jaar nog met Emma gaan, al ga ik er wel vanuit. Emma is zo te zien gek op je. Ik heb al een tijd Emma niet zo verliefd gezien. En ontken nou maar niet Em, ik ken je langer dan vandaag. Maar terug naar wat ik wilde zeggen... Kom er dan nog eens op terug want dan woest je inmiddels wel gek van ons. Vooral als Eva er ook is, is het een kippenhok." Nina haalde de schouders op. "Uhmm. Ik weet toch niet wie jou zusje is...",hielp ze hem herinneren. Hij had immers geen naam genoemd.
moonlight
moonlight
Admin

Bericht van KirstReads di mei 16, 2023 7:23 pm

Gwen
“Ik kijk wel eens samen met Evie voetbal. Zij is de voetbalfan in ons midden.” En ze gaf Evie een aai over haar bol. Ze keek even naar Joey. “John wilde je ook ontmoeten. En ik wil heel graag dat je blijft vanavond.” Ze wilde niet de indruk wekken dat ze niet wilde dat hij bleef. Ze wilde juist dolgraag dat hij bleef. Ze haalde een hand door haar haar en keek even naar Evie die helemaal begon te glunderen. “Jaa leuk! Dankjewel Joe.” En ze keek Joey heel lief aan. Gwen keek even naar Joey en glimlachte. “Dankjewel dat je eten wilt halen. En ik beloof je dat we niet over je gaan roddelen.”

Mike
“Ik vind het fijn dat ik in elk geval mijn tekenkennis op jongeren kan overbrengen. Tot nu toe vinden de meeste mij een coole leraar dus ik hoop dat dat zo blijft.” Hij keek even naar Emma. “Ik geloof dat ik mij wel ga redden in dit gezin. Emma spreekt in elk geval vol lof over jullie en Lola vindt het hier ook erg gezellig dus ik geloof dat het allemaal wel goed komt.” En hij at zijn boterham op. Hij begon te blozen. Mike zag Emma ook zeker zitten alleen hij wilde dat niet zo uitspreken waar haar hele gezin bij was. Hij nam vlug een slok koffie en richtte zich op Nina. “Ze heet Jenny. Ze is tien jaar jonger dan ik. Als ze huilde of als ik boos op haar was noemde ik haar altijd Jengel. Maar ze zit al jaren op paardrijden. Haar droom is de Olympische Spelen in elk geval.”
KirstReads
KirstReads

Bericht van moonlight di mei 16, 2023 7:59 pm

Joey

Joey keek verbaasd en vormde een O met zijn mond. "Oh, dus evie is voetbalfan? Welke club is dan de beste?"
Joey haalde een hand door zijn haar. "Ik was al bang dat je me er uit ging gooien, nu ik zei dat ik geen Greys met je wil kijken." Hij liet het klinken alsof het een grapje was maar hij was echt even bang geweest. Ook al bleef die liever na dit alles liever bij der maar hij kon het ook wel begrijpen als ze liever alleen mer haar familie was om alles een plek te geven. "Ik wil je broer ook graag ontmoeten." Joey dimde het enthousiasme van Evie wat in. "Ik heb nog niet beloofd dat ik ook daadwerkelijk een gitaar voor je hebt. Ik zal kijken en ook of ik mijn oude beginners lesmateriaal kan vinden maar dan moet ik eerst de zolder gaan afzoeken. Ik zal je sowieso les komen geven." Joey knikte. "No problem." Hij liep de kamer vervolgens uit om wat te eten te gaan halen.

Emma

"Als je, je collega's noemen doe je vast wat goed. Leraren worden niet snel collega's gevonden. Maar ik denk serieus dat jou lessen tof zijn. Al heb ik zelf het tekentalent van een kleuter. Ik kan nóóit zo tof personage creëren als waar we samen mee bezig waren voor mij." Emma probeerde de blik van haar moeder te ontwijken. "Ik had slechtere verhalen moeten vertellen.",mompelde ze.
Om zich een houding te geven nam ze nog een broodje met chocopasta en boterhammenworst. Nina:"Wacht! Ben jij die Mike? Jen is mijn beste vriendin op paardrijden." Ze aten een tijdje zwijgzaam verder tot dat Nina opstond. "Uhmm Mike, Ems kunnen jullie mij dan wegbrengen? We moeten zo echt gaan anders kom ik te laat."
moonlight
moonlight
Admin

Bericht van KirstReads di mei 16, 2023 8:23 pm

Gwen
Gwen keek naar Joey en Evie glimlachte. “Beste club is Ajax maar mijn favoriete club is Vitesse. Alleen die doen het niet zo heel goed.” Gwen grinnikte. “Ze heeft de passie voor voetbal niet van mij. Op de een of andere manier vond ze het als peuter heel leuk om tegen een bal te trappen. Op school hebben ze nu elke vrijdag gratis voetbal voor alle kinderen. Evie vindt dat leuk he?” Gwen had het geld gewoon niet om Evie op voetbal te zetten en ze was blij dat de school die optie had. Zo kon Evie toch nog voetballen. “Tot zo.” En ze glimlachte. Terwijl Joey het eten ging halen keken Evie en zij samen naar Encanto op Disney+.

Mike
“Ja dat is waar. Tekenen kun je leren. Ik wil je wel helpen om beter te worden. Ik zeg altijd dat iedereen kan tekenen, de een kan het beter dan de ander maar iedereen kan het.” Hij gaf dat zijn leerlingen ook mee. Niet iedereen vond tekenen leuk dus vond hij het belangrijk om iedereen net iets meer zelfvertrouwen te geven en juist te laten zien dat tekenen een heel mooi vak is. “Ik had een hele leuke tekenleraar. Aan het eind had iedereen die examen in tekenen deed echt mooie dingen gemaakt en goeie cijfers gehaald. Ik had oa het Disneykasteel getekend. Het Disneykasteel uit Disneyland Parijs.” Hij zei verder maar niet waar zijn fascinatie voor Disney vandaan kwam. Hij keek even op zijn polshorloge. “Jenny heeft het volgens mij ook wel eens over jou gehad. Ik denk dat mijn pa je wel thuis wilt brengen hoor.” Hij stond op en schoof zijn stoel aan. “Els, Kees dankjulliewel voor jullie gastvrijheid. Ik kom graag nog eens.”
KirstReads
KirstReads

Bericht van moonlight di mei 16, 2023 9:06 pm

Joey

"Kijk zo hoort het. Ik was al bang dat we geen vrienden meer konden zijn omdat je voor Feyernoord zou zijn." Niet dat dienhet meende maar het was leuk om Evie te plagen. "Oh dat is wel tof dat zo iedereen de kans heeft om te kunnen voetballen. Als Joey een keer op vrijdag vrij is of vroeg klaar met werken komt die bij jou kijken en wij moeten samen ook nog een keertje gaan voetballen. Dan kan ik je mooi inmaken."
Joey was wat te eten gaan hen. Toen die terug kwam met een tas vol eten en drinken zag die dat Evie en Gwen een film zien te kijken. "Hey! Kijken jullie nou gewoon een film zonder mij? Gemeem!" Hij gaf de tas met eten aan Gwen. "Er zit patat met schnitzel in en een cola zoals gevraagd. Ik heb voor de zekerheid voor Evie ook een frikandel meegenomen en er zit fristi in voor haar. Dacht misschien vind je dat wel lekker."

Emma

Emma schudde standvastig de hoofd. "Ik ben geen goeie leerling. Ik heb vaak voor zulke dingen het geduld niet. Maar lief dat je het aanbied. Laten we het er maar gewoon op houden dat ik andere kwaliteiten heb." Rosa:"Ik kan wel aardig tekenen in tegenstelling van Emma, maar dat lukt mij echt niet hoor. Ik durf niet te vragen hoelang je over die tekening hebt gedaan." Nina:"Ik heb net Jenny geappt. Ze zei dat het geen probleem is als ik mee terug zou rijden. In elk geval bedankt alvast voor het brengen."
Emma stond op en pakte haat spullen. Ze gaf de ouders een knuffel. "Ik bel vanavond dan even met Eva en dan app ik jullie om een data te plannen om naar Les Miserable te gaan."
Els:"Graag gedaan. We zie jou ook nog eens graag graag keer verschijnen." Ze liep achter Mike en Nina aan naar de fietsen.
Nina:"Nou, de eerste lunch met de familie heb je overleefd."
moonlight
moonlight
Admin

Bericht van KirstReads do mei 18, 2023 1:46 pm

Gwen
“Jaa Joe dat zou ik heel leuk vinden als je komt kijken.” Zei Evie met een glimlach van oor tot oor. Gwen deed even een losse pluk haar achter Evie haar oor. “Eens zien of je vrijdag al mag voetballen van de dokter. Want ik denk dat je van de week nog wel op controle moet kijken. Het is niet niks wat er gebeurt is en de dokters willen dat je weer gezond bent. Want als je gezond bent dan kun je ook beter voetballen. Kom eet je pannenkoek.” Ze gaf het bord met de pannenkoek met jam aan Evie. Evie nam een hapje en glimlachte. “Lekker. Mama jij ook eten!” En Gwen nam met tegenzin een frietje. Ze keek even naar Joey. “Sorry we kunnen wel de film verder kijken samen met jou hoor.” Zei Gwen en grijnsde. Evie keek even naar haar moeder. “We kunnen ook opnieuw beginnen!” En Evie nam nog een hap van haar pannenkoek.

Mike
Hij had iedereen dag gezegd en was met de dames meegelopen naar hun fietsen. “Ik moet zeggen dat het mij alles mee viel. Ik vind jullie gastvrij en gezellig.” Hij haalde zijn fiets van slot. Het mandje voor Lola zat voorop dus Nina kon bij hem achterop zitten. “Goed zit je goed?” En ze fietsten richting de manege. Bij de manege aangekomen zag hij al de bekende donkere haren met plukken roze van Jenny die vrolijk naar hun zwaaide. “He he Nina dat duurde even. Je moet zo echt bij Pepper kijken, ze is eindelijk bevallen van een merrie veulentje.” Hoorde Mike Jenny zeggen. Pepper was het paard van hun moeder geweest en Jenny zorgde er nog steeds voor naast de zorg voor haar eigen paard Monty. Mike stapte af en gaf Jenny een halve knuffel over zijn fiets. “Alles goed zusje?” Jenny knikte. “Jawel maar ik had het mooi gevonden als mama nog had meegemaakt dat Pepper een veulentje kreeg.” Mike knikte begripvol. Hij keek toen naar Emma. “Jen dit is Emma. Een goeie vriendin van mij en de oudere zus van Nina.” Jenny keek even veelbetekenend naar Nina en keek toen even met een grijns naar Mike. “Een goeie vriendin? Laat mij niet lachen zeg. Nou tortelduifjes nog veel plezier samen. Vergeet niet dat papa morgen wilt gourmetten.” Mike knikte. “Ik ben dat nog niet vergeten. Nou veel plezier met de paarden en ik zie je morgen zusjelief.”
KirstReads
KirstReads

Bericht van moonlight do mei 18, 2023 3:20 pm

Joey

"Ik zal eens kijken wanneer ik kan. Komende vrijdag gaat het sowieso niet worden want dan heb ik het al heel druk maar er komen nog heel veel meer vrijdagen." Joey knikte.."Mama, heeft gelijk. Het is beter als je deze week een beetje rustig aan doet." Hij richtte zijn blik op Gwen. "Misschien moet je Evie sowieso morgen gewoon lekker thuis houden. Ook als ze vanavond naar huis mag." Joey pakte zijn eigen frikandel en cola uit de tas met eten. "Eet smakelijk,dames." Joey sloeg nep-beledigd zijn armen over elkaar. "Nee,nou hoeft het niet meer als jullie geen eens op mij kunnen wachten met kijken " en nam een slok van zijn cola. "Kijk maar gewoon verder. Ik heb de film wel eens gezien dus ik kijk vanaf hier gewoon mee."

Emma

"Bedankt voor het compliment.", hoorde Emma Nina zeggen. "Ik ben ook blij dat ieder je zo lief verwelkomt heeft en redelijk normaal deed." Ze haalde de fiets van het slot en wachtte tot Nina achterop was gesproken bij Mike en dus zo ver was om te vertrekken. Het was niet heel ver fietsen naar de manege. Nina werd al opgewacht door Mike zijn zusje. Jenny. Nina:"Ja, sorry. Die twee fietsten niet door.",gaf Nina als verklaring. Al hadden ze juist op Nina moeten wachten voor ze weg konden. Nina moest altijd last-minuten haar spullen nog pakken of naar de wc.
Emma hoorde haar zusje enthousiast gillen. Emma zette de fiets tegen een hekje om even snel Jenny te begroeten. Nina:'Haha, dat zei ik ook al. En tevens.. Ik hoorde wat je tegen Mike zei...Ik weet zeker dat je mama vanaf boven op jullie neerkijkt en heeft gezien dat Pepper is bevallen. Maar kom,laten we inderdaad die tortelduifjes maar alleen laten. Bedankt voor het brengen." Emma gaf de zusje nog snel een knuffel en zwaaide vervolgens de twee meisjes na, die naar de stallen rende. "Oké,daar zijn we mooi vanaf. Uhmm.. Richting jou huis dus?.."
moonlight
moonlight
Admin

Bericht van Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud